8C geluid/filmpje
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
8C geluid/filmpje
Klinkt wel erg lekker dacht ik 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=vX93trcL57o
Leuk artikel: http://www.autobild.de/artikel/Themen-T ... 37990.html
http://nl.youtube.com/watch?v=vX93trcL57o
Leuk artikel: http://www.autobild.de/artikel/Themen-T ... 37990.html
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Even een paar mooie nwe plaatjes erbij vers van de Tokio pers:
[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4442.jpg[/img]
[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4436.jpg[/img]
[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4435.jpg[/img]
en nog wel in mijn favoriete kleur...zwart 8)
GTRene
[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4442.jpg[/img]
[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4436.jpg[/img]
[img:1024:682]http://i204.photobucket.com/albums/bb23 ... G_4435.jpg[/img]
en nog wel in mijn favoriete kleur...zwart 8)
GTRene
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
nog een leuke nieuwe...erg mooi geluidje helemaal door de tunnels
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=658&cache=no

http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=658&cache=no
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Rijindruk van Autovisie:
In Italie maakten we kennis met Alfa Romeo’s nieuwe hartenbreker: de 8C Competizione. Gedachten aan een vergelijking met een Porsche, Maserati of Aston Martin waren er niet – de 8C verheft zich daarboven. Hij lijkt een klasse apart. De Alfa 8C Competizione is een ongelofelijk mooie auto. De carrosserie, die door Alfa’s eigen Centro Stile is ontworpen, is vrij van aërodynamische hulpstukken, op een diffuser en een subtiel eendenstaartje na. Het is een retro-auto zonder retro te zijn. Je ziet glorieuze vormen, uit het stijlboek van de jaren zestig, maar op een moderne manier geherinterpreteerd.
Het interieur mag er ook zijn. Daar wachten dezelfde, super zittende koolstofvezel kuipstoelen op je als door Ferrari in de Enzo worden gemonteerd, maar dan rijk bekleed met leer. Achter de twee stoelen is ruimte voor twee grote koffers, die je er zeker bij moet nemen, want de bagageruimte achterin bestaat uit niet meer dan een veredelde brievenbus.
Het dashboard is één groot stuk koolstofvezel en de knoppen en schakelaars zijn gelukkig niet uit de magazijnen van Fiat gevist. Alfa Romeo heeft ze speciaal van aluminium laten maken, wat een aantal prachtige details oplevert.
De 8C is aangenaam vrij van elektronica, al is hij wel voorzien van een elektronische handrem. Ook beschikt hij over tractie- en stabiliteitscontrole en een sportknop. Door die laatste in te drukken verander je op de eerste plaats het geluid van de 8C, dat fenomenaal mooi is. Hij produceert een holle, hartbrekend fraaie roffel, die nog rauwer en volumineuzer wordt als je de knop ‘sport’ hebt ingedrukt. Daarnaast krijg je ook een aangescherpte respons op het gaspedaal en de tractie- en stabiliteitscontrole laten de teugels zo ver vieren dat je jezelf feestelijk te buiten kunt gaan aan overstuur. Ook de schakeltijd wordt verkort, van 0,4 naar 0,2 seconden. Je kunt de elektronische hulpsystemen overigens verplicht vrijaf geven, maar helemaal gaat dat niet.
Aan power geen gebrek. De 8C trekt voldoende hard om bestuurders van elke Maserati, Aston Martin en de meeste Porsches in opperste verwondering achter te laten. Alfa Romeo geeft als topsnelheid 292 km/h op, maar waarschijnlijk haalt hij gemakkelijk over de 300.
Tractie is er voldoende, door het enorme rubber achter en het zelfsperrende diff. Wat onmiddellijk opvalt, is de puurheid en directheid van de auto. Mede daardoor is er ontzettend snel het gevoel dat je deze auto kent, dat je precies weet wat de gevolgen van elke handeling zullen zijn. Dat is geen bedrog, want de 8C blinkt uit door lineariteit. Geen variabele poespas in de besturing, maar een eerlijk hydraulisch systeem dat altijd evenveel assisteert en daardoor helder en duidelijk communiceert.
De remmen zijn van hetzelfde laken een pak, en de V8 is dat ook. Een mooi opbouwende vloedgolf van trekkracht, die je met het gaspedaal op de millimeter precies kunt doseren. Het beest klimt en daalt razendsnel in toeren, waardoor je met afgepaste stootjes gas mooi de hoeken om kunt komen driften. Enige zelfbeheersing is daarbij geboden, want zeker op natte ondergrond geef je al gauw te veel gas.
Hij helt en duikt nauwelijks, waardoor het per saldo een heel heldere auto is, en een verademing ten opzichte van de hedendaagse generatie technoraketten, waarvan het weggedrag vergaand door computers wordt beïnvloed.
De 8C kost in Nederland 220.190 euro, wat eigenlijk een koopje is voor een relatief zeldzame exoot met een koolstofvezel carrosserie, 450 pk’s en een eersteklas komaf.
In Italie maakten we kennis met Alfa Romeo’s nieuwe hartenbreker: de 8C Competizione. Gedachten aan een vergelijking met een Porsche, Maserati of Aston Martin waren er niet – de 8C verheft zich daarboven. Hij lijkt een klasse apart. De Alfa 8C Competizione is een ongelofelijk mooie auto. De carrosserie, die door Alfa’s eigen Centro Stile is ontworpen, is vrij van aërodynamische hulpstukken, op een diffuser en een subtiel eendenstaartje na. Het is een retro-auto zonder retro te zijn. Je ziet glorieuze vormen, uit het stijlboek van de jaren zestig, maar op een moderne manier geherinterpreteerd.
Het interieur mag er ook zijn. Daar wachten dezelfde, super zittende koolstofvezel kuipstoelen op je als door Ferrari in de Enzo worden gemonteerd, maar dan rijk bekleed met leer. Achter de twee stoelen is ruimte voor twee grote koffers, die je er zeker bij moet nemen, want de bagageruimte achterin bestaat uit niet meer dan een veredelde brievenbus.
Het dashboard is één groot stuk koolstofvezel en de knoppen en schakelaars zijn gelukkig niet uit de magazijnen van Fiat gevist. Alfa Romeo heeft ze speciaal van aluminium laten maken, wat een aantal prachtige details oplevert.
De 8C is aangenaam vrij van elektronica, al is hij wel voorzien van een elektronische handrem. Ook beschikt hij over tractie- en stabiliteitscontrole en een sportknop. Door die laatste in te drukken verander je op de eerste plaats het geluid van de 8C, dat fenomenaal mooi is. Hij produceert een holle, hartbrekend fraaie roffel, die nog rauwer en volumineuzer wordt als je de knop ‘sport’ hebt ingedrukt. Daarnaast krijg je ook een aangescherpte respons op het gaspedaal en de tractie- en stabiliteitscontrole laten de teugels zo ver vieren dat je jezelf feestelijk te buiten kunt gaan aan overstuur. Ook de schakeltijd wordt verkort, van 0,4 naar 0,2 seconden. Je kunt de elektronische hulpsystemen overigens verplicht vrijaf geven, maar helemaal gaat dat niet.
Aan power geen gebrek. De 8C trekt voldoende hard om bestuurders van elke Maserati, Aston Martin en de meeste Porsches in opperste verwondering achter te laten. Alfa Romeo geeft als topsnelheid 292 km/h op, maar waarschijnlijk haalt hij gemakkelijk over de 300.
Tractie is er voldoende, door het enorme rubber achter en het zelfsperrende diff. Wat onmiddellijk opvalt, is de puurheid en directheid van de auto. Mede daardoor is er ontzettend snel het gevoel dat je deze auto kent, dat je precies weet wat de gevolgen van elke handeling zullen zijn. Dat is geen bedrog, want de 8C blinkt uit door lineariteit. Geen variabele poespas in de besturing, maar een eerlijk hydraulisch systeem dat altijd evenveel assisteert en daardoor helder en duidelijk communiceert.
De remmen zijn van hetzelfde laken een pak, en de V8 is dat ook. Een mooi opbouwende vloedgolf van trekkracht, die je met het gaspedaal op de millimeter precies kunt doseren. Het beest klimt en daalt razendsnel in toeren, waardoor je met afgepaste stootjes gas mooi de hoeken om kunt komen driften. Enige zelfbeheersing is daarbij geboden, want zeker op natte ondergrond geef je al gauw te veel gas.
Hij helt en duikt nauwelijks, waardoor het per saldo een heel heldere auto is, en een verademing ten opzichte van de hedendaagse generatie technoraketten, waarvan het weggedrag vergaand door computers wordt beïnvloed.
De 8C kost in Nederland 220.190 euro, wat eigenlijk een koopje is voor een relatief zeldzame exoot met een koolstofvezel carrosserie, 450 pk’s en een eersteklas komaf.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Mjah, ik vind het geweldig dat die auto er is en ook leuk dat Ton Roks zo enthousiast is (blijft toch een echte Alfist blijkbaar), maar het is ook een beetje een nietszeggende test.
Verder gewoon een prachtige auto, zou hem echt graag willen hebben, maar ja, 220k euro en dan nog een Alfa kopen? Dan moet je toch echt een tijdje te lang buiten gestaan hebben.
Zal wel weer net zo gaan als bij de SZ, die auto wordt gekocht door speculanten die hem onder een hoes in de garage zetten en over drie jaar staat half mobile vol met nog niet eens ingereden 8C's voor 1/3e van de nieuwprijs.
En da's mooi.....
Goh, leuk dacht ik nog toen ik dat las. En daarna volgen een stuk of vier wezenlijke systemen die allemaal wel geregeld worden door elektronica en als klap op de vuurpijl:De 8C is aangenaam vrij van elektronica
Ja, wat is het nou, kan de rommel uit of niet?Je kunt de elektronische hulpsystemen overigens verplicht vrijaf geven, maar helemaal gaat dat niet.
Euhm???? En dan zou Alfa dat niet opgeven? Vreemd.Alfa Romeo geeft als topsnelheid 292 km/h op, maar waarschijnlijk haalt hij gemakkelijk over de 300.
Verder gewoon een prachtige auto, zou hem echt graag willen hebben, maar ja, 220k euro en dan nog een Alfa kopen? Dan moet je toch echt een tijdje te lang buiten gestaan hebben.
Zal wel weer net zo gaan als bij de SZ, die auto wordt gekocht door speculanten die hem onder een hoes in de garage zetten en over drie jaar staat half mobile vol met nog niet eens ingereden 8C's voor 1/3e van de nieuwprijs.
En da's mooi.....

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten