Mitsubishi Pajero

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Mitsubishi Pajero

Bericht door Wim te Riet » 30 sep 2007, 22:37

Vandaag in een Mitsubishi Pajero meegereden over een houten obstakel van zes meter hoog.
't Ding reed er vrij simpeltjes overheen. Sperdiff, lage gearing, alle toeters en bellen.

[img:640:425]http://www.winterswijk.org/www/images/g ... 088_GO.jpg[/img]

Echt knap hoe ze alles zo vlekkeloos kunnen laten werken. En toch...

... ik vond 't enorm teleurstellend. Het was niet eens spannend. Mijn dochter van zes gaf geen krimp, ze klampte zich niet aan me vast.

Daarna over een soort wip-wap constructie. Ook daar dankzij 't sperdiff geen problemen.
[img:640:425]http://www.winterswijk.org/www/images/g ... 101_GO.jpg[/img]

Ik heb nu dus een heel dubbel gevoel. Ik ben onder de indruk van de perfectie, maar zeer teleurgesteld door 't gebrek aan drama.

Ik wil dus gewoon een kale, spartaanse voor 4x4 werk in 't terrein! ;)

Voor het trekken van grote aanhangers (met racewagen er in uiteraard) is zo'n Pajero echter top. Comfortabeler sleuren lijkt me moeilijk...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 02 okt 2007, 03:07

Wim, in het off-road topic met dat ding ;)

Kan overigens de plaatjes niet zien...Nieuwste Pajero zeker?

Tegenwoordig lost men haast alles maar op met sperdiffs, terwijl ik liever zo lang mogelijk contact met de bodem heb met alle wielen. Nu een auto met beide, en dat is natuurlijk nog mooier.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 02 okt 2007, 07:48

Bij mij zijn de pics nu ook weg... Ik zal eens kijken of ik ze terug kan krijgen :)

Enne... Offroad? We gingen niet eens door de blubber! ;)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 02 okt 2007, 08:08

Wim,

kopen zo'n ding. Kopen dat ding en gewoon gebruiken. Je gaat op den duur zelf wel beseffen hoe fijn zo'n ding is.

Alleen de funfactoren zijn net effe wat anders. Maar dat kom echt vanzelf goed. Als je zo'n auto écht nodig hebt, bijvoorbeeld voor het trekken van je circuitauto, dan is er weinig beter als zo'n grote 4x4.

Qua afwisseling is het weleens leuk om dat ding van een dijk af te sturen, of het bos in etc.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 02 okt 2007, 08:16

Ik ben een armoedzaaier hoor, ik kan me zo'n ding niet veroorloven ;)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 02 okt 2007, 08:24

Wim te Riet schreef:Ik ben een armoedzaaier hoor, ik kan me zo'n ding niet veroorloven ;)
nieuw of oud boeit niet.

Landcuiser 80/90 is ook goed.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 02 okt 2007, 09:15

Voor mij is dit ten minste nog een echte Jeep, die vooruit komt in het terrein. Vergelijk met X5, M en andere SUV's.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 okt 2007, 10:03

Ik wil dus gewoon een kale, spartaanse voor 4x4 werk in 't terrein!
De Lada Niva heeft ook middendiff dat kan sperren en lage gearing. Zelf nog niet mee in het echte terrein gereden, maar rijden op de openbare weg is al één en al sensatie (van een langzame soort). 2e hands heb je ze al voor 2500 euro, nieuw voor 10.000 euro meer. Plezier gegarandeerd!

En ja, dit draadje hoor in Off Road, dan kunnen we hem snel terugvinden en gebeurt daar ook weer wat. :)

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 02 okt 2007, 12:23

Van mij mag 'ie naar Off road... :)

Ik koop voorlopig helemaal niks. Eerst de Morris een beetje oplappen. Dan volgend jaar een goedkoop bakkie voor dagelijks gebruik.
In de iets verdere toekomst komt er een Lotus. Die is al gebouwd en al lang uit productie, dus ik hoop dat de huidige eigenaar er zuinig op is ;)

Een 4x4 zie ik mezelf niet zo snel aanschaffen, hoewel een Unimog en een Defender met korte wielbasis best gaaf zijn...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 02 okt 2007, 13:33

Wim te Riet schreef:Enne... Offroad? We gingen niet eens door de blubber! ;)
Wel van de weg af door een paar planken ;)

Op Assen met de Champ Car stond er van Hummer ook zoiets, bijna elk merk heeft wel iets soortgelijks lijkt het wel. Op de RAI het een tijd geleden eens in een V10 Touareg gedaan, blijft toch wel leuk om mensen kennis te laten maken met wat extremere hoeken dan twee wielen op de stoep en twee niet.

Plaats reactie