Lancia Delta Integrale v BMW M3 E30 - Shoot-Outs

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Lancia Delta Integrale v BMW M3 E30 - Shoot-Outs

Bericht door RVV » 24 nov 2007, 01:33


Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 nov 2007, 01:56

Op droog asfalt heb je ook weinig voordeel van de AWD. :wink:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 24 nov 2007, 08:27

Eigenlijk zouden ze dan het vergelijk met de EVO 1 hebben moeten maken en niet met een gewone Integrale 16v.
Dan was het verschil wel wat groter geweest.... :wink:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 24 nov 2007, 10:44

Wat blijven die E30 M3's toch geweldige bakken;vooral in het zwart 8) .

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 24 nov 2007, 10:46

Wat een onderstuur zeg...

Wel veiliger voor 99% van de weggebruikers dan overstuur ;)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 24 nov 2007, 11:24

Ik heb ze allebei.Het klopt helemaal van dat onderstuur alleen is dat op de openbare weg (zeker in de randstad) niet echt relevant.De delta is in het echt ,lees snelweg,dijkweggetjes, veel sneller !!!

persoonlijk vind ik dat die rijder van het filmpje de bocht met de lancia fout neemt.Met de lancia moet hij er langzamer in en veel meer profiteren van het awd grip.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 24 nov 2007, 20:46

Volgens mij is die rijder Tiff Needell.

Ik denk niet dat je die hoeft te vertellen hoe je een bocht moet nemen :wink:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 24 nov 2007, 20:52

HANZ06 schreef:Volgens mij is die rijder Tiff Needell.

Ik denk niet dat je die hoeft te vertellen hoe je een bocht moet nemen :wink:
Sterker nog!! In het filmpje verteld Tiff zelf hoe er in de Lancia gereden moet worden. :lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 24 nov 2007, 20:54

Hallo ...

Leonard VS Tiff Needell


Daaaag Tiffieee!

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 24 nov 2007, 21:35

mooi filmpje!

ook al verliest ie van de integrale, ik zou voor de M3 gaan ... Die is gewoon tijdloos en de integrale niet ... (maar toch wel een geweldige auto, dat hoor je mij niet ontkennen!)

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 24 nov 2007, 22:01

Die Integrales die vallen bij de naden uiteen, en dat zie je in zo'n test
niet terug...

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 24 nov 2007, 23:59

Ravin ///M schreef:Die Integrales die vallen bij de naden uiteen, en dat zie je in zo'n test
niet terug...
Da's complete onzin wat je daar zegt.
Een Integrale 16v /EVO was gebouwd om er rally's mee te rijden en dat alleen zegt al genoeg.
Dat ze motorisch wat minder robuust (lees storingsgevoeliger) zijn is dan weer wel een feit waar je ze op af mag rekenen.
Na een ton is een koprevisie en het vervangen van de krukaslagers en distributie een absolute must bij die dingen, wil je ze heel houden.

En ik durf met een Integrale 16v/EVO elke E30 M3 op een dijkweggetje wel aan hoor.
Qua bochtenwerk is een Integrale dan gewoon altijd de meerdere.
Ben het zeker met Leonard eens dat het allemaal een stuk sneller kan dan in dit filmpje ook al is Tiff Needell de bestuurder. :wink:

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 25 nov 2007, 01:24

Dexter schreef:Ben het zeker met Leonard eens dat het allemaal een stuk sneller kan dan in dit filmpje ook al is Tiff Needell de bestuurder. :wink:
Dat geld voor de M ook. Maar kunnen en doen zijn ook twee verschillende dingen.
Feit is wel dat die M van buiten frisser was als van binnen. 170.000mile op de teller en de 195pk versie. (was van een s14.net lid, toendertijd redelijk breed uitgemeten op dat forum)
Tiff gaat lekker tekeer in ieder geval, mooi links rechts driften in de chicane.... Je ziet in het filmpje goed dat de lancia daar van achter de M naar ervoor gaat. :lol:

Wat koppel betreft zal de turbo Delta makkelijk winnen, alleen in de snellere bochten twijfel ik toch hardop.
Maar goed, een beetje appels en peren en gewoon allebei 'icons of the '80's. Delta is bruut, maar ik ben al jaren blij met de M.

Gebruikersavatar
eszes
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2007, 16:20
Locatie: 't zuijen

Bericht door eszes » 25 nov 2007, 07:48

leonard schreef:persoonlijk vind ik dat die rijder van het filmpje de bocht met de lancia fout neemt.Met de lancia moet hij er langzamer in en veel meer profiteren van het awd grip.
Hij vertelt in het filmpje hoe het moet en toch doet hij het niet. Dat onderstuur verliest meer dan de hogere snelheid wint.

Grote naam of niet; het ziet er niet goed uit met de Integrale.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 25 nov 2007, 09:52

dat gekraak in die Lancia :lol: .

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 25 nov 2007, 11:40

Dexter schreef:ook al is Tiff Needell de bestuurder. :wink:
En volgens mij heb ik wel meer dan eens een discussie over zijn rijkunsten gezien. ;)

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 25 nov 2007, 13:19

Dexter, ik heb het puur over de bouwkwaliteit van de auto's;
4 jaar onderhoud van een vaak gebruikte Integrale is peperduur.
De meest idiote dingen gaan stuk, en hoewel de setup geweldig
is als ie werkt, ben je onderweg altijd in gedachten bij de volgende
grote reparatie. En dat is bij een M3 veel minder het geval.

Paul

Bericht door Paul » 26 nov 2007, 17:01

Races worden niet gereden op dijkweggetjes...

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 26 nov 2007, 18:04

Paul schreef:Races worden niet gereden op dijkweggetjes...
Ook niet op de sprint :lol: :wink:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 26 nov 2007, 23:10

Jan Visser schreef:
Paul schreef:Races worden niet gereden op dijkweggetjes...
Ook niet op de sprint :lol: :wink:

het is heel simpel.Allebei de auto's zijn iconen met een verschillend rijkarakter.Persoonlijk vind ik de lancia veel leuker om te rijden.Dat komt door de turboschop die je krijgt.Natuurlijk rijd ik met beide wagens niet op het circuit.Het is puur dijkweggetjes en snelweg verkeer en daar is de lancia simpelweg veel sneller.

Wie die rijder ook is,ik pretendeer zeker niet dat ik een betere rijder ben dan hem.Maar toen ik zaterdag die filmpjes zat tekijken had ik op die PC ff geen geluid en dan zie ik een verkeerde (lees te hoge) inkomende bochtsnelheid en te snel of te veel gas in het midden van de bocht waardoor de integrale als een gek gaat glijden.Iedere rijder met een beetje feeling weet dat dat is op te lossen door iets minder gas waardoor het onderstuur vanzelf verdwijnt.Zeker bij AWD is dat heel belangrijk!!

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 27 nov 2007, 16:08

het is heel simpel.Allebei de auto's zijn iconen met een verschillend rijkarakter.Persoonlijk vind ik de lancia veel leuker om te rijden.Dat komt door de turboschop die je krijgt.Natuurlijk rijd ik met beide wagens niet op het circuit.Het is puur dijkweggetjes en snelweg verkeer en daar is de lancia simpelweg veel sneller.
Dat wordt dus een ban op s14.nl :wink: :wink:

Joep

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 27 nov 2007, 16:43

Leonard, kom je volgende keer met de Integrale naar Malmedy, lijkt me kicken!

Michel

Paul

Bericht door Paul » 27 nov 2007, 19:09

Jan Visser schreef:
Paul schreef:Races worden niet gereden op dijkweggetjes...
Ook niet op de sprint :lol: :wink:

Sprinten is altijd nog beter dan poetsen , heheeh :D

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 27 nov 2007, 19:17

Paul schreef:
Jan Visser schreef:
Paul schreef:Races worden niet gereden op dijkweggetjes...
Ook niet op de sprint :lol: :wink:

Sprinten is altijd nog beter dan poetsen , heheeh :D
Poetsen is ook niks idd. Gewoon ff naar de spuiter brengen en klaar is kees :lol:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 27 nov 2007, 20:06

Joep schreef:
het is heel simpel.Allebei de auto's zijn iconen met een verschillend rijkarakter.Persoonlijk vind ik de lancia veel leuker om te rijden.Dat komt door de turboschop die je krijgt.Natuurlijk rijd ik met beide wagens niet op het circuit.Het is puur dijkweggetjes en snelweg verkeer en daar is de lancia simpelweg veel sneller.
Dat wordt dus een ban op s14.nl :wink: :wink:

Joep

:oops: :oops: :oops: :oops: ow sorry joepie. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke, SlowCo en 4 gasten