Spyshots: Audi TT RS
- Sander S.
Spyshots: Audi TT RS
Audi is de laatste tijd goed bezig. Binnenkort zullen we meer weten over de Audi R8 V10 en zullen we snel de nieuwe RS6 kunnen spotten. Ook de nieuwe TT is een prachtige auto, maar volgens Audi kan het niet snel genoeg. Volgens WorldCarFans komt er een opgefokte versie van deze "dameskappersauto" aan
Volgens de site is er enkele weken geleden een Audi TT-S met zo'n 280 pk onder de kap gespot op de ring. Blijkbaar vindt Audi dit nog niet genoeg; er komt een RS-versie van de TT aan. Deze TT zal een vermogen tussen de 340 en 450 pk krijgen. Een nieuwe concurrent voor de Z4 M, Boxster/Cayman S en SLK55 dus. Dat het om een RS-versie gaat is te zien aan de grotere luchtinlaten aan de voorzijde en de ovalen uitlaten aan de achterkant. Over de prijs en leverdatum is nog niets bekend
[img:600:480]http://log.autogespot.com/10-2007/ttrs/1.jpg[/img]
[img:600:451]http://log.autogespot.com/10-2007/ttrs/2.jpg[/img]
Waarom zou je da nog een R8 V8 willen ? Vind de TT mooier
Volgens de site is er enkele weken geleden een Audi TT-S met zo'n 280 pk onder de kap gespot op de ring. Blijkbaar vindt Audi dit nog niet genoeg; er komt een RS-versie van de TT aan. Deze TT zal een vermogen tussen de 340 en 450 pk krijgen. Een nieuwe concurrent voor de Z4 M, Boxster/Cayman S en SLK55 dus. Dat het om een RS-versie gaat is te zien aan de grotere luchtinlaten aan de voorzijde en de ovalen uitlaten aan de achterkant. Over de prijs en leverdatum is nog niets bekend
[img:600:480]http://log.autogespot.com/10-2007/ttrs/1.jpg[/img]
[img:600:451]http://log.autogespot.com/10-2007/ttrs/2.jpg[/img]
Waarom zou je da nog een R8 V8 willen ? Vind de TT mooier
- raven14
Hoewel ik de TT op zich een mooi ding vind dat goed rijdt (zelfs de voorwielaangedreven versie, heeft me echt positief verrast), vraag ik me af wie in een RS versie interesse heeft. De TT heeft een fout imago bij zij die interesse kunnen hebben in zo'n power versie ervan. Succes niet gegarandeerd zou ik zeggen.
- SteV6
ENLouis schreef:De de S en de RS zal het ECHTE Quattro systeem krijgen lijkt me, alle andere huidige S modellen hebben het ook. dus 60% achter en 40% voor en dus geen Haldex.
Dat lijkt mij dagdromen. Gezien het platform komt er een dwarsgeplaatst blok in en dus krijg je een Haldex-quattro setup erbij. Waar op zich helemaal niets mis mee is!Niels schreef:Dat lijkt me ook Louis en dan heb je echt een super wagen 8) Een R36 motor erin met een pk of 360 en dan heb je een topper zowel in prestaties als in geluid :!:
R36 of R32 blok met single turbo voor een TT-RS wordt in de tijdschriften al enkele jaren gesproken.
Persoonlijk zie ik een RS uitvoering liever als A3 (Sportback) of Golf op de markt komen.
SteV6
- Hendrik Kinderman
- Daniel
Als ie al komt (wat ik persoonlijk betwijfel) vraag ik me af wat voor blok ze er in gaan hangen. De 4.2 liter V8 uit de S4 en RS4 past misschien niet onder de kap van de TT en Audi (of VAG uberhaupt) heeft niets kleiners in de rekken liggen dat dezelfde vermogens levert. De 3.6 V6 uit de Passat R36 biedt met 300 pk weinig meerwaarde ten opzichte van de bestaande 3.2 V6. Bovendien is dat geen echt racy blok, meer een kilometervreter.
Een heel nieuw blok ontwikkelen, in lijn met de 2.7 biturbo uit de vorige RS4 lijkt me twijfelachtig. Voor de andere modellen (RS4, RS5) kan Audi wel voort gaan bouwen op de bestaande V8-techniek en van zo'n TT RS zullen ze er te weinig bouwen om het rendabel te laten zijn als er speciaal een blok voor ontwikkeld moet worden.
Als de V8 wel past is het simpel, dan gaat voor de TT-S gewoon het blok uit de S4 onder de kap en voor de TT-RS die uit de RS4.
Een heel nieuw blok ontwikkelen, in lijn met de 2.7 biturbo uit de vorige RS4 lijkt me twijfelachtig. Voor de andere modellen (RS4, RS5) kan Audi wel voort gaan bouwen op de bestaande V8-techniek en van zo'n TT RS zullen ze er te weinig bouwen om het rendabel te laten zijn als er speciaal een blok voor ontwikkeld moet worden.
Als de V8 wel past is het simpel, dan gaat voor de TT-S gewoon het blok uit de S4 onder de kap en voor de TT-RS die uit de RS4.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- GTRene
- Hendrik Kinderman
- Hendrik Kinderman
- SteV6