BMW e39 530i automaat
- RVV
BMW e39 530i automaat
Kan iemand vertellen wat de plus en minpunten zijn ?
Heb dit ding gezien op het net.
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal
Lijkt me wel een net ding.
- GTRene
lijkt inderdaad wel een net ding...maar wat wil jij ermee dan
als ik zo'n type zou kopen dan minimaal de 540i en als het betaalbaar zou zijn de M5, immers de 540i is ongeveer hetzelfde gewicht maar meer vermogen wat bij het gewicht past en je verwacht daar ook V8 bij, de 3.0 is ook V8 maar kleine inhoud en als je die te koop zet al;s 3.0 kun je nog denken 6cill...

als ik zo'n type zou kopen dan minimaal de 540i en als het betaalbaar zou zijn de M5, immers de 540i is ongeveer hetzelfde gewicht maar meer vermogen wat bij het gewicht past en je verwacht daar ook V8 bij, de 3.0 is ook V8 maar kleine inhoud en als je die te koop zet al;s 3.0 kun je nog denken 6cill...
- RVV
Opvolger van de 325i touring ?
Een M5 kan ook hoor maar is allemaal en beetje te extreem voor het gebruiksdoel, namelijk een familycar.
De e60 530i beviel me niet voor het geld, en allemaal nog dik boven de 34K. Dat heb ik voorlopig niet meer meer over voor een gezinsbak.
Heb niet mijn zinnen er gelijk op gezet, maar zo'n 530i heeft wel mijn aandacht. Vandaar ook de vraag naar de plus en minpunten.
Een M5 kan ook hoor maar is allemaal en beetje te extreem voor het gebruiksdoel, namelijk een familycar.
De e60 530i beviel me niet voor het geld, en allemaal nog dik boven de 34K. Dat heb ik voorlopig niet meer meer over voor een gezinsbak.
Heb niet mijn zinnen er gelijk op gezet, maar zo'n 530i heeft wel mijn aandacht. Vandaar ook de vraag naar de plus en minpunten.
- RVV
Ik loop al jaren rond met het idee om de touring weg te doen Joop
Wil wel binnen BMW kringen blijven.
Kwam ook nog deze tegen, alleen jammer van het interieur, ben ik geen liefhebber van.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Kwam ook nog deze tegen, alleen jammer van het interieur, ben ik geen liefhebber van.
- Joop
Als Fünfer wel een lekkere reiswagen, als je dat zoekt. Als familiewagen zou ik toch voor een Fünfer touring gaan, met kleine koters. Als ze wat groter zouden zijn voldoet een sedan prima.
Enige nadelen die ik zie; zijn de iets hogere onderhoudskosten; sommige onderdelen slijten iets harder (o.a. door het hogere gewicht).
Die 330i is ook een hele nette auto. Gelukkig liggen er wel zwarte matten in, de geel-beige matten zijn binnen no-time smerig.
Enige nadelen die ik zie; zijn de iets hogere onderhoudskosten; sommige onderdelen slijten iets harder (o.a. door het hogere gewicht).
Die 330i is ook een hele nette auto. Gelukkig liggen er wel zwarte matten in, de geel-beige matten zijn binnen no-time smerig.
- GTRene
- GTRene
deze misschien wel wat voor jullie, en macboy zal jaloers zijn op het interieur
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=jecfohsal41

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=jecfohsal41
-
Erg gaaf ding, die touring. Interieur vind ik erg mooi voor andere mensen, ik hoef het nietRico v Velzen schreef:Ik loop al jaren rond met het idee om de touring weg te doen Joop![]()

