R8 testrit

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

R8 testrit

Bericht door mrbbs » 27 okt 2007, 16:04

Deze namiddag even gaan zien wat zo'n R8 nu eindelijk inhoudt.
Hij stond er in het donkergrijs net zoals ik hem wel zou willen, mocht ik echter de durf hebben neem ik hem gewoon in het wit in combinatie met carbon...
Hij lijkt alvast bijzonder laag (dat is hij ook), ook is het spoor vrij breed wat de wegligging ten goede zou moeten komen.
De wagen had een lederen interieur maar wat mij wat tegen viel is de R-tronic versnellingsbak.
Dat bleek ook uit de testrit, nadat de zaakvoerder hem warm en wat had getoond hoe ik moest schakelen was het mijn beurt.
Eerst stuur dichtbij trekken, zetel rechtop en ja.. het viel best mee met mijn 1m94, genoeg plaats en confortabel genoeg om alle nodige bewegingen met het stuurwiel te maken. Met de pook hem in zijn 1 duwen en gas geven om de automatische handrem zelf te laten lossen. Even rustig verder gereden tot ik de autosnelweg even de bak uit kon proberen. De zaakvoerder vertelde me dat je snelst kon schakelen door even je voet te lichten. Het vraagt wat gewenning maar inderdaad na een keer of 10 begon het wel te lukken en schakelt hij erg snel. Maar er is weinig aan voor mij met zo'n bak eerlijk gezegd. Op wat rotondes en op en afritten ook even het sturen kunnen voelen en ik moet zeggen: dat zit wel heel erg goed. De wagen was uitgerust met magnetic ride en dat systeem werkt wel goed. Alleen jammer dat je nog altijd die electronica hebt die je hebben en laten wat tegenhouden; links remmen bv. neemt het volledige vermogen volledig weg.

Ik moet het allemaal nog wat laten bezinken maar om eerlijk te zijn vind ik deze auto niet zo ongelooflijk als je afgaat op wat de presentatoren van fifth- en topgear vertellen... voorlopig blijf ik nog vast op een gt3... alleen.. ze zijn zo duur meneer, toch voor wat ze de piloot aanbieden.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 27 okt 2007, 16:17

Serieus ??

Vermogen valt weg bij links remmen ??

Wat een flater, zeker in dat segment :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 okt 2007, 16:26

Leuk verslag

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 okt 2007, 16:35

Kan je m ook niet met links remmen als alle systemen uit zijn (geen abs/esp enz enz)?

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 27 okt 2007, 17:05

vreemde is dat links remmen wel lukt met de laatste generatie RS4.. en dan niet op de R8 .. vond ik ook een tegenvaller.
Echter kan je wel links remmen als je eerst remt en dan gas geeft, maar niet bijvoorbeeld als gas aan het geven bent en dan even links wel bijremmen.

Misschien kan het bij de handbak wel allemaal.. in ieder geval binnenkort staat ook de nieuwe M3 op het programma en dan zien we hoe we dit alles enigzins kunnen vergelijken.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 27 okt 2007, 18:20

Bij mijn E90 was ook het vermogen weg bij links remmen.

Daar gaat het toch naar toe allemaal, net zoals elec. handrem :?

Voor de echte gekken is het steeds lastiger om een pure auto te kopen.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 27 okt 2007, 18:29

Marcelvv schreef:Bij mijn E90 was ook het vermogen weg bij links remmen.

Daar gaat het toch naar toe allemaal, net zoals elec. handrem :?

Voor de echte gekken is het steeds lastiger om een pure auto te kopen.
:? huh ?

Robin, heb jij dat ook ?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 27 okt 2007, 18:41

Zat ik me ook net af te vragen Marcelvv.
Leuk allemaal hoor, die nieuwe auto's. Met electronica voor dit en dat. Maar wat heeft het op den duur nog met echt autorijden te maken? Doe me dan maar gewoon lekker een Seven-replica zoals Hans heeft. Geen stumperhulpjes, héérlijk!
Vandaar dat ik toch ook nog steeds neig naar de wat oudere auto's.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10881
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 27 okt 2007, 18:51

Dat probleem met linksremmen zit zelfs op een VW Polo. VAG-eigen blijkbaar.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 27 okt 2007, 18:59

Zat al op een Scenic dti uit 1996 8)

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 27 okt 2007, 19:28

Wil je iets puurs, dan moet je het uit engeland halen.

Caterham, Lotus, Dax, Westfield, Palmersport, enz. enz.

Gebruikersavatar
filip Dehond
Berichten: 120
Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
Locatie: London

Bericht door filip Dehond » 27 okt 2007, 22:49

kev, any pictures or movies?


Idd ge zult ook een Caterham moeten aanschaffen .. om puur langs de vlaamse velden te scheuren. :)

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 27 okt 2007, 23:10

Sander Spoolder schreef:
Marcelvv schreef:Bij mijn E90 was ook het vermogen weg bij links remmen.

Daar gaat het toch naar toe allemaal, net zoals elec. handrem :?

Voor de echte gekken is het steeds lastiger om een pure auto te kopen.
:? huh ?

Robin, heb jij dat ook ?


Sander hoe zit het met een automaat dan?
Mijn 330i was een handbak voor alle duidelijkheid.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 okt 2007, 00:46

Links remmen niet mogelijk :shock: Nou laat dan maar :P

HSR
Berichten: 5522
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 okt 2007, 05:37

Links bijremmen is een leuk truukje maar in hoeverre biedt dat een realistische winst bij een wagen als een R8? Dwz, deze wagen schijnt al zo vreselijk veel grip te hebben dat links bijremmen in nagenoeg eender welke situatie niet nodig is?

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 28 okt 2007, 09:22

hugo schreef:Links bijremmen is een leuk truukje maar in hoeverre biedt dat een realistische winst bij een wagen als een R8? Dwz, deze wagen schijnt al zo vreselijk veel grip te hebben dat links bijremmen in nagenoeg eender welke situatie niet nodig is?
Hmm .. als ik echt op de grens ga rijden op een circuit ofzo rem ik altijd met links .. puur omdat je dan weer eerder op je gas kan, en zelfs al een beetje tegelijk.

Ik kan trouwens wel gewoon links remmen Marcel. (335i AUT)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 01 nov 2007, 20:23


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 01 nov 2007, 20:30

het wordt dus met de versnellings bakken die tot nu toe beschikbaar zijn voor de R8, een schakelbak...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten