Aan elkaar ruiken en van elkaar proeven meeting ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Aan elkaar ruiken en van elkaar proeven meeting ?

Bericht door RVV » 05 okt 2007, 00:25

Beetje ranzige topictitel :lol: maar dat is eigenlijk wel de strekking van deze post.

Vele meetings hebben we al gehad, ondertussen is er een groep mensen ontstaan die mekaar al wat beter kunnen inschatten danwel kunnen vertrouwen.

Ik zat wat te brainstormen en vroeg me af of het niet een keer leuk is om een keer elkaars auto's op een respectabele manier te beoordelen ?

En dan heb ik uiteraard over rijden in elkaars auto. Niet tot op het naadje af trappen, nee gewoon eens een indruk krijgen hoe die andere auto van een DF'er nou rijd (uiteraard met de eigenaar van de auto naast je). Voldoet die andere auto van een DF'er nou wel aan je verwachting of ben je toch blij met je eigen keuze ? Persoonlijk zou ik best eens in een dikke RS4 willen rijden (MarcRS4 liet zoiets ook al eens doorschemeren betreffende mijn M3)

Is hier animo voor ? of is de redenatie mijn auto is mijn heilig huisje en behalve mezelf komt er niemand anders in te rijden ?

De uitvoering is eerlijk gezegd weer wat lastiger, want ik kan me voorstellen dat een Volvo 360 rijder wel een in een corvette zou willen rijden, maar dat de corvette rijder niet echt op een rit in een volvo 360 zit te wachten.

Maar ik heb hier wel een idee over. We zouden een lijst kunnen maken van mensen die hier interesse in hebben en iedereen kan een aantal mensen met auto's in die lijst uitkiezen waarin hij wel een keertje in zou willen sturen. Bij diegene waarbij hij een verzoek indient kan zelf beslissen of hij op dat verzoek ingaat.

Als je een totaal overzicht heb kunnen we op een afgesproken locatie in het land elkaars auto's uitproberen. In een soort van pool wissel je dan door. Dus van te voren zijn de afspraken al gemaakt over het rijden in elkaars auto.

Goed idee of toch maar niet ?

Meningen, en input van harte welkom.

Het idee lijkt me in ieder geval leuk, en een goede uitvoering moet denk ik geen probleem zijn.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 okt 2007, 01:20

Laat ik vast met een suggestie komen: you break it, you pay it. ;)

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2007, 01:21

Nee joh dat is niet de bedoeling :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 05 okt 2007, 01:35

Ik denk dat de gemiddelde DF bezoeker voldoende rijeigenschappen heeft om een vreemde auto goed en netjes te besturen. Wat echter nog veel zwaarder meetelt is het respect voor elkaars auto. Ik denk dat je dat op nog geen ander forum in Nederland tegenkomt.

Zo veel verschillende klasses, maar allemaal respect voor elkaars wagen.

Dus bij mij mag er gerust iemand mee rijden, mits ik er zelf naast zit. Ikzelf zou het ook al super vinden om eens mee te mogen met één van de Corvette's, en één van de Vipers, gewoon op de passagierstoel

DDX

Bericht door DDX » 05 okt 2007, 02:39

volgens mij is dit meer iets voor persoonlijke (/mini) meets ?

Marc R

Bericht door Marc R » 05 okt 2007, 06:38

Ikzelf ben verschrikkelijk " beschermend" noem ik het maar even voor het rijden door anderen in mijn auto.

Dr zijn echt maar twee of drie mensen die ik ermee weg durf te laten gaan.

Maar als ik zie dat bv Rico met een CPZ of CBR gewoon netjes met zijn spullen omgaat zoals ik dat zelf ook zou doen dan heb ik daar geen problemen mee vandaar dat ik dat ook al n keer opgemerkt heb tegen Rico.

EN heel belangrijk daarbij is dat er met veel respect voor andermans spullen omgegaan word,dat schept vertrouwen.

Ik zelf ben met spullen van een ander veel voorzichtiger nog als met me eigen wagen omdat ik weet dat ik zelf zou zitten zweten als het andersom was.

Dexter

Bericht door Dexter » 05 okt 2007, 07:44

Lijkt me een leuk idee Rico.
Voor wat betreft de opmerking van Marc dat je niet met het zweet in de handjes naast iemand anders in je eigen auto zou willen zitten: daar kom je mijns inziens niet onderuit.
Dat komt voornamelijk vanwege het feit dat je het simpelweg niet gewend bent om op die passagiersstoel te zitten en het rijden in je eigen auto vanuit dat perspectief mee te maken.
Ga jezelf maar na en kijk wat er gebeurt als je naast je vrouw zit omdat jijzelf niet mag/kan rijden, en ze rijdt wat dicht langs een stoeprandje of je ziet een auto van links komen en ze reageert er (nog) niet op.....:wink:
Meerijden in de auto van een ander is wat dat betreft heel anders, omdat je die auto niet van binnen 'kent' en dus ook geen onderscheid kan maken tussen het rijden op de linker- of rechterstoel.
Zo ervaar ik dat in ieder geval.... 8)

PS: Ben wel benieuwd wie er in een olieboot met automaat zou willen rijden! :mrgreen:

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 05 okt 2007, 07:47

Jullie willen ECHT niet in de Morris rijden. In elk geval niet zoals 'ie nu is :lol:

borism3

COOL

Bericht door borism3 » 05 okt 2007, 09:30

Het lijkt mij echt wel een leuk idee alleen dan wel van tevoren een setup maken van wie in welke auto gaat rijden anders wordt het natuurlijk een zootje...

Michel P

Bericht door Michel P » 05 okt 2007, 09:42

Leuk, doch er zijn er maar weinig die in mijn M3 zou laten rijden. Zeker geen mensen die ik alleen maar van het forum ken. Dus Martijn Koevoets heeft zeker een goed punt.

Neem mijn M3 eens als voorbeeld, dogleg versnellingsbak, bij verkeerd schakelen bij hoge toeren.......... heel heel duur grapje.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2007, 09:51

Van het weekend is iemand in Limburg bestolen van zijn auto tijdens een proefrit. Tijdens een rijderswissel bij een tankstation ging de dief ervandoor toen de eigenaar net uistapte. Een paar kilometer later vloog de auto uit de bocht en was de auto total loss en de dief morsdood.

Ik denk, ik zeg het maar even. Ik vertrouw altijd iedereen, ook als ik een Ferrari zou hebben, dan zou ik er nog iedereen van het forum in laten rijden. Maar zo'n bericht zet je wel aan het denken.

Alleen als iemand zin heeft om in een BMW 535, Daf 66 Coupé 1.4 of Lada Niva te rijden, dan wil ik wel komen. Maar ik denk niet dat er veel behoefte aan is. Ook hoef ik niet per sé in een M3, Viper of Corvette te rijden. Maar als Harry komt met de Merlin dan wil ik best ruilen!!! :)

Elmar

Bericht door Elmar » 05 okt 2007, 09:54

Dexter schreef:Lijkt me een leuk idee Rico.
Voor wat betreft de opmerking van Marc dat je niet met het zweet in de handjes naast iemand anders in je eigen auto zou willen zitten: daar kom je mijns inziens niet onderuit.
Dat komt voornamelijk vanwege het feit dat je het simpelweg niet gewend bent om op die passagiersstoel te zitten en het rijden in je eigen auto vanuit dat perspectief mee te maken.
Goed omschreven. Ik zat naast Hielke toen die mijn M3 over Zandvoort joeg. Het gaf mij iedere keer het gevoel van: "Remmen!!! anders halen we de bocht niet!!!" Het ging achteraf allemaal prima, maar zoals al gezegd, je bent het op die manier niet gewend.

Voorstel ansich is natuurlijk leuk, kleine kantekening van mijn kant.
Afgelopen maandag met Cor, HanZ06 en Jan (GT3) een Corvette Performance day op Zolder bijgewoond. Je reed daar in Corvette C6 van de organisatie. Ik deelde de auto met Jan. Hij is net als ik geen auto met ESP op het circuit gewend. Het was een zeer natte baan en geregeld kwam de ESP in. We hadden het erover dat we met onze eigen auto's niet zo hard in de regen op het circuit zouden rijden.
De Viper is ook bij droog tailhappy als je te vroeg op het gas gaat staan.
De vorige eigenaar had een M5 E39 en volgens hem was het totaal niet met elkaar te vergelijken. Ik heb er al eerder mensen in laten rijden (enkel degene die ik goed ken) en zal zoiets alleen onder ideale omstandigheden laten doen. Dus goed weer en bij mij in de buurt waar ik zelf de weg goed ken.

Heb zelf al een snif and taste met de GT3 van Jan geregeld. :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2007, 09:55

Michel Pol schreef:Leuk, doch er zijn er maar weinig die in mijn M3 zou laten rijden. Zeker geen mensen die ik alleen maar van het forum ken. Dus Martijn Koevoets heeft zeker een goed punt.

Neem mijn M3 eens als voorbeeld, dogleg versnellingsbak, bij verkeerd schakelen bij hoge toeren.......... heel heel duur grapje.

Michel
Ik zou het niet eens op mijn geweten willen hebben om zo'n auto te slopen. Ernaast zitten geeft mij al een hele goede indruk van de auto.

Overigens betekent dit niet dat ik het idee niet leuk vind hoor Rico. Geweldig, kans voor velen om inderdaad eens te ervaren hoe een andere auto/exoot rijdt. Wellicht interessant voor de mensen die de intentie hebben om (ooit) zo'n auto te kopen. Ik zou wel heel graag eens in een Honda NSX willen rijden. Die hebben we nog niet op het forum, maar ik ben erg benieuwd hoe die auto rijdt en of het nu mee of tegenvalt. Het zou weleens een volgende auto kunnen worden over een paar jaar. Mooie tijdloze betrouwbare klassieker in de dop.

allen

Bericht door allen » 05 okt 2007, 10:01

Die nsx hebben we volgens mij wel op het forum.
:wink:

HSR

Bericht door HSR » 05 okt 2007, 10:08

Lijkt me een leuk plan. Dat mensen uiteindelijk heel selectief zijn met wie er in hun auto mag rijden is nu eenmaal zo.

Mij lijkt het een leuk initiatief. Eindelijk zelf is in de B5 rs4 rijden van Hazze 8) :D

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2007, 10:45

In het verleden hebben een aantal mensen in mijn auto's gereden, Nandor, Michel, Macboy, Andre, Dexter, mischien dat ik iemand vergeet ? Anyway bij al deze mensen heb ik geen seconde gedacht.. hier heb ik spijt van.

Ikzelf ben niet echt een proefrit ridder. Hooguit een keer bij mijn eigen dealer, maar ik zou nooit zomaar een proefrit gaan maken bij een andere dealer als ik geen koop intentie heb. Maar ik zou best een keer iets willen proberen. Het leukst is het om het te doen met mensen die netzo veel afiniteit hebben met auto's als ik.

Boven alles gaat respect voor elkaars spullen. de eigenaar kan aangeven wat ie wel of niet wil. Op een circuit is overigens niet de bedoeling. Daar zijn de risico's te hoog.

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2007, 10:46

Een animocheck..zet je naam er bij als je het een goed idee vind. Dit is overigens geen verplichting om mee te doen.

Rico
...
...
...

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 05 okt 2007, 11:11

Wat mij betreft geen probleem om een Frans koekblik ter beschikking te stellen voor een proefrit, nadeel is dat je dan helemaal verkocht bent :wink: :P
Laatst op Malmedy had Hugo er ook grootse lol mee. :lol:

Natuurlijk geldt, you brake it, you buy it, al is dat ding maar een schijntje waard vergeleken bij het andere spul :wink:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 05 okt 2007, 11:27

Op zich wel interressant maar ik hou er niet van om in andermans auto te sturen omdat het niet van mij is ook al zit de eigenaar ernaast.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 okt 2007, 12:19

Rico v Velzen schreef:In het verleden hebben een aantal mensen in mijn auto's gereden, Nandor, Michel, Macboy, Andre, Dexter, mischien dat ik iemand vergeet ? Anyway bij al deze mensen heb ik geen seconde gedacht.. hier heb ik spijt van.

Ikzelf ben niet echt een proefrit ridder. Hooguit een keer bij mijn eigen dealer, maar ik zou nooit zomaar een proefrit gaan maken bij een andere dealer als ik geen koop intentie heb. Maar ik zou best een keer iets willen proberen. Het leukst is het om het te doen met mensen die netzo veel afiniteit hebben met auto's als ik.

Boven alles gaat respect voor elkaars spullen. de eigenaar kan aangeven wat ie wel of niet wil. Op een circuit is overigens niet de bedoeling. Daar zijn de risico's te hoog.
O, er hebben zeker wel mensen in mijn E30 M3 gereden, mensen die ik goed ken zou ik het zeker in overweging nemen, maar zal erg selectief zijn, ofwel moet er een goed gevoel bij hebben. Denk dat Ilija dit weekend ook wel een stuk in de M3 zal laten rijden, mits hij dat wil. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

Dus zet mij maar op de lijst.

Michel

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 okt 2007, 12:51

Michel Pol schreef:Leuk, doch er zijn er maar weinig die in mijn M3 zou laten rijden. Zeker geen mensen die ik alleen maar van het forum ken. Dus Martijn Koevoets heeft zeker een goed punt.

Michel
Dat is iig mijn ervaring met foto-meetings, waar ook wel eens links en rechts een lens of flitser wordt uitgeleend. Niks zo vervelend als het spul van iemand anders kapot te maken.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 05 okt 2007, 12:56

Martijn Koevoets schreef:

Michel
Dat is iig mijn ervaring met foto-meetings, waar ook wel eens links en rechts een lens of flitser wordt uitgeleend. Niks zo vervelend als het spul van iemand anders kapot te maken.
Het is ook niet de bedoeling dat er spul verrot gaat. Mijn eis zou wel zijn dat de eigenaar er gewoon naast zit. Die weet natuurlijk als geen ander welke handelingen je het best uit kan voeren en hoe. Zowieso denk ik dat er niemand is die voluit gaat met de auto van een ander. Jah, misschien in de 3/4 op een recht stuk. Maar zeker niet optrekken etc.

Marc R

Bericht door Marc R » 05 okt 2007, 13:07

Zet mij er maar bij.

Voorwaarde is zeker dat de eigenaar meerijdt.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 okt 2007, 13:34

Lijkt me erg leuk maar aan de andere kant ook lastig te organiseren..

Zelf niet rijden maar ernaast even proeven vind ik ook prima trouwens :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 okt 2007, 13:41

Ik vind het eigenlijk wel een leuk initiatief. Ik ben zelf namelijk totaal geen 'proefritridder' en ga daarvoor nooit bij dealers langs om er 1 te bietsen. Toch zijn er wel tig auto's die ik nog wel eens zou willen ervaren en dan hoef ik er eigenlijk vaak ook niet eens zelf mee te rijden. Mocht er ooit iemand een ritje in een gtt of r32 mee willen maken :P.

Plaats reactie