Ik heb mijn eerste

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

Ik heb mijn eerste

Bericht door Andre » 29 aug 2007, 16:57

Bellen in de woage bekeuring.

Het lijkt wel dat ze op provisie basis werken die gasten. Zo gebrand zijn ze erop. Werd de laatste tijd weinig aangehouden. Maar vandaag was het dan weer eens zover. Komt er zo n gastje naast je staan met zijn gladde bek ik weet alles beter dan jou. Wat een ondankbaar beroep is het toch en wat zijn het toch lulletjes. Deze moet echt uit een melkert baan komen kan niet anders. Een kennis van mij vandaag rijbewijs ingenomen hij reed 4 km te snel boven rijbewijs inname even gelaserd.
Was vandaag weer een naai en graai dagje zeg maar.

Ik weet wel als ik me geld niet lokaal verdiende was ik zo snel weg uit dit regeltjes land. En weet je wat het mooiste is als je ze zelf een keer nodig bent is er niemand thuis en sta je er zo goed als alleen voor behalve als je geld kunnen afpakken. Oh ja slachtoffer hulp folders die hebben ze wel voor je.

Ze maken alles onmogelijk en moet steeds weer naar nieuwe mogelijk heden zoeken om dit weer te counteren. Stinger dsi met lasershield voor en achter bleutooth systemen, een pisbeker in je auto etc etc. Je bent uiteindelijk meer bezig met counter acties dan plezier te hebben in je leven en autorijden.
Laatst gewijzigd door Andre op 29 aug 2007, 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Roman

Bericht door Roman » 29 aug 2007, 17:02

Kut voor je.

Ik heb een enorme waslijst met dingen over waar ik zit wat ik helemaal niets vind.

Maar de manier waarop ze in NL met het verkeer bezig zijn is dan het enigste waar ik hier geen last van heb.

Echt klote lijkt me dat om constant op je hoede te moeten zijn want je zou wel eens een kmtje te hard kunnen rijden. Bah.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 aug 2007, 17:20

Nou ik vind er wel wat voor te zeggen dat ze bellen achter het stuur verbieden. Als je sommigen ziet slingeren, letten nergens meer op en kloten met schakelen dan denk je ook tsja niet raar dat ze het verbieden.

Maar goed dan ben ik ook wel weer zo dat ik zelf wel eens bel achter het stuur dus tsja als ik er een bon voor krijg, eigen schuld.

Carkits in laten bouwen vind ik trouwens helemaal niks, als je kijkt dat een deel van je interieur vaak schade heeft bij in en uitbouw. Ik heb al een aantal auto's gezien waarbij ze dat niet al te zachtzinnig doen. Net als aftermarket alarmen trouwens. Maar goed je hebt ook bluetooth oplossingen, alleen ben ik dan weer te lui om zoiets te kopen :lol:

RVV

Bericht door RVV » 29 aug 2007, 17:28

Esmee Rosalie was net met haar hoofd op een tafelpunt gevallen, een groot gat er in boven haar oog, ik naar het UMCG toe spoedeissende hulp.. geen tijd om parkeerkaartje te kopen..was allemaal even paniek..

Terug gekomen een prent van 50 euro.. kwam net een agent langs, die adviseerde om naar het buro te gaan..

Daar aangekomen met de klein de situatie uitgelegd, en de bekeuring werd ingetrokken.. vond ik wel weer tof.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 aug 2007, 17:32

Wat kost een carkit ook alweer? ;)

Knot

Bericht door Knot » 29 aug 2007, 17:40

Carkit is ook kut want de mensen die dat nemen zijn er 9 van de 10 keer net zo min bij met hun hoofd. Tevens een mooie kans om handsfree te bellen en daardoor de papierwinkel op schoot te nemen!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 aug 2007, 17:41

Haha ja. Ik vond die reclame ook zo mooi, carkit heb je tenminste tijd voor andere dingen. Krant lezen, broodje eten en met je knieën sturen :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 29 aug 2007, 17:43

Rico v Velzen schreef:Esmee Rosalie was net met haar hoofd op een tafelpunt gevallen, een groot gat er in boven haar oog, ik naar het UMCG toe spoedeissende hulp.. geen tijd om parkeerkaartje te kopen..was allemaal even paniek..

Terug gekomen een prent van 50 euro.. kwam net een agent langs, die adviseerde om naar het buro te gaan..

Daar aangekomen met de klein de situatie uitgelegd, en de bekeuring werd ingetrokken.. vond ik wel weer tof.
Alles goed met de kleine meid?

Andre heb ook al een bon voor telefoneren in de auto, netjes aan de kant gezet en in alle rust mijn gesprek afgemaakt, agent kon dus mooi ff 5 min wachten voordat die mij als verkeersterrorist kon nailen. Laffe zielige lulletjes die middels een zegelboekje van Melkertbaan naar politieagent sparen.......

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 aug 2007, 17:47

ambtelijke willekeur. ik kom net uit een bananenrepubliek, maar soms wil ik graag weer terug naar dat land.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 29 aug 2007, 17:48

Ik snap eigelijk niet waarom de desbetreffende agenten worden uitgemaakt voor het een en het ander.

Telefoneren mag niet, de agent deed gewoon zijn werk en ik vind dit geen naaiactie. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus maar in deze situatie kan je niet spreken van "naaien". Je pakken met 5km te hard is idd te zielig voor woorden.

Andre

Bericht door Andre » 29 aug 2007, 17:51

Kan ik begrijpen robin.

Nederland heeft zoveel regeltjes dan je je moet afvragen wat je hier soms nog moet.

Als je van autorijden houdt ben je in een verkeerd land geboren. Das wel zeker.

Knot

Bericht door Knot » 29 aug 2007, 17:53

Tsja, gewoon aan de regeltjes houden en alleen van en naar circuit rijden en van en naar buitenland dan...

Andre

Bericht door Andre » 29 aug 2007, 17:53

Klopt volvo rijder ik ben fout dat snap ik wel.

Maar als je die gore lachebekjes ziet die genieten gewoon als je je pakken. Volgende keer bel ik ook gewoon 5 minuten door. Dan wil ook plezier voor die 130 euro.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 29 aug 2007, 17:57

Andre schreef:Klopt volvo rijder ik ben fout dat snap ik wel.

Maar als je die gore lachebekjes ziet die genieten gewoon als je je pakken. Volgende keer bel ik ook gewoon 5 minuten door. Dan wil ook plezier voor die 130 euro.
Nee ik snap je hele reactie, ik wordt ook fucking pissig en ben ook niet objectief meer als ik op de bon geslingerd wordt. Maar uit je verhaal werd me niet duidelijk dat die gasten met een vette grijns vol genoeging je bon aan het uitschrijven waren.

Michel P

Bericht door Michel P » 29 aug 2007, 18:01

Knot schreef:Tsja, gewoon aan de regeltjes houden en alleen van en naar circuit rijden en van en naar buitenland dan...
Heb je dat op een sticker aan de binnenkant van je auto geplakt :lol: :lol:

Of heb je de mantra zelfs op je mp3 speler!

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 29 aug 2007, 18:05

volvoc30 schreef:

Nee ik snap je hele reactie, ik wordt ook fucking pissig en ben ook niet objectief meer als ik op de bon geslingerd wordt. Maar uit je verhaal werd me niet duidelijk dat die gasten met een vette grijns vol genoeging je bon aan het uitschrijven waren.
130 euro is een absurd bedrag voor zo'n vergrijp! Als je iemand helemaal verrot slaat en het slachtoffer heeft een trauma voor het leven krijg je een keer en boete van 250 euro.......... wat is erger........

Verkeersboetes hebben niets maar dan ook niets met veiligheid te maken en alles met cashen. Want als veiligheid altijd het speerpunt was, zouden ze de linksrijders, en mongolen die lang scholen jagen wel in hun kraag vatten. Of de onleefbare wijken schoon vegen van al die bi-culturelen kans jongeren die NL naar de klote helpen.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 29 aug 2007, 18:08

Michel Pol schreef:
Rico v Velzen schreef:Esmee Rosalie was net met haar hoofd op een tafelpunt gevallen, een groot gat er in boven haar oog, ik naar het UMCG toe spoedeissende hulp.. geen tijd om parkeerkaartje te kopen..was allemaal even paniek..

Alles goed met de kleine meid?

Andre heb ook al een bon voor telefoneren in de auto, netjes aan de kant gezet en in alle rust mijn gesprek afgemaakt, agent kon dus mooi ff 5 min wachten voordat die mij als verkeersterrorist kon nailen. Laffe zielige lulletjes die middels een zegelboekje van Melkertbaan naar politieagent sparen.......

Michel
Heb ik ook gedaan met een boete voor wildplassen.

"Meneer wilt u daar mee stoppen?"
Krijg ik een bekeuring?
"Ja."
Dan ga ik nog even door tot ik klaar ben.

Kop van de agent waren de 75 euri echt wel waard.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 aug 2007, 18:11

Andre schreef:Nederland heeft zoveel regeltjes dan je je moet afvragen wat je hier soms nog moet.
Inderdaad veels te veel regeltjes je wordt er gestoord van, we leven in een vrij land...jaja ja dat klopt zolang je je maar aan de regeltjes houd door anderen opgelegd grrr waarden en normen oke maarja.
Andre schreef:Als je van autorijden houdt ben je in een verkeerd land geboren. Das wel zeker.
Euhm das niet helemaal waar, immers voor 1974 mocht je ook in NL nog zo hard je wilde op de snelwegen, maar daarna kwamen er regels bij en strenger en strenger en hellup its killing me :roll: :lol: een paar regels buiten de waarden en normen hebben sommige nodig maar continu de regels strenger/meer maken wekt alleen agressie op en de ware crimineel kent toch geen regels dus voor die paar idioten helpen regels toch niet en zegeviert het recht toch niet...

Maarja waar kun je naartoe?? in de EU zal steeds meer hetzelfde worden overal en in de landen waar je nog wat vrij bent wat dit betrefd is veel chaos vaak en of criminaliteit...achja tis gewoon niet lekker relaxed meer das duidelijk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 aug 2007, 18:20

Ja GTRene, VOOR 1974 mocht je met je Ford Anglia zo hard als je wilde, dat werd dus 117kmh plankend en een remweg van 378meter recht door de patatkeet van Truus op de hoek die net de ballen van d'r man in het vet flikkerde...

Roman

Bericht door Roman » 29 aug 2007, 18:24

GTRene schreef: Maarja waar kun je naartoe?? in de EU zal steeds meer hetzelfde worden overal en in de landen waar je nog wat vrij bent wat dit betrefd is veel chaos vaak en of criminaliteit...achja tis gewoon niet lekker relaxed meer das duidelijk.

Het zuiden, het leven valt mee. Zolang je ermee kan leven dat mensen nogal laks en niet super georganiseerd zijn.

Er zijn hier ook regels wat betreft verkeer, maar weinige worden er echt gehandhaaft.

Maar ja, sommige snelheids limieten slaan ook nergens op. Doorgaande weg hier heeft een limit van 50. 2 banen in iedere richting met middenberm.
Meestal rijd ik daar zo'n 90/100 relaxed. Daarboven als het verkeer dat toelaat of het andere verkeer ook al harder rijd. Eerste keer in een taxi een lange tijd terug staat me nog bij. De weg was toen nog best onbekent voor mij. We knalden met 150 langs een bord waarop stond 50 km/h, en toen later 30 km/h omdat er een rotonde verderop was. Toen dacht ik ook, ohhhhw dat kan dus ook :lol:

Politie rijd vaak wel de maximum snelheid, ook vaak daaronder trouwens. Maar als je niet te overdrijft doen ze niets.

En als je wel een boete krijgt, krijg je korting (50% geloof ik) als je binnen een paar dagen betaald. Daarna 20% tot 2 weken erna. En als je dan nog niet betaald heb dan moet je de volle boete betalen :lol:

Luca

Bericht door Luca » 29 aug 2007, 18:40

Als je belt in de auto weet je dat je een risico loopt op een bon. Accepteer de bon dan ook. Die mensen doen gewoon hun werk! Als jij niet belt hoeven zij geen bekeuring uit te schrijven.

Als ik een bon krijg vind ik het ook jammer van het geld maar als ik bel of te hard rij weet ik dat er een risico is dat ik een bon krijg.

Auto rijden kost veel geld maar als je risico,s neemt worden kosten alleen maar hoger. Ligt (bijna) altijd aan jezelf.

Mijn mening :wink:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 29 aug 2007, 18:50

Michel Pol schreef:
volvoc30 schreef:

130 euro is een absurd bedrag voor zo'n vergrijp! Als je iemand helemaal verrot slaat en het slachtoffer heeft een trauma voor het leven krijg je een keer en boete van 250 euro.......... wat is erger........

Verkeersboetes hebben niets maar dan ook niets met veiligheid te maken en alles met cashen. Want als veiligheid altijd het speerpunt was, zouden ze de linksrijders, en mongolen die lang scholen jagen wel in hun kraag vatten. Of de onleefbare wijken schoon vegen van al die bi-culturelen kans jongeren die NL naar de klote helpen.
Dat is een beetje appelen met peren vergelijken vind ik. Heel veel dingen zijn krom in Nederland maar dat is niet alleen hier. Kijk eens naar Belgie, dat is pas een bananenrepubliek. Overheidsgebouwen die lijken op gebouwen uit het voormalig USSR, corruptie enz enz...

In elk land zijn dingen waar je je aan zou ergeren maar regels zijn regels en daar moeten we ons nu eenmaal aan houden. De burger trekt toch aan het kortste eind.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 29 aug 2007, 18:51

Wat heeft bellen in de auto met Driving Fun te maken? Ik doe het zelf ook hoor, maar geen reden voor een hoop stampij. Iedereen weet dat het niet mag. En zoals Bert voor mij al aangaf vind ik het eigenlijk maar goed ook. Man o man wat zie je mensen domme dingen doen als ze aan het telefoneren zijn in de auto. 1 van de meest gehate vind ik nog altijd als de auto voor mij plotseling zijn remlampen laat branden omdat zijn telefoon over gaat :evil:

Hans

Bericht door Hans » 29 aug 2007, 19:00

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 29 aug 2007, 19:06

Ze zijn er fel op, waarom: begroting van XXX miljoen.
Die kleine dingen is gewoon makkelijk scoren voor die figuren.

Die begroting gaat alleen maar groeien, dus het aantal boetes en vooral de hoogte ervan ook.

Het is voor de NL regering zo'n grote berg geld, zal altijd zo blijven.

Plaats reactie