Pagina 1 van 2

8C geluid/filmpje

Geplaatst: 26 okt 2007, 17:57
door Aernoudt

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:20
door Pescatore
Super 8)

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:59
door GTRene
mooi hoor, net en racer, soms lijkt het wel of ie even een klep dicht doet wat ferrari's ook hebben...mooi geluidje 8)

Geplaatst: 27 okt 2007, 19:37
door Hendrik Kinderman
Heerlijk :D , wat een lekker geluid 8)

en idd, zit volgens mij ook een klep in 't uitlaatsysteem, want de ene keer is 't geluid net wat anders dan de andere keer

Geplaatst: 28 okt 2007, 01:45
door GTRene
Even een paar mooie nwe plaatjes erbij vers van de Tokio pers:

[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4442.jpg[/img]

[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4436.jpg[/img]

[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4435.jpg[/img]

en nog wel in mijn favoriete kleur...zwart 8)
GTRene

Geplaatst: 30 okt 2007, 00:13
door GTRene
nog een leuke nieuwe...erg mooi geluidje helemaal door de tunnels :shock:

http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=658&cache=no

Geplaatst: 30 okt 2007, 08:19
door Aernoudt
Lekker :D

Geplaatst: 30 okt 2007, 15:48
door Macboy
Erg fraaie auto. Zwart komt op foto minder mooi uit, omdat de lijnen niet zichtbaar zijn.

Rood is gewoon erg vet of wit met dat rooie interieur denk ik :)

Alleen het stuurtje is de auto wat onwaardig vind ik, te gewoon, eigenlijk gewoon lelijk, maar misschien ligt het aan de foto ?

Geplaatst: 30 okt 2007, 16:50
door Dennis Cavallino
WOW! Dat geluid is zalig.

En ja, een zwarte is gewoon dé mooiste kleur voor een/deze auto.

Geplaatst: 02 nov 2007, 16:13
door elogiov6
Heerlijk!

Geplaatst: 02 nov 2007, 19:57
door Wint
Wat een brul! 8)
lekker hoor....

Geplaatst: 02 nov 2007, 23:18
door Stéphane
Klinkt lekker. Ben benieuwd hoe dat ding rijdt.

Geplaatst: 04 nov 2007, 15:55
door Rein
Oeh gaaf 8)

Geplaatst: 08 nov 2007, 16:55
door Hendrik Kinderman
Rijindruk van Autovisie:

In Italie maakten we kennis met Alfa Romeo’s nieuwe hartenbreker: de 8C Competizione. Gedachten aan een vergelijking met een Porsche, Maserati of Aston Martin waren er niet – de 8C verheft zich daarboven. Hij lijkt een klasse apart. De Alfa 8C Competizione is een ongelofelijk mooie auto. De carrosserie, die door Alfa’s eigen Centro Stile is ontworpen, is vrij van aërodynamische hulpstukken, op een diffuser en een subtiel eendenstaartje na. Het is een retro-auto zonder retro te zijn. Je ziet glorieuze vormen, uit het stijlboek van de jaren zestig, maar op een moderne manier geherinterpreteerd.

Het interieur mag er ook zijn. Daar wachten dezelfde, super zittende koolstofvezel kuipstoelen op je als door Ferrari in de Enzo worden gemonteerd, maar dan rijk bekleed met leer. Achter de twee stoelen is ruimte voor twee grote koffers, die je er zeker bij moet nemen, want de bagageruimte achterin bestaat uit niet meer dan een veredelde brievenbus.
Het dashboard is één groot stuk koolstofvezel en de knoppen en schakelaars zijn gelukkig niet uit de magazijnen van Fiat gevist. Alfa Romeo heeft ze speciaal van aluminium laten maken, wat een aantal prachtige details oplevert.

De 8C is aangenaam vrij van elektronica, al is hij wel voorzien van een elektronische handrem. Ook beschikt hij over tractie- en stabiliteitscontrole en een sportknop. Door die laatste in te drukken verander je op de eerste plaats het geluid van de 8C, dat fenomenaal mooi is. Hij produceert een holle, hartbrekend fraaie roffel, die nog rauwer en volumineuzer wordt als je de knop ‘sport’ hebt ingedrukt. Daarnaast krijg je ook een aangescherpte respons op het gaspedaal en de tractie- en stabiliteitscontrole laten de teugels zo ver vieren dat je jezelf feestelijk te buiten kunt gaan aan overstuur. Ook de schakeltijd wordt verkort, van 0,4 naar 0,2 seconden. Je kunt de elektronische hulpsystemen overigens verplicht vrijaf geven, maar helemaal gaat dat niet.

