EVO IX kost €44.999,-!!!
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
EVO IX kost €44.999,-!!!
Op de site van Mitsubishi Nederland staat de folder ook.
Dit is toch het koopje van het jaar?
Super auto voor een heeeeel nette prijs, kan voor deze prijs wel eens een succes worden.
Dit is toch het koopje van het jaar?
Super auto voor een heeeeel nette prijs, kan voor deze prijs wel eens een succes worden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Wanneer in de showroom dan?
En komt er toevallig ook een RS van?
Vind de 9 voor het eerst sinds de 6.5TME weer eens een echt mooie 100 punten EVO, plus die prijs, bijna too good to be true.
Een FQ320 kost in de UK trouwens £30k (~€45k), dus die Nederlandse prijs is echt heel scherp (normaal is de prijs in ponden in Engeland de prijs in Nederland in Euro's x2, dan zou die FQ320 hier dus eigenlijk €60k moeten kosten).
En komt er toevallig ook een RS van?
Vind de 9 voor het eerst sinds de 6.5TME weer eens een echt mooie 100 punten EVO, plus die prijs, bijna too good to be true.
Een FQ320 kost in de UK trouwens £30k (~€45k), dus die Nederlandse prijs is echt heel scherp (normaal is de prijs in ponden in Engeland de prijs in Nederland in Euro's x2, dan zou die FQ320 hier dus eigenlijk €60k moeten kosten).
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Arthur
- Berichten: 43377
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Afmetingen en gewichten
Lengte[mm] 4.490
Breedte[mm] 1.770
Hoogte[mm] 1.450
Wielbasis[mm] 2.625
Bodemvrijheid[mm] 140
Leeggewicht[kg] 1440
Max. toegestaan gewicht[kg] 1.885
Max. aanhangwagengewicht (geremd)[kg]
Maximum zitplaatsen 5
Prestaties
Maximum snelheid[km/u] 250
Acceleratie 0-100 km/u[sec] 5,7
Draaicirkel[m] 11,8
Transmissie 6M
CO2[g/km] 251
Motoren
Brandstof Benzine
Cilinderinhoud[cc] 1.997
Max. vermogen[kW(PK)/tpm] 206 (280)/6.500
Max. koppel [N-m(kg-m)/tp] 355 (36,2)/3.500
Banden
Bandenmaat voor / achter 235/45R17
Brandstofverbruik
Stad[liter/100 km] 14,6
Snelweg[liter/100 km] 8,2
Gecombineerd[liter/100 km] 10,6
Brandstoftank (inhoud)[liter] 55
Lengte[mm] 4.490
Breedte[mm] 1.770
Hoogte[mm] 1.450
Wielbasis[mm] 2.625
Bodemvrijheid[mm] 140
Leeggewicht[kg] 1440
Max. toegestaan gewicht[kg] 1.885
Max. aanhangwagengewicht (geremd)[kg]
Maximum zitplaatsen 5
Prestaties
Maximum snelheid[km/u] 250
Acceleratie 0-100 km/u[sec] 5,7
Draaicirkel[m] 11,8
Transmissie 6M
CO2[g/km] 251
Motoren
Brandstof Benzine
Cilinderinhoud[cc] 1.997
Max. vermogen[kW(PK)/tpm] 206 (280)/6.500
Max. koppel [N-m(kg-m)/tp] 355 (36,2)/3.500
Banden
Bandenmaat voor / achter 235/45R17
Brandstofverbruik
Stad[liter/100 km] 14,6
Snelweg[liter/100 km] 8,2
Gecombineerd[liter/100 km] 10,6
Brandstoftank (inhoud)[liter] 55
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Evo 9 weer AYC waardeloos kut systeem wat ook nog veel onderhoud vergt als je het volgens de regels doet. Om de 4500 miles verse olie. Hier heeft een RS diff geen last van. Het rijden met RS diff is vele malen leuker.
Nee als ik nu weer een evo zou kopen een RS geen twijfel over mogelijk.
Heb zelfs liever een nieuwe STI dan een evo met AYC.
Ik zie trouwens nog wat. 355nm koppel voor de evo 9. Mijn evo 8 MR RS had al 380nm koppel standaard.
Dus ze bieden de evo goedkoper aan. Maar volgens mij is hier en daar toch ergens op bespaart. Misschien zitten hier ook nog die andere nokkenassen van de standaard evo 8 265pk
Nee als ik nu weer een evo zou kopen een RS geen twijfel over mogelijk.
Heb zelfs liever een nieuwe STI dan een evo met AYC.
Ik zie trouwens nog wat. 355nm koppel voor de evo 9. Mijn evo 8 MR RS had al 380nm koppel standaard.
Dus ze bieden de evo goedkoper aan. Maar volgens mij is hier en daar toch ergens op bespaart. Misschien zitten hier ook nog die andere nokkenassen van de standaard evo 8 265pk
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Nieuwe EVO, die foto op pagina 131, EVO IX FQ 320 die in een bocht naar links gesmeten wordt, zijkant van de voorbumper bijna aan de grond, rechter voorband half weggedrukt van de velg, mooi!!!
Maar toch ook twijfel, zo'n auto is gewoon gemaakt om knalhard over bospaadjes, B-weggetjes en onderverhard gesmeten te worden, durf je dat aan met €45k onder je kont?
Misschien toch maar een mooie VI kopen en even wachten tot de eerste IX's met de kop eraf beschikbaar zijn?
*twijfeltwijfel*
Maar toch ook twijfel, zo'n auto is gewoon gemaakt om knalhard over bospaadjes, B-weggetjes en onderverhard gesmeten te worden, durf je dat aan met €45k onder je kont?
Misschien toch maar een mooie VI kopen en even wachten tot de eerste IX's met de kop eraf beschikbaar zijn?
*twijfeltwijfel*

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Zolang het bij droog geilen blijft Rico zal het wel los lopenRico v Velzen schreef:Ben verliefd, gisteren met Andre bij de dealer een zwarte EVO 9 bekeken. machtig ding.
Maar het is net als met een foute snol, ik val weer dan op de verkeerde dingen.

Maar een zwarte is natuurlijk wel superrrrrrrrr mooiiiiiiiiiiiiii dat dan weer wel

Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast