Nou daar ben ik toch een partij teleurgesteld vandaan gekomen....Wat een tuffen tent daar.
Ik zal wat ik heb geschreven op het vwforum even C&P hier.
-------------------------------------------------------------------------------------
Allereerst wil ik graag de organisatie van deze dag toch bedanken voor de moeite.
Maar Oh OH OH wat is dit onprofessioneel.......een bank zonder koeling,dan heeft het hele verhaal absoluut geen zin.
eerst mijn auto erop zetten en dan zonder de koeling aan de aandrijvingsverliezen gaan meten dan ergens aan gaan rommelen net zo lang tot de auto gloeiend heet staat te worden.
Daarnaa doodleuk komen vertellen dat mijn auto (waarmee ik na de ombouw 3,500km probleemloos heb gereden) nu op die bank effe niet goed is geworden,scheur in een slang ofzo...
Meteen stelde de meneer voor om de turbodruk effe te gaan verhogen,voordat ik ook maar wat had gezegd hadden ze de motorklep al open (ik dacht wat gaan ze in godsnaam doen onder de kap om de turbodruk te verhogen??)
Dus een meting die compleet nergens op sloeg omdat de ECU natuurlijk meteen gaat terugregelen bij een gloeiend hete motor...
Daarna heb ik met diverse mensen die daar waren nog even een ritje op de weg gemaakt om de (maar liefst 316,9 pk op de uitslag) te laten voelen...
Erik,Niels,Manfred en-aardige-gozer-met-jetta-TDI....geef jullie ongezouten mening maar...ik vind dat ie het wel erg goed doet voor 316,9pk...
Kom ik daar terug om de mensen af te zetten,zie ik tot mijn verbazing 4 man op de dorpels van een Golf II staan om een redelijke meting uit die auto te krijgen...wat zal dat een professionele meting zijn heren.
Kortom,RICA...jullie hebben nog heel wat te leren,begin maar met minder afgeven op andere bedrijven. Dit is waardeloos.
Nee dan twee weken terug bij JD engineering,dat was wel even andere koek....ZEER professioneel qua meten en ook met de wagens werd erg netjes omgegaan. daar kan RICA nog wat van leren.
------------------------------------------------------------------------------------
En dan een andere mening van een forummer daar.
We zijn net terug en helaas heb ik ook weinig goeds te zeggen over de manier waarop de meting verlopen is.
Toen bleek dat mijn auto slipte op de bank, sprongen er uit het niets 2 gasten op de auto. Dit zonder mijn toestemming.Mijn maatje en ik keken elkaar aan, maar uit verbazing kon ik eigenlijk niet direct iets zeggen.
De lip onder de voorbumper vouwde totaal dubbel, dus ik stelde zelf maar voor om deze er even af te halen.
De 2 jongens voor op mijn auto bleken niet voldoende om de wielspin weg te nemen, dus kwam er nog iemand iemand in de auto zitten. Ook dit gaf te weinig resultaat. In tussentijd had de persoon die de meting leidde besloten om de meting maar in de zesde versnelling te doen, maar helaas...nog steeds wielspin.
De oplossing moest gevonden worden in het feit dat er nog iemand in het midden van de auto moest zitten om nog meer gewicht op de voorzijde te brengen. Of ik dit dan maar zelf wilde doen, want in het midden van de slotplaat was die namelijk het zwakst (!).
Helaas...nog steeds wielspin. Er kwamen nog mensen op de dorpels staan om NOG meer gewicht op de voorwielen te brengen. Dit moest de klus klaren...
Inmiddels waren er al ongeveer 6-7 runs gemaakt, dus de temperatuur was al aardig opgelopen. Op de terugweg kwamen we erachter dat het ophangrubbertje van de uitlaat die ik gisteren nieuw geplaatst had finaal weggesmolten was! Dit keer weer volgas in zijn zes, ditmaal zonder wielspin... Maar bovenin toeren sprong een slang van de turbo los.
Ik had het inmiddels helemaal gehad. Ik zei tegen degene die de meting deed dat ik het genoeg vond en vroeg hem te stoppen. Hij zei echter dat de meting gelukt was en dat de resultaten bekend waren:
308,6 pk @ 5450 rpm aan de krukas, 230 pk aan de wielen
398 nm @ 5420 rpm
Nou, dat is wel een totaal ander resultaat dan wat ik verwacht had.
De auto is al eens eerder op de bank geweest. Dit was bij Jeroen Dik, en daar scoorde hij 373 pk en 472 nm. Dat is toch wel een behoorlijk verschil!
Nu lijkt het misschien als volgt: ik scoor hier een stuk lager, dus ik kraak deze rollenbank af. Maar de wijze hoe hier gemeten is, lijkt me echt niet reëel en zeker niet professioneel.
Erg jammer dat het zo gelopen is. Als ik vantevoren wist dat de meting op deze manier zou plaats vinden, was ik zeker niet gegaan!
Wel wil ik de organisatie bedanken. Het was verder gezellig en het was leuk om een aantal jongens van het forum te spreken.
Moest ik effe kwijt....