Is deze al eens voorbij gekomen?...Porsche RS Spyder...
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Is deze al eens voorbij gekomen?...Porsche RS Spyder...
[img:500:375]http://www.system-force.nl/Static/Image ... yder01.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.system-force.nl/Static/Image ... yder02.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.system-force.nl/Static/Image ... yder03.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.system-force.nl/Static/Image ... yder04.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.system-force.nl/Static/Image ... yder02.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.system-force.nl/Static/Image ... yder03.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.system-force.nl/Static/Image ... yder04.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Daarvoor moet je worden uitgenodigd door de ACO...Stéphane schreef:Ik snap niet dat Porsche nog niet op Le Mans zelf heeft gereden hiermee.

Maar waarschijnlijk zien we 'm volgend jaar wel op Le Mans, want het team van Frans Verschuur heeft er eentje gekocht, met centen van Peter van Merksteijn:
http://www.autosport.nl/actueel/news.ph ... ubriek=int
Dat is tenminste een echt privéteam en geen verkapt fabrieksteam à la Penske (waar de ACO enige moeite mee heeft). Hoewel Porsche voor Le Mans ongetwijfeld twee van zijn fabriekscoureurs naast de twee vaste Nederlandse coureurs zal zetten, zoals nu eenmaal Porsche-beleid is.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Als Porsche liefhebber is het fijn om volgend jaar op Le Mans naast Racing For Holland nog een team aan te moedigen. Paul van Splunteren heeft trouwens een belangrijke rol gehad in de aanschaf van de RS Spyder. Hij zal als één van de rijders wel aan de start komen op Le Mans waarschijnlijk. Van Merkesteijn wil zelf ook rijden en die moet je volgens van Splunteren niet onderschatten.
- funnyname
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01
De Spyder is 'geweerd' op Le Mans omdat de LMP2 bedoeld zou zijn als 'betaalbare' klasse en deze auto zou hier niet 'sportief' binnen zou vallen omdat deze te duur zou zijn. Met geweerd bedoel ik dat er speciale rescricties voor de auto opgesteld werden, zodat deelnemen totaal geen zin had.
De echte reden is gewoon dat ze als de dood zijn dat een LMP2 Le Mans wint, dan zou de 'hoofdklasse' LMP1 in zijn ondervroek staan ..
Hoe goed de Spyder het ook doet in de ALMS, op Le Mans maken ze bijzonder weinig kans op de eind overwinning vanwege de vele lange stukken op Le Mans, dus ik begrijp niet waar die Fransen zich zo druk om maken. Maar goed het is niet de eerste keer dat Porsche 'geweerd' wordt ..
De echte reden is gewoon dat ze als de dood zijn dat een LMP2 Le Mans wint, dan zou de 'hoofdklasse' LMP1 in zijn ondervroek staan ..
Hoe goed de Spyder het ook doet in de ALMS, op Le Mans maken ze bijzonder weinig kans op de eind overwinning vanwege de vele lange stukken op Le Mans, dus ik begrijp niet waar die Fransen zich zo druk om maken. Maar goed het is niet de eerste keer dat Porsche 'geweerd' wordt ..
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
En niet alleen vanwege de lange rechte stukken, maar vooral vanwege de duur.
De Spyders winnen in de ALMS alleen de sprintraces, op Sebring en ongetwijfeld straks ook in de Petit Le Mans leggen ze het weer af tegen het duurvermogen van de Audi-diesels.
Het is inderdaad meer om politieke redenen dat de ACO zo'n moeite heeft met Porsche. LMP2 is inderdaad bedoeld als klasse voor constructeurs van goedkope klantenauto's voor privéteams met vooral gentleman drivers, vandaar het enorme gewichtsvoordeel ten opzichte van LMP1.
Porsche maakt daar volgens de ACO (en volgens Audi natuurlijk ook!) misbruik van door met de nieuwste technologie een LMP2-auto te bouwen, die in handen te geven van in feite een semi-fabrieksteam (Penske) en 'm te laten besturen door pure profs.
Aan de ene kant heeft de ACO gelijk, maar aan de andere kant hebben ze het over zichzelf afgeroepen met hun ondeugdelijke diesel/benzine-equivalentieregels voor de LMP1, waardoor het onmogelijk wordt om ooit nog LMP1 te winnen met een benzineauto. Dus tja, denkt Porsche dan, dan maar het gewichtsvoordeel van LMP2 pakken en dan staan we weer quitte...
De Spyders winnen in de ALMS alleen de sprintraces, op Sebring en ongetwijfeld straks ook in de Petit Le Mans leggen ze het weer af tegen het duurvermogen van de Audi-diesels.
Het is inderdaad meer om politieke redenen dat de ACO zo'n moeite heeft met Porsche. LMP2 is inderdaad bedoeld als klasse voor constructeurs van goedkope klantenauto's voor privéteams met vooral gentleman drivers, vandaar het enorme gewichtsvoordeel ten opzichte van LMP1.
Porsche maakt daar volgens de ACO (en volgens Audi natuurlijk ook!) misbruik van door met de nieuwste technologie een LMP2-auto te bouwen, die in handen te geven van in feite een semi-fabrieksteam (Penske) en 'm te laten besturen door pure profs.
Aan de ene kant heeft de ACO gelijk, maar aan de andere kant hebben ze het over zichzelf afgeroepen met hun ondeugdelijke diesel/benzine-equivalentieregels voor de LMP1, waardoor het onmogelijk wordt om ooit nog LMP1 te winnen met een benzineauto. Dus tja, denkt Porsche dan, dan maar het gewichtsvoordeel van LMP2 pakken en dan staan we weer quitte...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erik dB, Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, SlowCo en 35 gasten