Even in een notedop:
EGR afsluiten (zijn metalen slangetjes die uit het blok komen en de inlaatlucht verwarmen of zoiets). Scheelt vermogen.
Er komen twee rubberen slangetjes uit op de horizontale buis vanaf luchtfilter naar luchtmassameter. Deze haal je los en maak je dicht (met kurk + ronde klem bijvoorbeeld). Dat hele luchtfilterhuis kun je weghalen tot aan de luchtmassameter. Een open-air filter zet je direct op de luchtmassameter. Dan heb je een lekker fel reagerend blokje!
Verlagen: Voorveren 1 ring afslijpen (wel volledig demonteren, meteen mooi moment om topmounts eraf te halen, open te maken, schoon te maken en smeren met nieuw lagervet. Stuurt je auto ook meteen soepel). Klinkt gek, maar het onderste deel van de ring is slapper dan rest van de veer, dus je auto is zowel verlaagd als stugger! Geen gein.
Achter kún je hem verlagen dmv aluminium/stalen blokken van zo'n 5cm tussen de bladveren te bevestigen. Ik had dit echter niet gedaan en dan blijft je auto achter wat hoger staan. Zorgt voor veel mooiere driftcapaciteiten!
Achterdempers kun je trouwens in Koni Rood kopen, van de Alfa Giulia bijvoorbeeld. Dat past als enige sportdemper (dit is een geheim dat bijna niemand weet). Ik had zelf gewone dempers, omdat dat leuker driften is, je auto gaat sneller dwars en je houdt meer controle. Maar voor racen zijn die dempers een aanrader. Koni Rood voor de voorkant is geleverd voor de V360 cup. Stug zat, maar niet nodig voor driften in mijn ogen.
www.wielhoven.com levert camper aanpassingen middels een ruilsysteem van je voorste draagarmen. Echter alleen voor Cup rijders (wel gratis).
Verder moet je je volledige auto strippen. Interieur eruit, bekleding + isolatie en dakhemel eruit. Van die teermatjes op de bodem verwijderen met een warme fohn en spatel. Achter en onder het dashboard zit heel veel isolatiemateriaal, dat moet allemaal weg. Scheelt je vele kilo's in totaal. Met de volgende upgrade zal je 360 veranderen in een BMW 325 'killer'
Velgen: 4x100 met ET waarde 13 met 195-50-15 bandjes (merk en type moet je maar mee experimenteren, achter had ik meukbanden met beetje grip, voor had ik Champiro's van Euromaster geloof ik, nooit onderstuur!). Ik had zelf lichtgewicht volkswagen/opel ATS velgen.
Edit: ivm oude site die gelukkig niet meer werkt volgt de foto nog:
Daar staat een foto van mijn V360 met paintjob driftend op Zolder. Daar zie je dat de velgen mooi wijd staan en de wielkasten vullen. Doordat je de auto voor hebt verlaagd, stugger hebt gemaakt en je wielen verder naar buiten staan helt de auto nauwelijks meer over, maar wel genoeg voor mooi driftwerk.
Verder heb je een goed stuur nodig. Koop een sportstuur naafverlenger voor een Peugeot 205, 305, 405 en monteer een stuurtje van OMP/Sparco of een kloon daarvan (bijna alle merken passen).
Een kuipstoel heb ik gemonteerd door de oude stoel te verwijderen. De beugels die vastzitten aan de bodem heb ik eruit geslepen en toen heb ik een stoel op de bodem gemonteerd. Ik zat wel erg laag toen. Beter is het om ze op van die L-profielen van OMP/Sparco oid te plaatsen, maar je moet wel even opletten met de tunnel tussen de voorstoelen in, want je moet de frames naar binnen toe plaatsen. Iets op maat laten maken is wellicht beter.
Dat was het wel denk ik. Op www.volvo300club.nl stonden vroeger altijd wel wat tips wat betreft EGR afsluiten, luchtfilter verwijderen etc. Dat zorgt ervoor dat je auto gewoon sneller wordt voor nog geen 20 euro. Op mijn oude site staan ook wat tips, o.a. met kurk + klemmetjes die open rubberen kanaaltjes afsluiten (zal foto's even hier uploaden binnenkort).
Een rolkooi kun je eventueel ook door www.wielhoven.com laten maken, maar er zijn ook goedkopere bedrijven. Wielhoven maakt echter vrijwel de meeste kooien voor de V360 cup.
Succes!
Cav
P.s. Ik kocht mijn 360 ooit voor 99 euro, de prijzen zijn sindsdien gestegen tot absurde bedragen van 500 euro!!