Wiesmann meet & greet uitgesteld tot wederhoor van Wies

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.

op welke dag naar Wiesmann woensdag of donderdag stuur ik die dag als keuze naar wiesmann

Peiling eindigde op 14 sep 2007, 11:40

Dinsdag
1
7%
Woensdag
9
64%
Donderdag
4
29%

Totaal aantal stemmen: 14

GTRene

Wiesmann meet & greet uitgesteld tot wederhoor van Wies

Bericht door GTRene » 02 sep 2007, 20:30

We willen even kijken of er interesse is voor een meet & greet @ Wiesmann in de nieuwe factory in Dülmen in November 2007.

Vanaf begin November is alles overgeplaatst naar de nieuwe fabriek en worden daar alle werkzaamheden uitgevoerd, dus kunnen we alles zien hoe het met de hand gemaakt wordt, vandaag sprak ik Markus op de klassiekerrally en die vertelde me dat we het beste op een doordeweekse dag konden komen, maakte hem niet uit welke dag en dan krijgen we een rondleiding door de fabriek en kunnen we alles zien hoe het gemaakt wordt, dus een kijkje in de keuken, zelfs de Wiesmann GT V10 met een paar nieuwtjes...en niet alleen onder de kap 8) verder de alu opbouw zien die we de laatste keer moesten missen, het beloofd een interessante middag te worden en na di tijd eventueel eten daar in de buurt, who's in en welke dag het liefst we kunnen daar vanaf 13 a 14u zijn voor de tour met max zeg 40 man om het overzichtelijk te houden.

Hij zij ook beter in November ofzo dan tijdens de "echte" opening April 2008 daar zijn al 1000 genodigden voor en dan mis je veel en geen tour, dus hij stelde voor met een groep in November te komen en dan een doordeweekse dag zodat ze aan hetw erk zijn en wij mee mogen kijken.

Er is weer aardig wat nieuws te vermelden over de Wiesmann modellen, waaronder gewijzigde spielgels en nieuw typ velgen :shock: , ook SMG op de V8 GT en V10 en de V10 zal zelfs uiterlijk wat nieuwe kenmerken hebben...ruiger :roll:

dus ff de data

November 2007 van maandag t/m Vrijdag na 13/14u ofzo, we pakken de dag die voor de meesten het beste uitkomt, voor de 1 precies goed en voor de ander kan het wat regelen worden...maar ik probeer in elk geval ruim van te voren de data vast te zetten dus zeg uiterlijk 2 weken van te voren en mogelijk eerder als ik eerder een goed overzicht heb van welke dag gemiddeld het beste uitkomt en dan overleg ik met Wiesmann.

Na die tijd kunnen we eventueel een hapje eten daar in de buurt 8)

Tot nu toe hebben we dit overzicht:

1. GTRene......................................ma t/m vr
2. Niels .........................................voor de 23ste
3. SteV6........................................graag donderdag of vrijdag middag
4. Knot..........................................ma t/m vr
5. Wim te Riet................................liever geen vrijdag
6. Michel Pol + 1?...........................niet de maandag
7. G Kolkman & nog een autogek.....ma t/m vr
8.Joop............................................liefst op een maandag of vrijdag
9. Gerrit Vrugteveen....
10Albert / Dink, & Bert?.................. ma t/m vrijdag?
11.Mark Nauta................................ma t/m vrijdag?
12.Steven Nauta.............................ma t/m vrijdag.
13.Olav Bergman + 1......................ma t/m vrijdag

[IMG:1800:1440]http://img510.imageshack.us/img510/3104/w2rz5hm8.jpg[/img]

[IMG:1800:1440]http://img510.imageshack.us/img510/9652/w1yv3bf4.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 14 nov 2007, 13:37, 8 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 sep 2007, 21:47

Goed idee :D

1. GTRene Z3Qp 5.0
2. Niels Z3Qp 2.8
3. ...

Voor mij het liefst aan het begin van de maand want dan kan ik desnoods een dagje vrij nemen. Data die me sowieso passen:

1,2, 12, 13, 14, 22, 23. Later dan de 23e lukt me sowieso niet :cry:

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 sep 2007, 22:27

Goed idee

1. GTRene Z3Qp 5.0
2. Niels Z3Qp 2.8
3. SteV6 Leon V6 / Speedster
4.
5.
6.

Zolang het maar een donderdag of vrijdagmiddag is!

SteV6

Knot

Bericht door Knot » 02 sep 2007, 22:31

Als ik het optijd weet neem ik er wel een dag vrij voor, lijkt me erg gaaf!

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 03 sep 2007, 07:46

Mijn voorkeur gaat uit naar maandag.
Verder is alles goed, als 't maar geen vrijdag of zaterdag is, want dan kan ik erg moeilijk vrij krijgen... :(

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2007, 09:46

Wim te Riet schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar maandag.
Verder is alles goed, als 't maar geen vrijdag of zaterdag is, want dan kan ik erg moeilijk vrij krijgen... :(
zaterdag vonden ze niet zo'n goed idee als je alles wilt zien, dus het zal ma, di, wo, do of vrijdag worden, een doordeweekse dag, dan is iedereen daar gewoon aan het werk althans zo sprak Markus, dan kon je zien hoe ze met alles aan het werk zijn.
Ik zie dat er bij 2 de vrijdag moeilijk gaat en zelfs de donderdag misschien dat we een eind verderop in dit draadje kunnen zien welke dagen/dag de meeste eventueel wel kunnen dan kunnen we ons daar op concentreren.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 sep 2007, 10:14

Ik wil ook mee, maar een maandag zal voor mij nooit lukken. Alle dagen mits ik het optijd weet, zal wel gaan lukken.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2007, 13:17

Foto van de Wiesmann GT met de nieuwste SMG op de V8 zag er lekker uit 8) ook de wielen zijn van het nieuwste type voor de wiesmann 20 inch zijn deze op de foto, in het echt mooier.

[img:640:425]http://www.winterswijk.org/www/images/g ... 046_GO.jpg[/img]
GTRene

GTRene

Bericht door GTRene » 04 sep 2007, 22:27

hierdan wat nieuwtjes alvast, die we mochten aanschouwen toen 2 auto's van de firma Wiesmann en medewerkers op de klassiekerrally kwamen, das nog eens netjes van hen! klasse Wiesmann bro's ze kwamen met een gele nieuw type roadster met S54 en paddle shift(bijna niet te zien want ze houden de originele pook onherkenbaar en klassiek, maar hebben een extra kijkgat in het dash als je door je stuur kijkt.

Hier de roadster met 20 inch en velgen met zwart hart en paddle shift.

[img:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 021399.jpg[/img]

en hier de mooie nieuwste Wiesmann GT met primeur paddle shift op de V8 GT

De nieuwste type velgen 20 inch met carbon hart, best gaaf, de andere soorten velgen blijven natuurlijk ook beschikbaar, maar deze komt er dus bij in het assortiment.

[img:800:452]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 021405.jpg[/img]

Hier de paddle shift en het extra peekhole voor de versnellings weergave, trouwens je kan die paddle shift flippers ook in leer krijgen zelfde kleur zodat ze bijna niet opvallen.

[img:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 021404.jpg[/img]

[img:800:688]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 021403.jpg[/img]

Foto's van Dink Albert, thx Albert 8)
GTRene

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 04 sep 2007, 22:51

1. GTRene Z3Qp 5.0
2. Niels Z3Qp 2.8
4. G Kolkman/nb (niets bijzonders)
5.
6.

Moet dan wel lukken op een willekeurige dag vrij te krijgen ( 8) ). Lijkt me érg gaaf!

Heb alleen geen z3 om mee te patseren voor op de foto. Wellicht dat m'n broer er tegen die tijd 1 heeft maar dat is een ander verhaal.

Joop

Bericht door Joop » 04 sep 2007, 23:11

Doordeweeks moet nog wel een dagje vrij te maken zijn (heb nog een vracht vrije dagen over, door de drukte op het werk).

Echter graag wel zo vroeg mogelijk vastleggen, dan kan ik daar naar toe of om heen plannen.

Maandag of vrijdag heeft de grootste voorkeur, maar als de meute een andere dag in gedachte heeft ook geen probleem.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 sep 2007, 23:18

G Kolkman schreef:1. GTRene Z3Qp 5.0
2. Niels Z3Qp 2.8
4. G Kolkman/nb (niets bijzonders)
5.
6.

Moet dan wel lukken op een willekeurige dag vrij te krijgen ( 8) ). Lijkt me érg gaaf!

Heb alleen geen z3 om mee te patseren voor op de foto. Wellicht dat m'n broer er tegen die tijd 1 heeft maar dat is een ander verhaal.
:wink: maakt ook niet uit, als we daar binnen zijn vergeten we onze eigen auto's ff en zijn even afgeleid door de dingen die we daar zien 8) dus leuk dat je mee kunt! als we een stuk of tien possible kandidaten hebben kunnen we ongeveer een dag uitzoeken in November en neem ik weer even contact op met Wiesmann of misschien dat Mark dat ook wel wil doen, die zal ook wel meegaan gezien zijn enthousiasme en gesprekken met de wiesmannen :lol: we hadden ook wel lol gezien deze foto waar ik niks van wist gemaakt op de klassiekerrally 8)

http://www.klassiekerrally.nl/toonfotos ... &width=800

GTRene

Bericht door GTRene » 04 sep 2007, 23:40

1. GTRene.........ma t/m vr
2. Niels .............voor de 23ste
3. SteV6............graag donderdag of vrijdag middag
4. Knot..............ma t/m vr
5. Wim te Riet....liever geen vrijdag
6. Michel Pol......niet de maandag
7. G Kolkman.....ma t/m vr
8.Joop................liefst op een maandag of vrijdag
9.

nog een paar sowieso erbij dan kunnen we alvast een dag vastzetten en ons daarop richten, best heavy immers sommige juist een ,maandag of vrijdag en de ander juist weer niet :roll: maar we zullen er wel uitkomen.

@G Kolkman..trouwens gaat je broer een Z3 QP kopen? 8)

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 05 sep 2007, 00:22

GTRene schreef:Tot nu toe hebben we dit overzicht:

9.

nog een paar sowieso erbij dan kunnen we alvast een dag vastzetten en ons daarop richten, best heavy immers sommige juist een ,maandag of vrijdag en de ander juist weer niet :roll: maar we zullen er wel uitkomen.

@G Kolkman..trouwens gaat je broer een Z3 QP kopen? 8)

Nop, ze willen 'iets anders, maar niet iets gewoons' hebben dus ben as we speak bezig een lijst met potentiele kandidaten op te stellen. En daar staat de z3 ook op omdat dat de auto is die ze notabene getriggerd heeft iets ánders te zoeken dan een 3-serie stasjon of a4 avant.

Punt van een 2.8 liter versie is dat ik zelf behoorlijk geschrokken ben van de onderhoudskosten die bv. een Fabian heeft zonder dat er echt heel erg schokkende dingen kapot gegaan zijn. En 't is ook niet de bedoeling dat m'n schoonzus er in de regen mee in de rondte gaat natuurlijk :wink: .

GTRene

Bericht door GTRene » 05 sep 2007, 00:29

maar niet alle 2.8 en vooral de 3.0 zijn niet zo verkeerd hoor, Niels had gewoon "pech" en geluk ook wel 8) maar normaal heb je aan een 2.8 of 3.0 niks meer te doen dan in een gewone BMW met die motor, en in de ronte gaan kun je ook met die andere BMW modellen, Niels houd gewoon van uit de bocht acceleren zie foto's zandvoort dus rijd iets op de limiet, laat het je aub niet afschrikken, is niet nodig.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 sep 2007, 10:36

G Kolkman schreef: Punt van een 2.8 liter versie is dat ik zelf behoorlijk geschrokken ben van de onderhoudskosten die bv. een Fabian heeft zonder dat er echt heel erg schokkende dingen kapot gegaan zijn. En 't is ook niet de bedoeling dat m'n schoonzus er in de regen mee in de rondte gaat natuurlijk :wink: .
Je combineert het beste van twee werelden :lol: Open ff een draadje dan kunnen Fabian en ik mijn verhalen kwijt. Heus het zal je mee vallen.

@Rene: je haalt me door de war met Fabian. Fabian kan een potje sturen en niet ik :wink:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 05 sep 2007, 23:20

We/hij zit ook aan een budget he :wink: . In eerste instantie moet het ding het dagelijks gewoon doen, daarnaast mag ie ook per ongeluk best leuk zijn.

Mogen razend enthousiaste maten ook meekomen trouwens? In dat geval heb ik namelijk een +1 voor dit event!

Gerrit Vrugteveen

Bericht door Gerrit Vrugteveen » 05 sep 2007, 23:56

Hallo Rene,

Wil heel graag mee, moet toch eht wel minimaal een week van te voren weten wanneer, i.v.m. werk, zag dat Michel ook gaat, dus even overleggen of ik met hem mee mag rijden.

GR gerrit

GTRene

Bericht door GTRene » 05 sep 2007, 23:57

G Kolkman schreef: Mogen razend enthousiaste maten ook meekomen trouwens? In dat geval heb ik namelijk een +1 voor dit event!
In principe geen probleem (zolang men zich natuurlijk als gast gedraagt) DF volk heeft in dit geval voorrang maar zolang we onder de 40 personen blijven mag je een enthousiast mee nemen :idea: geld ook voor de anderen, wil je je vrouw/vriendin of een andere enthousiast meenemen dat is mogelijk, zet dan dan even achter je naam erbij zodat we eventueel ook eerder de data kunnen vastzetten in overleg.

@Gerrit ik probeer het sowieso 2 a 3 weken van te voren misschien eerder de data vast te kunnen zetten zodat de meesten nog wat kunnen regelen.

Update:

9. Gerrit Vrugteveen....
10. :roll:
Laatst gewijzigd door GTRene op 06 sep 2007, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerrit Vrugteveen

Bericht door Gerrit Vrugteveen » 06 sep 2007, 00:02

Helemaal goed Rene, nu alleen nog even met Michel overleggen, maar zal wel goed komen

Thanks Rene

Dinkel

Bericht door Dinkel » 06 sep 2007, 12:58

Update:

9. Gerrit Vrugteveen....
10. Albert / Dink, Bert gaat dan natuurlijk ook mee ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2007, 13:39

Gezellige groep al zo 8) maar der kunnen nog meer bij :wink: denk volgende week even husselen welke dag het wordt wat gemiddeld het "beste" uitkomt, en het mooiste dat iedereen kan natuurlijk, ben wel benieuwd naar die nieuwe fabriek, de mensen van Wiesmann zeiden al wel dat de grote Gekko die over het gebouw geplaats gaat worden dan nog niet klaar is(vandaar dat de opening ook werd uitgesteld) maar dat we welkom zijn in November voor een begeleide "tour" en dus leuke plaatjes en vooral auto's 8) en het zal me benieuwen nu ze iets groter zijn hoe de sfeer nu is op de vloer, we zullen zien.

[img:520:260]http://www.wiesmann-auto-sport.de/aktuell/Areala.jpg[/img]

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 sep 2007, 14:53

Zoals je weet ben ik er ook bij Rene, maar dat is een overbdige reactie ;)

Voor mij maakt de dag niet zo heel veel uit. Kan ik nu toch nog niets zienigs over zeggen.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2007, 16:44

Eigenlijk wel Mark :D immers daar hebben we het nog over gehad tijdens klasiekkerrally, gezellig welcome aboard, denk genoeg mooi fotowerk aldaar :shock:

7. G Kolkman & nog een autogek.....ma t/m vr
9. Gerrit Vrugteveen....
10Albert / Dink, & Bert gaat dan natuurlijk ook mee ma t/m vrijdag?
11.Mark Nauta....ma t/m vrijdag?
12. :roll:

als je zeker weet wie er buiten DF om meegaat tegen de tijd dat we een exacte datum hebben, graag even vermelden en aanvulen zodat we de fabriek kunnen inlichten met hoeveel exact we komen zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 06 sep 2007, 21:15

Mochten we hier niet aan de veertig deelnemers komen, is het dan ok dat ik de Klassiekerrally members uitnodig om zich hier aan te melden?

Plaats reactie