SEAT LEON II CUPRA
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
SEAT LEON II CUPRA
De kogel is door de kerk. Vanaf 21 sep ben ik de trotse eigenaar van een SEAT LEON II CUPRA met 240 pk.
Ben zeer tevreden met de deal die ik heb gemaakt mbt de inruil van mijn GTI. Heb zeer goedkoop de laatste maanden in mijn GTI gereden. Omdat de CUPRA bij een andere dealer in de showroom staat, kan de CUPRA, op korte termijn van dealer wisselen. Dit zorgt ervoor dat ik op korte termijn kan gaan rijden met de 240 pk.
Zie hierbij alvast de 1e foto van de CUPRA
Ben zeer tevreden met de deal die ik heb gemaakt mbt de inruil van mijn GTI. Heb zeer goedkoop de laatste maanden in mijn GTI gereden. Omdat de CUPRA bij een andere dealer in de showroom staat, kan de CUPRA, op korte termijn van dealer wisselen. Dit zorgt ervoor dat ik op korte termijn kan gaan rijden met de 240 pk.
Zie hierbij alvast de 1e foto van de CUPRA
Laatst gewijzigd door Luca op 17 sep 2007, 17:14, 5 keer totaal gewijzigd.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Inderdaad een vreemde stap, zeker omdat je die 40 pk ook in de Golf vrij goedkoop had terug vinden.
Kees zijn Golf heeft zelfs 275pk heb ik begrepen.
Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.
De seat ziet er leuk uit, maar voor mij blijft de GTI een klassieker in dit segment en daardoor waardevast. Op het einde van de rit na inruil, scheelt het maar weinig.
Kees zijn Golf heeft zelfs 275pk heb ik begrepen.
Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.
De seat ziet er leuk uit, maar voor mij blijft de GTI een klassieker in dit segment en daardoor waardevast. Op het einde van de rit na inruil, scheelt het maar weinig.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Op zich een mooie auto maar de R32 V is toch een stapje hoger.
Heb met de LCII gereden en moet zeggen dat ie goed in de bochten ligt
maar de afwerking is belabberd.,zicht naar achteren een ramp.
Maja over 6 maanden weet je dat pas he Luca?
Evengoed gefeliciteerd met je Cupra hoor het is zeker geen mietje!
Heb met de LCII gereden en moet zeggen dat ie goed in de bochten ligt
maar de afwerking is belabberd.,zicht naar achteren een ramp.
Maja over 6 maanden weet je dat pas he Luca?
Evengoed gefeliciteerd met je Cupra hoor het is zeker geen mietje!
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Nee, komt niet eens in de buurt.Rico v Velzen schreef:Zijn de prestaties net zo goed als van de S3 ?
Is dit niet een beetje onzin wat je schrijft? Op het einde bij inruil maakt het niet veel uit. Dus.... een duurdere auto (VW) levert meer op met inruil dan een goedkopere (Seat). Als het dus op het einde niets uitmaakt dan is het verschil in waardevastheid ook nihil.Rebel schreef:De seat ziet er leuk uit, maar voor mij blijft de GTI een klassieker in dit segment en daardoor waardevast. Op het einde van de rit na inruil, scheelt het maar weinig.
Ik denk zelfs dat een Cupra meer op zal brengen dan een "gewone" GTI.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
In de CUPRA zit idd dezelfde motor als in de S3. (alleen geknepen)
Heb nooit in een S3 gereden maar in de autoweek heeft een stuk gestaan over de CUPRA tov de S3. De S3 is een 4wd waarbij de prestaties natuurlijk wel beter zijn tov de CUPRA. Maar gezien de prijs was de voorkeur van de "autoweek" toch voor de CUPRA. Je krijgt heel veel voor "weinig" geld.
Heb nooit in een S3 gereden maar in de autoweek heeft een stuk gestaan over de CUPRA tov de S3. De S3 is een 4wd waarbij de prestaties natuurlijk wel beter zijn tov de CUPRA. Maar gezien de prijs was de voorkeur van de "autoweek" toch voor de CUPRA. Je krijgt heel veel voor "weinig" geld.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Ik dacht al,dit is degene met de twinscroll ,heeft behoorlijk wat tuningpotentie,te vergelijken met de S3?
Ik denk dat met name de golf 1 gti en golf 2 gti's(G60/16v) in originele staat in aanmerking komen voor klassieker.
De golf 1 1,6 gti met de oetinger 16v-kop ook.
@Harry,weet je dat zeker van die prestaties tov een S3,of bedoel je het algehele weggedrag?
Ik dacht dat bij acceleratie in rechte lijn de cupra niet zoveel onderdeed of zelfs gelijkwaardig was aan een S3,vanwege het gewichtsnadeel en het verlies van wiel-pk's door de 4wd van de S3(behalve vanuit stilstand ivm wielspin van de cupra)?
Ik denk dat met name de golf 1 gti en golf 2 gti's(G60/16v) in originele staat in aanmerking komen voor klassieker.
De golf 1 1,6 gti met de oetinger 16v-kop ook.
