Filmpjes van 100 naar 200 en 300 e.d. en kg/pk verhouding.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Filmpjes van 100 naar 200 en 300 e.d. en kg/pk verhouding.

Bericht door GTRene » 28 nov 2007, 11:26

Ben benieuwd naar andere voertuigen, mijn specs en tijden als rechtuitbrander :wink: met de Hartge Z3 coupe 5.0 V8 six-speed.

gewicht gewogen met halve tank: 1390kg met andere/lichtere velgen/banden en accu 1365kg
zou ook nog lightweight kuipjes er in kunnen zetten, kan je zo'n 40kg besparen op de 2 vrij zware
elektrisch verstelbare Z3M stoelen.

pk's volgens zeggen (oude Hartge test met de 4.7 was al rond de 400pk) : 420pk (530nm)

KG 1390 delen door 420 maakt een gewichts pk verhouding van = 3,30
data vanaf 2014 wat veranderd (lichter) dan 1365kg als ik de andere velgen set eronder heb incl
de al wat aangepaste zaken, dan kom je op zo'n 3.25kg per pk

van 100km/u naar 160km/u = 4 sec

van 100km/u naar 200km/u = 8.3sec

tijden gemeten met stopwatch op de klok af gelezen en zo snel mogelijk en eerst stabiel 100km/u (paar seconden) en dan gas erop :twisted:

wat zijn de gegevens van jou auto en wat zijn de gemeten prestaties.

de gezette tijd was trouwens zonder kamera met alleen een stopwatch en de 3 getimede tijden lagen tussen de 8.2 en 8.6sec op de teller, dus geen gps gedoe....ouderwets dus :wink:

oude video werkt niet meer, maar een tijdje terug nog een korte video opname gemaakt om te zien of het vermogen er nog in zat, kwam ik via de video beelden uit op 100<>200 in 8 tot 8.2sec
zal er ook net aan liggen wat voor weer het is en of welke brandstof je hebt getankt.
Laatst gewijzigd door GTRene op 05 apr 2015, 17:00, 7 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43151
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 nov 2007, 11:34

Geen id :wink:
En boeit na jou ook niet meer :lol:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 nov 2007, 11:44

Nog nooit gemeten.. maarre.. 100 naar 160 in 4 seconden is behoorlijk rap! :shock:

Ik zal de Dax eens meten
710kilo en 250pk = 2,84 kilo per pk met de aerodynamica van een aardappel.. dus ben wel benieuwd wat die hoge snelheid doet.. anders moet jij mijn Dax maar eens testen op die snelheid, mijn pruik waait eraf boven de 160 daar heb jij geen last van :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 28 nov 2007, 11:59

Hmm... ik rijd momenteel alleen in de Kangoo van het bedrijf.. Denk dat jij net iets sneller zal zijn Rene.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 nov 2007, 12:24

gaat me niet om wie het snelste is heren :wink:

maar wat bepaalde auto's qua gewicht of model of pk's kunnen doen qua flexibiliteit :roll: in the real world met inhalen enzo...en gewicht en koppel pk's dus of je nou een Panda hebt of een Lambo op zich fraai om te weten met bv 3x tuut tuut tuut go :wink:

@Hans :lol: lol inderdaad mijn pruik ben ik al kwijt :wink:
denk dat jou auto van 100 naar 160 ook als een raket gaat tenminste als je 160 in z'n 3 kunt halen (boven 160 zit je met luchtbarr en pk's) bij mij kon dat, reed dus in 3 stabiel 100 en dan gassen tot iets over 160 en dan in 4 de 200km/u.
Zou niet weten hoe zo'n 7 achtige rijd, wel eens in gezeten maar niet gereden.
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 nov 2007, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 28 nov 2007, 12:29

@ Hans. Ik denk dat jouw auto qua tijden niet ver van die van Rene af zullen zitten hoor. Ik heb natuurlijk in beide auto's wel meegereden, en de snelheidsbeleving in de Dax is natuurlijk wel anders dan in de Hartge, maar denk dat de Dax zeker niet onder doet. En zeker tot 160 moet je denk ik de Hartge wel kunnen hebben. Maar tot de 200 betwijfel ik of je de Z3 eruit kunt rijden.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 28 nov 2007, 14:25

Als ik de auto strip kom ik op zo'n 795 kg met 101 pk

gewicht/pk verhouding geeft dat: 7.8 ...


de 0 naar 100 tijden en daarboven heb ik nooit getest ...

Gebruikersavatar
Paul Broere
Berichten: 366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
Locatie: The Netherlands

Bericht door Paul Broere » 28 nov 2007, 15:30

met de Porsche 911 Turbo S:

100-200: 11 seconden
(volledig in derde versnelling, had stopwatch in de hand, dus kon niet schakelen)

zijn 2 gaat tot 140, dus met 2e en 3e versnelling gebruiken kan het nog sneller.

Inmiddels heeft de auto een beurt gehad en wordt de versnellingsbak nagekeken, duis wellicht binnekort een nieuwe meting.

80-120 trouwens in 3,5 seconden

of met aanloop (i.v.m. turbodruk) 2,7 seconden


oh ja:

auto weegt volgens RDW: 1289kg
heeft officieel 330pk (S versie)
auto heeft uiterlijk van de 964 Turbo, maar is verder motorisch standaard.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 28 nov 2007, 17:31

EVO 8 MR RS 100-200 op teller in vijfde versnelling is ~11s.
Gewicht volgens internet enzo rond de 1350, met mij en brandstof erin iets meer ;-)
Pk's, volgens zeggen/schattingen ~360pk

Mark.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 nov 2007, 17:48

360pk en dan zo snel van 100-200 in 5?
Ook 500Nm ofzo?? :)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 28 nov 2007, 17:50

100-160 in 6 sec.
100-200 in 12 sec.

de Z3 in 4 sec. dat is sneller dat een M5/911 GT2 en consorten :shock: :shock:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 28 nov 2007, 18:59

360pk en dan zo snel van 100-200 in 5?
Een EVO RS heeft normaliter altijd een korte 4 en 5;je kon echter fabrieksaf 3 verschillende verhoudingen krijgen in een RS,varierend van kort (standaard) tot lang.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 28 nov 2007, 19:01

360pk en dan zo snel van 100-200 in 5?
Ook 500Nm ofzo??
Vast geen 500nm. Ergens tussen 350-400nm denk ik.

Maar eh, is een RS he. Dat betekent ~3500rpm bij 120 in vijf.

FF rekenen, is bij 100 dus ~2900 rpm. Standaard TD04 turbo en die heeft echt wel full-boost (1.6 bij mij) bij dat toerental...


Mark.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 nov 2007, 19:30

leonard schreef:100-160 in 6 sec.
100-200 in 12 sec.

de Z3 in 4 sec. dat is sneller dat een M5/911 GT2 en consorten :shock: :shock:
Jij hebt ook nette tijden, en ja die 4 sec komt misschien omdat ik die helemaal in z'n 3 kan doen en het dikke koppel...ik dacht zelf ook van wow...daarna nog een test en ja hoor zelfde resultaat, terwijl ik soms denk van hm..valt wel mee als ik het gas intrap maarja cijfers liegen schijnbaar niet...toch voelt het niet zo snel :roll:

maareuh wat zijn je specs dan? :roll: en wat voor auto...

trouwens op dit filmpje kun je het ook wel een beetje zien, als ik overschakel naar 4 zit ik al iets over 160...en stop bij 200...begint bij als ik het gas intrap(hoor je wel :wink: )

http://www.youtube.com/watch?v=1Czj_SECqEo

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6788
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 28 nov 2007, 20:25

Gemeten met de G-tech, dus geen teller-km., maar echte km. :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Opa op 19 jun 2010, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 nov 2007, 21:13

markk schreef:
360pk en dan zo snel van 100-200 in 5?
Ook 500Nm ofzo??
Vast geen 500nm. Ergens tussen 350-400nm denk ik.

