din 2 navigatie

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Guido Trampe

din 2 navigatie

Bericht door Guido Trampe » 16 nov 2007, 10:16

Goedendag allen. Nieuw hier op dit forum. Ken enkele frequente schrijvers uit de roerige Almeerse dagen. Enkele zullen mij denk ik ook nog wel kennen als de uitvinder van de "Guidotjes":-)....

Lees hier al een tijdje rond over al die vermakelijke mambo Jambo van die mega bakken waar we allen zo graag naar kijken / in rijden.

Ik heb echter een meer praktische vraag die ik wellicht hier neer kan leggen. Ik heb van mijn werkgever toestemming per januari een auto te bestellen. Gezien de gezinsomvang (eens in de 14 dagen 5 kids) wordt dat voor 99% een S-Max. Ik vind het zonde om het dashbord van die auto te ontsieren met een tom tom of aanverwant pukkeltje, wil daarom gaan voor een ingebouwd navigatie systeem. Nu biedt Ford de mogelijkheid om die af fabriek in te bouwen... maar.... de prijs daarvoor is ronduit schandalig te nooemen, nog afgezonderd van het feit dat je dan ook BPM en bijtelling betaald over je speeltje.

Ik denk er dus over om een din 2 Pioneer of Kenwood in te laten bouwen. De AVIC 3 heeft dan de voorkeur. VAn de Forddealer hoor ik echter wisselende berichten over inbouw achteraf. En hoe meer ze zeggen, hoe meer ik het idee krijg dat ze er eigenlijk niets van weten.

Mijn vraag nu, heeft iemand ervaring met de achteraf inbouw van een van deze systemen in Ford Smax of nieuwe Mondeo? Werkt de stuurbediening en de voice control bijvoorbeeld dan nog? Zijn er verder nadelen of voordelen met een van beide opties waarmee ik reklening moet houden?

Ik hoor graag....

Guido

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 nov 2007, 10:26

Michel P

Bericht door Michel P » 16 nov 2007, 10:48

He Guidotjes uitdelert :-)!!

Welkom hier.

Michel

Guido Trampe

Bericht door Guido Trampe » 16 nov 2007, 11:02

He Michel... dank.

Peter, top tip... kreeg meteen een link die erg veel geld gaat opleveren... ik denk dat de garage deze:
http://cgi.ebay.nl/Ford-Navigation-HSRN ... dZViewItem
achteraf maar in moet bouwen... Scheelt slechts 2200 euro!!!

Wat een oplichters... :-(

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 16 nov 2007, 17:48

Ik heb een aantal keren zo'n Pioneer Avic-D3 ingebouwd en ik moet zeggen dat ik er best van onder de indruk was. Mooi toestel met een hoop functies. Ipod bediening werkt super net als de bluetooth telefoon bediening. Super hebbeding in mijn ogen.

Guido Trampe

Bericht door Guido Trampe » 16 nov 2007, 21:31

Das goed te horen. Lees op het internet eigenlijk een hoop gezeik over de standaard Ford (blaupunkt) DVD Navi combi. Weet je toevallig ook of je evengoed nog gebruik kunt maken van de bluetooth functie van de auto ipv die van de AVIC? Ik vind het wel cool als je namen op het display tussen de tellers kunt lezen in plaats van op het scherm in de console. Dat hij past heb ik idd inmiddels ook op een duits S-Max forum gevonden. Met twee converters
CA-R-PI.062
61009+61025
werken dan ook gewoon alle stuurbedieningsfuncties en zo.

Hier een impressie

Over de bluetooth kan ik helaas niets vinden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 nov 2007, 00:17

Ik heb nog een hele mooie dubbel din kenwood liggen met dvd navigatie en hard disk drive en tmc module.
Heeft geen klap scherm maar is natuurlijk wel touch screen etc.
weet ff het type niet maar als je intresse hebt moet je het ff laten weten.
Kan wel een foto van hoe het er in mijn auto uitzag naar je toe mailen.

Grtz,Hanz06

Guido Trampe

Bericht door Guido Trampe » 17 nov 2007, 11:03

Interesse altijd, maar eerst de auto. Net de dealer gebeld voor een proefrit en indicatie van levertijd..........

6 Maanden...... :roll:

pffff.. tsis toch geen ferarri?

Kun je wat meer specs geven. Kan ik iig op competabiliteit checken met de bediening van S-Max

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 nov 2007, 11:14

Haha, ja, de S-max, Galaxy en Mondeo worden in Genk gemaakt.
Alledrie, voor Ford, succesvolle modellen.
Dus ze hebben het een beetje druk daar.
Ik heb 3 maanden moeten wachten op m'n Mondeo.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 17 nov 2007, 11:19

Wel een goede keus een S-max want het is een mooie auto.

Guido Trampe

Bericht door Guido Trampe » 17 nov 2007, 12:18

Ik vind het en mega auto... en dan niet alleen omdat ik de complete aanhang ineens kan vervoeren... :-)

Juist de 140PK diesel van deze drie modellen is zowel in Duitsland, Belgie alsook Nederland niet aan te slepen.

Hebben jullie dit al eens gezien?

http://www.gpstar.eu/ Topoplossing voor navi zonder kabels... moeten alleen wat zakken in prijs :-) enne dat zagen in een dashbord van een leaseauto is denk ik niet mogelijk...

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 17 nov 2007, 14:33

Guido Trampe schreef:Das goed te horen. Lees op het internet eigenlijk een hoop gezeik over de standaard Ford (blaupunkt) DVD Navi combi. Weet je toevallig ook of je evengoed nog gebruik kunt maken van de bluetooth functie van de auto ipv die van de AVIC? Ik vind het wel cool als je namen op het display tussen de tellers kunt lezen in plaats van op het scherm in de console. Dat hij past heb ik idd inmiddels ook op een duits S-Max forum gevonden. Met twee converters
CA-R-PI.062
61009+61025
werken dan ook gewoon alle stuurbedieningsfuncties en zo.

Hier een impressie

Over de bluetooth kan ik helaas niets vinden.
Met het inbouwen bij een Mondeo heb ik geen ervaring, en ik weet dus ook niet of het dan op jou display tussen de tellers word getoond. Ik heb ze bij verschillende Suzuki's ingebouwd en daar word een kabel bij geleverd waardoor je het toestel ook met de toetsen op het stuur kunt bedienen.

Plaats reactie