Afspraak is afspraak?
- Stéphane
Afspraak is afspraak?
In het kader van huizen, zo af en toe moet er wel eens wat onderhoud aan je huis gebeuren. Poosje geleden afspraak gemaakt met een loodgieter voor het laten aansluiten van een paar nieuwe kranen. Uiteraard een dag thuis gebleven om dat te laten doen. Tijd gaat 's morgens voorbij en niemand komt opdagen. Na bellen bleek dat de afspraak was verzet, zonder mij er over in te lichten. En bedankt dus... Nieuwe afspraak gemaakt en toen is het geregeld.
Vandaag ook een afspraak staan met de schilder om het een en ander te laten schilderen. Ik zeg 'laten' omdat ik zelf eigenlijk liefst zo weinig mogelijk aan mijn huis doe, omdat ik dat liever over laat aan vakmensen.
Maar goed, inmiddels is het 12:30u en ik heb nog geen schilders gezien. Ik heb er al achteraan gebeld en het is al duidelijk dat de afspraak niet door gaat, omdat er ergens iets in hun planning niet helemaal goed stond. Met andere woorden: weer een hele dag kwijt voor Jan met de korte achternaam. Kost mij uren (en omzet) en ik moet straks nog een dag vrij maken om het dan alsnog te laten doen. En nu maar afwachten wanneer ze vandaag ook nog eens een keer terug gaan bellen, want dat is ondertussen ook al weer 3 uur geleden.
Vandaag ook een afspraak staan met de schilder om het een en ander te laten schilderen. Ik zeg 'laten' omdat ik zelf eigenlijk liefst zo weinig mogelijk aan mijn huis doe, omdat ik dat liever over laat aan vakmensen.
Maar goed, inmiddels is het 12:30u en ik heb nog geen schilders gezien. Ik heb er al achteraan gebeld en het is al duidelijk dat de afspraak niet door gaat, omdat er ergens iets in hun planning niet helemaal goed stond. Met andere woorden: weer een hele dag kwijt voor Jan met de korte achternaam. Kost mij uren (en omzet) en ik moet straks nog een dag vrij maken om het dan alsnog te laten doen. En nu maar afwachten wanneer ze vandaag ook nog eens een keer terug gaan bellen, want dat is ondertussen ook al weer 3 uur geleden.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Michel P
- MartijnGizmo
- Dennis Cavallino
- Stéphane
Ondertussen maar een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Gaat wel goedkomen.
@Cav: Zeiken ontstaat doordat de verwachtingen onderling niet duidelijk zijn afgesproken of doordat datgene wat gedaan cq. opgeleverd wordt afwijkt van de verwachting. En aangezien duidelijk communiceren nog altijd bij veel mensen moeite kost is het niet gek dat zeiken een volkssport is. Is volgens mij de oorzaak van 80% van alle in-efficiëntie en misverstanden in de wereld.
@Cav: Zeiken ontstaat doordat de verwachtingen onderling niet duidelijk zijn afgesproken of doordat datgene wat gedaan cq. opgeleverd wordt afwijkt van de verwachting. En aangezien duidelijk communiceren nog altijd bij veel mensen moeite kost is het niet gek dat zeiken een volkssport is. Is volgens mij de oorzaak van 80% van alle in-efficiëntie en misverstanden in de wereld.
- Dennis Cavallino
@Stéphane: Nee ik bedoel echt de mensen die zeiken om het zeiken. Wij hebben hier een lijstje van mensen die echt heeeeel vaak bellen. Die hebben geen fuck te doen*. Niet zo'n geval als jij nu hebt, dat is gewoon logisch.
Maar meer van: 'Het riool stinkt, kunt u daar wat aan doen?'
NEE JE HELE STRAAT LIGT OPENGEBROKEN, HEB GEWOON WAT GEDULD EN DENK EERST NA VOORDAT JE BELT MET JE DOMME GEZEIK!

*Zoek een leuk forum en ga daar lopen zeiken!
Maar meer van: 'Het riool stinkt, kunt u daar wat aan doen?'
NEE JE HELE STRAAT LIGT OPENGEBROKEN, HEB GEWOON WAT GEDULD EN DENK EERST NA VOORDAT JE BELT MET JE DOMME GEZEIK!

*Zoek een leuk forum en ga daar lopen zeiken!

-
Daarom zeikt Stephane hier toch.Dennis Cavallino schreef:*Zoek een leuk forum en ga daar lopen zeiken!

Ik vind het overigens ook van de gekke met een aantal van die mensen. Doe eens 10 minuten te laat de deur open voor ze en je hebt ze al op de kast. Laat ze je eens bellen als ze voor de deur staan. Dat ze volgende week om dezelfde tijd maar terugkomen omdat je nu 'ff wat anders" hebt.
- duifjes.com
- duifjes.com
- duifjes.com