Aan power geen gebrek. De 8C trekt voldoende hard om bestuurders van elke Maserati, Aston Martin en de meeste Porsches in opperste verwondering achter te laten. Alfa Romeo geeft als topsnelheid 292 km/h op, maar waarschijnlijk haalt hij gemakkelijk over de 300.
Tractie is er voldoende, door het enorme rubber achter en het zelfsperrende diff. Wat onmiddellijk opvalt, is de puurheid en directheid van de auto. Mede daardoor is er ontzettend snel het gevoel dat je deze auto kent, dat je precies weet wat de gevolgen van elke handeling zullen zijn. Dat is geen bedrog, want de 8C blinkt uit door lineariteit. Geen variabele poespas in de besturing, maar een eerlijk hydraulisch systeem dat altijd evenveel assisteert en daardoor helder en duidelijk communiceert.

De remmen zijn van hetzelfde laken een pak, en de V8 is dat ook. Een mooi opbouwende vloedgolf van trekkracht, die je met het gaspedaal op de millimeter precies kunt doseren. Het beest klimt en daalt razendsnel in toeren, waardoor je met afgepaste stootjes gas mooi de hoeken om kunt komen driften. Enige zelfbeheersing is daarbij geboden, want zeker op natte ondergrond geef je al gauw te veel gas.
Hij helt en duikt nauwelijks, waardoor het per saldo een heel heldere auto is, en een verademing ten opzichte van de hedendaagse generatie technoraketten, waarvan het weggedrag vergaand door computers wordt beïnvloed.

De 8C kost in Nederland 220.190 euro, wat eigenlijk een koopje is voor een relatief zeldzame exoot met een koolstofvezel carrosserie, 450 pk’s en een eersteklas komaf.

Geplaatst: 08 nov 2007, 17:35
door GTRene
bah....klinkt goed :lol: 8)

Geplaatst: 08 nov 2007, 21:19
door Peter Tunissen
Mjah, ik vind het geweldig dat die auto er is en ook leuk dat Ton Roks zo enthousiast is (blijft toch een echte Alfist blijkbaar), maar het is ook een beetje een nietszeggende test.
De 8C is aangenaam vrij van elektronica
Goh, leuk dacht ik nog toen ik dat las. En daarna volgen een stuk of vier wezenlijke systemen die allemaal wel geregeld worden door elektronica en als klap op de vuurpijl:
Je kunt de elektronische hulpsystemen overigens verplicht vrijaf geven, maar helemaal gaat dat niet.
Ja, wat is het nou, kan de rommel uit of niet?
Alfa Romeo geeft als topsnelheid 292 km/h op, maar waarschijnlijk haalt hij gemakkelijk over de 300.
Euhm???? En dan zou Alfa dat niet opgeven? Vreemd.

Verder gewoon een prachtige auto, zou hem echt graag willen hebben, maar ja, 220k euro en dan nog een Alfa kopen? Dan moet je toch echt een tijdje te lang buiten gestaan hebben.
Zal wel weer net zo gaan als bij de SZ, die auto wordt gekocht door speculanten die hem onder een hoes in de garage zetten en over drie jaar staat half mobile vol met nog niet eens ingereden 8C's voor 1/3e van de nieuwprijs.
En da's mooi..... :lol:

Geplaatst: 08 nov 2007, 21:41
door GTRene
zo is dat :lol: ik wacht m'n tijd wel af 8) moet eerst heel wat goedkoper worden...hopelijk is tegen die tijd de benzine nog te betalen....

Geplaatst: 10 nov 2007, 22:17
door Aernoudt
Who cares wat AutoVisie er van vindt ?! Deze auto is gewoon erg gaaf :lol:
Daar heb je niet de eerste de beste autojournalist voor nodig om er zelf een menign over te hebben ;)
Dit is een auto die je koopt als je voldoende geld hebt en voldoende smaak !

Geplaatst: 10 nov 2007, 22:55
door HuubZ3QPe
GTRene schreef:zo is dat :lol: ik wacht m'n tijd wel af 8) moet eerst heel wat goedkoper worden...hopelijk is tegen die tijd de benzine nog te betalen....
dan kan je de 8C van Jan de Bouvrie kopen :lol:

Geplaatst: 10 nov 2007, 22:59
door tim1981
HuubZ3QPe schreef:dan kan je de 8C van Jan de Bouvrie kopen :lol:
Zal het een witte zijn? ;)

Geplaatst: 05 dec 2007, 17:37
door skinnybmw
Meer (een zwarte! :twisted: )!

Klik!

Klik!

Geplaatst: 05 dec 2007, 17:41
door GTRene
ape-geil wat een kicke geluidje en ow...lekker kleurtje 8)

Geplaatst: 06 dec 2007, 01:14
door Mark Nauta
Wat een sound!!! Heerlijk!!

En wat is het toch een fraaie auto, zeker zo in het zwart.

Geplaatst: 30 dec 2007, 22:19
door Style
heb m nu in t rood en zwart gezien.

Prachtig; een van de weinige auto's die meteen al een klassieker is :!:

Geen wonder dat ze alle 500 al zijn uitverkocht!

Geplaatst: 30 dec 2007, 22:25
door Mark Nauta
Ik las dat Jan Des Bouvrie een witte in ontvangst mag nemen ;).