@Harry,weet je dat zeker van die prestaties tov een S3,of bedoel je het algehele weggedrag?
Ik dacht dat bij acceleratie in rechte lijn de cupra niet zoveel onderdeed of zelfs gelijkwaardig was aan een S3,vanwege het gewichtsnadeel en het verlies van wiel-pk's door de 4wd van de S3(behalve vanuit stilstand ivm wielspin van de cupra)?
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
S3;
0-100 5,7
0-140 10,6
0-180 18,4
topsnelheid 250 km/h
Hockenheim 1:17,5
CupraII
0-100 6,6
0-140 11,7
0-180 20,3
topsnelheid 247 km/h
Hockenheim 1:20,3
GTI Ed30
0-100 6,3
0-140 11,5
0-180 19,8
Topsnelheid 243 km/h
Ik vond het verschil groter dan ik verwachte. Alhoewel die 0-100 natuurlijk volledig aan de 4wd te danken is. Als ik zie hoe snel een EVO van kiet af gaat.
Tuningpotentieel is natuurlijk mega met zo'n apparaat. Ik ben ook benieuwd naar de tests waarbij zo'n ding dik 300pk heeft.
0-100 5,7
0-140 10,6
0-180 18,4
topsnelheid 250 km/h
Hockenheim 1:17,5
CupraII
0-100 6,6
0-140 11,7
0-180 20,3
topsnelheid 247 km/h
Hockenheim 1:20,3
GTI Ed30
0-100 6,3
0-140 11,5
0-180 19,8
Topsnelheid 243 km/h
Ik vond het verschil groter dan ik verwachte. Alhoewel die 0-100 natuurlijk volledig aan de 4wd te danken is. Als ik zie hoe snel een EVO van kiet af gaat.
Tuningpotentieel is natuurlijk mega met zo'n apparaat. Ik ben ook benieuwd naar de tests waarbij zo'n ding dik 300pk heeft.
Laatst gewijzigd door Harrie op 25 aug 2007, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Harry, dat is geen "onzin".
Met het "verschil op het einde" bedoelde ik, dat een goedkoper type auto niet altijd ook zo goedkoop is op het einde van de rit.
Uiteindelijk draait het om de afschrijving per jaar.
Vaak blijken de VW's een goede restwaarde te bezitten, waardoor de duurdere aanschafsprijs weer een klein beetje gecompenseerd wordt.
Want laten we eerlijk zijn, als een Seat even duur was als een gelijkwaardige VW of Audi, kocht men een VW of Audi
Ik meen gelezen te hebben op een engels forum dat de S3 nog enkele andere aanpassingen heeft tav het draaiende gedeelte, in vergelijk met de Cupra. Motorische dus, ivm het hogere vermogen.
Cupra is een standaard TFSI-blok getuned.
Nieuwe TT-S krijgt ook het aangepaste S3 blok en men verwacht met +275 hp.
Tijden hierboven vallen me ook iets tegen. Standaard TT met 200pk (!) en DSG is nog een fractie sneller van 0 tot 100........6.4 sec
En rondje hockenheim doet hij in 1.18.9 min
Dus veel van die 40 pk gaan verloren aan het hogere gewicht van de Cupra.
Maar een VW GTI tunen tot 275pk en een onderstelaanpassing zoals Kees gedaan heeft .... spreekt me dan nog het meest aan.
Met het "verschil op het einde" bedoelde ik, dat een goedkoper type auto niet altijd ook zo goedkoop is op het einde van de rit.
Uiteindelijk draait het om de afschrijving per jaar.
Vaak blijken de VW's een goede restwaarde te bezitten, waardoor de duurdere aanschafsprijs weer een klein beetje gecompenseerd wordt.
Want laten we eerlijk zijn, als een Seat even duur was als een gelijkwaardige VW of Audi, kocht men een VW of Audi
Ik meen gelezen te hebben op een engels forum dat de S3 nog enkele andere aanpassingen heeft tav het draaiende gedeelte, in vergelijk met de Cupra. Motorische dus, ivm het hogere vermogen.
Cupra is een standaard TFSI-blok getuned.
Nieuwe TT-S krijgt ook het aangepaste S3 blok en men verwacht met +275 hp.
Tijden hierboven vallen me ook iets tegen. Standaard TT met 200pk (!) en DSG is nog een fractie sneller van 0 tot 100........6.4 sec
En rondje hockenheim doet hij in 1.18.9 min
Dus veel van die 40 pk gaan verloren aan het hogere gewicht van de Cupra.
Maar een VW GTI tunen tot 275pk en een onderstelaanpassing zoals Kees gedaan heeft .... spreekt me dan nog het meest aan.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Klopt. De cilinderkop van een S3 is van een andere legering gemaakt voor het aan kunnen van een hogere thermische belasting. De Cupra heeft dit zo ver ik weet niet.Rebel schreef:Ik meen gelezen te hebben op een engels forum dat de S3 nog enkele andere aanpassingen heeft tav het draaiende gedeelte, in vergelijk met de Cupra. Motorische dus, ivm het hogere vermogen.
Cupra is een standaard TFSI-blok getuned.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten