Uiteraard heb ik een leuke rit gemaakt Rhenen > Deventer en bij Deventer lekker binnendoor gereden Wilp, Voorst etc.
ps. dit is een vergelijk wat ik maak aangezien ik wekelijks met de M3 GT rij en niet wekelijks diverse anders sportwagen's Gt's dus daar geen direct oordeel over kan geven.
Korte conclusie over de 350Z:
Wegligging gewoon goed
Motor te tam voor zo'n auto
Zit is voor mijn postuur ruk
Op de snelweg vanaf Rhenen > Veenendaal lekker even ervoor gaan zitten beetje proberen kwa 120>160 etc. maar dan valt de auto toch iets tegen. Ik vergelijk de auto met de M3 GT en die gewoon weg veel sneller en de motor reageert 'gretiger'komt sneller op toeren. Het probleem is dat ik met weinig auto's meer heb van wow wat gaat dit belachelijk hard. Maar haal her genot meer uit de binnendoor wegen.
Als ik de wegligging vergelijk met de M3 GT dan is die gewoon slap geveerd en waarschijnlijk een beetje moe oftwel vering/demping aan vervanging toe. De 350Z is heel goed te beheersen, met ESP Off kan ie toch tricky zijn op het half natte wegdek zoals vanavond. Merk dat als je soms vol grip hebt het ineens volledig weg kan zijn, dit kan liggen aan bandenspanning etc. geen idee hoe het daarmee is maar vindt een M3 E36/E46 beter te controleren.
Trouwens met ESP aan hakt ie er behoorlijk snel in, voor mij te snel. Normaal zou ik best met ESP aan gaan rijden niets mis mee maar deze reageert wel heel snel. Te snel dus altijd lekker uit zetten.
Verder is het bochtengedrag gewoon super goed en voelt heel vertrouwd aan, heb misschien 80 kilomter totaal gereden vanavond maar voelde wel als ik voel nu al wat ie wel en niet kan en dat is soms best lekker met een auto *(dan ben je ook alweer snel uitgespeelt

Kortom 350Z is een super lekkere auto goede looks voor relatief 'weinig' geld!
Heb een paar jaar geleden met de Boxster van Markk gereden en wat ik me ervan kan herinneren voelde dat toch een stuk beter aan maar goed dat is een poosje terug.
Materiaal keuze etc. is gewoon op een lager nivo dan Porsche alhoewel ik bij mijn zakenrelatie die in een Cayenne 2007 type aan kwam en kwa binnenkant mij teleur stelde.......
Maar goed.....ik had weer een lekker wekelijkse EVENING RUN 8)