Bose suspension... Ja, Bose...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roman

Bose suspension... Ja, Bose...

Bericht door Roman » 22 sep 2007, 01:21

Beter bekend van de Stereo installaties...

Maar dus nu ook dit dan...
Bose is most commonly known for its stereo systems and other home entertainment gear. The truth is that the company holds tons of patents, which it licenses to shrewdly fund research and development in a wide variety of areas, seemingly following the whims of Dr. Bose himself. The company has been working on electromechanical suspension systems for years now - I was even passed by one of their tricked out Lexuses while on my way up the hill to their Framingham, MA headquarters once. The video we've embedded after the jump shows the system in action, and compares it with a conventionally suspended LS400 with nifty split-screen footage. The results are dramatic, but we're curious if the cars were being driven at the same speed through the course. Be sure to watch to the end, where engineers let loose and jump the thing.
http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2007, 01:27

Al een wat ouder filmpje en zover ik weet nooit toegepast op een productiemodel...

Mercedes heeft al sinds de vorige CL/S het ABC (Active Body Control) wat ongeveer hetzelfde zou doen!? Misschien weet Cor er meer over.

frankv

Bericht door frankv » 22 sep 2007, 22:18

eens in de vijf jaar sturen ze volgens mij weer een persbericht uit over die ophanging die ze ooit op een lexus hebben gemonteerd

de lexus tonen ze er niet meer bij, anders ziet iedereen dat het al 10 jaar oud is...

maar zie hier!!!

http://www.edmunds.com/insideline/do/Fe ... d=103183#4

foto's 2 en 3 van het lexusvergelijk zijn ook te bereiken door de ophanging van de "bose lexus" gewoon vast te lassen lijkt me, dus misschien is het wel fake

het werkt met lineaire motoren [voor wie weet wat dat zijn]

frank

funnyname

Bericht door funnyname » 23 sep 2007, 15:09

Veel merken hebben inmiddels hun eigen oplossing, zoals PASM, CATS, hydractive, Magnetic-R, Active Body Control, enz. Ik vrees dan ook dat dit nooit meer echt wat gaat worden ..

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 sep 2007, 17:15

:shock: die jump :shock:

Johan

Bericht door Johan » 23 sep 2007, 17:48

hahaha die sprong op het einde.... wierd!

maar idd elk vooraanstaand merk heeft inmiddels al een vergelijkbaar systeem.... nog even en we zweven over de weg :lol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 sep 2007, 18:11

geef mij maar lekker snoeihard...

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2007, 18:53

Ik heb op de IAA met een Audi-pief gesproken die aldaar de presentatie deed van de nieuwe A4.

Het had betrekking op "dynamic ride"

Als je die knop indrukt wordt de besturing nog feller, gasresponse wordt feller, en de vering wordt aangepast electronisch.

Ik vroeg waarom ze niet voor Magnetic Ride had gekozen op de A4, maar voor een electronische verstelbare schokbreker, die alleen veranderd in demping.
Dus niet afhankelijk van het wegdek zoals Magnetic Ride.

Zijn antwoord was simpel. Delphi die de magnetic-ride-schokbreker technologie in huis heeft van, kan niet voldoen aan de vraag.
Ferrari, Corvette, R8, TT, nieuwe EVO hebben allen de Delphi schokbrekers.

Een auto als de A4 die in vele grotere getallen verkocht wordt dan bovenstaande auto's kunnen ze nog niet aan. (volume-segment)
Daarnaast is het systeem net te duur om een A4 goed in de martk te kunnen zetten.
BMW heeft active-ride (zeg ik dit goed?) ........ook een soort variabel schokdemper systeem als optie voor de 3 serie in het nieuwe modeljaar.
En mercedes heeft een soorgelijk systeem voor de C-klasse.

Variabele veersystemen beginnen langszaam aan hun intrede te doen in het middensegement.
Ik zou niet meer zonder willen.
Tijdens de rit naar Frankfurt heb ik in de "comfort" stand gereden.
Echter op de stukken zonder snelheidsbeperking met snelheden boven de 200 vind ik het prettiger om het aan te hebben. Zeker in een bochtige gedeelte.

Eenauto met een hard onderstel zou ik nooit dagelijks willen rijden. Omdat je 1/2 van de tijd beter af bent met een comfortabel onderstel.
Zeker met een passagier.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 sep 2007, 20:05

Echt snoeihard is alleen leuk voor op circuit uiteraard.
maar ik vind het sportonderstel van de 1 serie echt perfect als tussenbalans!

frankv

Bericht door frankv » 23 sep 2007, 20:46

Jelmer850i schreef::shock: die jump :shock:
nu weten we gelijk wat Sven Nijs op zijn fiets heeft, die stapt ook nooit af voor de jumps!

frank

Plaats reactie