Geintje met verhuurmaatschappij

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Shakes

Geintje met verhuurmaatschappij

Bericht door Shakes » 01 sep 2007, 16:57

Ik heb twee weken terug op Dusseldorf een VW Multivan gehuurd. Bij het ophalen heb ik doorgekregen dat de auto schade had aan de rechterzijde. Hier heb ik een formulier voor getekend.
Mocht er verder schade zijn aan de auto moest ik dat bespreken met de aanwezige medewerker in de hal waar de auto stond.
De Balie was een meter of 300 verderop in de luchthaven.

De auto heb ik vluchtig bekeken, geen zichtbare schade.
Let wel, dit was in een donkere parkeergarage. Geen medewerker te bekennen om het een en ander te bekijken.
Na snel alles overgeladen te hebben zijn we vertrokken. Kort daarna merk ik dat er in het raam een buts zit. Geen APK afkeur zeg maar, maar goed we gaan en we zijn op weg. Omdraaien op een onbeperkt vliegveld is niet je van het.

Bij het inleveren was er wederom geen medewerker om de auto te controleren in de hal. Alle sleutels achtergelaten aan de balie en alles was prima.
Er komt nu dus een brief binnen dat ik mag gaan betalen voor een nieuwe voorruit. Leuk grapje, niet al te duur maar wel zonde geld.

Wat kan ik hier het best mee doen?
Overigens brandde het "service" lampje direct bij het ophalen. Vind ik eigenlijk een slechte zaak en misschien nog een teken dat ze het niet zo nauw nemen met netheid.

N.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 sep 2007, 17:02

Achteraf een lastig verhaal. Dit wordt een wellus-nietus discussie.

Wat je zou kunnen doen is vragen of de verhuurmaatschappij het inname-formulier nog heeft van de vorige verhuurder. Daar zou de schade aan de voorruit dan op moeten staan. Zo niet, dan wordt het nog moeilijker. Op het moment dat zij de schade niet geregistreerd hebben vóór jouw verhuurperiode heb je in feite geen poot om op te staan.

In het vervolg toch gelijk melden, dat voorkomt dit soort ellende. Beter 15 minuten extra dan besteden dan nu uren om het weer recht te breien.

Shakes

Bericht door Shakes » 01 sep 2007, 17:11

Inderdaad!

Gaan geen uren worden maar wellicht dat het voor iemand anders van belang is later. Tot op heden weet ik nog niet hoe ik het het best kan aanpakken.

N.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 sep 2007, 17:12

Ik zou niet accoord gaan :?

Ik heb een paar jaar bij een verhuurbedrijf gewerkt en feitelijk gezien moet je gewoon samen om de auto heen lopen waar na accoord getekend wordt voor de schades die wel of niet aanwezig zijn. Lastig in deze is dat je al getekend hebt voordat je de auto zag maar dan kun je altijd nog weerleggen dat je het niet meteen hebt gezien en dat er later en bij het inleveren niemand aanwezig was om het te melden.

Wij waren nogal laks in het meelopen en trokken dan ook meestal aan het kortste eind als het erop aan kwam in een geval van schade :wink:

Misschien dat Macboy (eindelijk :wink: ) iets zinnigs te melden heeft hierover.
Laatst gewijzigd door Niels op 01 sep 2007, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 sep 2007, 17:13

Ik denk dat je moet beginnen met het inname-formulier van de vorige verhuurder. Verder dan mogelijk nog wat foto's van de auto. Als de schade aan de voorruit de hele tijd zichtbaar is kun je aan de hand van EXIF-informatie van de foto laten zien dat dat vanaf dag 1 al het geval was.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 sep 2007, 19:34

Als de medewerker dit niet is komen controleren heeft hij geen poot om op te staan.
Netjes even terug schrijven, uitleggen hoe beide handelingen verliepen, en zeggen dat je niet acoord gaat met hun rekening.

No way dat ze jou die ruit kunnen laten betalen.

Mochten ze je toch die centen afhandig maken, gewoon nog eens een auto huren aldaar, en hem een dagje uitlaten op de Ring.
Op de terugweg even stoppen op een parking om de olie bij te vullen met een beetje kanariezand, en weer netjes inleveren.
Uiteraard met een schone voorruit, zonder steenslag of sterren.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 sep 2007, 19:38

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 sep 2007, 20:30

Idd. niet toegeven, er heeft niemand een innameforumlier getekend dus......ontkennen...

redsub

Bericht door redsub » 01 sep 2007, 22:43

Valt dit niet gewoon onder schade waar je niks aan kunt doen heb je bij de eigen auto toch ook steentjes vliegen in het rond op de wegen tegenwoordig.
Lijkt mij een risico voor de verhuurder en niet van de huurder.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 sep 2007, 22:47

Je hebt dat ding in Duitsland gehuurd?

Duidelijk 8)

Niels

Bericht door Niels » 02 sep 2007, 08:52

Rebel schreef:Als de medewerker dit niet is komen controleren heeft hij geen poot om op te staan.
Netjes even terug schrijven, uitleggen hoe beide handelingen verliepen, en zeggen dat je niet acoord gaat met hun rekening.
Dat ben ik ook van mening :wink:
redsub schreef:Valt dit niet gewoon onder schade waar je niks aan kunt doen heb je bij de eigen auto toch ook steentjes vliegen in het rond op de wegen tegenwoordig.
Lijkt mij een risico voor de verhuurder en niet van de huurder.
Is het risico van de bestuurder en niet van de eigenaar :wink: Bij je eigen auto moet je schades waar je zelf niets aan kunt doen (eigenrisico) toch ook gewoon betalen?
Laatst gewijzigd door Niels op 02 sep 2007, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels

Bericht door Niels » 02 sep 2007, 08:54

..

Macboy

Bericht door Macboy » 02 sep 2007, 16:13

Niels schreef:Misschien dat Macboy (eindelijk :wink: ) iets zinnigs te melden heeft hierover.
Betalen !!!

Macboy

Bericht door Macboy » 02 sep 2007, 16:14

Nee even serieus. Ontkennen dat jij het veroorzaakt hebt. Dan zullen zij moeten aantonen dat de auto in orde was toen jij hem ophaalde en niet in orde toen jij hem inleverde.

Omdat er niemand met je meeliep en jij niet getekend hebt, kunnen zij moeilijk bewijzen dat jij het hebt veroorzaakt.

Case closed :)

Shakes

Bericht door Shakes » 02 sep 2007, 16:32

Heb ze net een brief gestuurd met dezelfde strekking. Bij het inleveren heb ik de auto met twee andere personen van boven naar beneden gecheckt en alles was in orde.

Het is trouwens nog mooier, het gaat hen om steenslag en niet om een buts in de ruit, dat maak ik op uit hun brief.

Heb flink doorgereden met dat ding maar ben geen moment rallye gaan rijden.

Ze proberen het maar. Volgende keer huur ik ergens anders.

N.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 sep 2007, 21:18

Stéphane schreef:Ik denk dat je moet beginnen met het inname-formulier van de vorige verhuurder. Verder dan mogelijk nog wat foto's van de auto. Als de schade aan de voorruit de hele tijd zichtbaar is kun je aan de hand van EXIF-informatie van de foto laten zien dat dat vanaf dag 1 al het geval was.
Die EXIF is trouwens zo aan te passen.

Shakes

Bericht door Shakes » 02 okt 2007, 13:04

Kreeg vanmorgen een belletje uit Duitsland. 1000 maal excuus. Het ging idd om de buts in het raam, deze was echter eerder veroorzaakt en door een medewerker niet doorgegeven.

Vind het toch netjes van ze dat het zo is opgelost. Het geld krijg ik teruggestort.

Lesje wel geleerd!

N.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 okt 2007, 13:32

Mooi, toch nog een happy end! :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 okt 2007, 13:47

Klasse dat ze dat hebben gedaan. Maar dat is ook maar goed ook, omdat ze het zelf in eerste instantie verprutst hadden. Met dank aan die medewerker dus :P

Pascal

Bericht door Pascal » 02 okt 2007, 19:02

Alsnog netjes opgelost,voor hetzelfde geld hadden ze het verzwegen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 okt 2007, 00:17

Ik had exact t zelfde met de 300c nandor. Doordat ze zagen dat ik eerlijk was ook geen gezeik gehad.

Plaats reactie