Geschikte Verzekeringsmaatschappij
- Jochem Vaartjes
Geschikte Verzekeringsmaatschappij
1 November is het zo ver! Ik heb eindelijk mijn verzekering opgezegd bij Centraal Beheer.
Ik kocht mijn BMW toen ik nog 23 was en daardoor viel ik in de zgn. 'Risco Categorie'. Verder was het vrijwel onmogelijk een auto te verzekeren met een nieuwwaarde van 50.000+. en met 1 schadevrij jaar (opgebouwd met mijn eerste auto) was het helemaal lastig.
In totaal heb ik exact 4.209,07 euro uitgegeven aan een WA+Diefstal verzekering sinds de dag van aanschaf 3 April 2004. Mijn huidige maand bedrag is 82,45. Dit is dus echt puur WA+Diefstal (dus geen glas, natuur etc)
Dit moet absoluut goedkoper kunnen nu ik wat ouder ben. Ik heb inmiddels 5 schade vrije jaren.
Dus mijn vraag is waar verzekeren jullie je auto en wat zijn jullie ervaringen?
Ik kocht mijn BMW toen ik nog 23 was en daardoor viel ik in de zgn. 'Risco Categorie'. Verder was het vrijwel onmogelijk een auto te verzekeren met een nieuwwaarde van 50.000+. en met 1 schadevrij jaar (opgebouwd met mijn eerste auto) was het helemaal lastig.
In totaal heb ik exact 4.209,07 euro uitgegeven aan een WA+Diefstal verzekering sinds de dag van aanschaf 3 April 2004. Mijn huidige maand bedrag is 82,45. Dit is dus echt puur WA+Diefstal (dus geen glas, natuur etc)
Dit moet absoluut goedkoper kunnen nu ik wat ouder ben. Ik heb inmiddels 5 schade vrije jaren.
Dus mijn vraag is waar verzekeren jullie je auto en wat zijn jullie ervaringen?
-
OnlineFabian
ik? Bij Centraal Beheer

28 jaartjes oud, 8 schadevrije jaren dus iets van 70% korting, daarnaast nog 20% op de basis premie ivm collectiviteitskorting.
Betaal all risk iets van 750 per jaar voor mn Z3 2.8 QP.

28 jaartjes oud, 8 schadevrije jaren dus iets van 70% korting, daarnaast nog 20% op de basis premie ivm collectiviteitskorting.
Betaal all risk iets van 750 per jaar voor mn Z3 2.8 QP.
Laatst gewijzigd door Fabian op 12 sep 2007, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Ik zit atm bij interpolis voor 115 euro per maand allrisk, denk 3 jaar schadevrij.
Maar pas op ze naaien je waar je bij staat met die polissen. Ik was eerst ook iets van 260 euro per maand kwijt allrisk om exact dezelfde redenen als jij, M3 kopen terwijl je nog 23 bent. Later met korting 230 euro.
Ik tikte toen eens toen ik voor een andere M3 racer keek voor de gein mijn eigen kenteken in, en daar kwam 115 euro per maand allrisk uit bij dezelfde maatschappij. Ik eens gebeld hoe dat nu eigenlijk zat, kwam een verhaaltje uit van dat de premies bijgesteld waren in februari het jaar ervoor. Klacht ingediend, 3 maanden getouwtrek en toen heb ik uiteindelijk 1750 euro te veel betaalde premie over dat jaar terug gekregen.
Moraal van het verhaal, als je nu weer naar CB gaat heb je best kans dat je premie goedkoper uitvalt. Verzekeringen swappen kan ook interressante aanbiedingen geven.
Maar pas op ze naaien je waar je bij staat met die polissen. Ik was eerst ook iets van 260 euro per maand kwijt allrisk om exact dezelfde redenen als jij, M3 kopen terwijl je nog 23 bent. Later met korting 230 euro.
Ik tikte toen eens toen ik voor een andere M3 racer keek voor de gein mijn eigen kenteken in, en daar kwam 115 euro per maand allrisk uit bij dezelfde maatschappij. Ik eens gebeld hoe dat nu eigenlijk zat, kwam een verhaaltje uit van dat de premies bijgesteld waren in februari het jaar ervoor. Klacht ingediend, 3 maanden getouwtrek en toen heb ik uiteindelijk 1750 euro te veel betaalde premie over dat jaar terug gekregen.
Moraal van het verhaal, als je nu weer naar CB gaat heb je best kans dat je premie goedkoper uitvalt. Verzekeringen swappen kan ook interressante aanbiedingen geven.
- frankv
yeah right... kan toch niet? ik betaal per jaar 2.000 euro voor 3 auto's tezamen en die zijn wa+brand/storm/natuur, geen all-risk, dat zou twee keer zo duur zijnFabian schreef:Betaal all risk iets van 750 per jaar voor mn Z3 2.8 QP.
ook bij centraal beheer ik ben 36 en heb iets van 8 schadevrije jaren
frank
- Bert ///M3
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- Joop
Had mijn eerste auto ook bij Centraal Beheer verzekerd... Ook eigenlijk één van de weinige die mij wou verzekeren. Na anderhalf jaar overgestapt op FBTO voor de helft van de premie.
Prijsvergelijken kan idd geen kwaad.
Misschien binnenkort weer eens een keer rondkijken als ik het contract moet verlengen.
Prijsvergelijken kan idd geen kwaad.
Misschien binnenkort weer eens een keer rondkijken als ik het contract moet verlengen.
- Jan Visser
- Niels
- Auto: Prius+
-
Rialto?
Ik zeg bel Rialto. Die zijn namelijk verplicht om je aan te nemen. Rialto = vroeger Terminus voor de alcoholisten onder ons.
- Jochem Vaartjes
Ik heb gisteravond even via www.independer.nl rond gekeken naar een nieuwe verzekering. Hierbij kwam ik op de Europeesche uit.
449 euro voor WA+beperkt casco (diefstal, natuur, glas, brand etc) op jaarbasis. All-risk hoeft niet zo zeer voor mij. De dagwaarde van mijn auto heb ik al lang terug verdient in die 5 jaar dat ik schadevrij rijd.
Ik betaal nu 989 euro voor WA met alleen diefstal. Een redelijke besparing dusver. Maar volgens mij kan het nog goedkoper dus ik zal nog even bellen met de maatschappijen die jullie noemen.
Natuurlijk zijn de voorwaarden ook erg belangrijk. Ik heb ze vergeleken en het grootste punt bij Europeesche is dat je 5 treden terug valt als je botst bij andere maatschappijen is dit 4. En er zat iets verschil in de eigen risico's.
449 euro voor WA+beperkt casco (diefstal, natuur, glas, brand etc) op jaarbasis. All-risk hoeft niet zo zeer voor mij. De dagwaarde van mijn auto heb ik al lang terug verdient in die 5 jaar dat ik schadevrij rijd.
Ik betaal nu 989 euro voor WA met alleen diefstal. Een redelijke besparing dusver. Maar volgens mij kan het nog goedkoper dus ik zal nog even bellen met de maatschappijen die jullie noemen.
Natuurlijk zijn de voorwaarden ook erg belangrijk. Ik heb ze vergeleken en het grootste punt bij Europeesche is dat je 5 treden terug valt als je botst bij andere maatschappijen is dit 4. En er zat iets verschil in de eigen risico's.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Kröller via de Shell polis wel, Niels.Niels schreef:En de service is ook goed imo. Ik kijk niet op een paar Euro per maand maar scherper kwam ik ook niet zo snel tegenJan Visser schreef:Ik zit ook bij de Unive. Goed en goedkoop!Niels schreef:BMW Z3 Qp 52,- per maand all risk bij Unive
Ik stap nu over naar Unigarant, met alle verzekeringen, nog iets scherper.
- Niels
All risk zou ik voor auto's met een dagwaarde beneden de 8K ook niet doen. Dat is een beetje de grens die ik erop na houJochem Vaartjes schreef:

Bij Kröller ben ik geweest voor "onafhankelijk" hypotheek advies vorig jaar en dat is "minder" bevallenArthur schreef:Kröller via de Shell polis wel, Niels.
Ik stap nu over naar Unigarant, met alle verzekeringen, nog iets scherper.

- Niels
Nee dat is zo alleen kwam er een punt waarop ik me vernökt voelde en toen was ik er klaar mee. Ook als me het geld per maand zou schelen. Dan maar een paar tientjes meerArthur schreef:Hypotheek heb ik er ook niet.
Daar hebben "we" ABN toch voor?
Die ik overigens ook niet heb![]()
Verzekering is toch gewoon ff vergelijken, hoef je niet echt voorlichting over te hebben, wel?

- Dennis Cavallino
Ik betaal nu 35 euro voor de 535 WA + diefstal en glas bij Unigarant van de ANWB. zonder diefstal en glas is het zo'n 25-27,50 per maand bij de meeste andere verkeringsmaatschappijen. Ik zat altijd met veel plezier bij Ohra, totdat ze vorig jaar toen de 535 stuk ging niet wilden meewerken, om tijdelijk de Saab 9000 te verzekeren. Eerlijkheid werd niet beloond door ze, dus toen heb ik er alles weggehaald en ondergebracht bij de ANWB waar ik wel tijdelijk een auto kon verzekeren, zonder daar op voorhand schijnheilig over te doen.
- alexm3gt
zit dit nu allemaal even te lezen maar HOE DOEN JULLIE DAT TOCH
ik ben dat verzekeringen gedoe helemaal zat tig schadevrije jaren
75% korting maar als ik een wa+diefstal wil vragen ze allemaal om een klasse 4 of 5 alarm of ze zeggen dat de auto het niet meer waard is om hem tegen diefstal te verzekeren
oja en mijn baas heeft ook een verzekeringsmaatschapij en zelfs daar lukte het niet zonder een klasse 4 of 5
ik ben dat verzekeringen gedoe helemaal zat tig schadevrije jaren
75% korting maar als ik een wa+diefstal wil vragen ze allemaal om een klasse 4 of 5 alarm of ze zeggen dat de auto het niet meer waard is om hem tegen diefstal te verzekeren
oja en mijn baas heeft ook een verzekeringsmaatschapij en zelfs daar lukte het niet zonder een klasse 4 of 5

- Joop
- alexm3gt
ha dankje joop kon effe niet meer op de naam komen idd heb het bij FBTO geprobeerd en kreeg daar geen melding voor een klasse 4 of 5Joop schreef:@Alex: Is meestal afhankelijk van de leeftijd van de auto. Bij een nieuwe ontkom je er meestal niet aan bij een 'dure auto'.
Bij FBTO enkel klasse 4 of 5 nodig bij een catalogusprijs hoger dan €75.000 en de auto jonger is dan 48 maanden, anders minimaal klasse 2 of 3.
voor mijn auto maar dit is volgens mij alleen bij de online verzekering van hun