Zimmermann remschijven

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Zimmermann remschijven

Bericht door Peter Tunissen » 09 okt 2007, 00:07

Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ist wa of ist meuk? :)

Voor alle duidelijkheid: het gaat om dit model:

[img:345:400]http://i20.ebayimg.com/07/i/000/a0/ed/bfad_1_b.JPG[/img]
(Zimmermann sportbremsscheiben)

allen

Bericht door allen » 09 okt 2007, 09:47

Vroeger zou ik er bij voorbaat bang voor zijn. Op internet zwerven wat foto's rond van gescheurde Zimmermans (die geperforeerde ja). Dan zou ik dus bij voorbaat al zeggen dat ze slecht zijn. Echter, bij Bas heb ik pas een setje Sandtler GT schijven gezien die ook in een half uur naar z'n grootje geremd waren. Wat is wijsheid?

In principe kosten de Zimmermans bijna niets, dus het is een gokje waard.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 okt 2007, 10:16

Ik heb er ook al eens aangedacht en het draadje staat hier ook nog wel ergens. Het advies was uiteindelijk om gewoon standaard schijven te nemen met een paar goede remblokken. Het spul kost idd niet al te veel dus verwacht dan ook niet al teveel :wink:

Nu rij ik met standaard remschijven van Brembo welke goedkoper zijn dan Zimmerman. Als ik meer stopkracht wens ga ik over op een paar zachtere Ferodo blokken oid.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 09 okt 2007, 10:24

Zoals al aangegeven, er zijn bewijzen dat de Zimmerman schijven niet topkwaliteit schijven zijn.

Voor normaal gebruik op de weg, zouden het goede schijven kunnen zijn, immers worden ze op de gewone weg niet zo gebruikt als op het circuit.

Dus voor de looks en de kwaliteit van de Zimmermans en de prijs verhouding daarbij gaande, zijn het leuke schijven voor op de weg met normaal gebruik.

Zimmerman word echter ook gebruikt in de racerij. Braspenning gebruikt voor zijn DSC wagens bijv. ook Zimmerman schijven, maar dan uit een compleet andere catogerie dan hier afgebeeld staat.

Ikzelf heb altijd gekozen voor BREMBO schijven en LUKAS blokken. Ik ben hier tot op heden MEER tevreden over dan de standaard OEM schijven en blokken van BMW. Die vind ik namelijk zeer snel krom trekken in tegenstelling tot BREMBO.

Nu eerst maar eens de E31 850i klauwen gaan plaatsen... Daar zitten nog goede schijven en blokken bij, weet alleen niet welk merk... Maar als ze vervangen moeten worden, dan weer BREMBO. 8)

Om weer terug te komen op je vraag... Afhankelijk wat je plannen ermee zijn kan het leuk of meuk zijn.

Leuk, als je er alleen maar sportief mee op de gewone weg er mee gaat rijden.

Meuk, als je voornamelijk circuit gaat rijden.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2007, 10:43

Categorie pisbakkenstaal imho. Wel oke voor op de weg, alleen het hart even met hammerite oid insmeren, dat spul roest onder je reet weg.

Is wel zo dat het ook niks kost, dus 4 sets aan puin rijden per jaar kan makkelijk uit :lol:

funnyname

Bericht door funnyname » 09 okt 2007, 12:25

schijnt meuk te zijn, kan dit niet uit eigen ervaring bevestigen.

Knot

Bericht door Knot » 09 okt 2007, 13:50

Brembo nemen dus begrijp ik?

Moet over een tijdje ook wat anders op de civic hebben...

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 09 okt 2007, 13:54

Brembo Maxx en meer van dat soort spul is ook crap. De 'goedkopere' varianten van Brembo zijn vaak van mindere kwaliteit dan het OEM spul.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een grotere diameter, maar wel OEM schijven aangevuld met performance blokken, Ferodo, Pagid, etc.

