Wat mij het meest irriteert is dat ze exact doorheeft hoe ze één van de vele 'regeltjes' in ons land moet gebruiken om er zelf (financieel) voordeel van te hebben.
Zolang het kon en de afspraak liep dat ze in Amerika beschermd zou worden op kosten van Nederland, zat ze daar lekker en zou ze absoluut niet terug willen naar de 'snelkookpan' Nederland. (haar eigen woorden!)
Nu die periode voorbij is, en er geen zicht is op een of andere vorm van bescherming vanuit de Amerikaanse overheid of particuliere hoek in dat land, weet ze niet hoe snel ze weer terug moet komen.
Zo snel dat haar werkgever niet eens wist dat ze het land verlaten had gelijk een dief in de nacht.

Blijkbaar heeft ze dus niet het lef om te blijven in Amerika en daar haar strijd/werk voort te zetten als ze niet of in mindere mate beschermd wordt en daarmee daalt ze in mijn achting.
Echte principiële vechters gaan altijd door, ook als hun leven in gevaar is.
In Myanmar is de oppositieleidster en Nobelprijswinnaar voor de Vrede Aung San Suu Kyi al jaren in levensgevaar, maar zij geeft niet op, ook al is de mogelijkheid dagelijks aanwezig dat ze vermoord wordt.
Daar neem ik mijn petje voor af!
Het is al erg genoeg dat er in dit land zoveel mensen zijn die hetzelfde doen (oneigenlijk gebruik maken van bestaande regelgeving) om er zelf financieel beter van te worden, maar daar zie of hoor je meestal niet zoveel van tot ze 'betrapt' worden.
Maar wat dit geval extra bitter maakt, is dat ze met haar principiële 'strijd' tegen de onderdrukking van de vrouw onder de Islam, waar ze overigens zelf vrijwillig aan begonnen is, en waar ze al haar bekendheid aan te danken heeft, ons dus bakken met geld moet kosten zolang ze leeft en het Nederlands staatsburgerschap heeft.
Dat alles is namelijk binnen de Nederlandse regelgeving op ordentelijke wijze geregeld
Dat riekt voor mij naar financieel opportunisme en daar hou ik niet zo van.
Afschaffen of niet van toepassing verklaren die regelgeving dus! (Precies wat Hirsch-Ballin nu ook wil gaan doen trouwens.....

)