nou ok dan, vooruitlopend op de rest van de ploeg die nu op weg zal zijn naar de italiaan voor de pizza, mijn gladde verhaal
ik ben zaterdagochtend afgereisd naar nurburg, met de 328i coupe, ik had besloten om de m3 niet mee te nemen vanwege het natte weer en de sneeuw
[IMG:640:480]
http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... C01006.jpg[/img]
bij het hotel aangekomen waren er alleen wat auto's, maar geen DF-ers, dus peter maar gebeld om te vragen waar ze uithingen, dat bleek bij Breidscheid te zijn, kijken naar de rally, waar ik vervolgens ook naar toe ben gereden
ik had bij de ingang van de Ring al gezien dat hij om 14.15 open zou gaan, dus we zijn rond 12.30 in breidscheid een cafetaria naast de trap ingedoken waar je voor portugese prijzen patat, koffie en worst kunt eten
de tweede helft van de groep trotseerde de kou iets langer, en zo gingen we rond 14.00 naar de ring waar we uiteindelijk nog tot na 15.00 moesten wachten voordat die echt open ging
Tom was mijn instructeur voor de dag en maakte zelf even twee rondjes om de baan te proeven, ik maakte intussen een rondje om hetzelfde te doen [ik was nog niet eerder met mijn 328i automaat geweest] waarna Tom voor twee ronden instructie instapte
de baan was erg glad, zeker in hatzenbach en hocheichen waar de auto alle kanten op ging, ook in andere bochten bewoog de auto nogal onder het insturen en uitaccelereren
de instructie was erg nuttig, vooral eerder en harder remmen en later insturen om de bocht te verkorten, en sommige bochten zoals wehrseifen in twee delen remmen
omdat de baan zo laat open ging werd het intussen al laat, Tom ging met Elmar verder en ik besloot nog een vierde finale ronde te rijden voor de dag
alles ging goed tot ik Elmar in mijn spiegels zag en hem na een paar bochten voorbij besloot te laten, ik denk dat ik bij het uitkomen van de bocht brunnchen-in, ofwel iets teveel heb gelift, ofwel iets teveel gas heb gegeven, ik weet het niet meer, het was in elk geval spekglad
het resultaat was dat ik overstuurde, een kwartslag rechtsom spinde en met linksvoor de vangrail raakte, vervolgens doorspinde en achteruit met linksachter tegen de vangrail tot stilstand kwam, vanzelfsprekend stopten Elmar en Tom om te checken of alles ok was en stond later ook nog andere Tom[?] in de subaru stil
lichamelijk niets aan de hand, maar linksvoor en linksachter aardig in de kreukels [scheve motorkap, scheve kofferbak], mannetjes van de Ring erbij, markeren, foto's maken, formulieren tekenen, je kent dat wel [of niet hopelijk...] en vervolgens met de auto langzaam teruggereden naar het hotel waarna we ergens zijn wezen eten, er is gepokerd en de playstation druk in gebruik is geweest
[IMG:640:480]
http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... C01012.jpg[/img]
nadat ik op bed was zijn er nog wat rare capriolen uitgehaald waarvan de verhalen vast door diegenen die daarbij waren verteld zullen worden
vanochtend na inspectie en wat persoonlijke modificatie aan het bodywork besloten om met de auto terug te rijden naar huis, behalve wat aanlopend kunststof, kapotte verlichting etc. reed hij zonder problemen en ben ik heelhuids thuis gekomen
ik weet nog niet wat ik met de auto ga doen, eerst maar eens wat expert advies inwinnen [wie kent een goede, niet te dure schadereparateur in het gebied tussen de A30, A12, A1 en A4?] en als daily driver een betaalbare tussenoplossing kopen
het zondagverslag lees ik dus zelf hier ook graag terug, zeker of "mijn passagier tijdens de situatie" het nog heeft aangedurfd vandaag zelf zijn ringdebuut te maken
frank