Ben altijd bang dat een dergelijk licht interieur er sneller uitgeleefd uit ziet dan een donker interieur.
-
Re: BMW e39 530i automaat
Minpunten heb je niet imho. Of het moet die verdomde kofferbak zijn waar ik bijna in moet springen om m'n boodschappen eruit te kunnen vissen. Remmen en banden slijten wat harder dan een drie. Verder is het een bombproof model. Oh ja, de pixels in het dashboard is een standaard kwaal. Heb ik nu ook last van. Halve lettertjes, donkere plekken. Volgens de dealer alleen op te lossen door een nieuwe klokkenwinkel te plaatsen a 700 euro. Geloof dat er een bedrijf is die dat voor 140 euri kan fixen. Verkies de e39 ten allen tijden boven een e46.Rico v Velzen schreef:Kan iemand vertellen wat de plus en minpunten zijn ?
-
OnlineFabian
helemaal. Pixel-uitval is een probleem (E38, E39 en X5), is heel makkelijk te repareren voor 100 Euro.allen schreef:Minpunten heb je niet imho. Of het moet die verdomde kofferbak zijn waar ik bijna in moet springen om m'n boodschappen eruit te kunnen vissen. Remmen en banden slijten wat harder dan een drie. Verder is het een bombproof model. Oh ja, de pixels in het dashboard is een standaard kwaal. Heb ik nu ook last van. Halve lettertjes, donkere plekken. Volgens de dealer alleen op te lossen door een nieuwe klokkenwinkel te plaatsen a 700 euro. Geloof dat er een bedrijf is die dat voor 140 euri kan fixen. Verkies de e39 ten allen tijden boven een e46.Rico v Velzen schreef:Kan iemand vertellen wat de plus en minpunten zijn ?
Mijn vader heeft een E39 530iA, een genot om mee te rijden. Heerlijke motor, de combi met automaat is geweldig. Ik heb net de pixels laten repareren en meteen zijn navigatie ge-upgrade naar een DVD-systeem en meteen NL-software erop laten zetten. Hij is weer helemaal in zn nopjes. Heeft nu 150K gereden, is een ex-leaser van de leasemij waar ik werk. Enige probleem dat er geweest is sinds hij hem heeft (2,5 jaar), is een kapot wiellager voor en ik heb er nieuwe schijven en blokken op gezet. Tevens 1 kapotte draagarm achter en een nieuwe multi-riem. Verder gedurende zijn leasecontract ook niets meegemaakt behalve olie en filtertjes en een keer remmen rondom vervangen.
Goed spul dus.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan ben ik fout bezig
Geen haar op m'n hoofd die er ook maar een minuut over peinst om een sedan te verkiezen boven een station.
Zeker met 2 kinderen.
Een sedan is een ramp om iets in te vervoeren.
Ga ik af op mijn Volvo 850 ervaring (vergelijkbaar) en nog zonder kids.
Hoe kreeg je die fietsen erin?
Ik zet ze er gewoon in

Geen haar op m'n hoofd die er ook maar een minuut over peinst om een sedan te verkiezen boven een station.
Zeker met 2 kinderen.
Ik zet ze er gewoon in

- Sander S.
hehe, bank naar beneden, wielen eruit en neerleggen. Geen enkel probleem.Arthur schreef:Dan ben ik fout bezig![]()
Zeker met 2 kinderen.
Ik zet ze er gewoon in
Mijn neef reed altijd gave auto's. M3, RS4 heeftie gehad, etc. Nu heeft ie vorig jaar een kindje gekregen, wat doet die ? Schaft hij een Espace V6 aan. Volgens mij wil je dan gewoon voldoen aan het huisje-boompje-beestje gevoel. Ohw, een kindje ? dan moet ik ook een gruwelijk grote bak hebben waar ik allemaal onnodige tering-zooi in mee kan nemen en waar we mee op vakantie kunnen naar de camping in Zuid-Frankrijk met mijn sandalen en mijn buideltasje

Komt bij dat een E39 Touring een stuk minder mooi is om te zien als een Sedan, maar dat is weer persoonlijk
- Arthur
Kijk, wielen kunnen er bij mij inblijven
Als je neef dat echt wilde had hij een Scenic of Zafira aangeschaft.
Espace is serieus groot.
En waarom gelijk in een hokje plaatsen?
Of zegt hij ook dat jij in je "Johnny" jaren bent blijven hangen of in een Midlife crisis verkeert?
Ik koop een auto waar ik mij op dat moment goed bij voel.
Niet wat een ander ervan denkt.
En ja, in zo'n echte MPV KUN je tenminste iets meenemen...

Als je neef dat echt wilde had hij een Scenic of Zafira aangeschaft.
Espace is serieus groot.
En waarom gelijk in een hokje plaatsen?
Of zegt hij ook dat jij in je "Johnny" jaren bent blijven hangen of in een Midlife crisis verkeert?
Ik koop een auto waar ik mij op dat moment goed bij voel.
Niet wat een ander ervan denkt.
En ja, in zo'n echte MPV KUN je tenminste iets meenemen...

- Sander S.
haha, ik keur je keuzes niet af hoor, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Maar het rare is dat hij erover blijft klagen. 'Jah, nu ik een kindje heb is dat over voor mij, ik wou dat ik nog een dikke bak kon rijden'.
Dan ben je toch gewoon een oetlul eerste klas
Arthur,
Wedstrijdje spullen meenemen ?? Ik heb ook nog een Tundra hier staan heh 8)
Maar het rare is dat hij erover blijft klagen. 'Jah, nu ik een kindje heb is dat over voor mij, ik wou dat ik nog een dikke bak kon rijden'.
Dan ben je toch gewoon een oetlul eerste klas

Arthur,
Wedstrijdje spullen meenemen ?? Ik heb ook nog een Tundra hier staan heh 8)
- Arthur
- Hugo Bos
M'n moeder rijdt een '02 E39 525i touring. Heerlijke reiswagen. Verbruik van precies 10L/100KM (met eigenlijk alleen lange afstanden, geen boodschappenautootje) dus bij een 530i wel rekening houden met een relatief hoog verbruik.
Electrische stoelen willen nog wel eens inwendig ontsporen waardoor de helft van de stoel nog maar werkt, maar dat soort dingen merk je wel bij de proefrit.
Kan zo niet zien of er MK3 of MK4 navigatie in zit, maar waarschijnlijk MK3. Een upgrade is prettig ivm snelheid en DVD's met de kaarten erop (laden sneller).
Ik vind de prijs erg meevallen, zeker voor een 530i met zo'n km-stand.
Als er iets met de km-stand gedaan is, is dat mogelijk te zien door een stip die zich naast de cijfers weergeeft. Minder dan 14000KM per jaar... Dat rij ik zelfs op mn eenwieler wel.
Electrische stoelen willen nog wel eens inwendig ontsporen waardoor de helft van de stoel nog maar werkt, maar dat soort dingen merk je wel bij de proefrit.
Kan zo niet zien of er MK3 of MK4 navigatie in zit, maar waarschijnlijk MK3. Een upgrade is prettig ivm snelheid en DVD's met de kaarten erop (laden sneller).
Ik vind de prijs erg meevallen, zeker voor een 530i met zo'n km-stand.
Als er iets met de km-stand gedaan is, is dat mogelijk te zien door een stip die zich naast de cijfers weergeeft. Minder dan 14000KM per jaar... Dat rij ik zelfs op mn eenwieler wel.
-
Waar had jij dat laten doen? 100 Euri is wel lekker goedkoop.Fabian schreef:helemaal. Pixel-uitval is een probleem (E38, E39 en X5), is heel makkelijk te repareren voor 100 Euro.
- Dennis Cavallino
Rico, ik vind zelf de 530i Automaat combinatie niet fijn. Komt misschien omdat ik veel met de 525d-530d-535d's heb gereden. Liever een benzine met een handbak. En een diesel liever met een automaat.
Kwestie van gevoel en dus wel even uitgebreid proefrijden met zo'n automaat om te ervaren hoe jij dat vindt.
Persoonlijk zou ik de E39 overslaan en wachten tot je een E60 kan scoren.
Kwestie van gevoel en dus wel even uitgebreid proefrijden met zo'n automaat om te ervaren hoe jij dat vindt.
Persoonlijk zou ik de E39 overslaan en wachten tot je een E60 kan scoren.