Post vs re-post

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Moderator

Post vs re-post

Bericht door Moderator » 18 nov 2007, 00:41

Even de koe bij de horens pakken, niet zozeer omdat ik zelf het lijdend voorwerp ben :lol: Ricopost TM (leuk bedacht, foto enzo), maar eigenlijk valt het al een langere tijd op, nu ook weer met de post van Paul, betreffende de operazanger. De "beruchte" re-post opmerkingen.

DF is niet bepaald een spam forum, iedereen die iets post, een nieuwtje, mededeling, geintje, linkje etc. Doet dat naar ik, mag aannemen met de juiste intentie. (eer en geweten blablabla)

DF is aardig gegroeid de laatste tijd en met ongeveer 500 á 600 posts per dag, die ik zelfs niet eens allemaal lees, is het onvermijdelijk dat er re-posts worden gedaan, de ene keer van iets wat actueel is de andere keer van "oud" nieuws.

Re-posten zullen altijd blijven voorkomen en zolang er geen "spam" intentie is bij de poster moet die zich vrij voelen op iets te posten. Niet elke post valt te checken, niet iedereen leest elke dag mee op DF.

Kan natuurlijk niet zo zijn dat er straks mensen zijn die iets niet durven te posten omdat het een re-post zou kunnen zijn. En het is onmogelijk te verlangen dat iemand eerst een post door search engine van dit forum moet trekken om een re-post te voorkomen.

Op het moment dat er dubbele draadjes worden geopend over hetzelfde onderwerp sluit een moderator het jongste draadje. Er zitten 6 moderators op DF en er is er altijd wel 1 die ziet dat een draad dubbel is, re-post opmerkingen zijn dan ook niet nodig.

Kortom zie je een re-post, en je hebt toevallig de eerste rechten, ga dan niet gelijk roepen re-post. Want daarmee druk je met een dooddoener gelijk een (leuke) discussie de kop in. Want een re-post, is maar een re-post, wat het interessant maakt is het verloop van een discussie na aanleiding van zo'n re-post.

Dank u voor de medewerking.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 nov 2007, 22:35

Ricopost ?

Gesloten