Ik kocht de Seat Cordoba Cupra in juli 2004, na een zoektocht voor een cupra met weinig km en liefst zo jong mogelijk.
Dat was redelijk gelukt met deze cupra uit maart 2002 met destijds 43k op de teller.
De auto was op moment van aankoop compleet standaard op 1 punt na, een JD chip (vandaar dat ik zo onder de indruk was tijdens de proefrit, dit werd me pas vermeld bij het ophalen van de auto)
Eerste aanpassingen waren binnen 2 weken al gedaan, een hyperboost DV erop en een veerpootbrug.
Daarna volgde prive een beetje een rommelige moeilijke periode waardoor de autohobby even op de achtergrond kwam. En ik de auto puur voor zijn daadwerkelijke einddoel gebruikte... vervoer en verder niets...
Eind 2005 wel nog even de remmen vervangen, voor gingen er remschijven van Formel met Hawk remblokjes op en achter nieuwe standaard remblokjes.
Nadat alles weer beetje gekalmeerd was, ging ik in de lente van 2006 op zoek naar een setje velgen die de auto wat beter zouden staan dan de standaard velgen...
Dat was naar mijn idee aardig gelukt met deze Dotz Daytona Dark velgen, 17" met michelin rubber.
[img:640:427]http://img73.imageshack.us/img73/5494/img27475rg.jpg[/img]
Aangezien dit een aardige aanval om mijn beperkte budget was, moest ik me daarna even rustig houden

Om eind van 2006 de draad weer op te pakken, en de auto te laten voorzien van een compleet Milltek uitlaatsysteem, een Forge turbo intake pipe, en JD chiptuning op maat. De uitslag van de vermogensbank was 214pk / 340Nm.
Ondertussen ook winterslofjes erbij gekocht voor op de standaard cupra velgen.
[img:480:640]http://img102.imageshack.us/img102/6954/milltekkh8.jpg[/img]
[img:480:640]http://img143.imageshack.us/img143/2702/milltekuy4.jpg[/img]
Dit afgelopen jaar ook lekker verder gegaan, eerst moest een vrachtwagen zonodig een straatje indraaien waar mijn auto kennelijk voor hem in de weg stond...

[img:640:480]http://img386.imageshack.us/img386/5171/schadeak2.jpg[/img]
Vlak daarna een oude maar nog goede voorbumper van Mark (race eend) overgenomen, met meegespoten bumperstrip.
[img:480:640]http://img514.imageshack.us/img514/7096 ... ertno8.jpg[/img]
[img:640:480]http://img381.imageshack.us/img381/5239 ... ripal4.jpg[/img]
[img:480:640]http://img381.imageshack.us/img381/728/klaarxj3.jpg[/img]
Daarna naar de spuiterij om de schade bij te werken en gelijk de stootstrip achter ook op kleur te maken, samen met de complete rechterkant van de auto, omdat die ooit slecht gerepareerd was door de vorige eigenaar van de auto.
[img:640:480]http://img524.imageshack.us/img524/5742 ... 561me4.jpg[/img]
[img:640:480]http://img473.imageshack.us/img473/62/dscn15551qj3.jpg[/img]
Op dat moment zat ik even te twijfelen, omdat de km stand van de auto al reeds op bijna 110k stond op dat moment, verkopen en iets anders nemen, of niet.... gekozen voor doorrijden met deze bolide, omdat het vermogen toch iets te verslavend is.
Er bleek iets niet helemaal lekker te zitten bij de voorremmen... dus helaas mocht de complete set voor alweer vervangen worden...
Dit keer National remschijven en Ferodo remblokjes...
[img:640:480]http://img235.imageshack.us/img235/5175 ... menbh5.jpg[/img]
Nu was het eens nodig om te zakken, dwz de auto te laten zakken.
Hiervoor heb ik een KW vaste set (dempers en veren) uitgekozen.
Het staat een stuk beter, maar rijd vooral een stuk lekkerder door de bochten. Uiteindelijk een vaste set, omdat ik niet het type voor verstelbaar ben, dan blijf ik bezig

[img:640:480]http://img183.imageshack.us/img183/5273 ... eurzf1.jpg[/img]
met als resultaat:
[img:640:480]http://img230.imageshack.us/img230/7297/jagp5.jpg[/img]
Laatste aanpassing was onlangs, een cold air intake pipe laten monteren, met echter niet 100% het gewenste resultaat, dus is nog work in progress... K&N filter staat in bestelling, evenals wat nieuwe ophangrubbers voor de uitlaat.
[img:525:700]http://img80.imageshack.us/img80/9682/jajaop3.jpg[/img]
http://www.youtube.com/watch?v=-8JQUqv75T8
Naja, tot zover mijn bolide...
