Powertje stelt zich voor!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Powertje stelt zich voor!

Bericht door Kazimir » 12 sep 2007, 12:30

Al een tijdje mee aan het lezen! :) staan echt een hoop leuke topics hiero!

Dit was op aanraden van Taaffert!
Vond het nu toch wel eens tijd worden me te registreren en voor te stellen!

Ik heet Kaz, ben 24 jaar en woonachtig in het centrum van ’s-Hertogenbosch en werk als marketing manager in Gorinchem. De passie voor auto’s zat er al vroeg in met foldertjes scoren, beurzen bezoeken begon allemaal al erg vroeg, elke auto kende ik uit mijn hoofd vanuit de kinderstoel of buggy ;)

Ik heb de IVA in Driebergen gevolgd en daarnaast mijn Nima diploma gehaald. Heb tijdens de IVA gewerkt bij de Honda dealer in ’s-Hertogenbosch.

De merken die mijn interesse hebben zijn relatief beperkt; BMW, Subaru, Honda, Wiesmann soms Mini en in minder mate Saab en dan vooral de Classic 900.

Op dit moment rij ik in een BMW e30 325i Touring
- Aangepast stuurhuis (e36 ti)
- Bilstein B8 dempers
- Apex veren (moet Eibach worden!)
- Powerflex rubbers rondom
- Nog wat kleine aanpassingen.

In november 2006 heb ik op Assen bij Maaskant mijn EU-licentie racelicentie gehaald met deze auto, en vooral de enorme bochten snelheden die mogelijk zijn met z’n relatief oude auto is heerlijk voor dagelijks gebruik.

Een foto van mijn speelgoed :D

@ Assen
[img:700:525]http://brick51.hyves.org/72050001-72100 ... _AZc6.jpeg[/img]

Zal er vanavond nog wat toevoegen!

Het is de bedoeling om de E30 eind van het jaar te strippen en er een kooi en 4.0 V8 in te zetten, ik ga me dan dagelijks vervoer of per lease auto of per 635CSi waarna ik nu op zoek ben! :D

Nogmaals compliment voor dit leuke forum!

Kaz

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 12 sep 2007, 12:33

Welkom!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 sep 2007, 12:34

welkom hiero 8) en leuke ideén met die E30, hup een dikke V8 erin :lol: benieuw hoe dat project verloopt, keep us posted :idea:

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 12 sep 2007, 12:38

Welkom.

Na Paul Vlasblom dus de volgende Nederlander in een potente 3 touring :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7244
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 12 sep 2007, 12:39

Welkom Bosche Bol :wink:

Heb je auto nog nooit gezien in Den Bosch, wie weet kom ik hem eens tegen. Hang redelijk wat rond in centrum Den Bosch waar veel vrienden van me nog wonen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40221
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 sep 2007, 12:56

Welkom!

Bevalt het wel, een touring ipv sedan/coupe voor circuitgebruik?

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 12 sep 2007, 13:19

Bedankt voor de reacties! :D

Fabian, Welke kant van het centrum?

Knot, Touring bevalt me erg goed! Hele andere uitstraling en men verwacht helemaal niets van zo'n auto. Op het circuit issie wat loser en wat kwispelliger met de kont dat maakt hem ook wel leuk om te rijden :D

GTRene, jou auto is anders ook niet mis! Maar nog onbereikbaar, zo'n V8 lijkt me gewoon leuk om te doen, anders dan gemiddeld en ik wil de auto niet meer weg doen eigenlijk dus is dit een mooie manier om de E30 een beetje weerstand te laten bieden tegen snellere nieuwere autos.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 sep 2007, 13:29

Welkom!

Mooie plannen, ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen :D

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 12 sep 2007, 14:18

Danoontje poweerrrrrrr

leuk zo'n touring man, gewoon effe een keer géén coupé 8)

Idd, huppa v8 erin en ons laten watertanden op DF meetings

Welkom kerel

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2007, 14:21

Powertje schreef:Bedankt voor de reacties! :D

Fabian, Welke kant van het centrum?

Knot, Touring bevalt me erg goed! Hele andere uitstraling en men verwacht helemaal niets van zo'n auto. Op het circuit issie wat loser en wat kwispelliger met de kont dat maakt hem ook wel leuk om te rijden :D

GTRene, jou auto is anders ook niet mis! Maar nog onbereikbaar, zo'n V8 lijkt me gewoon leuk om te doen, anders dan gemiddeld en ik wil de auto niet meer weg doen eigenlijk dus is dit een mooie manier om de E30 een beetje weerstand te laten bieden tegen snellere nieuwere autos.
M3 motor er in gooien. Redelijk makkelijke swap en zat documantatie. Maar een V8 is wel weer aparter natuurlijk :)

Jij zit toch ook op het BDC forum of niet?