Maar eh, is een RS he. Dat betekent ~3500rpm bij 120 in vijf.

FF rekenen, is bij 100 dus ~2900 rpm. Standaard TD04 turbo en die heeft echt wel full-boost (1.6 bij mij) bij dat toerental...


Mark.
OK dat verklaard wel e.e.a. ja

Mijn auto doet 100-200 in 5 in iets van 16s, maar goed dan kun je nog doorgaan tot zo'n 270km/u zonder te schakelen ;)

100-160 in 3 in zo'n 6s

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 28 nov 2007, 21:26

Ik weet mijn tijden niet, maar als je kijkt naar het verschil tussen die van Rene en die van mij zegt dat genoeg denk ik!

http://youtube.com/watch?v=Vu1GFt7UkOA :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 nov 2007, 21:56

Flatline schreef:Ik weet mijn tijden niet, maar als je kijkt naar het verschil tussen die van Rene en die van mij zegt dat genoeg denk ik!

http://youtube.com/watch?v=Vu1GFt7UkOA :lol:
:lol: :lol: ouwe rakker...en gladde pirellys oprookbanden en door de koppeling vandaar dat ik de run afbrak...you know better en waar blijft jou 100km/u tot 160 en 200?? die van 200km/u tot 310km/u hebben we al met dat slome hok van jou ga eens opzij man :lol: zie hier :wink:

http://smg.photobucket.com/albums/v635/ ... 310kmh.flv
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 nov 2007, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 28 nov 2007, 22:00

manta doet dus ongeveer

70-190 Km/u

11sec. (+/-)

http://youtube.com/watch?v=DTDPqI7ouCU

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 28 nov 2007, 22:01

Rene, ik kom niet aan 160 :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 nov 2007, 22:03

Jurriaan schreef:Rene, ik kom niet aan 160 :lol:
:lol: :wink: denk dat het daarboven ook niet echt prettig zou rijden Jur 8) dan rij je de volgende CBR08 maar eens mee met een rit. :idea:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 nov 2007, 22:08

Flatline schreef:manta doet dus ongeveer

70-190 Km/u

11sec. (+/-)

http://youtube.com/watch?v=DTDPqI7ouCU
in de vliegende start wat niet helemaal klopt en je moet een keer schakelen doe je er 5 sec over 8) dus reken vliegende doorstart eraf maar stel dat je niet hoefde te schakelen zou dat beest het ook in 5 sec doen...snel ding Kees 8) heb je hem trouwens al verkocht?

tom caubo
Berichten: 341
Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
Locatie: schimmert(limburg)

Bericht door tom caubo » 28 nov 2007, 22:10

schnitzer s3 weegt 1480kg

vermogen 328 pk op de wielen (fijn aftstelling nog niet gebeurt)

0 tot 100 km/h in 5.0 sec

0 tot 160 km/h niet gemeten

als ik hem terug krijg met aangepast Bosch Motorsport artikelen ga ik eens meten :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 nov 2007, 22:13

@Tom ook graag de meer dagelijks bruikbare acceleratie tijden van stabiel 100km/u naar 160km/u en door na 200km...filmpje welkom 8)

tom caubo
Berichten: 341
Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
Locatie: schimmert(limburg)

Bericht door tom caubo » 28 nov 2007, 22:24

GTRene schreef:@Tom ook graag de meer dagelijks bruikbare acceleratie tijden van stabiel 100km/u naar 160km/u en door na 200km...filmpje welkom 8)
zal kijken om eens een filmpje te maken als ik de auto terug krijg en het weer het toelaat :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Bing [Bot], BMWDennis, Google [Bot], Kadett, MarcF, Richardt., SlowCo, Wimo en 1 gast