Ist wa of ist meuk?

Voor alle duidelijkheid: het gaat om dit model:
[img:345:400]http://i20.ebayimg.com/07/i/000/a0/ed/bfad_1_b.JPG[/img]
(Zimmermann sportbremsscheiben)
En waarom is dat dan crap volgens jou?indobesar schreef:Brembo Maxx en meer van dat soort spul is ook crap. De 'goedkopere' varianten van Brembo zijn vaak van mindere kwaliteit dan het OEM spul.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een grotere diameter, maar wel OEM schijven aangevuld met performance blokken, Ferodo, Pagid, etc.
Ok, ik kende ze alleen van naam en wist niet of dat positief of negatief was.Bert ///M3 schreef:Categorie pisbakkenstaal imho. Wel oke voor op de weg, alleen het hart even met hammerite oid insmeren, dat spul roest onder je reet weg.
Is wel zo dat het ook niks kost, dus 4 sets aan puin rijden per jaar kan makkelijk uit
Tsja, de Brembo Max schijven gaven snel haarscheurtjes en trokken krom. Nu moet ik wel vertellen dat de 206GTI remschijven ook door brembo gemaakt worden, maar blijkbaar van veel betere kwaliteit dan de MAX serie.Roderic E34T schreef:En waarom is dat dan crap volgens jou?indobesar schreef:Brembo Maxx en meer van dat soort spul is ook crap. De 'goedkopere' varianten van Brembo zijn vaak van mindere kwaliteit dan het OEM spul.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een grotere diameter, maar wel OEM schijven aangevuld met performance blokken, Ferodo, Pagid, etc.
Ik en meerdere mensen uit mijn omgeving, zijn juist zeer te spreken over de BREMBO schijven die als vervangend tegenhanger zijn van OEM.
Ik heb het nu meerdere malen zelf meegemaakt, dat ik eerst OEM schijven op mijn BMW's had. Zelfs NIEUWE OEM schijven waren krom na 5000km. Dit had ik met een E34 Touring 525TDSA.
Ik heb toen besloten om bij de Brezan BREMBO schijven te kopen en die eronder te monteren.
Niet alleen bleven de schijven recht, maar gingen ook nog langer mee dan OEM.
En ik moet er dan ook bij vertellen dat ik iemand ben die houd van stevig doorrijden en stevig te remmen.
Voor mij niks anders meer dan BREMBO schijven...
En voor de prijs hoef je het niet te laten. De schijven van BREMBO zijn over het algemeen een paar euro duurder dan OEM. Maar de korting die ik er op krijg is meer dan de korting die ik bij BMW krijg, waardoor de BREMBO schijven goedkoper zijn voor mij dan de OEM schijven.
Niet aan beginnen, dat lucas spul is totaal niet geschikt voor wat jij er mee doet. Achter kan je beter gewoon de standaard schijven en klauwen houden, en dan raceblokken achter, evt medium friction compound als je voor niet zulk heftig spul hebt, bijvoorbeeld pagid blauw achter. Dat ivm blokkerende achteras.Frits schreef:Die Lukas blokken, met wat kan je die vergelijken? Die kan ik namelijk aan erg interessante prijzen krijgen. Als het de moeite is, overweeg ik om die achteraan op men M3 te steken (voor zit ik met die AP remmen...)
Zijn die BREMBO MAX schijven misschien ook van die gatenkaas schijven? Dan kan ik je misschien wel gelijk geven.indobesar schreef:Tsja, de Brembo Max schijven gaven snel haarscheurtjes en trokken krom. Nu moet ik wel vertellen dat de 206GTI remschijven ook door brembo gemaakt worden, maar blijkbaar van veel betere kwaliteit dan de MAX serie.Roderic E34T schreef:En waarom is dat dan crap volgens jou?indobesar schreef:Brembo Maxx en meer van dat soort spul is ook crap. De 'goedkopere' varianten van Brembo zijn vaak van mindere kwaliteit dan het OEM spul.
Ik en meerdere mensen uit mijn omgeving, zijn juist zeer te spreken over de BREMBO schijven die als vervangend tegenhanger zijn van OEM.
Ik heb het nu meerdere malen zelf meegemaakt, dat ik eerst OEM schijven op mijn BMW's had. Zelfs NIEUWE OEM schijven waren krom na 5000km. Dit had ik met een E34 Touring 525TDSA.
Ik heb toen besloten om bij de Brezan BREMBO schijven te kopen en die eronder te monteren.
En ik moet er dan ook bij vertellen dat ik iemand ben die houd van stevig doorrijden en stevig te remmen.
En voor de prijs hoef je het niet te laten. De schijven van BREMBO zijn over het algemeen een paar euro duurder dan OEM. Maar de korting die ik er op krijg is meer dan de korting die ik bij BMW krijg, waardoor de BREMBO schijven goedkoper zijn voor mij dan de OEM schijven.
De prijs is idd gunstig, maar ik ga voor zekerheid en kies OEM spul in een grotere diameter wat schijven betreft.
Het is wellicht ook afhankelijk van het type auto,...Al denk ik dat de Brembo Max schijven meer gericht zijn op stylers dan op pure performance.
Als je echt wat wilt kan je beter de E36 M3 3.2 schijven pakken, maar daar zit ook een flink prijskaartje aan. Voor 1 set van die kan je 5-8 Zimmerman of brembo setjes wegbranden. Maar goed ik heb ook de originele 3.2 schijven met race blokken, en dat werkt gewoon prima.Peter Tunissen schreef:Ok, ik kende ze alleen van naam en wist niet of dat positief of negatief was.Bert ///M3 schreef:Categorie pisbakkenstaal imho. Wel oke voor op de weg, alleen het hart even met hammerite oid insmeren, dat spul roest onder je reet weg.
Is wel zo dat het ook niks kost, dus 4 sets aan puin rijden per jaar kan makkelijk uit
Maar laat maar zitten dus, daar zit ik niet echt op te wachten.
Zal eerst eens kijken hoe Carbone Lorraine blokken op de standaard M3 schijven bevalt, voordeel is dat ik maar 1100-1200kg af hoef te remmen tegen de 1500kg van een standaard E36 M3, maar toch kunnen remmen altijd beter natuurlijk.
Voor gewoon gebruik is Lucas wel best, valt in hetzelfde rijtje als Jurid die BMW gebruikt. Maar Frits zijn plaatje verraad wel een beetje waar hij zijn auto voor gebruiktRoderic E34T schreef:Zijn die BREMBO MAX schijven misschien ook van die gatenkaas schijven? Dan kan ik je misschien wel gelijk geven.indobesar schreef:Tsja, de Brembo Max schijven gaven snel haarscheurtjes en trokken krom. Nu moet ik wel vertellen dat de 206GTI remschijven ook door brembo gemaakt worden, maar blijkbaar van veel betere kwaliteit dan de MAX serie.Roderic E34T schreef: En waarom is dat dan crap volgens jou?
De prijs is idd gunstig, maar ik ga voor zekerheid en kies OEM spul in een grotere diameter wat schijven betreft.
Het is wellicht ook afhankelijk van het type auto,...Al denk ik dat de Brembo Max schijven meer gericht zijn op stylers dan op pure performance.
Ik heb het namelijk over de normale OEM look BREMBO's. dus zonder gaatjes erin, zoals de hierboven afgebeelde Zimmerdingen...
Bert, voor standaard weggebruik zijn de LUKAS blokken toch wel goed? Of heb jij een andere optie in dezelfde prijsklasse?
Zijn dezelfde.Frits schreef:Ik heb vorige week vooraan Pagid 4-2-1 gestoken...
Heeft er trouwens iemand ervaring met ATE Powerdisk schijven? Net iets duurder dan OEM, en met zo een groefke over de schijf.
Ik was ook aan 't overwegen om achteraan de remmen van de 3.2 te steken (een kameraad heeft zo een setje liggen die hij niet meer moet hebben, en de prijs zou interessant kunnen zijn). Als ik goed geïnformeerd ben, zijn die remmen iets groter dan die van de 3.0.
Bas Roos gebruikt die powerdisc schijven voor o.a. de Ziengscup. Heb hem nog niet gehoord over gescheurde exemplaren.Frits schreef:Ik heb vorige week vooraan Pagid 4-2-1 gestoken...
Heeft er trouwens iemand ervaring met ATE Powerdisk schijven? Net iets duurder dan OEM, en met zo een groefke over de schijf.
Ik was ook aan 't overwegen om achteraan de remmen van de 3.2 te steken (een kameraad heeft zo een setje liggen die hij niet meer moet hebben, en de prijs zou interessant kunnen zijn). Als ik goed geïnformeerd ben, zijn die remmen iets groter dan die van de 3.0.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten