Gisteren nog, 's ochtends vroeg op het station. Sta net stil, ben m'n spullen van de bijrijdersstoel aan het rapen, stopt er een Toyota Corolla sedan rechts naast me. Achterdeur gaat open: BOENK (en echt hard). Ik uitstappen, 2 jongens van ca. 16-18 met hun moeder. "He, had je niet even beter uit kunnen kijken !" "Moet ik dat met je eigen auto ook eens proberen straks" "Let toch op man". Antwoord: "Wat loop je nou te zeiken, het ging heel zachtjes en er zit helemaal geen schade......." Yeah right, dat kun ook echt goed zien in het donker om 7 uur 's ochtends.
En ondertussen houd moeders stijf haar kaken op elkaar. Zegt niks, doet niks, doet de auto op slot en loopt weg. Brevet van groot opvoedkundig ONvermogen wat mij betreft. Als je wegloopt gaat het probleem vanzelf over zeker. Als het mijn kinderen waren geweest of ik had het zelf gedaan, zou ik ongenadig op m'n flikker krijgen, maar dat gebeurde hier niet.
Schreef in ieder geval het kenteken en de naam van de garage op. 's Middags bij terugkomst in het licht gekeken. 2 diepe krassen (ca. 5 cm) van de beweging van de deur op het achterscherm. De Corolla stond er nog. Kan wel die Corolla dan ongezien gaan toetakelen, om even net zo vriendelijk terug te zijn, maar daar schiet niemand iets mee op en zo zit ik niet in elkaar.... Kijken of ik toch op een manier die schade kan verhalen. Zal wel lastig worden.