Ik was nooit zo'n held op twee wielen. Met een auto kan ik wel redelijk door de bocht en wordt ik niet bang van een beetje glijden voor/achter. Met de motor was dat toch echt anders. De achter band had dan ook een redelijke schaam rand. Ondanks dat had/heb ik het altijd prima naar de zin op de motor.
Sinds kort heb ik andere bandjes op de motor liggen. Had het banden keuze draadje hier op het forum even door gelezen. Michelin Pilot power. Wow wat een verschil. Ik had de pech om te wisselen op een regenachtige dag en dat gaat nu eenmaal niet samen met een siliconen laagje. Maar ondanks dat vond ik het al metteen een fijne band. De schaam randjes zijn voor het eerst in m'n leven weg 8)

Vandaag ff naar de motor zaak om de hoek. Ik dacht dat m'n dynamo kapot was. Gelukkig was het de accu. Zegt de monteur dat m'n voorband wat zacht is. Ik zeg vreemd want die zit er net 3 weken op. Hij had hem gecontrolleerd en opgepompt omdat hij vond dat hij te zacht was.
Ik rij bij de zaak weg en binnen 2 meter voel ik dat het weer kompleet anders stuurd. Het "echte" sturen voelde zwaarder aan.(lage snelheid, vanuit stilstand afslaan). Maar in echte bochten viel die echt naar binnen. Ook vond ik dat ie daarna moeilijk weer overend kwam. (makkelijk op te lossen door een dot gas te geven :twisted: ) Maar goed, het zal waarschijnlijk gewoon even wennen zijn maar ik vond het er al met al niet fijner op rijden.
Bij de pomp ff de bandenspannings meter er op gedrukt. Voorband staat op 2.9 bar. Is dat niet een beetje hoog?

En hoe werkt dat een beetje bij motoren voor/achter harder/zachter?

Ik had namelijk ook een beetje het id dat de motor voor weg wil. Al rij ik daar zeker weten niet hard genoeg voor...