Pagina 1 van 2
Opvolger van de Enzo met 900 pk twin turbo V8?
Geplaatst: 20 sep 2007, 22:29
door Roman
We just told you about the upcoming Enzo replacement based on the Millechili concept a few days ago, but now we have a few more juicy rumors to share. Informed sources tell us that the upcoming replacement for Ferrari's Enzo supercar will take a different tack.
As was reported earlier, it is believed that Ferrari wants to go with a smaller dimension vehicle featuring a smaller displacement engine. We're not sure of the dimensions or weight, but at least in the engine bay we should see a reduction over the current supercar. It is believed to be powered by a V8, unlike the Enzo's 6.0L V12. Not to be outdone by the likes of Bugatti and Koenigsegg, however, rumor has it this new Ferrari (F60?) will feature a pair of turbos feeding that V8, resulting in somewhere around 900 HP. Even with a vehicle weighing about the same as the Enzo, 900 HP would produce staggering performance.
Early word was a 500 HP target figure, but the 900 number seems to be pretty firm according to our source. We'll keep our ears open for any other details we might hear about the possible Enzo successor.
Geplaatst: 20 sep 2007, 22:43
door Tom
Poeh! Ben benieuwd. Ferrari weet wel waar ze mee bezig zijn, overtreffen zichzelf toch vaak. Laat maar komen

Geplaatst: 20 sep 2007, 22:45
door Mike R32
Ben ook erg benieuwd.
Wie weet heb ik nog ergens een spaarpotje.
Geplaatst: 21 sep 2007, 07:25
door Marc R
Soww Ferrari en turbo's????
Nou nou.

Geplaatst: 21 sep 2007, 08:22
door Joop
Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.
Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.
Geplaatst: 21 sep 2007, 08:41
door Marc R
Wat ik zeg.....
Geplaatst: 21 sep 2007, 08:47
door Femme
De F40 en de 288 GTO waren twin-turbo's.
Geplaatst: 21 sep 2007, 09:03
door Maik
Marc RS4 schreef:
Soww Ferrari en turbo's????
Nou nou.
Joop schreef:Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.
Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.
En dat noemen zich autoliefhebbers?! Royeren die hap! DE supercar allertijden had dus ook al turbo's en de 288 hadden ook stofzuigers zoals Femme al zegt! Jullie moeten je schamen

Geplaatst: 21 sep 2007, 09:47
door Marc R
Oke laat ik nou es een fout(je) maken,ik heb heel weinig met ferrari...Vind ze wel mooi maar een ferrari kopen? nooit van me leven,al kon ik het betalen.
Maar goed royeren mag hoor...als jij dat wil

Geplaatst: 21 sep 2007, 09:56
door Mike R32
Ferrari maakt zeker mooi spul.
Afgelopen week bij ons in de straat een 360 Modena spider.......
Persoonlijk heb ik ook liever het Duitse spul 8)
Geplaatst: 21 sep 2007, 10:12
door Maik
Marc RS4 schreef:Oke laat ik nou es een fout(je) maken,ik heb heel weinig met ferrari...Vind ze wel mooi maar een ferrari kopen? nooit van me leven,al kon ik het betalen.
Maar goed royeren mag hoor...als jij dat wil

Het is je vergeven....

Geplaatst: 21 sep 2007, 10:41
door Roman
F50 had toch een turbo?
De F40 eigenlijk ook of die niet?
Geplaatst: 21 sep 2007, 10:47
door wjn
F40 wel, F50 niet
Vergeet de F1 motoren van Ferrari niet in het "turbo-tijdperk".
Geplaatst: 21 sep 2007, 11:18
door Femme
De F40 was een vervolg op de 288 GTO die was ontwikkeld voor de 4000cc Groep B-serie. In deze serie waren ongeblazen motoren van 4000cc of geladen motoren met een cylinderinhoud van maximaal 2857cc toegestaan. De overdruk was niet beperkt, vandaar dat turbo's in trek waren. De F40 kreeg een naar 2936cc liter vergroot twinturbo motorblok van de 288 GTO.
De Porsche 959 specs waren ook gebaseerd op de Groep B-reglementen, vandaar dat de 959 ook turbo's en een cylinderinhoud van 2,8liter had.
Geplaatst: 21 sep 2007, 11:30
door Roman
Ahhh ik dacht dat all F50's zo waren als deze
http://www.youtube.com/watch?v=5DOPtRCr9O8
Geplaatst: 21 sep 2007, 11:42
door Johan
khoop wel dat het ontwerp mooier gaat worden dan de enzo,
kvon de oudere F50 en de nog oudere F40 een stuk mooier!.... F40 heeft echt een hele brute uitstraling :twisted:
Geplaatst: 21 sep 2007, 18:16
door Pascal
De turbo ferrari's hadden ook een geweldig geluid imo;ferrari weet wel raad met dit nieuwe blok,of het nu wel of geen turbo's krijgt.
Geplaatst: 21 sep 2007, 19:50
door Herman Gast
Is niet mijn ding, Ferrari's. Te opzichtig, veel te duur in onderhoud. Niet altijd even mooi en vaak een beetje over het paard getild (met rijder en al).
Maar, toch wel benieuwd wat ze nu weer bedacht hebben.
Geplaatst: 21 sep 2007, 19:56
door Bram
F40 was natuurlijk het schoolvoorbeeld van een brute turbo sportwagen. Paar duizend toeren niets en dan BOEM ineens alles 8)
Geplaatst: 21 sep 2007, 20:52
door Pascal
En dan ook aardverschuivend snel met 1100 kg;leuke aan de F40 was dat het een pure rijdersauto was:vederlichte deuren vanaf de binnenkant met touwtjes open

en verder ook totaal,maar dan ook totaal geen luxe.
Een superhok,wat mij betreft 8) .
Geplaatst: 21 sep 2007, 20:56
door Peter Aero
You have an affair with a Italian, but you marry a german

Geplaatst: 21 sep 2007, 21:07
door GTRene
Geplaatst: 21 sep 2007, 22:01
door Aram
Het ziet er naar uit dat Ferrari de goede kant uit gaat, ze hadden de laatste modellen al de trend gezet met gewichtsreductie maar kennelijk gaan ze het nog verder doorvoeren.
De F40 blijft toch mijn alltime favorite supercar, te bruut gewoon.
Ohh, misschien trouw je met een duitse maar de meeste fun heb je nog altijd met een italiaanse, ook terwijl je getrouwd bent.

Geplaatst: 22 sep 2007, 00:05
door Joop
Maik schreef:Marc RS4 schreef:
Soww Ferrari en turbo's????
Nou nou.
Joop schreef:Even voor mijn geruststelling: Heeft Ferrari eigenlijk überhaupt al eens iets met turbo's of compresors gedaan in het verleden? volgens mij namelijk niet.
Op deze manier is Ferrari dan ook trendvolger: ofwel kleinere motor en een handjevol turbo's.
En dat noemen zich autoliefhebbers?! Royeren die hap! DE supercar allertijden had dus ook al turbo's en de 288 hadden ook stofzuigers zoals Femme al zegt! Jullie moeten je schamen

F40 had ik idd even over het hoofd gezien

; van de 288 wist ik het trouwens niet.
Maar verder heb ik eigenlijk helemaal niets met Ferrari's van de laatste 10/20 jaar: prachtig geluid produceren die V8's en V12's maar heel veel meer doet het mij iig niet. Neemt niet weg dat Ferrari best meer auto's hier in NL mag verkopen.
Over het degelijke Duitse spul (Audi/BMW/Porsche met name) kan ik je veel meer vertellen; ik heb daar nou eenmaal meer mee.
Geplaatst: 24 sep 2007, 21:08
door Hendrik Kinderman
Ferrari heeft grootse plannen voor de komende jaren:
- qua formaat een beetje kleinere auto's
- hierdoor een gewichtsbesparing (opvolger enzo van ong. 1000 kg)
- invoer van turbomotoren om aan milieueisen te voldoen
- volgend jaar al de modellen geschikt maken voor 22% ethanol
en toch vies snelle wagens blijven bouwen 8)