Zijn we al minder snel gaan rijden?
- Jelmer850i
Zijn we al minder snel gaan rijden?
Er zitten tegenwoordig folders oid bij een overtreding dat het slecht is voor het milieu en dat het agressie voorkomt...
Men denkt dat wij zo langzamer gaan rijden...
Nou bij deze..
Nou bij deze..
-
Re: Zijn we al minder snel gaan rijden?
Hahahha is dat zo??Jelmer850i schreef:Er zitten tegenwoordig folders oid bij een overtreding dat het slecht is voor het milieu en dat het agressie voorkomt...
Nou bij deze..
Ik ga er nog harder door rijden dan!!
- Jelmer850i
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik reed vroeger erg hard, toen een paar jaar rustiger gereden maar ik merk dat ik de laatste tijd weer harder begin te rijden. Enerzijds omdat ik het steeds drukker heb, beetje gehaast in de kop dus gasssss. Anderzijds omdat ik me dood erger aan die achterlijke betutteling.
Verder wordt het wel steeds drukker op de weg dus erger ik me meer aan sloom ander verkeer. Afgelopen zondag een stukje (160 km) gereden, ik werd helemaal gek. Nu weet ik weer waar de term zondagsrijders vandaan komt. Verschrikkelijk, allemaal van die slome bejaarde rukkers op de weg die 60 km/u rijden op 80 wegen, op rotondes ineens stil gaan staan enzovoorts. Ik heb welgeteld met 3 ruzie gehad die vonden dat ik te dicht op ze zat. Moet je maar doorrijden.
Slecht voor mijn hart, het hedendaagse verkeer.
Verder wordt het wel steeds drukker op de weg dus erger ik me meer aan sloom ander verkeer. Afgelopen zondag een stukje (160 km) gereden, ik werd helemaal gek. Nu weet ik weer waar de term zondagsrijders vandaan komt. Verschrikkelijk, allemaal van die slome bejaarde rukkers op de weg die 60 km/u rijden op 80 wegen, op rotondes ineens stil gaan staan enzovoorts. Ik heb welgeteld met 3 ruzie gehad die vonden dat ik te dicht op ze zat. Moet je maar doorrijden.

Slecht voor mijn hart, het hedendaagse verkeer.
- wjn
Hoe hoog was het pakpercentage ook alweer en hoeveel nut heeft het dus??
Ik krijg sowieso al zin om demonstratief langzaam te rijden op al die wegen met dubbele doorgetrokken streep.
Waar er steeds meer van komen.
Waardoor ik mensen die 70 rijden niet meer in kan halen en me zit te ergeren, want ik mag 80.
Waar ik (officieel) niet eens een trekker in mag halen.
Waar ik officieel niet eens langs half in de berm geparkeerde auto's kan/mag rijden. (Die daar officieel niet eens mogen staan.)
Waar ik waarschijnlijk beter gewoon 60 op de cruise control kan gaan rijden, want dan erger ik me niet. (Dat was toch mede het doel van deze campagne).
Maar ik wens ze succes met dit soort "beleid", zolang mensen er geen eigenbelang in zien, wijzigt er toch niets.
Ik krijg sowieso al zin om demonstratief langzaam te rijden op al die wegen met dubbele doorgetrokken streep.
Waardoor ik mensen die 70 rijden niet meer in kan halen en me zit te ergeren, want ik mag 80.
Waar ik officieel niet eens langs half in de berm geparkeerde auto's kan/mag rijden. (Die daar officieel niet eens mogen staan.)
Waar ik waarschijnlijk beter gewoon 60 op de cruise control kan gaan rijden, want dan erger ik me niet. (Dat was toch mede het doel van deze campagne).
Maar ik wens ze succes met dit soort "beleid", zolang mensen er geen eigenbelang in zien, wijzigt er toch niets.
- GTRene
mee eens met het meeste, bah baal van die wegen, kijk in on overzichtelijke bochten oid een aantal meters van die strepen trekken voor mensen die geen inschattings vermogen hebben oke, das veilig of beter/oke maar ellen lange overzichtelijke stukken daarmee wit kalken is stres achter een kruiper, en dan mag je er voorbij is het aan de andere kant weer net drukwjn schreef: al die wegen met dubbele doorgetrokken streep.

- Bert ///M3
Mee eens maar ik heb wat dat betreft ook totaal geen boodschap aan doorgetrokken strepen. Het is net als te hard rijden, hoe groot is de pakkans nou helemaal, niet groot.wjn schreef:Hoe hoog was het pakpercentage ook alweer en hoeveel nut heeft het dus??
Je word hier in de buurt anders stapelgek met al die 60/80 stukkies.
- Joy
Precies. De hele route van Goes over de eilanden richting Rotterdam is 1 grote doorgetrokken streep. Daar word ik gewoon niet goed van. Als je pech hebt zit je vanaf de Zeelandbrug t/m ergens bij Oude Tonge achter een Opel Meriva die 70 doet. Er zit 1 rotonde tussen met 2 banen. Daar zit ik dan helemaal klaar voor. Terug naar 2, als die anderen gaan remmen zwiep ik naar rechts, trek vol door, remmen in het ABS, de stabi's van rechts naar links naar rechts laten kreunen, volle pijp doortrekken op de invoegstrook en dan kijken wat de inhaalscore is
Verder heb ik geen problemen met die limiet, maar als er gewoon continue te langzaam gereden wordt haal ik gewoon in.

Verder heb ik geen problemen met die limiet, maar als er gewoon continue te langzaam gereden wordt haal ik gewoon in.
- Jan Visser
Gisterochtend om 6:45 ben ik weer eens van de weg geplukt wegens te hard rijden. De officier van justitie mag weer eens bepalen wat voor boete ik nu weer krijg (34 km/h te hard). Het zal mij een worst wezen iig. Ik ga er echt niet minder hard door rijden. Ik zal hooguit wat vaker op de teller kijken of ik niet boven de 50 km/h te hard cruise op de snelweg. De boetes doen mij weinig en die betaal ik dan ook netjes en precies op tijd. Inhalen bij dubbele strepen maak ik mij ook regelmatig schuldig aan, maar wel alleen als het kan. Net als het ''echt'' te hard rijden. En ik doe het gewoon, omdat het kan, en de pakkans bij te verwaarlozen is hier in het noorden van het land. In mijn ogen is het gewoon een kat en muis spelletje. Alleen win ik vaak, en heel soms de politie. Gisteren wonnen zei toevallig omdat ik niet oplette, maar vandaag won ik weer.
- SteV6
Probleem is dat de bewuste hardrijders er niets om zullen geven.
Het irritante is dat al die mensen die nu al neurotisch op hun teller kijken en 5 km/h onder de maximum snelheid rijden en per ongeluk een 4 km/h boete krijgen in een onbewaakt ogenblik NOG langzamer gaan rijden
Daarnaast valt me op dat er steeds minder te hard gereden wordt. Zelfs buiten de spits om is het moeilijk om de maximaal toegestane snelheid te halen in het verkeer. Het is meer een belastingmaatregel dan het zorgen voor veiliger verkeer.
SteV6
Het irritante is dat al die mensen die nu al neurotisch op hun teller kijken en 5 km/h onder de maximum snelheid rijden en per ongeluk een 4 km/h boete krijgen in een onbewaakt ogenblik NOG langzamer gaan rijden

Daarnaast valt me op dat er steeds minder te hard gereden wordt. Zelfs buiten de spits om is het moeilijk om de maximaal toegestane snelheid te halen in het verkeer. Het is meer een belastingmaatregel dan het zorgen voor veiliger verkeer.
SteV6
- Jochem Vaartjes
-
Erg wisselend bij mij. Tijden dat ik standaard 40km/u te hard rijd en tijden dat ik gewoon netjes 110 op de cruise control doe. Alles een beetje afhankelijk van de planning, stemming en bovenal m'n humeur.
In de bebouwde kom houd ik me wel weer netjes in al zal ook dan een km of 10-15 te hard gereden worden. Naar gelang het verkeer uiteraard.
Het lontje fikt bij mij wel snel af als ik op 80 km trajectzones kom. Standaard gaat het gas even tot op de bodem bij het verlaten ervan. 100 Km wegen met een doorgetrokken streep vormen geen probleem bij mij, 80 km wegen wel. Vooral als een kurk besluit daar 70 te blijven kachelen. Kan het even dan besluit ik vaak een naastgelegen landweg te pakken om maar achter die kurk op wielen vandaan te kunnen. Niet dat je dan sneller op je bestemming bent maar dat terzijde...
In de bebouwde kom houd ik me wel weer netjes in al zal ook dan een km of 10-15 te hard gereden worden. Naar gelang het verkeer uiteraard.
Het lontje fikt bij mij wel snel af als ik op 80 km trajectzones kom. Standaard gaat het gas even tot op de bodem bij het verlaten ervan. 100 Km wegen met een doorgetrokken streep vormen geen probleem bij mij, 80 km wegen wel. Vooral als een kurk besluit daar 70 te blijven kachelen. Kan het even dan besluit ik vaak een naastgelegen landweg te pakken om maar achter die kurk op wielen vandaan te kunnen. Niet dat je dan sneller op je bestemming bent maar dat terzijde...
- Mari Oh Oh!
Re: Zijn we al minder snel gaan rijden?
Nutteloze folders verspreiden is ook slecht voor het milieu, daar worden sommige mensen ook agressief van en de inhoud is ook nog eens alles behalve kalmerend. Spee please go away!Jelmer850i schreef:Er zitten tegenwoordig folders oid bij een overtreding dat het slecht is voor het milieu en dat het agressie voorkomt...
- Jelmer850i