nielscoupe stelt zich voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

nielscoupe stelt zich voor

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 13:12

Hallo

Ik ben Niels en ben 21 jaar en kom uit Coevorden. Ik rij al meer dan 2 jaar in een bmw e36 318is coupe en het bevalt heel goed. Ik heb er nu al het een en het ander aan veranderd en zal zeker ook niet stoppen met het uitbouwen er komt nog meer :D

Hier even een aantal foto's met uitleg:

hier was ik op de terug weg toen had ik hem net 10 min
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0070.jpg[/img]

hier had ik hem een dag en had ik de grill weer in chroom kleur zaten zwarte lijsten om heen die ik er afgehaald heb
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0163.jpg[/img]

eerste meeting met de beemer in emmen
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0227.jpg[/img]

ik had er een einddemper onder zitten die me helemaal niet aan stond
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... oen045.jpg[/img]

toen had ik maar besloten om een sport uitlaatsysteem van jetix/simons er onder te zetten van voor naar achter 63,5 mm
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT0903.jpg[/img]

hier had ik de achter lichten aan de boven kant donker spoten
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 110045.jpg[/img]

toen zijn we tijdje later toch maar voor rood witte gegaan
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 000780.jpg[/img]

in tussen tijd is er nog veel gebeurd aan de audio waar ik nog foto's van moet maken en er is ook een dakspoiler bij op gekomen
de auto is 50/20 verlaagt

toen ik na 6000 km een halve liter olie miste ben ik toch alles even gaan na kijken bleek er een pakking lek te wezen dus maar ff vervangen
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 0039_1.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 0038_1.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 0035_1.jpg[/img]

kort daarna ging er een klipje van 0,68 cent kapot bij de koppeling
dus spul los gehaald en koppelingset vervangen plus het klipje en spul weer mooi schoon gemaakt
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0353.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 0350_1.jpg[/img]

begin van de bouwvak 2006 stond de auto er zo bij
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT0905.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT0903.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT0907.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT0910.jpg[/img]

m3 bumper gekocht :)
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0374.jpg[/img]

hier een 2de hands setje velgen gekocht die wel helemaal op nieuw over
gespoten moesten worden :? maar maat van me is spuiter geweest en die heeft ze weer helemaal tot leven gebracht :D
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0287.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0291.jpg[/img]
hier stonden ze net in kleur
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT0861.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT0863.jpg[/img]
hier waren ze helemaal klaar
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... CT1155.jpg[/img]

toen heb ik een ander interieur aangeschaft leer :)
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 000782.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 000784.jpg[/img]


[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 000778.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 000781.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 000785.jpg[/img]
[img:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... 000776.jpg[/img]
[img:156:117]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... wforum.jpg[/img]

hier de laatste foto tot aan nu
heb schroefset nu nog weer iets lager staan
en de angels eyes er nu in
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0060.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... nix017.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0054.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0068.jpg[/img]

toen reed ik me m3 bumper kapot op een drempel
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0074.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... o-0073.jpg[/img]
m3 bumper is nu al weer in de primer moet
alleen nog naar de spuiter voor een kleurtje

nu is me auto in winter modus
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... wat003.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... wat004.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... wat005.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... wat006.jpg[/img]

+ dat ik er nu zwaar over denk om een blok swamp te gaan doen naar 2,8 24v handgeschakeld maar daar ga ik nog even heel goed over denken :D


AUDIO

RADIO : Alpine 9850ri
SUBS: 2x rockford P2
VERSTERKER : Rockford 2002
SPEAKERS 6x9 : Rockford
SPEAKERS 16CM : mtx compo




verlanglijst
-xenon 8000k
-m3 lijsten


gr Niels

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 29 nov 2007, 13:18

Welkom.
Jammer van je laatste mods...
Veel te laag en met die lampen wordt hij ook niet mooier, sorry :oops:

Waar zijn die foto's in Emmen genomen eigenlijk?

PeterB
Berichten: 3383
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 29 nov 2007, 13:18

Welkom..

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 29 nov 2007, 13:44

Bij de Weijert Arthur.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 29 nov 2007, 13:45

Krijg het niet voor de bril waar :oops:

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 13:52

frank de jonge schreef:Bij de Weijert Arthur.

klopt
:D

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 29 nov 2007, 14:50

Dat is dat gedeelte Arthur waar het Poolcentrum zit.
Die parking loopt zo'n betonverhoging rondom heen.
Parking ligt verdiept tov de straat die er aan langs loopt richting het gemeente huis (aka racebaan voor stoplichtsprintjes)

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 29 nov 2007, 15:34

Leuk project. Mooie ontwikkelingen.

Maare idd wat is ie laag! :wink:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 29 nov 2007, 15:44

Leuke auto, maar ligt veel te laag imho. Eigen schuld dat je dan ook je M3 bumper stuk hebt gereden. Boontje komt om zijn loontje! :wink: :lol: hahahah

Have fun!

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 29 nov 2007, 15:52

Welkom Niels, lekker bezig 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 nov 2007, 16:10

Welkom nog een Niels, en je bent zo te zien wel handig, goede zaak, en leuk je project te volgen en de verbeteringen te zien....tot je iets te ver gaat met te laag...leuk voor het circuit maar in NL kun je er niet echt prettig mee rijden dus...hup weer iets omhoog :lol: :wink:

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 16:24

hahaha jah boontje komt om zen loontje
ik weet het hij gaat ook weer iets om hoog zo gauw de m bumper
er weer onder zit :D


maar vind persoonlijk wel hoe lager hoe mooier :D
alleen k heb geen lip die mee buigt zoals een vw :D

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 29 nov 2007, 16:29

thoeft ook niet allemaal show te zijn Niels ;)
Coevorden stikt van de drempels, dus heeft daar weinig nut.
Kan er wel leuk gummen op het industrieterrein btw :D

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 16:33

de wegligging is nu egt hardcore hard door de bochten kunne gaan
:D

[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... iks005.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i31.photobucket.com/albums/c353/ ... iks003.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 29 nov 2007, 16:51

Welkom!

Qua rijhoogte naar Paul gekeken zeker? ;)

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 16:53

zelfde smaak denk ik :D

HSR
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 29 nov 2007, 17:04

nielscoupe schreef:de wegligging is nu egt hardcore hard door de bochten kunne gaan !

ja, of niet dan!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 nov 2007, 17:34

Ik denk anders dat je nog iets meer hardcore door de bocht kan als je hem een paar cm omhoog zet.

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 17:45

Bert ///M3 schreef:Ik denk anders dat je nog iets meer hardcore door de bocht kan als je hem een paar cm omhoog zet.
`

deel je gedachten eens met me haha

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 nov 2007, 18:01

Dat heeft met je camber curves te maken. Moet je aan de voorkant onder de auto kijken. Zoals je auto normaal hoort te staan win je negatief camber bij inveren doordat je draagarmen een boog omschrijven.

Ga je nu verlagen dan veranderd je startpunt in de cambercurve zeg maar. Als de montagepunten van je draagarm aan het wiel hoger zitten als op het chassis sta je je laag. Helt je auto over in een bocht gaat de draagarm nog verder naar boven en verlies je negatief camber tijdens overhellen.

Mooie hoogte is hem zo zetten dat je draagarm horizontaal staat bij overhellen, dan heb je de grootste hoeveelheid negatief camber. Dit doe je door hem zo te zetten dat je draagarm aan het chassis nog net iets hoger zit als het punt aan de fusee.

Plus dat je nog met het verschil in rolstijfheid tussen voor en achter te maken hebt. Bij een straatschroefsetje op die hoogte ontkom je er meestal niet aan om er een dikke vette ARB voor op te zetten en evt statisch negatief camber als je zo laag gaat. Maar dat is een ingewikkelder verhaal, bovenstaand mbt de stand van je draagarmen is het eerste waar je naar kan kijken.

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 18:25

Bert ///M3 schreef:Dat heeft met je camber curves te maken. Moet je aan de voorkant onder de auto kijken. Zoals je auto normaal hoort te staan win je negatief camber bij inveren doordat je draagarmen een boog omschrijven.

Ga je nu verlagen dan veranderd je startpunt in de cambercurve zeg maar. Als de montagepunten van je draagarm aan het wiel hoger zitten als op het chassis sta je je laag. Helt je auto over in een bocht gaat de draagarm nog verder naar boven en verlies je negatief camber tijdens overhellen.

Mooie hoogte is hem zo zetten dat je draagarm horizontaal staat bij overhellen, dan heb je de grootste hoeveelheid negatief camber. Dit doe je door hem zo te zetten dat je draagarm aan het chassis nog net iets hoger zit als het punt aan de fusee.

Plus dat je nog met het verschil in rolstijfheid tussen voor en achter te maken hebt. Bij een straatschroefsetje op die hoogte ontkom je er meestal niet aan om er een dikke vette ARB voor op te zetten en evt statisch negatief camber als je zo laag gaat. Maar dat is een ingewikkelder verhaal, bovenstaand mbt de stand van je draagarmen is het eerste waar je naar kan kijken.
+1

maar nu is voor mijn gevoel dat ik de gegrens veel verder kan leggen
dan voor heen omdat hij veel stugger is geworden duz het is nu voledig grip of schuiven :D
+ dat de auto nu heel goed laat merken wat hij gaat doen

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 30 nov 2007, 08:27

Komt omdat het ding knetterhard is Niels.

Geloof nu wat Bert zegt, die heeft al die fases al doorgaan!!!!

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 30 nov 2007, 09:04

frank de jonge schreef:Komt omdat het ding knetterhard is Niels.

Geloof nu wat Bert zegt, die heeft al die fases al doorgaan!!!!



:lol: :D

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 30 nov 2007, 09:18

Leuke wagen...

ALs je toch gaat swappen: neem een Toyota 6 in lijn (2JZ blok) met turbo erop.....ben je voor onder de 10K helemaal het mannetje !

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 30 nov 2007, 09:31

Fasteddie schreef:Leuke wagen...

ALs je toch gaat swappen: neem een Toyota 6 in lijn (2JZ blok) met turbo erop.....ben je voor onder de 10K helemaal het mannetje !

hahaha als ik dat zou doen springt me pa een gat in de lucht ( toyota fan )
maar ik hou het persoonlijk dan bij bmw :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Jodioore en 1 gast