aangezien dit toch een verkapt BMW forum schijnt te zijn, de volgende vraag:
past een e36 differentieel op een e39?
mijn E36 328i coupe [1995] is namelijk waarschijnlijk total loss, en ik heb een e39 520i touring [1997] gekocht, maar ik vind de eindoverbrenging wat kort
de E36 reed bij 3000tpm 160, de E39 draait bij 160 denk ik wel 4500tpm
ik zou natuurlijk ook het hele blok over kunnen zetten, maar de E36 had een automaat en dat heeft de E39 niet, en ik heb ook niet zo'n behoefte aan meer vermogen in deze auto
frank
past een e36 differentieel op een e39?
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nee past niet.
De behuizing is anders en de binnenwerken ook, E36 is een Type 188 en E39 is een type 188K. Dat is hetzelfde binnenwerk als op een E46 3 serie, geen M3. Maar ook daarop is de behuizing anders denk ik.
Handigste is een diff van een andere E39.
520i is 3.46
525i is 3.15
528i is 2.93
V8 units zijn nog langer, 2.81 op de 540i bijvoorbeeld maar dat zou ik niet doen. Zijn ook grotere diffs, type 215K units.
Beste optie lijkt mij een E39 525i diff, dan zit je met een aardige verhouding. Als je al te lang gaat kom je niet meer vooruit met dat ding.
De behuizing is anders en de binnenwerken ook, E36 is een Type 188 en E39 is een type 188K. Dat is hetzelfde binnenwerk als op een E46 3 serie, geen M3. Maar ook daarop is de behuizing anders denk ik.
Handigste is een diff van een andere E39.
520i is 3.46
525i is 3.15
528i is 2.93
V8 units zijn nog langer, 2.81 op de 540i bijvoorbeeld maar dat zou ik niet doen. Zijn ook grotere diffs, type 215K units.
Beste optie lijkt mij een E39 525i diff, dan zit je met een aardige verhouding. Als je al te lang gaat kom je niet meer vooruit met dat ding.
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Dat was ook mijn eerste reactie... Ik zou al geen 520i gekocht hebben, maar ik zie dat dat al te laat is. Van die diff zou ik zeker afblijven...Joy Jolliffe schreef:Volgens mij help je dan wel het beetje pit wat in het blok zit helemaal om zeep. Toerental is zo hoog om nog een beetje vooruit te komen.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
ach, dat valt best mee
als je een iets langer diff zet kun je ook gewoon terug naar zijn 4 als je net zo snel wilt zijn als voorheen in de 5
alleen je eerste versnelling wordt iets langer, daar kun je niet terugschakelen, maar die is toch al heel kort
maar ik heb zojuist gemerkt dat hij bij 150km/u 4.500tpm draait en dan vind ik toch fors
mijn 328 coupe auto draaide bij 160km/u 3.000tpm, ok dat is ook wel heel weinig [komt ook door de automaat natuurlijk die een erg lange 5 heeft], maar het reed prima door het hogere koppel
deze 520 draait dus voor dezelfde snelheid 50% meer toeren
beide auto's hebben ongeveer 200.000 gereden, maar de motor van de 520 heeft dus eigenlijk 50% meer kilometers afgelegd dan die in de 328
frank
als je een iets langer diff zet kun je ook gewoon terug naar zijn 4 als je net zo snel wilt zijn als voorheen in de 5
alleen je eerste versnelling wordt iets langer, daar kun je niet terugschakelen, maar die is toch al heel kort
maar ik heb zojuist gemerkt dat hij bij 150km/u 4.500tpm draait en dan vind ik toch fors
mijn 328 coupe auto draaide bij 160km/u 3.000tpm, ok dat is ook wel heel weinig [komt ook door de automaat natuurlijk die een erg lange 5 heeft], maar het reed prima door het hogere koppel
deze 520 draait dus voor dezelfde snelheid 50% meer toeren
beide auto's hebben ongeveer 200.000 gereden, maar de motor van de 520 heeft dus eigenlijk 50% meer kilometers afgelegd dan die in de 328
frank
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten