Bijna bij Wegmisbruikers, rijbewijs ingevorderd...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Erik K.

Bijna bij Wegmisbruikers, rijbewijs ingevorderd...

Bericht door Erik K. » 17 sep 2007, 22:28

...van een kennis van me :(

Zaterdagmiddag even aan het cruisen op de snelweg met een kennis van me op de A7 (jaja het bekende stuk van de wegmisbruikers Porsche GT3 ) met zijn BMW E60 530d.
We zaten rustig te praten en zagen wat opvallende auto's rijden, een mooie Seat Leon en nog iets glimmend. Met een gangetje van +/-160 haalde we ze in. Even verderop reed niemand en ging het gas wat verder naar beneden niet wetende dat we achtervolgd werden door deze auto: http://www.flitsservice.nl/cm_php/kente ... php?id=340
Na even een behoorlijke snelheid behaald te hebben ging het gas weer wat omhoog en bleven we even zo'n 160 rijden. Als uit het niets schoot de Astra ons voorbij en remde af met het bekende bordje omhoog :x

De 1e afslag werd genomen en moesten we stoppen. De surveillanten stonden ons netjes en correct te woord en wij bleven ook rustig, want we wisten immers dat we fout zaten. Ze legde ons uit hoeveel m/s we reden t.o.v. het overige verkeer etc etc oftewel gevaarlijk en mag van niet K. Spee, ook lieten ze ons zien hoe ze onze snelheid berekende, dat was best intressant. Rijbewijs hadden we beide niet mee het kentekebewijs wel, maar daar werd geen probleem van gemaakt. Het enige probleem was dat we gemiddeld op 175km/u gecorrigeerd uitkwamen wat inhield in beslag name van het rijbewijs.
Omdat we redelijk dicht bij huis waren zijn ze even mee gereden om het rijbewijs in te vorderen, anders zou de auto tijdelijk in beslag genomen worden.
Ik mocht mee in de Astra en de andere agent reed in de 530d naar huis.
Daar het roze papiertje overhandigd :(

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 sep 2007, 22:37

Mooi zuur.

Maar waarom reed jij niet in de 530D?

Joop

Bericht door Joop » 17 sep 2007, 22:39

Haalt die Astra de 160 dan?? :lol:

Maar mooi zuur voor je kennis overigens.

Tommy

Bericht door Tommy » 17 sep 2007, 22:40

ook geen roze papier bij.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 17 sep 2007, 22:41

Ouch, gaat wel makkelijk met zo'n E60 530D.

Weet er alles van, gelukkig hebben ze mij nooit de pret van het autorijden ontnomen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 sep 2007, 22:46

Mooi klote :(

Zie de laatste tijd bij WMB wel vaker onze regio voorbij komen, niet alleen de snelweg A7 maar ook de binnenwegen :? Tot voor kort was dit nog een gebied waar je ongestoord te hard kon rijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2007, 22:57

balen zeg...als ik een Astra in mijn spiegel zie die net zo snel rijd als ik trap ik het gas nog dieper in even de power button in drukken zeg maar, je kunt immers niet elke auto voor undercover aanzien, alhoewel ik wel veel auto's daarvan bedenk, ik vertrouw niks, maarja ik moet ook leven dus desondanks stamp ik dan toch soms het gas in...

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 17 sep 2007, 23:07

Heel erg zuur voor je!

Heb zelfs verhalen gehoord dat de pliesie oude barrels inzet om hardrijders en andere kleine zaakjes (niet handsfree bellen en gordels) aan te pakken.

Triest!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 sep 2007, 23:12

Moeten ze doen, dan rijd ik ze helemaal zoek :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 17 sep 2007, 23:16

Helaas part of the game :( zal iedereen hier wel een keer overkomen zoiets...vraag is wanneer.

Wel fucking balen.

Wankers.

Knot

Bericht door Knot » 17 sep 2007, 23:20

Best vervelend zegmaar.. hoop dat die meting klopte voor hun.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 17 sep 2007, 23:23

partyondude schreef:Mooi zuur.

We waren net onderweg, ik zou wel mogen maar kwam er niet meer van :wink:
En van de politie mocht ik inderdaad niet omdat ik geen rijbewijs mee had.

Die Astra is een 2.2 16V 150pk, lopen best vlot. Maar de bestuurder van Astra gaf wel aan moeite te hebben om ons in te halen, dat terwijl we rustig zo rond 3000tpm aan het cruisen waren op dat moment :lol:
Laatst gewijzigd door Erik K. op 17 sep 2007, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Remy

Bericht door Remy » 17 sep 2007, 23:24

GTRene schreef:balen zeg...als ik een Astra in mijn spiegel zie die net zo snel rijd als ik trap ik het gas nog dieper in even de power button in drukken zeg maar, je kunt immers niet elke auto voor undercover aanzien, alhoewel ik wel veel auto's daarvan bedenk, ik vertrouw niks, maarja ik moet ook leven dus desondanks stamp ik dan toch soms het gas in...
Niet doen. In Almelo rijdt precies zo'n Astra. Heeft een paar antenne's op het dak. Ben ik laatst ook door aangehouden. Opletten dus.

Remy

Bericht door Remy » 17 sep 2007, 23:25

ErikKramer schreef:
partyondude schreef:Mooi zuur.

We waren net onderweg, ik zou wel mogen maar kwam er niet meer van :wink:

Die Astra is een 2.2 16V 150pk, lopen best vlot. Maar de bestuurder van Astra gaf wel aan moeite te hebben om ons in te halen, dat terwijl we rustig zo rond 3000tpm aan het cruisen waren op dat moment :lol:
Bram bedoeld denk ik waarom de agent verder reed in de 530 en niet jij?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 17 sep 2007, 23:26

Begreep het, ik heb mijn post hierboven iets aangepast ;)

DDX

Bericht door DDX » 17 sep 2007, 23:51

http://www.politie.nl/zaanstreek-waterl ... nieuws.asp
Drie bestuurders moeten rijbewijs inleveren

Zaanstad/Wieringerwerf, 16/17 september 2007.

Op de A7 en A8 werden twaalf bestuurders zaterdag- en zondagavond aan de kant gezet door agenten in een onopvallende videoauto. De bestuurders werden bekeurd voor onder andere het negeren van een inhaalverbod, bellen tijdens het rijden, rijden over een verdrijvingsvlak, rijden door rood, te weinig afstand houden en te hard rijden. Eén van de hardrijders reed met een gemiddelde snelheid van 181 km per uur over de A7, met uitschieters van 200 km per uur. De automobilist, een 37-jarige man uit Wognum, werd in Wieringerwerf staande gehouden. Hij moest direct zijn rijbewijs inleveren.

RVV

Bericht door RVV » 18 sep 2007, 00:10

allemaal pesten dat rijbewijs inleveren..

GTRene

Bericht door GTRene » 18 sep 2007, 00:20

Remy schreef:
GTRene schreef:balen zeg...als ik een Astra in mijn spiegel zie die net zo snel rijd als ik trap ik het gas nog dieper in even de power button in drukken zeg maar, je kunt immers niet elke auto voor undercover aanzien, alhoewel ik wel veel auto's daarvan bedenk, ik vertrouw niks, maarja ik moet ook leven dus desondanks stamp ik dan toch soms het gas in...
Niet doen. In Almelo rijdt precies zo'n Astra. Heeft een paar antenne's op het dak. Ben ik laatst ook door aangehouden. Opletten dus.
Als er meerdere antenne's opzitten kijk ik ook wel 2x uit, pest is als ik rijd is het meestal donker en valt het niet zo op, maar als ik hem in zou halen natuurlijk wel en rijd deze jongen niet meer zo heel vrij maar ook niet snel de aangegeven snelheid, ik let dan wel wat meer op natuurlijk.

maar thx voor de tip, ik kan al niet goed tegen astra's :wink: maar doe er vaak niet echt moeite voor, misschien een klein stukje ff weg acceleren van zo'n auto meer niet, kijk als ze nu in een ferrari ofzo onopvallend gaan rijden dan trek ik de handschoen wel aan :twisted: af en toe moet je ook wat speelruimte hebben in de jungle.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 sep 2007, 00:31

Zo probeerde ik ooit een Ford Focus af te schudden met een Focus waar ik in reed (dat heb je als je speciale rijtechnieken leert aan professionele chauffeurs). Ook twee stillen erin. Part of the game, ik heb gewoon betaald zonder mokken. Kreeg wel complimenten dat ik nadat ik met 195 bij ze weg reed en daarna terugzakte naar de gewone snelheid, ruim 15 km kéurig had gereden, niets op aan te merken. Ja duh, toen wist ik dondersgoed hoe laat t was. 8) Gelukkig gemiddeld <170 waar 120 was toegestaan. Achteraf gezien hadden ze nooit genoeg km's gereden om te meten, maar goed, fout is fout.

Andre

Bericht door Andre » 18 sep 2007, 00:32

och daar genieten de jochies zo van dat ze je roze papiertje kunnen meenemen. Ze zijn zo blij net zo blij als je je klein kind een zakje snoep geeft.

Kunnen ze weer naar moeder thuis kunnen ze weer vertellen wat voor goeie daad ze weer hebben gedaan voor herr oberste spee. Tja je moet natuurlijk wel ergens je plezier in je leven uit halen. Thuis bij hun 150kg hema worsten vretende wijf kunnen ze dat niet. Dit zijn mensen met wijfen die te vet zijn in te klein huis wonen vroeger geplaagd op school en via een melkert baan toch wat geld kunnen verdienen. En de vrije dagen die ze hebben mogen ze besteden aan hun wijf die het loon wel even opmaakt met het winkelen, waarbij hij verplicht mee moet en de tassen moet gaan sjouwen. Maar maandag ben ik de man denk ie als ie weer zijn blauw gestreepte pakje mag staan met gepoetste laarzen. En dan in zijn dure luxe astra mag rijden of zijn vros auto die 26x meer kost dan die ouwe troep die hij thuis heeft staan. Die mensen hebben gewoon een fijn leven onder het regime van heer oberste je kan ze eigenlijk ook niks kwalijk nemen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 sep 2007, 00:36

Daarbij komt nog André dat ze iedere dame kunnen aanhouden met de openingszin: 'zo mevrouwtje, waar gaat dat naartoe?'

Doet het op straat beter dan in de kroeg.

Remy

Bericht door Remy » 18 sep 2007, 00:37

Hahaha. Word cabaratier man :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 sep 2007, 00:47

:lol: lol...

tja daar hebben ze wel "macht"

kunnen wel een contra tv serie maken, IPV wegmisbruikers

Machtmisbruikers 8)

om zodoende de betutteling en geld klopperij en vrijheidsberoving aan de kaak te stellen.

EG

Bericht door EG » 18 sep 2007, 01:56

Ik zou daar dus echt mee oppassen, die gasten rijden werkelijk in ieder soort auto.

Als ik zit te knallen, en ik iemand zit in te halen, kijk ik altijd of ie mij volgt. Als ze opeens beginnen te gassen ga ik gelijk op de rem om naar rechts te gaan. Bijna altijd is het een gewone wagen maar ik heb ook een paar keer onze vrienden in burger gezien! Liever zenuwachtig oplettend rijden dan overal argeloos doorknallen, een keer word je gewoon gepakt.

Paul

Bericht door Paul » 18 sep 2007, 05:46

Homos zijn het...ben gisternacht nog gevlucht voor een politiebusje, we passeerden elkaar, en omdat ik net de nieuwe voorbumper ervoor heb, nog geen kentekenplaat erop maar achter het voorraam... busje meteen in de ankers en moest 2 keer steken om te draaien op die weg.. daar heb ik natuurlijk niet opgewacht.... gas erop.. en byebye.. auto sneaky geparkeerd en de laatste 500 mtr naar huis gewandeld..

Omgeving Drachten rijdt trouwens een type 5 R32 met standaard bumpers..want ja het zou ook eens op kunnen vallen heh NSBers..

Plaats reactie