SEAT LEON II CUPRA

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

SEAT LEON II CUPRA

Bericht door Luca » 24 aug 2007, 18:41

De kogel is door de kerk. Vanaf 21 sep ben ik de trotse eigenaar van een SEAT LEON II CUPRA met 240 pk.

Ben zeer tevreden met de deal die ik heb gemaakt mbt de inruil van mijn GTI. Heb zeer goedkoop de laatste maanden in mijn GTI gereden. Omdat de CUPRA bij een andere dealer in de showroom staat, kan de CUPRA, op korte termijn van dealer wisselen. Dit zorgt ervoor dat ik op korte termijn kan gaan rijden met de 240 pk.

Zie hierbij alvast de 1e foto van de CUPRA :D
Laatst gewijzigd door Luca op 17 sep 2007, 17:14, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 aug 2007, 18:45

Mooie wagen :!:

Je hebt wel iets met zilver grijs of niet :?:

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 24 aug 2007, 18:47

Misschien saai: maar ik koop alleen een auto in het zilver of in het grijs. :wink:

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 24 aug 2007, 18:57

Veel plezier ermee. Neem aan dat je de stap van de GTI naar de Cupra gemaakt hebt voor het nog grotere tuningspotentieel?

Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 24 aug 2007, 18:59

k33z: moet eerlijk zeggen van niet. Het puur om weer iets anders te rijden. Ivm garantie, kosten e.d. is tunen op dit moment nog uitgesloten ookal nemen sommige bedrijven de garantie over. Ik ga eerst genieten van de auto zoals die nu is. Moet zeker gaan lukken. :wink:

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 24 aug 2007, 19:02

Ok, aparte stap maar als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt :)

Kwa rijden is het natuurlijk precies hetzelfde als de GTI, alleen zit er een ander schilletje omheen.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 aug 2007, 20:13

Inderdaad een vreemde stap, zeker omdat je die 40 pk ook in de Golf vrij goedkoop had terug vinden.
Kees zijn Golf heeft zelfs 275pk heb ik begrepen.

Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.
De seat ziet er leuk uit, maar voor mij blijft de GTI een klassieker in dit segment en daardoor waardevast. Op het einde van de rit na inruil, scheelt het maar weinig.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 24 aug 2007, 20:46

Mooie auto;dit is als ik het goed heb het zelfde blok als de laatste S3 met de twinscroll turbo,ietsjes geknepen van 265 naar 240 pk?
Dan heeft het blok meer potentie(in eerste instantie)dan de golf V gti,inclusief sterker onderblok.
Meende dit ergens gelezen te hebben :?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 24 aug 2007, 21:31

Met Rebel eens.
Veel plezier met de Leon Luca 8)

Wat ga je over zes maanden kopen, ik bedoel heb je al weer iets op het oog :lol:

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 25 aug 2007, 00:13

R32 V :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 aug 2007, 00:15

gefeliciteerd ermee, ik moet zeggen dat je 1 van de markantste forumbezoekers bent qua auto aankopen :wink:

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 aug 2007, 01:52

Wel hulde dat je altijd zilvergrijs neemt! ;)

Gefeliciteerd iig! De Seat zal in goede handen zijn.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 25 aug 2007, 05:12

Op zich een mooie auto maar de R32 V is toch een stapje hoger.

Heb met de LCII gereden en moet zeggen dat ie goed in de bochten ligt
maar de afwerking is belabberd.,zicht naar achteren een ramp.

Maja over 6 maanden weet je dat pas he Luca?

Evengoed gefeliciteerd met je Cupra hoor het is zeker geen mietje!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 aug 2007, 09:29

Luca schreef:Misschien saai: maar ik koop alleen een auto in het zilver of in het grijs. :wink:
Mwaah misschien wel maar ik ben zelf ook wel grijs liefhebber :wink: Daarnaast staat het altijd ongeacht welke auto je neemt 8)

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 25 aug 2007, 12:23

Bedankt voor de leuke reacties. Mbt de afwerkling: het is geen volkswagen maar zeker ook geen EVO :wink:

Heb gisteren in een "zwarte" CUPRA gereden. De kleur is mooi maar niet op deze auto. Alle zwarte delen en de zwarte spiegels vallen gewoon weg. Erg jammer. Daarom zeker ZILVER! :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 aug 2007, 13:01

Zijn de prestaties net zo goed als van de S3 ?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 25 aug 2007, 13:43

Rico v Velzen schreef:Zijn de prestaties net zo goed als van de S3 ?
Nee, komt niet eens in de buurt.
Rebel schreef:De seat ziet er leuk uit, maar voor mij blijft de GTI een klassieker in dit segment en daardoor waardevast. Op het einde van de rit na inruil, scheelt het maar weinig.
Is dit niet een beetje onzin wat je schrijft? Op het einde bij inruil maakt het niet veel uit. Dus.... een duurdere auto (VW) levert meer op met inruil dan een goedkopere (Seat). Als het dus op het einde niets uitmaakt dan is het verschil in waardevastheid ook nihil.
Ik denk zelfs dat een Cupra meer op zal brengen dan een "gewone" GTI.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 25 aug 2007, 14:14

In de CUPRA zit idd dezelfde motor als in de S3. (alleen geknepen)

Heb nooit in een S3 gereden maar in de autoweek heeft een stuk gestaan over de CUPRA tov de S3. De S3 is een 4wd waarbij de prestaties natuurlijk wel beter zijn tov de CUPRA. Maar gezien de prijs was de voorkeur van de "autoweek" toch voor de CUPRA. Je krijgt heel veel voor "weinig" geld.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 aug 2007, 14:23

kost zo'n ding nieuw dan ?

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 25 aug 2007, 14:28

Ik dacht al,dit is degene met de twinscroll :wink: ,heeft behoorlijk wat tuningpotentie,te vergelijken met de S3?
Ik denk dat met name de golf 1 gti en golf 2 gti's(G60/16v) in originele staat in aanmerking komen voor klassieker.
De golf 1 1,6 gti met de oetinger 16v-kop ook.

@Harry,weet je dat zeker van die prestaties tov een S3,of bedoel je het algehele weggedrag?
Ik dacht dat bij acceleratie in rechte lijn de cupra niet zoveel onderdeed of zelfs gelijkwaardig was aan een S3,vanwege het gewichtsnadeel en het verlies van wiel-pk's door de 4wd van de S3(behalve vanuit stilstand ivm wielspin van de cupra)?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 25 aug 2007, 17:18

S3;
0-100 5,7
0-140 10,6
0-180 18,4
topsnelheid 250 km/h
Hockenheim 1:17,5

CupraII
0-100 6,6
0-140 11,7
0-180 20,3
topsnelheid 247 km/h
Hockenheim 1:20,3

GTI Ed30
0-100 6,3
0-140 11,5
0-180 19,8
Topsnelheid 243 km/h

Ik vond het verschil groter dan ik verwachte. Alhoewel die 0-100 natuurlijk volledig aan de 4wd te danken is. Als ik zie hoe snel een EVO van kiet af gaat.

Tuningpotentieel is natuurlijk mega met zo'n apparaat. Ik ben ook benieuwd naar de tests waarbij zo'n ding dik 300pk heeft.
Laatst gewijzigd door Harrie op 25 aug 2007, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 25 aug 2007, 17:19

ging iets fout. :oops:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 25 aug 2007, 17:50

hmm,ja het verschil is tot de 100 zo'n 1 sec,maar naar de 200 al zo'n 2 sec,wat inderdaad aangeeft dat de S3 ook bij hogere snelheden begint uit te lopen,misschien door het 50 nm hogere koppel van de S3?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 25 aug 2007, 18:36

Harry, dat is geen "onzin".
Met het "verschil op het einde" bedoelde ik, dat een goedkoper type auto niet altijd ook zo goedkoop is op het einde van de rit.
Uiteindelijk draait het om de afschrijving per jaar.
Vaak blijken de VW's een goede restwaarde te bezitten, waardoor de duurdere aanschafsprijs weer een klein beetje gecompenseerd wordt.
Want laten we eerlijk zijn, als een Seat even duur was als een gelijkwaardige VW of Audi, kocht men een VW of Audi

Ik meen gelezen te hebben op een engels forum dat de S3 nog enkele andere aanpassingen heeft tav het draaiende gedeelte, in vergelijk met de Cupra. Motorische dus, ivm het hogere vermogen.
Cupra is een standaard TFSI-blok getuned.



Nieuwe TT-S krijgt ook het aangepaste S3 blok en men verwacht met +275 hp.
Tijden hierboven vallen me ook iets tegen. Standaard TT met 200pk (!) en DSG is nog een fractie sneller van 0 tot 100........6.4 sec
En rondje hockenheim doet hij in 1.18.9 min
Dus veel van die 40 pk gaan verloren aan het hogere gewicht van de Cupra.



Maar een VW GTI tunen tot 275pk en een onderstelaanpassing zoals Kees gedaan heeft .... spreekt me dan nog het meest aan.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 aug 2007, 19:09

Rebel schreef:Ik meen gelezen te hebben op een engels forum dat de S3 nog enkele andere aanpassingen heeft tav het draaiende gedeelte, in vergelijk met de Cupra. Motorische dus, ivm het hogere vermogen.
Cupra is een standaard TFSI-blok getuned.
Klopt. De cilinderkop van een S3 is van een andere legering gemaakt voor het aan kunnen van een hogere thermische belasting. De Cupra heeft dit zo ver ik weet niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten