Kosten aanbouw garage
- Jelmer850i
Kosten aanbouw garage
Uiteraard wil iedere DFér graag zijn/haar bolide onder dak hebben staan.
Ik ben daar 1 van.
Momenteel heb ik een huisje op het oog, echter is er geen garage bij aanwezig. Morgen wil ik een eerste bod plaatsen, echter wil ik alvast de kosten voor een garage in mijn achterhoofd houden.
Wat moet er gebeuren:
Aanbouw van een garage van 7-8 meter diep bij 3 meter breed. (buitenmaat). 1 lange muur staat aan de kant van het huis en hoeft dus niet geplaatst te worden. Er hoeft waarschijnlijk niet te worden gehijd ivm zandgrond.
Geen ramen, 1 deur en 1 garagedeur (electrisch op afstand).
Op wat voor kostenpost moet ik rekenen?
Dit komt niet op 1000 euro aan, het is meer een schatting zodat ik het kan vergelijken met woningen met een garage en kan kijken wat een reële prijs is voor het huis.
Ik ben daar 1 van.
Momenteel heb ik een huisje op het oog, echter is er geen garage bij aanwezig. Morgen wil ik een eerste bod plaatsen, echter wil ik alvast de kosten voor een garage in mijn achterhoofd houden.
Wat moet er gebeuren:
Aanbouw van een garage van 7-8 meter diep bij 3 meter breed. (buitenmaat). 1 lange muur staat aan de kant van het huis en hoeft dus niet geplaatst te worden. Er hoeft waarschijnlijk niet te worden gehijd ivm zandgrond.
Geen ramen, 1 deur en 1 garagedeur (electrisch op afstand).
Op wat voor kostenpost moet ik rekenen?
Dit komt niet op 1000 euro aan, het is meer een schatting zodat ik het kan vergelijken met woningen met een garage en kan kijken wat een reële prijs is voor het huis.
- Jelmer850i
Euh..... ik denk het niet
Voor 35.000 euro is er net een gigantisch stuk aan het woonhuis van mijn ouders gebouwd, voorzien van kunstof ramen (veel!!) en zo'n 30-40 m2.
Tevens voorzien van een behoorlijke doorbraak aan ons huis wat verstevigd werdt met diverse staalconstructies.
Dus dat kan nooit kloppen..
Dit zijn simpelweg 3 muren (waarvan 1 meer garagedeur dan muur is, en een dak. Thats all.. fundering is niet nodig.

Voor 35.000 euro is er net een gigantisch stuk aan het woonhuis van mijn ouders gebouwd, voorzien van kunstof ramen (veel!!) en zo'n 30-40 m2.
Tevens voorzien van een behoorlijke doorbraak aan ons huis wat verstevigd werdt met diverse staalconstructies.
Dus dat kan nooit kloppen..
Dit zijn simpelweg 3 muren (waarvan 1 meer garagedeur dan muur is, en een dak. Thats all.. fundering is niet nodig.
- Joy
Dan hebben wij extra kosten. Ik lees dat je niet hoeft te hijen. Dat moet hier geloof ik wel. Het suffe is dat we nog een andere offerte hebben laten maken en die kwamen op 34000 uit. Nogal forse verschillen. Als je dan de bedragen ziet voor 'tekenkosten 1240 euro' dan denk je bij je eigen, zo hier is iemand rijk aan het worden.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
-
Die schuur van jullie is eerder een losstaande miniboerderij met kelder (lees beerput) Joy.
Verder is het niet eens vreemd wat hij zegt Jelmer. Het is maar waar waar jij de lat legt voor jezelf. Voorts is er veel verschil in aannemers uit verschillende streken. Om maar een voorbeeld te geven. In de randstad wordt weleens vaker een aannemer uit het noorden gehaald. Zelfs met de extra reiskosten ben je dan nog regelmatig goedkoper uit.
Met 25k kom je in jouw geval denk ik een heel eind.

Verder is het niet eens vreemd wat hij zegt Jelmer. Het is maar waar waar jij de lat legt voor jezelf. Voorts is er veel verschil in aannemers uit verschillende streken. Om maar een voorbeeld te geven. In de randstad wordt weleens vaker een aannemer uit het noorden gehaald. Zelfs met de extra reiskosten ben je dan nog regelmatig goedkoper uit.
Met 25k kom je in jouw geval denk ik een heel eind.
- Jelmer850i
Uurloon van aannemer hier ligt rond de 40 euro excl.
Dit is de bedoeling:
[img:500:1000]http://www.jumptide.nl/tekening.jpg[/img]
Het rode worden de deuren, de grote aan de voorkant wordt de garagedeur. Verder achter 1 om in de bijkeuken te komen en 1 naar buiten (die is optioneel). Het groene is het huis, dus dat scheelt 1 lange muur!
Maten kloppen niet geheel, echter zit er links nog net een meter op eigen kavel wat vaak vereist is. M.a.w de garage moet tegen het huis aan komen...
Dit is de bedoeling:
[img:500:1000]http://www.jumptide.nl/tekening.jpg[/img]
Het rode worden de deuren, de grote aan de voorkant wordt de garagedeur. Verder achter 1 om in de bijkeuken te komen en 1 naar buiten (die is optioneel). Het groene is het huis, dus dat scheelt 1 lange muur!
Maten kloppen niet geheel, echter zit er links nog net een meter op eigen kavel wat vaak vereist is. M.a.w de garage moet tegen het huis aan komen...
-
Jelmer, trommel gewoon een bak aannemers op. Eerst maar eens bespreken watvoor materiaal je nodig hebt want de ene baksteen is de andere baksteen (kwa geld) niet en de ene houtsoort (kwa geld) de andere niet. Dan heeft iedere aannemer nog zijn eigen voorkeur. Wat dacht je van de gebruikte dakbedekking. Gebrand, geplakt, overal zit verschil in. Maw, laat wat offertes opmaken MET de gebruikte materialen zodat je zelf kan oordelen waar jij vertrouwen in hebt voor welke prijs.
-
- Jelmer850i
- Jelmer850i
-
Als het om bunkers gaat zou ik beton willen adviseren. Liefst gewapend als het even kan.Jelmer850i schreef:Steen/hout ?Marc RS4 schreef:Jelmer,
Ik laat NU een schuur bouwen aan mijn huis van 2,5 bij 5 dat kost mij MET hardhouten kozijnen en deur met isolatie enz enz omstreeks de 9.000 euro.
Jouw garage....reken met die maten op 12k en je heb een bunker.
- Joy
Mag dat zonder wapenvergunning ?Mustafa al-Sahaf schreef:Als het om bunkers gaat zou ik beton willen adviseren. Liefst gewapend als het even kan.Jelmer850i schreef:Steen/hout ?Marc RS4 schreef:Jelmer,
Ik laat NU een schuur bouwen aan mijn huis van 2,5 bij 5 dat kost mij MET hardhouten kozijnen en deur met isolatie enz enz omstreeks de 9.000 euro.
Jouw garage....reken met die maten op 12k en je heb een bunker.
-
-
Zijn deze prijzen echt for real????????????? Blijkbaar wel want jullie hebben de ervaring mee.
Jeetjes .
Maar toch,geen wonder dat zo weinig mensen (huis eigenaren) 't zonder garge nog doen. Damn. Waarom moet het zo'n bijzonder luxe zijn.

Jeetjes .
Maar toch,geen wonder dat zo weinig mensen (huis eigenaren) 't zonder garge nog doen. Damn. Waarom moet het zo'n bijzonder luxe zijn.

Laatst gewijzigd door Xave30 op 29 nov 2007, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
- SteV6
Voor zover ik weet is een stelregel voor "nattevinger" begrotingen een kostprijs van 440-500 euro per kuub inhoud voor woningen. Dus voor een carport/garage zal dat iets lager liggen.
Schiet al met al toch snel op qua prijs richting de 20-25k vrees ik
Ben benieuwd wat een aannemer in de offerte zal zetten
.
SteV6
Schiet al met al toch snel op qua prijs richting de 20-25k vrees ik

Ben benieuwd wat een aannemer in de offerte zal zetten

SteV6
-
Dat is ex fundering he,die heb jelmer ook niet nodig zegt hij.allen schreef:Voor 9k laat ik hier in Dordrecht een garage uit waaibomenhout optrekken. En ik weet wat de grote boze wolf daarmee doet.![]()
Marc, watvoor uurlonen rekenen ze bij jullie joh?
Binnenmuren uit 10cm dikke calduran lijmblokken dan 8cm dik isolatie rockwool en daartegenop een bakstenen muur gemetseld.
Mooi dakkie dr op...hardhouten kozijnen voor twee venstertjes en de toegangsdeur.
Geen waaibomenhout dacht ik zo.....
- Bert ///M3
Volgens mij is het ook nogal verschillend wat er in zit.
Bedoel laat je alleen kaal de garage zetten? Moet er ook nog gas water en licht in. Isolatie, dubbelsteens enz. Wat voor fundering komt er onder. Je kan er zelfs vloerverwarming in doen wij wijze van spreken.
Tekenkosten zijn trouwens helemaal niet raar. Kijk hoe moeilijk er in sommige gemeenten gedaan word over vergunningen en bouwplannen. Bij ons in de gemeente zijn ze helemaal waus, keuren 6 tekeningen achter elkaar af, lever je de eerste weer in word hij wel goedgekeurd, dat soort fratsen
Bedoel laat je alleen kaal de garage zetten? Moet er ook nog gas water en licht in. Isolatie, dubbelsteens enz. Wat voor fundering komt er onder. Je kan er zelfs vloerverwarming in doen wij wijze van spreken.
Tekenkosten zijn trouwens helemaal niet raar. Kijk hoe moeilijk er in sommige gemeenten gedaan word over vergunningen en bouwplannen. Bij ons in de gemeente zijn ze helemaal waus, keuren 6 tekeningen achter elkaar af, lever je de eerste weer in word hij wel goedgekeurd, dat soort fratsen

-
- Jelmer850i
nee bert, geen electra stroom etc. nja, een topcontact en een lamp is voldoende. Kan zo uit het huis 'getrokken' worden. Er zit een nieuwe meterkast in met ruimte daarvoor.
Ondermuur gewoon een betonlaag, zelfs stoep-tegels zou tot de mogelijkheid behoren. Het hoeft niet super de lux, lamp+stopcontact is voldoende, het is 'maar' voor de auto. Echter is het wel handig als je er wat klusjes kan doen. Hoewel er nog een ander 'houten' werkhok in de tuin staat. Verder is een electrische garagedeur wel een wens, maar dat is meer omdat ik lui ben
Qua muur buiten stenen, binnen mag wel van die kalken blokken of zo in, hoewel dubbel steens wel zo mooi is.
Ondermuur gewoon een betonlaag, zelfs stoep-tegels zou tot de mogelijkheid behoren. Het hoeft niet super de lux, lamp+stopcontact is voldoende, het is 'maar' voor de auto. Echter is het wel handig als je er wat klusjes kan doen. Hoewel er nog een ander 'houten' werkhok in de tuin staat. Verder is een electrische garagedeur wel een wens, maar dat is meer omdat ik lui ben

Qua muur buiten stenen, binnen mag wel van die kalken blokken of zo in, hoewel dubbel steens wel zo mooi is.
- Joop
Maar als ik je goed begrijp wil je hem zeer eenvoudig uitvoeren:
- garagekanteldeur voorzien van electrische deuropener
- deurkozijntje
- halfsteens metselwerk
- vloer: beton met vorstrand of straatwerk?
- houten balklaag met dakbeschot (plaat underlayment o.i.d.)
Garage moet zeker voor een bedrag tussen de 10k en de 15k te bouwen zijn, afhankelijk van je wensen.
- garagekanteldeur voorzien van electrische deuropener
- deurkozijntje
- halfsteens metselwerk
- vloer: beton met vorstrand of straatwerk?
- houten balklaag met dakbeschot (plaat underlayment o.i.d.)
Garage moet zeker voor een bedrag tussen de 10k en de 15k te bouwen zijn, afhankelijk van je wensen.