Zinloze pijpreacties of andere onserieuze meuk kunnen de brandstapel op wat mij betreft, dus alleen lezen als je niets inhoudelijks toe te voegen hebt. Dankuwel.
De topicstarter trapt af met zijn (en Pol's) ideale allround-Ringbrander.
Het doel is om een auto te hebben voor trackdays die met zowel droog als nat weer ingezet kan worden. Daarnaast moet de wegligging gebaseerd zijn op een bescheiden hoeveelheid sliphoek (relatief smalle banden) zodat het rijgevoel maximaal tot uiting komt.We beginnen met een compleet kale body van een BMW E30 M3 met FIA kooi erin. Daarin hoort een echte S14 motor met throttlebodies en carbon airbox, 300pk is haalbaar. De drijflijn komt van Getrag en Drexler. Het mooiste zou een indirecte uitvoering van het transaxle principe zijn door de versnellingsbak (Getrag, handgeschakeld) de koppeling en het differentiëel(Drexler, net als de cardanas en de steekassen) in één casing te monteren zodat je met één goede slimline koeler in de diffuser klaar bent.
De wielen komen van BBS motorsport. Hebben centre-lock bevestiging en zijn, natuurlijk, superlicht. De remmen komen van Mov'it, voor en achter met carbone lorraine blokken en ATE DOT4 superblue remvloeistof. De gescheiden hoofdremcylinder met remdrukverdeler komt van Tilton.
Qua veren en dempers ben ik er nog niet helemaal uit. Dempers van Moton met Eibach veren zijn volgens mij wel het summum.
Tot zover de mechanica, het interieur is sober van opzet en is vooral zwart gekleurd. De stoel komt van Recaro, heeft oren en is gemonteerd in de nieuwe zijbevestigingsframes van OMP met elastomeren erin. Vanzelfsprekend is de stoel HANS voorbereid. De gordels en andere accesoires zoals helmnet komen van Sparco. Hierbij moet je denken aan de carbon pedalen, driverdrink systeem en een helmnet achter de stoel.
Het dashboard is geflockt en van carbon gemaakt. In de uitsparing achter het stuur is een digitaal dashboard van Race-Technology te vinden met de bekende waarschuwingslampjes voor de belangrijkste parameters.
Het stuur zelf komt van Sparco en is met suéde bekleed. Op het stuur zitten de knopjes voor inhaallamp, datalogger en dashboardpagina's.
Daarnaast een knopje voor de boordradio. Die is weggewerkt op het middenconsole. Op het middenconsole zijn naast de stoel verder nog de draaiknoppen van de traplozerembalans en traploze tractioncontrol te vinden. Daarnaast hoort natuurlijk de noodstroomschakelaar.
Het exterieur is simpel van opzet. De kleur heet AlpinWeiss II en de wielen zijn dat ook. (de wielen kunnen natuurlijk ook antraciet zijn of hun gewone kleur houden). Verder zijn is het glaswerk op de voorruit na vervangen door macrolon met het bekende schuifje. De spoilers zijn in carbon uitgevoerd en de remkoelingen ook. De deurpanelen zijn binnenin ook van carbon en voorzien van ouderwetse raamslingers voor extra verluchting.
Over de banden zijn we nog niet helemaal uit. Ikzelf zou graag zowel semislicks als regenbanden hebben en eventueel een set gumbanden voor trackdays als Malmedy.
En nu jullie!
