Lancia Delta Integrale v BMW M3 E30 - Shoot-Outs
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Ik heb ze allebei.Het klopt helemaal van dat onderstuur alleen is dat op de openbare weg (zeker in de randstad) niet echt relevant.De delta is in het echt ,lees snelweg,dijkweggetjes, veel sneller !!!
persoonlijk vind ik dat die rijder van het filmpje de bocht met de lancia fout neemt.Met de lancia moet hij er langzamer in en veel meer profiteren van het awd grip.
persoonlijk vind ik dat die rijder van het filmpje de bocht met de lancia fout neemt.Met de lancia moet hij er langzamer in en veel meer profiteren van het awd grip.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Da's complete onzin wat je daar zegt.Ravin ///M schreef:Die Integrales die vallen bij de naden uiteen, en dat zie je in zo'n test
niet terug...
Een Integrale 16v /EVO was gebouwd om er rally's mee te rijden en dat alleen zegt al genoeg.
Dat ze motorisch wat minder robuust (lees storingsgevoeliger) zijn is dan weer wel een feit waar je ze op af mag rekenen.
Na een ton is een koprevisie en het vervangen van de krukaslagers en distributie een absolute must bij die dingen, wil je ze heel houden.
En ik durf met een Integrale 16v/EVO elke E30 M3 op een dijkweggetje wel aan hoor.
Qua bochtenwerk is een Integrale dan gewoon altijd de meerdere.
Ben het zeker met Leonard eens dat het allemaal een stuk sneller kan dan in dit filmpje ook al is Tiff Needell de bestuurder.

- Hubert D
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52
Dat geld voor de M ook. Maar kunnen en doen zijn ook twee verschillende dingen.Dexter schreef:Ben het zeker met Leonard eens dat het allemaal een stuk sneller kan dan in dit filmpje ook al is Tiff Needell de bestuurder.
Feit is wel dat die M van buiten frisser was als van binnen. 170.000mile op de teller en de 195pk versie. (was van een s14.net lid, toendertijd redelijk breed uitgemeten op dat forum)
Tiff gaat lekker tekeer in ieder geval, mooi links rechts driften in de chicane.... Je ziet in het filmpje goed dat de lancia daar van achter de M naar ervoor gaat.

Wat koppel betreft zal de turbo Delta makkelijk winnen, alleen in de snellere bochten twijfel ik toch hardop.
Maar goed, een beetje appels en peren en gewoon allebei 'icons of the '80's. Delta is bruut, maar ik ben al jaren blij met de M.
- eszes
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 16:20
- Locatie: 't zuijen
Hij vertelt in het filmpje hoe het moet en toch doet hij het niet. Dat onderstuur verliest meer dan de hogere snelheid wint.leonard schreef:persoonlijk vind ik dat die rijder van het filmpje de bocht met de lancia fout neemt.Met de lancia moet hij er langzamer in en veel meer profiteren van het awd grip.
Grote naam of niet; het ziet er niet goed uit met de Integrale.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Dexter, ik heb het puur over de bouwkwaliteit van de auto's;
4 jaar onderhoud van een vaak gebruikte Integrale is peperduur.
De meest idiote dingen gaan stuk, en hoewel de setup geweldig
is als ie werkt, ben je onderweg altijd in gedachten bij de volgende
grote reparatie. En dat is bij een M3 veel minder het geval.
4 jaar onderhoud van een vaak gebruikte Integrale is peperduur.
De meest idiote dingen gaan stuk, en hoewel de setup geweldig
is als ie werkt, ben je onderweg altijd in gedachten bij de volgende
grote reparatie. En dat is bij een M3 veel minder het geval.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Jan Visser schreef:Ook niet op de sprintPaul schreef:Races worden niet gereden op dijkweggetjes...![]()
het is heel simpel.Allebei de auto's zijn iconen met een verschillend rijkarakter.Persoonlijk vind ik de lancia veel leuker om te rijden.Dat komt door de turboschop die je krijgt.Natuurlijk rijd ik met beide wagens niet op het circuit.Het is puur dijkweggetjes en snelweg verkeer en daar is de lancia simpelweg veel sneller.
Wie die rijder ook is,ik pretendeer zeker niet dat ik een betere rijder ben dan hem.Maar toen ik zaterdag die filmpjes zat tekijken had ik op die PC ff geen geluid en dan zie ik een verkeerde (lees te hoge) inkomende bochtsnelheid en te snel of te veel gas in het midden van de bocht waardoor de integrale als een gek gaat glijden.Iedere rijder met een beetje feeling weet dat dat is op te lossen door iets minder gas waardoor het onderstuur vanzelf verdwijnt.Zeker bij AWD is dat heel belangrijk!!
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Dat wordt dus een ban op s14.nlhet is heel simpel.Allebei de auto's zijn iconen met een verschillend rijkarakter.Persoonlijk vind ik de lancia veel leuker om te rijden.Dat komt door de turboschop die je krijgt.Natuurlijk rijd ik met beide wagens niet op het circuit.Het is puur dijkweggetjes en snelweg verkeer en daar is de lancia simpelweg veel sneller.


Joep
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Joep schreef:Dat wordt dus een ban op s14.nlhet is heel simpel.Allebei de auto's zijn iconen met een verschillend rijkarakter.Persoonlijk vind ik de lancia veel leuker om te rijden.Dat komt door de turboschop die je krijgt.Natuurlijk rijd ik met beide wagens niet op het circuit.Het is puur dijkweggetjes en snelweg verkeer en daar is de lancia simpelweg veel sneller.![]()
![]()
Joep




