EDO doet er een schepje bovenop
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
EDO doet er een schepje bovenop
Edo Competition is zeker geen onbekende naam in de tuner-wereld. Waar de meeste fabrikanten het meestal bij een paar leuke bumpers, velgen en een paar paarden extra laten, komt Edo vaak met heftig verbouwde apparaten, die ook een behoorlijk klap meer vermogen leveren. Ook aarzelt Edo niet om een supercar als de MC12 aan te pakken. Deze kreeg er ruim 70 pk bij, waardoor hij nu 700 pk levert. Maar als je dacht dat dit al heftig was, dan moet je snel verder lezen, want bij Edo kan het nooit gek genoeg!
Maserati MC12 update
Als vervolg op de MC12 R kwam Edo in februari met de zeer brute MC12 XX. Deze Edo-versie op de basis van de normale MC12 levert maarliefst 800pk. De cijfers? 0 tot 100 in een duizelingwekkende 3,2 seconden. 0 tot 300? Slechts 19 seconden. De versnelling eindigt uiteindelijk bij ruim 390km/h. Daarmee komt deze uber MC12 qua harde cijfers in het Veyron territorium. De Veyron mag dan weliswaar sneller zijn in de sprint, maar op het circuit zal hij compleet zoek gereden worden door deze MC12 XX. Foto's van de MC12 XX in het wild zijn helaas niet te vinden, maar gelukkig vonden we er een aantal via Seriouswheels.
[img:600:450]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/1.jpg[/img]
[img:800:600]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/2.jpg[/img]
[img:800:600]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/3.jpg[/img]
[img:800:600]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/4.jpg[/img]
Ook de MC12 Corsa kon Edo Competition niet met rust laten. De MC12 Corsa werd motorisch niet veranderd, maar met 755pk onder je gaspedaal heb je sowieso al weinig te klagen. De belangrijkste aanpassingen zitten in het onderstel en de remmen. Ook zijn andere velgen leverbaar. Maar dat is allemaal nog niet zo bijzonder.
Het meest bizarre is dat de MC12 Corsa door Edo Competition road-legal zal worden! Waar de MC12 Corsa niet road-legal is, is de MC12 Corsa by Edo dat dus wel! Niet voor niets heeft Edo een nose-lift systeem ingebouwd, want met die drempels van tegenwoordig ben je mooi de aap gelogeerd in je MC12 Corsa. De prijs? 1,2 miljoen euro exclusief btw en bpm. Reken dus op een dikke 2 miljoen in Nederland! De MC12 Corsa by Edo is zelfs al door een spotter in het wild gezien. Via JabbasWorld
vonden we een aantal foto's van een gespot exemplaar in Kitzbühel. Dan lijkt zo'n Enzo toch ineens aardig gewoontjes naast dit oranje monster.
[img:600:400]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/5.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/6.jpg[/img]
[img:800:536]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/7.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/8.jpg[/img]
[img:600:400]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/16.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/17.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/18.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/19.jpg[/img]
Maserati MC12 update
Als vervolg op de MC12 R kwam Edo in februari met de zeer brute MC12 XX. Deze Edo-versie op de basis van de normale MC12 levert maarliefst 800pk. De cijfers? 0 tot 100 in een duizelingwekkende 3,2 seconden. 0 tot 300? Slechts 19 seconden. De versnelling eindigt uiteindelijk bij ruim 390km/h. Daarmee komt deze uber MC12 qua harde cijfers in het Veyron territorium. De Veyron mag dan weliswaar sneller zijn in de sprint, maar op het circuit zal hij compleet zoek gereden worden door deze MC12 XX. Foto's van de MC12 XX in het wild zijn helaas niet te vinden, maar gelukkig vonden we er een aantal via Seriouswheels.
[img:600:450]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/1.jpg[/img]
[img:800:600]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/2.jpg[/img]
[img:800:600]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/3.jpg[/img]
[img:800:600]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/4.jpg[/img]
Ook de MC12 Corsa kon Edo Competition niet met rust laten. De MC12 Corsa werd motorisch niet veranderd, maar met 755pk onder je gaspedaal heb je sowieso al weinig te klagen. De belangrijkste aanpassingen zitten in het onderstel en de remmen. Ook zijn andere velgen leverbaar. Maar dat is allemaal nog niet zo bijzonder.
Het meest bizarre is dat de MC12 Corsa door Edo Competition road-legal zal worden! Waar de MC12 Corsa niet road-legal is, is de MC12 Corsa by Edo dat dus wel! Niet voor niets heeft Edo een nose-lift systeem ingebouwd, want met die drempels van tegenwoordig ben je mooi de aap gelogeerd in je MC12 Corsa. De prijs? 1,2 miljoen euro exclusief btw en bpm. Reken dus op een dikke 2 miljoen in Nederland! De MC12 Corsa by Edo is zelfs al door een spotter in het wild gezien. Via JabbasWorld
vonden we een aantal foto's van een gespot exemplaar in Kitzbühel. Dan lijkt zo'n Enzo toch ineens aardig gewoontjes naast dit oranje monster.
[img:600:400]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/5.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/6.jpg[/img]
[img:800:536]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/7.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/8.jpg[/img]
[img:600:400]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/16.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/17.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/18.jpg[/img]
[img:800:533]http://log.autogespot.com/11-2007/edo/19.jpg[/img]
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
- Locatie: Baghdad
Interessant,Hendrik Kinderman schreef:ach, die veyron is niet eens meer exclusief, er zijn op dit moment al zoveel alternatieven met 1000 pk:Pescatore schreef:Weer een reden om géén Veyron te kopen
- Barabus
- Porsche 911 met 1000 paardjes
- Saleen S7 met Power Package
vast en zeker nog wel een aantal
Wie van jullie kan me vertellen wat je precies met 1000pk gaat doen, buiten het gewone patswerk?
Die "supercars" zeggen me weinig. De techniek is natuurlijk schitterend, maar inmiddels zover doorontwikkeld dat je er electronica bij nodig hebt om het feest zonder lakschade(of erger) af te sluiten.
Doe mij een jaren '90 rallykanon of een goed opgebouwde jaren '90 DTM auto en een shitload benzine. Zal ik nooit meer ongevraagd posten.

- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Precies, 1000pk is een interessant gegeven voor cijfergeile mensen. De Maserati van Edo schurkt tegen het foute aan, maar kan imho nog nètMustafa al-Sahaf schreef: Interessant,
Wie van jullie kan me vertellen wat je precies met 1000pk gaat doen, buiten het gewone patswerk?
Die "supercars" zeggen me weinig. De techniek is natuurlijk schitterend, maar inmiddels zover doorontwikkeld dat je er electronica bij nodig hebt om het feest zonder lakschade(of erger) af te sluiten.
Doe mij een jaren '90 rallykanon of een goed opgebouwde jaren '90 DTM auto en een shitload benzine. Zal ik nooit meer ongevraagd posten.

Puurder rijden dan datgene wat jij voorstelt bestaat er niet. Doen dus 8)
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Helemaal mee eens. gewoon een wagen met veel df en geen 1000 pk onder de kont.Mustafa al-Sahaf schreef:
Interessant,
Wie van jullie kan me vertellen wat je precies met 1000pk gaat doen, buiten het gewone patswerk?
Die "supercars" zeggen me weinig. De techniek is natuurlijk schitterend, maar inmiddels zover doorontwikkeld dat je er electronica bij nodig hebt om het feest zonder lakschade(of erger) af te sluiten.
Doe mij een jaren '90 rallykanon of een goed opgebouwde jaren '90 DTM auto en een shitload benzine. Zal ik nooit meer ongevraagd posten.
maar eerst maar ens het rijbewijs halen over een jaar

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten