R8 testrit
- mrbbs
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
R8 testrit
Deze namiddag even gaan zien wat zo'n R8 nu eindelijk inhoudt.
Hij stond er in het donkergrijs net zoals ik hem wel zou willen, mocht ik echter de durf hebben neem ik hem gewoon in het wit in combinatie met carbon...
Hij lijkt alvast bijzonder laag (dat is hij ook), ook is het spoor vrij breed wat de wegligging ten goede zou moeten komen.
De wagen had een lederen interieur maar wat mij wat tegen viel is de R-tronic versnellingsbak.
Dat bleek ook uit de testrit, nadat de zaakvoerder hem warm en wat had getoond hoe ik moest schakelen was het mijn beurt.
Eerst stuur dichtbij trekken, zetel rechtop en ja.. het viel best mee met mijn 1m94, genoeg plaats en confortabel genoeg om alle nodige bewegingen met het stuurwiel te maken. Met de pook hem in zijn 1 duwen en gas geven om de automatische handrem zelf te laten lossen. Even rustig verder gereden tot ik de autosnelweg even de bak uit kon proberen. De zaakvoerder vertelde me dat je snelst kon schakelen door even je voet te lichten. Het vraagt wat gewenning maar inderdaad na een keer of 10 begon het wel te lukken en schakelt hij erg snel. Maar er is weinig aan voor mij met zo'n bak eerlijk gezegd. Op wat rotondes en op en afritten ook even het sturen kunnen voelen en ik moet zeggen: dat zit wel heel erg goed. De wagen was uitgerust met magnetic ride en dat systeem werkt wel goed. Alleen jammer dat je nog altijd die electronica hebt die je hebben en laten wat tegenhouden; links remmen bv. neemt het volledige vermogen volledig weg.
Ik moet het allemaal nog wat laten bezinken maar om eerlijk te zijn vind ik deze auto niet zo ongelooflijk als je afgaat op wat de presentatoren van fifth- en topgear vertellen... voorlopig blijf ik nog vast op een gt3... alleen.. ze zijn zo duur meneer, toch voor wat ze de piloot aanbieden.
Hij stond er in het donkergrijs net zoals ik hem wel zou willen, mocht ik echter de durf hebben neem ik hem gewoon in het wit in combinatie met carbon...
Hij lijkt alvast bijzonder laag (dat is hij ook), ook is het spoor vrij breed wat de wegligging ten goede zou moeten komen.
De wagen had een lederen interieur maar wat mij wat tegen viel is de R-tronic versnellingsbak.
Dat bleek ook uit de testrit, nadat de zaakvoerder hem warm en wat had getoond hoe ik moest schakelen was het mijn beurt.
Eerst stuur dichtbij trekken, zetel rechtop en ja.. het viel best mee met mijn 1m94, genoeg plaats en confortabel genoeg om alle nodige bewegingen met het stuurwiel te maken. Met de pook hem in zijn 1 duwen en gas geven om de automatische handrem zelf te laten lossen. Even rustig verder gereden tot ik de autosnelweg even de bak uit kon proberen. De zaakvoerder vertelde me dat je snelst kon schakelen door even je voet te lichten. Het vraagt wat gewenning maar inderdaad na een keer of 10 begon het wel te lukken en schakelt hij erg snel. Maar er is weinig aan voor mij met zo'n bak eerlijk gezegd. Op wat rotondes en op en afritten ook even het sturen kunnen voelen en ik moet zeggen: dat zit wel heel erg goed. De wagen was uitgerust met magnetic ride en dat systeem werkt wel goed. Alleen jammer dat je nog altijd die electronica hebt die je hebben en laten wat tegenhouden; links remmen bv. neemt het volledige vermogen volledig weg.
Ik moet het allemaal nog wat laten bezinken maar om eerlijk te zijn vind ik deze auto niet zo ongelooflijk als je afgaat op wat de presentatoren van fifth- en topgear vertellen... voorlopig blijf ik nog vast op een gt3... alleen.. ze zijn zo duur meneer, toch voor wat ze de piloot aanbieden.
- mrbbs
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
vreemde is dat links remmen wel lukt met de laatste generatie RS4.. en dan niet op de R8 .. vond ik ook een tegenvaller.
Echter kan je wel links remmen als je eerst remt en dan gas geeft, maar niet bijvoorbeeld als gas aan het geven bent en dan even links wel bijremmen.
Misschien kan het bij de handbak wel allemaal.. in ieder geval binnenkort staat ook de nieuwe M3 op het programma en dan zien we hoe we dit alles enigzins kunnen vergelijken.
Echter kan je wel links remmen als je eerst remt en dan gas geeft, maar niet bijvoorbeeld als gas aan het geven bent en dan even links wel bijremmen.
Misschien kan het bij de handbak wel allemaal.. in ieder geval binnenkort staat ook de nieuwe M3 op het programma en dan zien we hoe we dit alles enigzins kunnen vergelijken.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Zat ik me ook net af te vragen Marcelvv.
Leuk allemaal hoor, die nieuwe auto's. Met electronica voor dit en dat. Maar wat heeft het op den duur nog met echt autorijden te maken? Doe me dan maar gewoon lekker een Seven-replica zoals Hans heeft. Geen stumperhulpjes, héérlijk!
Vandaar dat ik toch ook nog steeds neig naar de wat oudere auto's.
Leuk allemaal hoor, die nieuwe auto's. Met electronica voor dit en dat. Maar wat heeft het op den duur nog met echt autorijden te maken? Doe me dan maar gewoon lekker een Seven-replica zoals Hans heeft. Geen stumperhulpjes, héérlijk!
Vandaar dat ik toch ook nog steeds neig naar de wat oudere auto's.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Sander Spoolder schreef:Marcelvv schreef:Bij mijn E90 was ook het vermogen weg bij links remmen.
Daar gaat het toch naar toe allemaal, net zoals elec. handrem![]()
Voor de echte gekken is het steeds lastiger om een pure auto te kopen.huh ?
Robin, heb jij dat ook ?
Sander hoe zit het met een automaat dan?
Mijn 330i was een handbak voor alle duidelijkheid.
-
- Berichten: 5522
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Hmm .. als ik echt op de grens ga rijden op een circuit ofzo rem ik altijd met links .. puur omdat je dan weer eerder op je gas kan, en zelfs al een beetje tegelijk.hugo schreef:Links bijremmen is een leuk truukje maar in hoeverre biedt dat een realistische winst bij een wagen als een R8? Dwz, deze wagen schijnt al zo vreselijk veel grip te hebben dat links bijremmen in nagenoeg eender welke situatie niet nodig is?
Ik kan trouwens wel gewoon links remmen Marcel. (335i AUT)
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten