hot or not?
- duifjes.com
hot or not?
Wat maakt volgens jullie een merk hot en DF-waardig.
Ik ben bezig met een studie om bijvoorbeeld Toyota echt HOT te maken in oa. NED.
Wat zou er in jullie ogen moeten gebeuren naast een dikke diesel. Volgens mij zijn de modellijnen echt wel goed alleen het pakket er omheen niet.
Als ik vanbinnen een Touran vergelijk met een 'Corolla' Verso dan is het echt niet moeilijk. en bij elke test komt de Verso er veel beter uit dan de Touran...maar waarom dan een VW etc etc.
Kortom jullie DF hulp is voor mij zeer belangrijk!
Ik ben bezig met een studie om bijvoorbeeld Toyota echt HOT te maken in oa. NED.
Wat zou er in jullie ogen moeten gebeuren naast een dikke diesel. Volgens mij zijn de modellijnen echt wel goed alleen het pakket er omheen niet.
Als ik vanbinnen een Touran vergelijk met een 'Corolla' Verso dan is het echt niet moeilijk. en bij elke test komt de Verso er veel beter uit dan de Touran...maar waarom dan een VW etc etc.
Kortom jullie DF hulp is voor mij zeer belangrijk!
-
Laten we beginnen met de auto's zelf...
Modellen van Toyota zijn vrij suf. Doen wat ze moeten doen, zijn zeker niet lelijk, en ze zijn gewoon erg goed. Maar fun en Toyota heeft nu weinig raakvlakken.. er staat niet voor niks een E36 M3GT bij je voor de deur
In de klasses waar ze nu zitten hebben ze wel goede auto's lijkt me. VW is ook een suf merk op een paar uitzonderingen na (GTI).
Aygo vind ik geinig ding, voor dat geld schot in de roos. RAV4 is een mooie auto in die klasse.
MR2 lijkt me top maar is er niet meer. Celica was ook geinig. Zoiets mag wel weer terugkomen.
Leuke hatchback zou ook gaaf zijn, zo'n bommetje op wielen. Huidige modellen kan ik niet warm van worden gek genoeg.
Modellen van Toyota zijn vrij suf. Doen wat ze moeten doen, zijn zeker niet lelijk, en ze zijn gewoon erg goed. Maar fun en Toyota heeft nu weinig raakvlakken.. er staat niet voor niks een E36 M3GT bij je voor de deur

In de klasses waar ze nu zitten hebben ze wel goede auto's lijkt me. VW is ook een suf merk op een paar uitzonderingen na (GTI).
Aygo vind ik geinig ding, voor dat geld schot in de roos. RAV4 is een mooie auto in die klasse.
MR2 lijkt me top maar is er niet meer. Celica was ook geinig. Zoiets mag wel weer terugkomen.
Leuke hatchback zou ook gaaf zijn, zo'n bommetje op wielen. Huidige modellen kan ik niet warm van worden gek genoeg.
- Michel P
Denk dat VW meer status heeft als Toyota, ondanks de super goede trackrecord van Toyota, i.z. kwaliteit. VW is persoonlijker aan te kleden, gebruikte materialen voelen beter, stralen meer kwaliteit uit. Veel tuningsgoodies voor te krijgen (velgen, onderstelen, chiptuning van veel verschillende aanbieders) Verder is een Touran stoer en robust om te zien in tegenstelling met der Verso. Ik zijn segment vind ik de Touran zelf ook erg geslaagd. VW heeft meer motor varianten, en te selecteren uitrustingsnivo's. Dat maakt het verschil met een jap, elke duitse auto kan je af fabriek verpersoonlijken, wat natuurlijk hot is met al die lease eenheidsworsten.
Michel
Michel
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
- duifjes.com
- duifjes.com
-
Supra is ook gaaf maar was aardige klasse hoger. Zoiets zal lastig zijn voor Toyota met het huidige imago.. opboksen tegen gevestigde orde met zo'n naam en flinke prijs is lastig.Opa schreef:Vergeet de Supra niet.Tom schreef:Aygo vind ik geinig ding, voor dat geld schot in de roos. RAV4 is een mooie auto in die klasse.
MR2 lijkt me top maar is er niet meer. Celica was ook geinig. Zoiets mag wel weer terugkomen
Liever iets als:
Een nieuwe Celica als tegenhanger van de 350Z van 50k met zo'n 300pk op de achterwielen.
MR2 als tegenhanger van de MX5 maar dan wel met wat vermogen (250pk ofzo) voor 40k.
Dan nog voor 25-30k een gave hatchback (GTI-achtige).
- duifjes.com
- Michel P
Klopt, maar ik doel op het concept, Materia is LELIJK! @Jacco, ja heb in Toyota's gezeten, voor de looks koop je ze niet, ze zijn in de saai, er is geen vleugje sportiviteit te vinden. Is een probleem wat voor 80% van de jappen geld.duifjes.com schreef:@ Michel de Daihustjoe Materia is een de Scion in NL. die verkoopt ook niet. Wij EU-ers willen blijkbaar iets anders..
Als ze echt de wereld willen overnemen, huren ze Italiaanse designers in voor het ontwerp van binnen en buiten. Jappen zijn top in techniek, en onverslaanbaar in betrouwbaarheid.
Michel
- duifjes.com
- duifjes.com
- Michel P
- Michel P
Weet ik, Jacco, maar dat heeft met de olieprijzen en de betrouwbaarheid te maken, niemand heeft een poster van een hedendaagse Toyota boven zijn bed hangen als droomauto.duifjes.com schreef:@Michel ze hebben de wereld reeds overgenomen:
Werldwijd No1
NL No3
Maar stel je eens voor, het design ala Alfa van binnen en buiten, even als voorbeeld, met de techniek van een Avensis, zou toch uber zijn.
Michel
- duifjes.com
- Michel P
Hoe ga je dat leuke neusje en kontje realiserenduifjes.com schreef:Weet je wat ik leuk vindt. Dat er echt mega direct en snel wordt gereageerd in dit topic.
Oke stel ik heb een Avensis 177pk met goede chip en leuk neusje kontje en voor laten we zeggen onder de 40K euro optie als lease auto

De auto oogt nu niet dynamisch! Vergelijk de auto qua looks eens met de nieuwe Mazda 6, die staalt power en snelheid uit.
Michel
-
De enige Toyota die ik leuk vond is er niet meer. De MR2 uit negentiger jaren. De Celica's, bekend uit de rally's zijn verdwenen. De stoere, hoekige Supra werd vervangen door een of ander rond Teletubby model en is tegenwoordig ook exit. Wat ervoor terug is gekomen? De Prius en de Verso. Jippie!
Als je iets aan het imago van Toyota wil doen dan moeten er op z'n minst 'rijderswagens' terugkomen voor het publiek. Want als Nederlanders kijken naar F1 (niet dat Toyota het daar goed doet) en vervolgens alleen kunnen kiezen uit een Aygo, Verso of Prius...
Als je iets aan het imago van Toyota wil doen dan moeten er op z'n minst 'rijderswagens' terugkomen voor het publiek. Want als Nederlanders kijken naar F1 (niet dat Toyota het daar goed doet) en vervolgens alleen kunnen kiezen uit een Aygo, Verso of Prius...
- Michel P
Exact, alles bij Toyota draait om EURO NCAP, Milieu, duurzaamheid, plezier mag je niet hebben tijdens het rijden. Hardrijden is not done stralen ze bijna uit.allen schreef:De enige Toyota die ik leuk vond is er niet meer. De MR2 uit negentiger jaren. De Celica's, bekend uit de rally's zijn verdwenen. De stoere, hoekige Supra werd vervangen door een of ander rond Teletubby model en is tegenwoordig ook exit. Wat ervoor terug is gekomen? De Prius en de Verso. Jippie!
De driftking, zij op de DVD, helaas maakt Toyota niet meer van deze leuke auto´s, hij doelde op de AE86.
Michel
- duifjes.com
"Michel ik weet jou tegens van een Avensis maar eerlijk is eerlijk wie gaat er voor een Legacy, het gaat mij om een breder publiek.
Misschien sla ik ook wel te ver door want 90% bij ons in de showroom is gek van ene Verso en of Avensis en zeker de Prius.
op Priussen ruilen wij juist hoger segement auto´s in zoals V70 RX/en etc.
Misschien sla ik ook wel te ver door want 90% bij ons in de showroom is gek van ene Verso en of Avensis en zeker de Prius.
op Priussen ruilen wij juist hoger segement auto´s in zoals V70 RX/en etc.
- Tom van H.
Dit is wellicht zo, maar de sportieve/niche modellen geven mensen wel een bepaald gevoel bij een merk/type. Ik denk dat de golf gti bijvoorbeeld zeker invloed heeft op hoe (met name jongere) mensen het product "vw golf" zien. Eerder een "sportief wagentje" dan een suffe bak (zoals het imago van bijv. een corrolla). Dit gevoel slaat ook door op de minder snelle uitvoeringen imo.duifjes.com schreef:De niche modellen oke, maar de juist niche modellen. wat zouden jullie willen in een Auris of Avensis?
Niche modellen is niet echt geld mee te verdienen vandaar 8)
Verder denk ik dat Toyota met de huidige Avensis (iig voor de europese markt) de goede weg is ingeslagen door een europees ogend model neer te zetten en ook in zijn marketingcampagne duidelijk te maken dat hij met zijn europese rivalen vergeleken mag worden.