Frits

Bericht door Frits » 09 okt 2007, 13:55

Die Lukas blokken, met wat kan je die vergelijken? Die kan ik namelijk aan erg interessante prijzen krijgen. Als het de moeite is, overweeg ik om die achteraan op men M3 te steken (voor zit ik met die AP remmen...)

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 09 okt 2007, 14:04

indobesar schreef:Brembo Maxx en meer van dat soort spul is ook crap. De 'goedkopere' varianten van Brembo zijn vaak van mindere kwaliteit dan het OEM spul.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een grotere diameter, maar wel OEM schijven aangevuld met performance blokken, Ferodo, Pagid, etc.
En waarom is dat dan crap volgens jou?

Ik en meerdere mensen uit mijn omgeving, zijn juist zeer te spreken over de BREMBO schijven die als vervangend tegenhanger zijn van OEM.

Ik heb het nu meerdere malen zelf meegemaakt, dat ik eerst OEM schijven op mijn BMW's had. Zelfs NIEUWE OEM schijven waren krom na 5000km. Dit had ik met een E34 Touring 525TDSA.
Ik heb toen besloten om bij de Brezan BREMBO schijven te kopen en die eronder te monteren.
Niet alleen bleven de schijven recht, maar gingen ook nog langer mee dan OEM.

En ik moet er dan ook bij vertellen dat ik iemand ben die houd van stevig doorrijden en stevig te remmen.

Voor mij niks anders meer dan BREMBO schijven...

En voor de prijs hoef je het niet te laten. De schijven van BREMBO zijn over het algemeen een paar euro duurder dan OEM. Maar de korting die ik er op krijg is meer dan de korting die ik bij BMW krijg, waardoor de BREMBO schijven goedkoper zijn voor mij dan de OEM schijven.

LUKAS blokken... Ik durf zo niet te zeggen waar je ze mee kan vergelijken. Ze zitten in het straatje samen met TRW enzo volgens mij.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 okt 2007, 14:15

Bert ///M3 schreef:Categorie pisbakkenstaal imho. Wel oke voor op de weg, alleen het hart even met hammerite oid insmeren, dat spul roest onder je reet weg.

Is wel zo dat het ook niks kost, dus 4 sets aan puin rijden per jaar kan makkelijk uit :lol:
Ok, ik kende ze alleen van naam en wist niet of dat positief of negatief was.
Maar laat maar zitten dus, daar zit ik niet echt op te wachten. ;)

Zal eerst eens kijken hoe Carbone Lorraine blokken op de standaard M3 schijven bevalt, voordeel is dat ik maar 1100-1200kg af hoef te remmen tegen de 1500kg van een standaard E36 M3, maar toch kunnen remmen altijd beter natuurlijk. :)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 09 okt 2007, 14:17

Roderic E34T schreef:
indobesar schreef:Brembo Maxx en meer van dat soort spul is ook crap. De 'goedkopere' varianten van Brembo zijn vaak van mindere kwaliteit dan het OEM spul.

Ik en meerdere mensen uit mijn omgeving, zijn juist zeer te spreken over de BREMBO schijven die als vervangend tegenhanger zijn van OEM.

Ik heb het nu meerdere malen zelf meegemaakt, dat ik eerst OEM schijven op mijn BMW's had. Zelfs NIEUWE OEM schijven waren krom na 5000km. Dit had ik met een E34 Touring 525TDSA.
Ik heb toen besloten om bij de Brezan BREMBO schijven te kopen en die eronder te monteren.

En ik moet er dan ook bij vertellen dat ik iemand ben die houd van stevig doorrijden en stevig te remmen.

En voor de prijs hoef je het niet te laten. De schijven van BREMBO zijn over het algemeen een paar euro duurder dan OEM. Maar de korting die ik er op krijg is meer dan de korting die ik bij BMW krijg, waardoor de BREMBO schijven goedkoper zijn voor mij dan de OEM schijven.
Tsja, de Brembo Max schijven gaven snel haarscheurtjes en trokken krom. Nu moet ik wel vertellen dat de 206GTI remschijven ook door brembo gemaakt worden, maar blijkbaar van veel betere kwaliteit dan de MAX serie.
De prijs is idd gunstig, maar ik ga voor zekerheid en kies OEM spul in een grotere diameter wat schijven betreft.

Het is wellicht ook afhankelijk van het type auto,...Al denk ik dat de Brembo Max schijven meer gericht zijn op stylers dan op pure performance.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2007, 14:31

Frits schreef:Die Lukas blokken, met wat kan je die vergelijken? Die kan ik namelijk aan erg interessante prijzen krijgen. Als het de moeite is, overweeg ik om die achteraan op men M3 te steken (voor zit ik met die AP remmen...)
Niet aan beginnen, dat lucas spul is totaal niet geschikt voor wat jij er mee doet. Achter kan je beter gewoon de standaard schijven en klauwen houden, en dan raceblokken achter, evt medium friction compound als je voor niet zulk heftig spul hebt, bijvoorbeeld pagid blauw achter. Dat ivm blokkerende achteras.

Lucas is meer gewoon OEM replacement spul.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 09 okt 2007, 14:35

indobesar schreef:
Roderic E34T schreef:

Tsja, de Brembo Max schijven gaven snel haarscheurtjes en trokken krom. Nu moet ik wel vertellen dat de 206GTI remschijven ook door brembo gemaakt worden, maar blijkbaar van veel betere kwaliteit dan de MAX serie.
De prijs is idd gunstig, maar ik ga voor zekerheid en kies OEM spul in een grotere diameter wat schijven betreft.

Het is wellicht ook afhankelijk van het type auto,...Al denk ik dat de Brembo Max schijven meer gericht zijn op stylers dan op pure performance.
Zijn die BREMBO MAX schijven misschien ook van die gatenkaas schijven? Dan kan ik je misschien wel gelijk geven.

Ik heb het namelijk over de normale OEM look BREMBO's. dus zonder gaatjes erin, zoals de hierboven afgebeelde Zimmerdingen...

Bert, voor standaard weggebruik zijn de LUKAS blokken toch wel goed? Of heb jij een andere optie in dezelfde prijsklasse?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2007, 14:35

Peter Tunissen schreef:
Bert ///M3 schreef:Categorie pisbakkenstaal imho. Wel oke voor op de weg, alleen het hart even met hammerite oid insmeren, dat spul roest onder je reet weg.

Ok, ik kende ze alleen van naam en wist niet of dat positief of negatief was.
Maar laat maar zitten dus, daar zit ik niet echt op te wachten. ;)

Zal eerst eens kijken hoe Carbone Lorraine blokken op de standaard M3 schijven bevalt, voordeel is dat ik maar 1100-1200kg af hoef te remmen tegen de 1500kg van een standaard E36 M3, maar toch kunnen remmen altijd beter natuurlijk. :)
Als je echt wat wilt kan je beter de E36 M3 3.2 schijven pakken, maar daar zit ook een flink prijskaartje aan. Voor 1 set van die kan je 5-8 Zimmerman of brembo setjes wegbranden. Maar goed ik heb ook de originele 3.2 schijven met race blokken, en dat werkt gewoon prima.

Frits

Bericht door Frits » 09 okt 2007, 14:36

Ik heb vorige week vooraan Pagid 4-2-1 gestoken...

Heeft er trouwens iemand ervaring met ATE Powerdisk schijven? Net iets duurder dan OEM, en met zo een groefke over de schijf.

Ik was ook aan 't overwegen om achteraan de remmen van de 3.2 te steken (een kameraad heeft zo een setje liggen die hij niet meer moet hebben, en de prijs zou interessant kunnen zijn). Als ik goed geïnformeerd ben, zijn die remmen iets groter dan die van de 3.0.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2007, 14:40

Roderic E34T schreef:
indobesar schreef:
Roderic E34T schreef: En waarom is dat dan crap volgens jou?

Zijn die BREMBO MAX schijven misschien ook van die gatenkaas schijven? Dan kan ik je misschien wel gelijk geven.

Ik heb het namelijk over de normale OEM look BREMBO's. dus zonder gaatjes erin, zoals de hierboven afgebeelde Zimmerdingen...

Bert, voor standaard weggebruik zijn de LUKAS blokken toch wel goed? Of heb jij een andere optie in dezelfde prijsklasse?
Voor gewoon gebruik is Lucas wel best, valt in hetzelfde rijtje als Jurid die BMW gebruikt. Maar Frits zijn plaatje verraad wel een beetje waar hij zijn auto voor gebruikt :)

Frits

Bericht door Frits » 09 okt 2007, 14:42

Bert ///M3 schreef:Voor gewoon gebruik is Lucas wel best, valt in hetzelfde rijtje als Jurid die BMW gebruikt. Maar Frits zijn plaatje verraad wel een beetje waar hij zijn auto voor gebruikt :)
Voor naar de bakker te rijden, in stijl :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2007, 14:43

Frits schreef:Ik heb vorige week vooraan Pagid 4-2-1 gestoken...

Heeft er trouwens iemand ervaring met ATE Powerdisk schijven? Net iets duurder dan OEM, en met zo een groefke over de schijf.

Ik was ook aan 't overwegen om achteraan de remmen van de 3.2 te steken (een kameraad heeft zo een setje liggen die hij niet meer moet hebben, en de prijs zou interessant kunnen zijn). Als ik goed geïnformeerd ben, zijn die remmen iets groter dan die van de 3.0.
Zijn dezelfde.

Alleen voor heeft de 3.2 andere schijven, 2 delig maar die zijn wel dezelfde maat als die van de 3.0

allen

Bericht door allen » 09 okt 2007, 23:53

Frits schreef:Ik heb vorige week vooraan Pagid 4-2-1 gestoken...

Bas Roos gebruikt die powerdisc schijven voor o.a. de Ziengscup. Heb hem nog niet gehoord over gescheurde exemplaren.

Frits

Bericht door Frits » 10 okt 2007, 08:18

allen schreef:Bas Roos gebruikt die powerdisc schijven voor o.a. de Ziengscup. Heb hem nog niet gehoord over gescheurde exemplaren.
Allright!! Binnenkort bestellen dan, mijn achterste schijven zijn op hun laatste beentjes aan 't lopen...

Joost

Bericht door Joost » 12 okt 2007, 12:26

ATE powerdisk had ik zeer goede ervaringen mee op de E36 325, zowel op de straat als op het circuit.

Volgens mijn informatie zijn ze alleen niet leverbaar voor de E36 M3.

Pieter///M3

Bericht door Pieter///M3 » 13 okt 2007, 10:54

Ik heb deze zimmermans op mijn e36 m3 gehad v+a in combinatie met orginele blokken. ik heb er +- 40000 km mee gereden en toen mijn auto verkocht.
Ik was ondanks alle spook verhalen niet ontevreden.
Bij sportief gebruik en af en toe een paar rondjes ring kon ik weinig verschil merken tov de orginele schijven/blokken.
Gr. Pieter

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 okt 2007, 14:01

De schijven bleken bij nader inzien het probleem niet, de (standaard) blokken waren te ver heen (verglaasd, begonnen af te brokkelen, waren dunner dan een Parijs model op de catwalk, kortom: ellende).

Bij een Dick een setje Corbone Lorraine RC6 blokken gekocht en ze remmen weer hoor, sodeju!
Nu kun je de remwerking op Malmedy niet echt heel heftig testen, boven de 120 kom je daar niet, maar het gemak waarmee de voorwielen blokkeren is echt ongekend, lijkt wel of je maar de helft van de remwerking aanspreekt voordat je met je hoofd in de (rook-)wolken zit.
Ik had er op basis van verhalen van Andre en Dick al hoge verwachtingen van, maar in de praktijk zijn ze gewoon nog beter.
En ze piepen nog lekker racy ook; Dick bedankt, ook voor het snelle opsturen!

Kan niet wachten om over een paar weken weer met deze remmen over de Ring te gaan! 8)

Plaats reactie