Wasstraat

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Wasstraat

Bericht door Wouter81 » 22 sep 2007, 20:53

Net de Grande Punto even door de lokale wassstraat (Texaco) gehaald, was erg smerig. Wil 'em er na de wasbeurt weer uitrijden, zie ik in de linkerachterhoek boven op het dak allemaal cirkelvormige krassen. :evil: :evil: :evil: Blijkbaar van zo'n borstel. Mag niet gebeuren, gebeurt dus wel. Mooi bordje wat er hangt, alles op eigen risico blabla dus daar kun je ook niks mee lijkt me.

Nu is het een lease-auto en gaat 'ie bovendien over een week of 2 weg (dan komt m'n T-JET binnen) maar desondanks baal ik er wel van. Beschouw het toch als m'n eigen auto en wil het ding gewoon ook netjes weer inleveren straks. Zometeen nog maar ff met Commandant in de weer al vrees ik dat ik dit er niet uit poets.

Voortaan maar met de hand wassen dus, geen automatische wassstraat meer. :? Of heb ik gewoon pech en hebben jullie nooit iets qua schade gehad met zulk soort wassstraten?

HSR

Bericht door HSR » 22 sep 2007, 21:01

Met mijn oude volvo V70R noemeloze keren door de wasstraat gereden en nergens maar dan ook nergens swirls te bekennen. Onvoorstelbaar harde en sterke lak.

Jeroen Watermulder

Re: Wasstraat

Bericht door Jeroen Watermulder » 22 sep 2007, 21:07

Wouter81 schreef:Mooi bordje wat er hangt, alles op eigen risico blabla dus daar kun je ook niks mee lijkt me.
Niet dus. Bordje is er alleen om af te schrikken en een wasstraat is wel degelijk verantwoordelijk als duidelijk is dat de schade door hun veroorzaakt wordt.

Wel klote inderdaad, ondanks dat ie binnenkort weg is.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 sep 2007, 22:43

Hoe vaak moet ik nog zeggen alleen door een lappenwasstraat gaan alle andere is meuk!

tom caubo

Bericht door tom caubo » 22 sep 2007, 23:29

was mijn auto altijd met de hand om dit te verkomen.

hier in de buurt hadden ze een dik jaar geleden een nieuwe wasstraat geopend en toen hingen ze er mooi een spandoek op met de opdruk"nieuwe ultra zachte borstels".

gaat mijn broer een paar weken geleden erheen en jahoor,allemaal krassen van de borstels terwijl het bekende spandoek er nog steeds hangt

natuurlijk ook weer allemaal eigen risico verhaal enzo dus is m'n broer klaar mee(kijken of het te polijsten is)

Fluim

Bericht door Fluim » 22 sep 2007, 23:32

Eens met Duifjes en Tom, wassen met de hand en bij hoge uitzondering in de lappenjongen! maar never ever met borstels!

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2007, 01:05

Ja lappenwasstraat, nou daar kan ik ook nog wel wat leuks over vertellen.. een kras van 50 cm lang en tot op de onderlak :cry:

Was indertijd met een Audi.. maar sindsdien mijd ik die zogenaamde veilige lappenwasstraten als de pest.. want heb je de pech dat er iets scherps in zo'n lap zit bv een steentje dan trekt ie hem lekker door de lak heen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 sep 2007, 01:32

@Rico, gruningse klei uitgezonderd.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 sep 2007, 04:12

en dan heb je ook nog eens was straten waar je auto via een lopende band doorheen getrokken wordt, denk je ow, makkelijk maar daar zit aan de zijkanten een opstaande rand zodat je auto er niet afkan maar die rand staat stil...en als je achtervelgen dan een stuk wijder uit komen dan je voor wielen raad je het al, een dikke kras langs de velg :twisted: :shock: ga ik ook een keer met zo'n M coupe destijds door de wasstraat, kreeg korting..doe ik dus ook niet snel weer en helemaal niet in zo'n soort :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2007, 08:22

hugo schreef:Met mijn oude volvo V70R noemeloze keren door de wasstraat gereden en nergens maar dan ook nergens swirls te bekennen. Onvoorstelbaar harde en sterke lak.
Was die zeker opnieuw gespoten?
Mijn broer zijn toenmalige 99-er S70 en nu 2001 V70 en mijn toenmalige 2000 V70 hadden erg zachte lak.
Of die waren overgespoten natuurlijk :wink:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 23 sep 2007, 09:14

Je moet idd weggblijven bij die kutborstels. Ik ga maar naar 2 wasstraten en heb daar in de 5 jaar tijd dat ik daar kom nog nooit wat gehad. Ik ben ook niet echt voorstander van met de hand wassen. In de winter zit er aardig wat modder/zand op de wagen en dat poets je er met een spons gewoon in.

Pascal

Bericht door Pascal » 23 sep 2007, 09:38

Ik doe het altijd met de hand;moet bij mij ook wel vanwege dat grote wasrek op de kofferklep :lol: .

Pescatore

Bericht door Pescatore » 23 sep 2007, 10:38

Wassen met een hogedrukreiniger is toch niet zo moeilijk? Vaak is afspuiten met insectenspul al genoeg om de wagen er weer een beetje toonbaar uit te laten zien. Kind kan de was doen :)

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2007, 10:54

Krassen is nog het minste...

De agressieve losweek-shampoo die ze daar gebruiken dat is veel erger.
Zelfde geld ook voor de borstels op de velgen waar speciaal reinigingsmiddel voor wordt gebruikt.
Ik denk als je een auto consequent 2 jaar lang door de wasstraat rijdt dat je wel degelijk het verschil ziet. De lak zal doffer worden van de agressive middelen en de zwarte kunstof zal grijzer en doffer worden.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 23 sep 2007, 11:22

Nooit de wasstraat!

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 23 sep 2007, 11:58

Ik was mijn auto's eerlijk gezegd alleen maar in de wasstraat. Zien er altijd piekfijn uit. Er is wle maar een wasstraat waar ik kom. en dat is Kleiboer in Apeldoorn. Helaas is die nu 2 weken dicht wegens het opnieuw aanleggen van de vloer.

Marc R

Bericht door Marc R » 23 sep 2007, 12:06

De wasstraat is voor mij net als oorlogsgebied....verboden terrein dus..

Mijn auto's gaan nooit maar dan ook nooit door de wasstraat.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 23 sep 2007, 14:03

Ik kom ook nooit in een wasstraat!

Fabian

Bericht door Fabian » 23 sep 2007, 14:08

Nooit naar de wasstraat, naar de wasbox en daar met emmer en spons aan de slag elke week.

Met mn pa jaartje of 15 geleden met een Honda Accord door de wassstraat.....hij was zo mooi donkerblauw. We zaten lekker in de auto...hey, is er nou geen water? OEPS, inderdaad, geen water, wel draaiende borstels :shock:

Eindresultaat: een zilvere auto ipv blauw (echt, extreem!), helemaal kaal geschuurd. Hij kon zo naar de spuiter zonder voorbewerking :wink: :lol:

Alles door de wasstraat vergoed, ze deden wel moeilijk ivm het bordje. Maar mn pa bleef gewoon staan, hij zei: ik ga hier niet weg voor ik zwart op wit heb dat jullie mijn schade vergoeden. 2 uur later en wat dreigen later was de eigenaar er, die schreef het zwart op wit en toen zijn we gegaan. Kon ie weer verder met was-omzet maken op zn drukke zonnige zaterdag :wink:

Knot

Bericht door Knot » 23 sep 2007, 14:52

Mijn leaseauto's deed ik altijd door de wasstraat, nooit problemen mee gehad, tsja, kleine krasjes maargoed niks ernstigs. Als je echt schade hebt kan je ze wel aansprakelijk stellen, echter wel bij het uitrijden van de wasstraat stoppen, auto controleren en dan meteen erheen, foto's maken enz enz.. Als je eenmaal thuis op de oprit staat kan je ze weinig meer maken.

De M3 deed ik met de hand, omdat ik die auto wel echt gaaf vond, dan verdient ie dat.

Johan

Bericht door Johan » 23 sep 2007, 17:52

ik kom ook nooit in de wasstraat! imho doet een leifhebber dat niet...

doe mij maar zo'n wasbox! echt ideaal hier in de buurt is er eentje die prima werkt en nog goedkoop is ook (8 minuten wassen voor 2 euro), eerst goed afspoelen en dan pas met de "bezemspons" aan de slag, afspuiten, hotwax en vlekvrij naspoelen en je bent weer het mannetje!

GTRene

Bericht door GTRene » 23 sep 2007, 18:53

ik ben ook altijd 4x 50c kwijt, ik was ook veiliger en liever in de wasbox na eens enorm geschrokken te zijn dat mijn siera cosworth destijds helemaal uit de veren werd getild doordat de draaiborstel er onder bleef hangen :shock: schrok me rot :shock: :? dat was al lang geleden :lol:

Affijn eerst velgen inspuiten met veilige velgen reiniger, daarna gaan de 4x 50c op aan, 1 eerst afspoelen met shampoo ergste eraf, rest van het shampoo water gaat in de grote ton/emmer, dan helemaal wassen met spons of washandschoen, 2 dan afspuiten met water, 3 dan Hot wax erop, dan 4 weer afspuiten met water, en dan als leukste droog rijden op snelheid 8) dat gaat heel mooi, maar dan moet je thuis wel ff de velgen nogmaals nadoen ivm dat het van het viese binnenvelg naar buiten vloeit, dus kleine nawerking thuis met doekje :wink:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 23 sep 2007, 21:14

De mijne past niet eens in een wasstraat, heb je de verleiding ook niet om het eens veel te makkelijk te doen ;)

allen

Bericht door allen » 23 sep 2007, 21:36

Johan schreef:ik kom ook nooit in de wasstraat! imho doet een leifhebber dat niet...
Ik ben een liefhebber van het rijden. Absoluut niet van het poetsen. Denk dat de auto's ongeveer maandelijks een wasbox zien tenzij ik geen zin heb. Dan pak ik een wasstraat. M'n hobbybobwagen is na 15 jaar nogsteeds paars hoor.
Overigens heb ik na het circuitdagje nogsteeds m'n wagen niet gewassen. De wasbox en wasstraat zijn te ver weg en het is teveel werk om een hogedrukspuit te pakken uit de schuur...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 sep 2007, 05:46

Het "werkpaard" gaat meestal door de WS.
Anders blijf ik aan de gang, zeker met slof weer.
De andere wordt met de hand gewassen, maar dat hoeft niet zo vaak bij de 5k van afgelopen jaar.
Hij was meer vies van de neerslag in combinatie met wind dan van rijden.
Velgen doe ik nog wel eens wat vaker er tussen door.

Plaats reactie