Waarom nederland een k.. land is.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Andre

Waarom nederland een k.. land is.

Bericht door Andre » 16 nov 2007, 10:59

http://link.brightcove.com/services/lin ... 1243534353

Probeer dit eens in nederland.

Buiten karten.

Bijna alle buiten kartbanen gaan dicht omdat 1 of andere boer iets te veel geluid hoort.

Een speedboot

Eerst vaarbewijs halen. Die moet je elk jaar verlengen. Kan je in de rij staan op het gemeentehuis. Heb je eenmaal een vaarbewijs en speedboot dan kan stapvoets gaan varen anders heb je vloekende vissers met de handen in de lucht. Daarnaast heb je binnen notime de NSB vaarpatrol achter je aan.

Een Quad

Moet je hier proberen in de bossen. De buren bellen meteen de NSB brigade. Je krijgt 1 waarschuwing daarna in beslag name.

Een Jet ski.

Die zijn bijna op alle wateren in nederland verboden. Kan je eigenlijk alleen nog mee varen op de noordzee. Verder zie boven.

Een rally auto.

Ha nou dat kan je vergeten. Zie me hier al in de bossen schuren op een zondag ochtend. Krijg ik een zooitje nordic walkers stokken op me voorraam.

Ongelooflijk. Nee nederland trekt gewoon meer mensen naar binnen. Meer drukte meer files meer cops meer boetes meer meer meer ellende.
Ik wou dat ik geboren en gesetteld was in een ander land.

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2007, 11:11

Mooie docu.. Probleem is gewoon dat Nederland een te klein land is, met teveel mensen. Zweden, Finland.. landen waar je dagen kunt reizen en je komt geen mens tegen.

Gasgeven is in Nederland bij voorbaat al asociaal, ongeacht welk voortuig :cry:

Michel P

Bericht door Michel P » 16 nov 2007, 11:12

Prachtige reportage.

Andre, in Zweden koop je een keet voor 30k, dus wat let je.

Teveel mensen, teveel regels, en er komen jaarlijks nog drommen mensen bij, en de regeltjes diaree blijft komen.

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 16 nov 2007, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 16 nov 2007, 11:12

Rico al zouden we meer ruimte hebben dan kan je zulke dingen nog steeds uit je hoofd zetten.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 nov 2007, 11:16

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2007, 11:17

Andre schreef:Rico al zouden we meer ruimte hebben dan kan je zulke dingen nog steeds uit je hoofd zetten.
Klopt, maar wij hadden ook NSB'ers, en daarom was Zweden neutraal in de oorlog.

In de NL mentalteit, zit een anders niks gunnen diep gebakken.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 nov 2007, 11:18

Leuke docu en ook een relaxte moeder :D

Macboy

Bericht door Macboy » 16 nov 2007, 11:19

...omdat je niet eens een dergelijke posting in auto's algemeen mag doen als het jou uitkomt ;)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 nov 2007, 11:20

Het is net als met apen of muizen. Zet je er teveel van bijelkaar in een hok, dan krijg je ruzie.

Nederland is gewoon te vol. Hoe voller het wordt, hoe meer men zich ergert aan anderen en anderen hun plezier niet meer gunt, hierbij geholpen door een systeem wat bezwaarprocedures erg goed mogelijk maakt.

Eigenlijk zijn al die linkse geitenwollensokken (om maar eens een stereotiep te noemen) veel slimmer dan 'wij'. Zij weten precies de juiste juridische wegen te bewandelen om alles wat hen niet zint de nek om te draaien of te traineren. Wij (de meerderheid) klagen en kankeren op internetfora (en ik doe zelf keihard mee) maar helaas haalt dat niets uit.

Het is triest en het wordt nog veel triester. Ik denk dat er maar 1 oplossing is: emigreren.

Zou jij dat serieus overwegen André? Ik voor mezelf wel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 nov 2007, 11:24

So true!

Ik had t er gisteren nog over met een vent die de hele wereld is afgereisd per auto (2cv, Landrover etc. Alaska-Vuurland dat soort tripjes). We hadden het over Amerikanen/Canadezen en Scandinaviers, die daar ieder weekend de pick up trucks volladen met speedboats, jet skis, quads, motorcrossers, mountainbikes etc. Dat zijn echte outdoorfreaks en niemand die erover zeikt, want ze hebben plek zat en herrie maken, ach, niemand heeft er last van als je maar ver genoeg de bush bush in gaat.

Wat doen Nederlanders aan outdoor? Ze gaan lopend door de bossen, genieten van de rust. Ze pakken een wit fiets op de veluwe en slaan een balletje golf als ze echt sportief zijn.

Ik werd vroeger al kwaad aangekeken als ik met mijn mountainbike door de bossen ging crossen met vrienden. Dat kon op een gegeven moment alleen nog met goedkeuring van de gemeente voor mountainbike tochten/wedstrijden. In Nederland moet alles gereguleerd worden, anders kan/mag het niet.

Doe mij ook maar die vrijheid van veel andere landen.
Aan de andere kant: ik heb geen jet ski, geen quad, geen motorcrosser en vermaak me prima tijdens de klassieker rally's die legaal zijn, ik kan overal zeilen, voorzieningen zijn prima.

Vroeger was dit mijn rally/drift oefen stekkie:
http://video.google.nl/url?docid=920252 ... 8G92hxv_pg

Daar liggen nu grote balken om te weg te blokkeren. Heel raar :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 nov 2007, 11:30

Zondag is trouwens de Veronica BeachRace, ow pardon Red Bull Knock Out op het strand van Scheveningen. Ik ben oprecht blij dat dat soort dingen nog gewoon kunnen in Nederland.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 16 nov 2007, 11:33

Super!

Ik heb veel contact met een paar Noren, die de hele winter niets anders doen dan slippen op bevroren meren.

Geweldig.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 nov 2007, 11:34

Zweden lijkt me echt mega cool! Ben er nog niet op vakantie geweest als mn jongens iets ouder zijn, camper huren en rondtrekken super lijkt me dat!

Andre

Bericht door Andre » 16 nov 2007, 11:35

Prachtig weggetje dennis.

Tis over en sluiten hier. Kut land

Tis moeilijk om je familie kennissen je inkomen etc te verlaten. Maar je hebt meer plezier in andere landen dan in nederland dat weet ik wel. Ik wou graag dat ik in ander land geboren was.

Wat zou ik me vermaken daar zweden. Wat zou ik genieten van het leven. De rust de vrijheid.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 nov 2007, 11:36

Als Dre TV bij de kartbaan heeft kunnen we dat mooi met zn allen kiek'n

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2007, 11:44

Misschien niet gepast, maar ik zet 'm hier neer , kon er wel om lachen, zoals ik ook rooie rakkers, gerefo's etc op de hak neem, als ik kaaskop/boer uit 't Noord'n :lol:
Ik zie niks, waar is het licht?

Ik zie zwart voor mijn gezicht.

Oh, ach zo, wat ben ik dom,

Ik heb mijn burka andersom.

Nu vinnik Zweden wel erg koud. Spanje ¿Porqué no te callas? trekt me wel en de NL Antillen. Beetje crossen met een EVO/STI in beide gevallen ofzoiets :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 16 nov 2007, 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 nov 2007, 11:44

Buiten karten.
Er zijn nog wel redelijk wat baantje te vinden in NL waar je redelijk kan karten toch? Weliswaar wordt 2-takt bij sommige gebanned; gewoon ff 2 uur autorijden ervoor over hebben ;)

Een speedboot
Grote gebieden in NL zijn idd beperkt qua snelheid, maar er zijn best wel recreatieplassen waar het wel mag, en wateren als de IJssel (mooie slingerbaan) zijn gewoon zonder beperking (m.u.v. enkele plekken bij steden). Bovendien is de Nazi-patrol veeeeeels te druk met jonge jochies van 8-12 aan te houden *helden*.
Was het niet alleen nu zo dat je op recreatieplassen moet kunnen verklaren hoe je de boot betaald had?

Een Quad
Gewoon de Postbank/Veluwe/ander ruig terrein op en knallen, niet de begaande paden gebruiken en niet langs het huisje van Yogi Bear :); ken wel mensen die jarenlang als debielen door bossen hebben lopen joekelen en slechts een enkele keer gezeur hadden.

Een Jet ski.
Waterscooters worden idd behoorlijk scheef aangekeken, het is duidelijk teveel lol voor het geld ;). Op papier is vooral het te water laten een gezeur, want dat mag niet overal, maarja, het KAN wel overal :). Tijdje lang met waterscooters/boten gekloot, hoop onzin uitgehaald, hoop lol gehad en Politie viel achteraf nog wel mee.
6 meter offshore rubberboot 200pk, 15 vrienden, banden ed zooi mee en de grootste lol op een zomerdag :). Voor de souplesse te water, moet je toch wel voor een 335i ;).

Een rally auto.
Is wel serieus een verhindering in NL, hard rijden/veel geluid/geknetter zorgt voor veel overlast en irritatie. Bovendien word je al snel gezien als asociaal. Die Nordic Walkers, die mij net zoveel overlast bezorgen als ik hun, zullen daar nooit op aangesproken worden....
Enige optie is het in competitie verband te doen, maar daar heb ik niet te knaken voor (over).

Gewoon niet zo zwart kijken André, gewoon knallen met alles en accepteren dat mensen je soms met afgunst aankijken...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2007, 11:58

Andre schreef: wou graag dat ik in ander land geboren was.
Zimbabwe? :lol:

Punt is dat we hier op een hobbyforum zitten en onze hobby is aan de rechterkant van de samenleving. We zijn geen figuurzagers/sjoeler/superpimpampetters forum, nee 'wij' belasten het milieu/samenleving met onze hobby, denkt men. 'wij'prikken de buren hun ogen uit met onze 'patserige'bolides.

Onze gezamenlijke hobby is niet geschikt voor dit land, weet ik al jaren.

De middelmaat regeert en kleinburgerlijkheid in de straat.

Heb zojuist bij 't politiebureau het proces verbaal aangifte vernieling van m'n auto opgehaald: Auto zat een kras van 60 cm op linkerachterscherm....

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 nov 2007, 12:05

Gaan we met z'n allen naar Scandinavie, jammer dat de drank daar zo duur is.

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2007, 12:15

Andre schreef:Prachtig weggetje dennis.

Tis over en sluiten hier. Kut land

Tis moeilijk om je familie kennissen je inkomen etc te verlaten. Maar je hebt meer plezier in andere landen dan in nederland dat weet ik wel. Ik wou graag dat ik in ander land geboren was.

Wat zou ik me vermaken daar zweden. Wat zou ik genieten van het leven. De rust de vrijheid.

Andre, van de zomer hadden we die poetsers fotoshoot in oranjewoud, bij jou daar. dat mooie witte landhuis.. We stonden gewoon met 5 auto's op een rij.. netjes aan de kant, geen motorengeronk, niet aan het gasgeven ofzo.. gewoon rustig te praten..

De blikken en commentaren van voorbijgangers :shock: :?
"Waarom moet al dat stalen blik nou deze mooie omgeving verpesten"
, kregen we te horen van iemand die voorbij fietste...

Zelfs als je niks doet veroorzaak je hier al overlast.. :?

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2007, 12:18

Robin schreef:
Andre schreef: wou graag dat ik in ander land geboren was.
Zimbabwe? :lol:

....
Daar hebben ze ook 135i's :lol: Nu alleen nog de witte integraal helm op :lol: :lol:

[img:400:235]http://www.pe.com/imagesdaily/2007/11-1 ... pg_400.jpg[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2007, 12:33

Als we nou met z'n allen een soort 2e Monaco maken een belastingparadijs en bovenal een autoparadijs natuurlijk op bepaalde delen van dat stuk land zodat niemand er last van heeft en natuurlijk verboden is om daar in de buurt te wonen en of als je er in de buurt gaat wonen dat je nooit en te never kunt/mag klagen over geluid omdat je er zelf voor hebt gekozen daar in de buurt te gaan wonen...

Nu nog zien waar een groot stuk landschap is waar een soort Ring gemaakt kan worden en binnen die ring allerlij festiviteiten gehouden kunnen worden en natuurlijk off road gelegen heden enz enz en in het hart een grote mooie plas voor de watergasten, iedereen blij en levert veel geld op en veel ontspanning, en ow voor wandelaars geld je mag er lopen maar nooit zeuren, en betreden op eigen risico :lol:
Klinkt helemaal niet verkeerd als ik het zo lees...dan ook maar wat testcentra's binnen die grote Ring en wat uitgaansgelegenheden en ow een soort kunstskioord iedereen blij :roll:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 nov 2007, 12:38

Robin schreef:
Heb zojuist bij 't politiebureau het proces verbaal aangifte vernieling van m'n auto opgehaald: Auto zat een kras van 60 cm op linkerachterscherm....
Moest je ook eerst een klein uur w88, vervolgens horen dat je bepaalde gegevens op moet halen, weer 3 kwartier w88 en dat ze daarna komt met de vraag of je naar huis wilt gaan omdat het druk is en je ook online aangifte kan doen :@. Gelukkig moest ik er wel zijn ivm verzekering.
2 keer aangifte van vandalisme, 2 keer mezelf een halve dag dusdanig doodgeërgerd op het bureau dat ik me afvroeg wa van de 2 nou het meest vervelend was...

Andre

Bericht door Andre » 16 nov 2007, 12:50

Een grote irritatie is aangifte doen. Foldertje slachtofferhulp meneer. Nee doe maar een abonnement bij de psychiater want ik wordt knettergek van de burocratie. Prettige dag nog meneer.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 nov 2007, 12:50

Het leuke is als autohandelaar verwachten ze me juist in een dikke bak, als ik de Yaris bij me heb krijg ik juist commentaar 8)

Plaats reactie