Wegmisbruikers 207 km/u
- Davy MR2DRIFT
Wegmisbruikers 207 km/u
Net vond ik het filmpje van Wegmisbruikers, waarin ik mijn rijbewijs kwijtraak, omdat ik te hard heb gereden. Ik had de BMW net terug van de garage en had zeker te hard gereden, maar volgens mij was dat 160 km/u. Volgens hen 207 km/u. Op het moment dat ze mij op 207 klokken, zie je mijn remlichten al branden. Wat vinden jullie ervan?
http://www.youtube.com/watch?v=gRqbaZ5QocU
http://www.youtube.com/watch?v=gRqbaZ5QocU
- Davy MR2DRIFT
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Peter Tunissen
- Davy MR2DRIFT
- Davy MR2DRIFT
- Fabian
- Hans
Wat hield die cursus in, en wat koste die? Verder vind ik die beelden heel erg onduidelijk, je bent amper te zien, laat staan dat je kunt zien of ze in of uit lopen. En met de opmerking dat die politieman met zijn eigen ogen wel alles duidelijker ziet heb je dus niets aan.Davy MR2DRIFT schreef:Helaas vond de rechter het alles behalve onduidelijk. Koste me € 1250,- en 2 dagen cursus + 2 dagen evaluatie.
- Bert ///M3
-
- Sander S.
wat piept dat ding van je joh ?? net terug van de garage ?
R32 toch die in je te pakken heeft gehad ?
Ik heb nog weleens met de E36 330i bij de belgische grens een R32 met zwaailichten achter me aan gehad. Ben toen volle pijp naar Antwerpen geknald en daar de kroeg en later een hotel ingedoken.
Sorry Christoph
Ik heb nog weleens met de E36 330i bij de belgische grens een R32 met zwaailichten achter me aan gehad. Ben toen volle pijp naar Antwerpen geknald en daar de kroeg en later een hotel ingedoken.
Sorry Christoph

-
Ik kwam de volledige history van de E36 tegen in de auto trouwens... bij het vervangen van de vooruit, aan de hand van parkeerbonnetjes en een betalingsbewijs van EurodisneySander Spoolder schreef:wat piept dat ding van je joh ?? net terug van de garage ?
Sorry Christoph

Die Sander toch, uit de ééne gele achtbaan zo in de andere in het park.

Wel beetje minder overigens dat ik 3x in de week ofzo in Antwerpen rond rij

-
Die agent is conclusies aan het trekken uit zeer onduidelijke gegevens. ''U loopt uit'' Dat is heel mooi, maar als je zoomt of uitzoomt met een camera krijg je ook dergelijke effecten. Daarbij rijd je zeker 2 a 3 kilometer voor hun uit wat het inschatten van snelheid niet makkelijker maakt.
Je geeft toe te hard gereden te hebben want dat heb je ook maar om te stellen dat je 207km/h hebt gereden is m.i. gelul eerste klas. Helaas is het dan vechten tegen de bierkaai en dat verlies je toch 9 van de 10 keer.
Je geeft toe te hard gereden te hebben want dat heb je ook maar om te stellen dat je 207km/h hebt gereden is m.i. gelul eerste klas. Helaas is het dan vechten tegen de bierkaai en dat verlies je toch 9 van de 10 keer.
- volvoc30
- Sander S.
precies.volvoc30 schreef:Maar eelijk is eerlijk je reed wel snelheden die je je rijbewijs zouden kosten. 207 geloof ik ook niet maar 180-190 heb je wel gereden IMHO. Maar je bent een echte vent en accepteerd het allemaal. zo hoort het!!
Rijbewijs kwijt is rijbewijs kwijt, of dat nu met 10 km meer of minder is.
-
Boete wordt er helaas wel op aangepast.Sander Spoolder schreef:precies.volvoc30 schreef:Maar eelijk is eerlijk je reed wel snelheden die je je rijbewijs zouden kosten. 207 geloof ik ook niet maar 180-190 heb je wel gereden IMHO. Maar je bent een echte vent en accepteerd het allemaal. zo hoort het!!
Rijbewijs kwijt is rijbewijs kwijt, of dat nu met 10 km meer of minder is.
- Jurriaan
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- Davy MR2DRIFT
Dat ik een snelheid heb gereden die mij mijn rijbewijs kostte is een feit, maar wat ik bezwaarlijk vind, is dat de meting met de natte vinger methode uitgevoerd wordt. Komop zeg, je krijgt een R32 met de meest uitgebreide meetapparatuur en dan moet je je niet gaan verlagen tot zulke schattingen. In mijn geval zou het verschil niets uitgemaakt hebben, maar stel dat je een eigen bedrijf hebt en je rijdt altijd maximaal binnen de 50 km/u te hard marge en ze schatten je dan op zo'n manier op 60 te hard. Dan voel je je dus wel echt genaaid.
Het vreemde is dat de R32 voor het eerst achter mij zat toen ik de helft van de brug voorbij was. Daarna zien ze mij dus te hard rijden. Aan het einde van de brug sla ik met knipperlicht rechtsaf en rijden zij rechtdoor..... Om de een of andere vage reden besluit ik op het laatst ook linksaf te slaan, achter de R32 aan. Dat is zo 26 km lang gebeurd (ik achter de R32 met 120 waar je 120 mag). Ik had dus ieder moment af kunnen slaan en thuis op de bank kunnen gaan zitten, ware het niet dat de R32 mij na 26 km aanhield.
Het vreemde is dat de R32 voor het eerst achter mij zat toen ik de helft van de brug voorbij was. Daarna zien ze mij dus te hard rijden. Aan het einde van de brug sla ik met knipperlicht rechtsaf en rijden zij rechtdoor..... Om de een of andere vage reden besluit ik op het laatst ook linksaf te slaan, achter de R32 aan. Dat is zo 26 km lang gebeurd (ik achter de R32 met 120 waar je 120 mag). Ik had dus ieder moment af kunnen slaan en thuis op de bank kunnen gaan zitten, ware het niet dat de R32 mij na 26 km aanhield.
- Davy MR2DRIFT
Wellicht had Macboy meer voor elkaar gekregen, maar ik had een hele stapel met berekeningen, plattegronden en verweren om te laten zien, maar ik kreeg niet eens de kans om deze stukken uit mijn tas te halen. Laat staan dat de rechter objectief naar mijn filmpje had gekeken.BBVW schreef:ik vraag me af wat er gebeurd als je zo'n filmpje als bewijsvoering wil gebruiken in de rechtaal, wat die rechter er nu van vindt. Ze rijden zo ver van je af dat ze niet eens een goede meting kunnen doen, eigenlijk een schatting dus.
- Davy MR2DRIFT
Tsja, compressor hè:-) Nee, in de garage was het wiellager vervangen, maar ik moest thuis nog aan de slag met de spanrollen en multieriem.Sander Spoolder schreef:wat piept dat ding van je joh ?? net terug van de garage ?
Sorry Christoph