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 12 sep 2007, 16:00

Bert ///M3 schreef:
Powertje schreef:
M3 motor er in gooien. Redelijk makkelijke swap en zat documantatie. Maar een V8 is wel weer aparter natuurlijk :)

Jij zit toch ook op het BDC forum of niet?
Klopt :) en Klopt :D

Tijdje terug wat rondjes gereden op zolder met BDC, toen had de auto niet zo'n zin :) Benzinepomp, en wat mis met de ophanging voor :)

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 12 sep 2007, 19:18

Welkom!

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 12 sep 2007, 20:28

welkom, vandaag heb ik ook weer eens even in onze e30 325i touring gereden omdat de kinderen naar en van de creche moesten

heerlijke auto!

frank

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Bericht door Thommy » 12 sep 2007, 21:02

welkom

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 12 sep 2007, 22:33

Welkom op dit forum.

Best leuke ideeen met je wagen, maar waarom zo'n dure optie :?: :?: :?:

Wat mankeert er aan een zespitter.........kan ook loeisnel zijn ..... toch :?:

Nou ja wat je ook kiest ik wens je er heel veel snelle kilometers mee.

Corvette

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 sep 2007, 10:01

Welkom.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 13 sep 2007, 11:07

Welkom!

Altijd leuk een e30 project, helemaal in een touring. Veel succes en keep us posted :wink:

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 13 sep 2007, 12:59

Cor Dame schreef:Welkom op dit forum.

Best leuke ideeen met je wagen, maar waarom zo'n dure optie :?: :?: :?:

Wat mankeert er aan een zespitter.........kan ook loeisnel zijn ..... toch :?:

Nou ja wat je ook kiest ik wens je er heel veel snelle kilometers mee.

Corvette
Waarom niet is de vraag, er mankeert niets aan een zespitter! :P

Maar ik geloof niet dat er veel prijsverschil is. Als basis is een donor 540i of 740i prima, de standaard 4.0 V8. Dat zijn relatief kleine V8 motoren en daarnaast niet al te zwaar. Zijn genoeg mogelijkheden om het vermogen van standaard rond de 286pk flink op te krikken, zelfs in fases is dat mogelijk (denk aan later nieuwe nokkenassen etc)

Voordeel met z'n donor auto is dat de remmerij ook meteen aangepast wordt aan het hogere vermogen op een lichtere auto en dat ik meteen de naven etc heb voor 5 gaten! :)

Ik denk ook dat een dikke 6 cilinder veel geld kost. Niet dat ik een 6 niet dik vind, maar eens wat anders hé! :P

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 sep 2007, 20:20

Moeten je naven enz wel passen.

Achter raak je voor 5 gaats naar een andere achteras denk ik, hetzij E30 M3, Z3 of E36 compact. Waarbij ik Z3 M zou doen omdat je dan meteen veel dikkere geventileerde schijven hebt :)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 13 sep 2007, 22:22

Bert, ben jij een BMW-encyclopedie ofzo? :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 sep 2007, 22:37

Ik heb dat toevallig eens bij de hand gehad om te kijken of ik voor mijn E30 ook dikkere schijven kon vinden achter :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 sep 2007, 23:09

bij mijn BMW Compact met E36 M3 motor had ik achter ook een Z3 M achteras 8) werkte goed :wink:

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 13 sep 2007, 23:18

Heren, wederom bedankt voor de reacties!

Ik hoor snel genoeg wat ik allemaal nodig heb ;)

Eerst een donor voor de motor dan de rest!

Rond december begin ik daarmee, zal dan wel een topic openen om wat tips van jullie te krijgen ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 sep 2007, 23:23

maar waarom de 4.0 en niet de 4.4 daar zijn er toch ook genoeg van? das een mooie basis voor serieus spul...we wachten wel af wat het wordt :wink:

Gebruikersavatar
taaffert
Berichten: 200
Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
Locatie: A16, A27, A59, A58

Bericht door taaffert » 24 sep 2007, 20:39

Hey Powertje, jij hier :lol:

Ik hoop aan het hele project wel wat bij te kunnen dragen, maarreh, dan moet je eerst dit zinnetje nog ff veranderen:
Powertje schreef:De merken die mijn interesse hebben zijn relatief beperkt; ....en in minder mate Saab en dan vooral de Classic 900.
Dat kan niet he :evil:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast