Retteketet met een chemisch bed
- RVV
Retteketet met een chemisch bed
Beterbed holding heeft minimaal 1300 zwaar kankerverwekkende matrassen uit china verkocht aan de nederlandse consument. Vpro programma argos, heeft via speurwerk uitgezocht dat er in de haven van rotterdam nog een container vol met benzeen matrassen staat. Beterbed doet alsof al een half jaar haar neus bloed maar is gewoon zwaar kankerverwekkende matrassen door blijven verkopen. tip, gelijk je aandelen beterbed verkopen. Aldus Ali chemicalie hoofdinkoper Beterbed.
- Jelmer850i
- RVV
Natuurlijk kan enige vorm van leedvermaak niet onderdrukken. Maar toen ik het radio programma Argos luisterde.
http://www.ochtenden.nl/afleveringen/34989751/ (MP3 van de aflevering)
En er nog even over na zat te denken, kan ik niet anders dan de conclussie trekken dat de Beterbed holding gewoon serieus fout bezig is. 6 maanden geleden werd er bij toeval een container onderschept met ongeveer 730 matrassen, die werd niet doorgelaten door de douane. Beterbed holding was op de hoogte en 14 andere containers zijn gewoon wel uitgeleverd.. 6 maanden lang zijn ze er van op de hoogte geweest dat er een container niet doorgelaten werd vanwege uiterst kankerverwekkende stoffen in matrassen (kosten voor opslag tot nu toe 9000 euro). Maar ondertussen wel gewoon 14 containers vol leveren aan consumenten.
Moet je voorstellen dat die matrassen ernstig vervuild chemisch afval is
Dus kan niet eens zomaar bij het grof vuil.
En daar slapen kindertjes op
Die uiters vatbaar zijn (volgens de experts) voor 1,2 dichloorethaan en benzeen, wat via de huid en ademhaling word opgenomen.
Voor de matrassenhandel in het algemeen zijn dit soort berichten ook niet echt optimistisch. Ik heb zelf sinds vrijdag meerdere telefoontjes van ongeruste klanten gehad, die ik gelukkig kan gerustellen omdat ik uitsluitend matrassen lever van Belgisch en Nederlands fabrikaat.
Ik hoef geen reclame voor mij eigen bedrijf te maken over ruggen van een ander, ook nooit gedaan, omdat het mijn vakgebied betreft heeft het mijn aandacht. Maar moet je eens voorstellen dat een voedselfabrikant 1,2 dichloorethaan en benzeen in het vreten stopte
Land zou te klein zijn.
http://www.ochtenden.nl/afleveringen/34989751/ (MP3 van de aflevering)
En er nog even over na zat te denken, kan ik niet anders dan de conclussie trekken dat de Beterbed holding gewoon serieus fout bezig is. 6 maanden geleden werd er bij toeval een container onderschept met ongeveer 730 matrassen, die werd niet doorgelaten door de douane. Beterbed holding was op de hoogte en 14 andere containers zijn gewoon wel uitgeleverd.. 6 maanden lang zijn ze er van op de hoogte geweest dat er een container niet doorgelaten werd vanwege uiterst kankerverwekkende stoffen in matrassen (kosten voor opslag tot nu toe 9000 euro). Maar ondertussen wel gewoon 14 containers vol leveren aan consumenten.
Ik heb helemaal niks tegen Beterbed, maar waar die lui mee bezig zijnIn de Rotterdamse haven staat al een half jaar een container op de kade met daarin 728 matrassen. Hij mag niet worden gelost. Het ministerie van VROM wil ...
... dat de inhoud wordt vernietigd. In de container is de giftige stof 1,2 dichloorethaan gemeten en die kan onder andere kanker veroorzaken. Maar 'Beter Bed', de eigenaar van de matrassen, doet niets. Waarom niet? Waren er nog meer containers op het schip met een zelfde giftige lading? Hoeveel giftige containers komen er elk jaar in de Rotterdamse haven? En wat doet de overheid daartegen? Argos over giftige matrassen en een overheid die slaapt.

En daar slapen kindertjes op

Voor de matrassenhandel in het algemeen zijn dit soort berichten ook niet echt optimistisch. Ik heb zelf sinds vrijdag meerdere telefoontjes van ongeruste klanten gehad, die ik gelukkig kan gerustellen omdat ik uitsluitend matrassen lever van Belgisch en Nederlands fabrikaat.
Ik hoef geen reclame voor mij eigen bedrijf te maken over ruggen van een ander, ook nooit gedaan, omdat het mijn vakgebied betreft heeft het mijn aandacht. Maar moet je eens voorstellen dat een voedselfabrikant 1,2 dichloorethaan en benzeen in het vreten stopte

Land zou te klein zijn.
- RVV
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Jurriaan schreef:Blij dat ik laatst een Mline en een Tempur gekocht heb. Beter dan die budget-ellende....
Tempurmatrassen kunnen inderdaad helpen bij mensen die voor langere tijd in bed liggen, en helpt tegen "doorliggen". Maar Tempur heeft een groot nadeel. Het ventileerd zeer slecht en neemt bijna geen vocht op. Waardoor veel mensen s'nachts een "zweterig" gevoel krijgen.
Auping is bezig met een gelijkwaardig materiaal als Tempur, dat echter wel goed ventileerd en vocht kan opnemen. Maar dit is nog niet klaar voor productie.
Beste keuze is nog steeds een matras die opgebouwd is uit materialen die goed het vocht opnemen en doorvoeren, zodat de matras goed droogt na een nacht slapen.
- duifjes.com
hoef geen reclame voor mij eigen bedrijf te maken over ruggen van een ander, ook nooit gedaan, omdat het mijn vakgebied betreft heeft het mijn aandacht. Maar moet je eens voorstellen dat een voedselfabrikant 1,2 dichloorethaan en benzeen in het vreten stopte
@Rico auto's is mijn vakgebied als ik hier altijd meelees denk ik al die lui lullen dom
@Rico auto's is mijn vakgebied als ik hier altijd meelees denk ik al die lui lullen dom

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet met het Tempur verhaal eens;Rebel schreef:Jurriaan schreef:Blij dat ik laatst een Mline en een Tempur gekocht heb. Beter dan die budget-ellende....
Tempurmatrassen kunnen inderdaad helpen bij mensen die voor langere tijd in bed liggen, en helpt tegen "doorliggen". Maar Tempur heeft een groot nadeel. Het ventileerd zeer slecht en neemt bijna geen vocht op. Waardoor veel mensen s'nachts een "zweterig" gevoel krijgen.
Auping is bezig met een gelijkwaardig materiaal als Tempur, dat echter wel goed ventileerd en vocht kan opnemen. Maar dit is nog niet klaar voor productie.
Beste keuze is nog steeds een matras die opgebouwd is uit materialen die goed het vocht opnemen en doorvoeren, zodat de matras goed droogt na een nacht slapen.
Tempur geeft in haar eigen reclame aan, dat je minder draait en rustiger slaapt in vergelijking met andere matrassen. Laat dat draaien nu net fysiologisch de reden zijn om geen decubitus (doorlig wonden) te ontwikkelen. Hoe minder draaien, des te groter de kans op decubitus. Bij een Tepur matras is de druk wel over een groter opperval uitgesmeerd, wat per saldo resulteert in minder weefsel druk per cm2, maar als de draaifrequentie daarbij daalt, gaat het behaalde voordeel direct verloren, met uiteraard kans op decubitus maar nu nog over een groter oppervlak. Is er een reeds ontwikkelde decubitus, dan is dit niet dan wel nauwelijks te bestrijden!!
Conclusie; Voor decubitus is dit niet de oplossing, voor normaal gezonde mensen IMO ook niet, een hype, niet meer, niet minder.
-
Hoi Romo,
onderschat mijn kennis niet op dit gebied
Ik zal het iets meer toelichten..
Ten eerste, mensen met decubitus zijn soms gebaat met een tempur-matras. Het koudschuim bezit de eigenschap om zich zeer snel aan te passen als men zich draait. En juist door de goede drukverdeling blijft men een goede bloeddoorstroming houden. Tevens is de koudschuim temperatuur-gevoelig, zogenaamd visco-elastisch.
Er worden duizenden koudschuimmatrassen per jaar aan ziekenhuizen, brandwondencentra en andere zorginstelling verkocht over de hele wereld.
Tevens zijn alle academische ziekenhuizen in Nederland voorzien van Tempur-matrassen. Dus op dit gebied heeft Tempur bewezen dat het wel degelijk kan meehelpen tegen decubitus. En daarom een vertrouwd woord in de medische sector.
Dat de fabrikant Tempur een graadje van de prive-markt wil meepikken valt te begrijpen.
Woorden als: "Nasa-matrassen"...of..."ruimtevaarttechniek" doen het goed in reclameslogan's.
Maar het slapen/rusten in de ruimte gebeurt onder heel andere methode dan op aarde.
De Astronauten zitten vast gegespt op de matras en kunnen zich niet draaien.
Ze hebben ruimtepakken die een zeer goed vochtopnemend vermogen hebben.
Een normaal mense verliest de nodige hoevelheid vocht per nacht, dmv transpiratie.
Een Tempurmatras neemt veel weiniger vocht op en hebben van zichzelf ook geen goede ventilatie.
Dus het kan warmer en vochtiger worden. Afhankelijk van de persoon.
Er zullen altijd menen zijn die wel tevreden zijn over hun Tmepur-matras. Rugklachten die minder opspelen,of nekklachten die weg zijn, etc.
Maar over het algemeen klaagt men toch over een broeierig gevoel tijdens het slapen, met name in de zomer.
Daarnaast is het materiaal op zijn best onder een iets hogere kamertemperatuur zoals in ziekenhuizen.
Thuis echter waar het op de slaapkamer vaak een stuk lager is, zal het materiaal harder aanvoelen.
Ik zou het voor normaal gebruik niemand adviseren. Zeker niet omdat er tegenwoordig zoveel betere matrassen/slaapsystemen ontwikkeld zijn.
onderschat mijn kennis niet op dit gebied

Ik zal het iets meer toelichten..
Ten eerste, mensen met decubitus zijn soms gebaat met een tempur-matras. Het koudschuim bezit de eigenschap om zich zeer snel aan te passen als men zich draait. En juist door de goede drukverdeling blijft men een goede bloeddoorstroming houden. Tevens is de koudschuim temperatuur-gevoelig, zogenaamd visco-elastisch.
Er worden duizenden koudschuimmatrassen per jaar aan ziekenhuizen, brandwondencentra en andere zorginstelling verkocht over de hele wereld.
Tevens zijn alle academische ziekenhuizen in Nederland voorzien van Tempur-matrassen. Dus op dit gebied heeft Tempur bewezen dat het wel degelijk kan meehelpen tegen decubitus. En daarom een vertrouwd woord in de medische sector.
Dat de fabrikant Tempur een graadje van de prive-markt wil meepikken valt te begrijpen.
Woorden als: "Nasa-matrassen"...of..."ruimtevaarttechniek" doen het goed in reclameslogan's.
Maar het slapen/rusten in de ruimte gebeurt onder heel andere methode dan op aarde.
De Astronauten zitten vast gegespt op de matras en kunnen zich niet draaien.
Ze hebben ruimtepakken die een zeer goed vochtopnemend vermogen hebben.
Een normaal mense verliest de nodige hoevelheid vocht per nacht, dmv transpiratie.
Een Tempurmatras neemt veel weiniger vocht op en hebben van zichzelf ook geen goede ventilatie.
Dus het kan warmer en vochtiger worden. Afhankelijk van de persoon.
Er zullen altijd menen zijn die wel tevreden zijn over hun Tmepur-matras. Rugklachten die minder opspelen,of nekklachten die weg zijn, etc.
Maar over het algemeen klaagt men toch over een broeierig gevoel tijdens het slapen, met name in de zomer.
Daarnaast is het materiaal op zijn best onder een iets hogere kamertemperatuur zoals in ziekenhuizen.
Thuis echter waar het op de slaapkamer vaak een stuk lager is, zal het materiaal harder aanvoelen.
Ik zou het voor normaal gebruik niemand adviseren. Zeker niet omdat er tegenwoordig zoveel betere matrassen/slaapsystemen ontwikkeld zijn.
-
Dit komt vaker voor Jurriaan, niks mis meeJurriaan schreef:Ach, hype of niet. Na het slapen erin voor het eerst was ik ervan overtuigd dat ik zelf ook zoiets wilde. Maar ja, had ook wel een oud versleten matras als referentie

Vaak gebruiken mensen de oude matras als referentie tav de Tempur matras. En dan kan het soms een enorme stap "vooruit" zijn.
Enige advies ik je mee kan geven is om de matras regelmatig te ontdoen van de hoes, en eens af en toe te controleren rondom c/q te laten luchten.
Schimmelvorming is een veelvoorkomd euvel bij dit soort matrassen, mede omdat geadviseerd wordt de matras nooit te draaien.
- Bert ///M3
Je moet voor de gein eens kijken waar medicijnen van gemaakt zijn en wat die stoffen doen in grote hoeveelheden.Rico v Velzen schreef: Maar moet je eens voorstellen dat een voedselfabrikant 1,2 dichloorethaan en benzeen in het vreten stopte![]()
Land zou te klein zijn.
Ik heb regelmatig allerlei goedjes staan lossen met een PVC pak aan en een perslucht fles op me rug. Voor de farmaceutische industrie zeggen ze dan.
Benzeen in matrassen over wat voor concentratie praat je dan. Is dat hele ding gesoaked in Benzeen of heel erg laag? Benzeen heeft een hele karateristieke geur en dat ruik je al bij 1 ppm dus kan me niet voorstellen dat een eigenaar van zo'n matras niks zou merken.
-
Slechte reclame is ook reclame....
Beter Bed is weer in de schijnwerpers.
Achter een tijdje is dit weer overgewaait, en weten horden mensen de weg weer te vinden naar Beter Bed.
Ik heb een tijdje terug een van de oprichters (die inmiddels het bedrijf al geruime tijd verkocht hebben) gesproken.
Daar kwam het befaamde verhaal ter sprake omtrent de diefstal van de "hastgens" bedden ter waarde van 50.000 euro. (destijds in alle kranten en op tv)
Wat blijkt, die bedden zijn nooit verdwenen, en alles was alleen om de naam "hastgens" in de schijnwerpers te zetten.
Marketing ten top.
Want iedereen had het erover dat een hastgens bed ter waarde van 50.000 gestolen was. Met andere woorden, bij hastgens maken ze dure en goede bedden.
Goed bedachte stunt ...Marketing ten top.
Beter Bed is weer in de schijnwerpers.
Achter een tijdje is dit weer overgewaait, en weten horden mensen de weg weer te vinden naar Beter Bed.
Ik heb een tijdje terug een van de oprichters (die inmiddels het bedrijf al geruime tijd verkocht hebben) gesproken.
Daar kwam het befaamde verhaal ter sprake omtrent de diefstal van de "hastgens" bedden ter waarde van 50.000 euro. (destijds in alle kranten en op tv)
Wat blijkt, die bedden zijn nooit verdwenen, en alles was alleen om de naam "hastgens" in de schijnwerpers te zetten.
Marketing ten top.
Want iedereen had het erover dat een hastgens bed ter waarde van 50.000 gestolen was. Met andere woorden, bij hastgens maken ze dure en goede bedden.
Goed bedachte stunt ...Marketing ten top.
- romo
Goed mijn verhaal lezen!Ten eerste, mensen met decubitus zijn soms gebaat met een tempur-matras. Het koudschuim bezit de eigenschap om zich zeer snel aan te passen als men zich draait. En juist door de goede drukverdeling blijft men een goede bloeddoorstroming houden. Tevens is de koudschuim temperatuur-gevoelig, zogenaamd visco-elastisch.
Een betere drukverdeling en een lagere draaifrequentie is per slado NIET meer preventief dan een ander systeem. Daar is de druk hoger, maar de draaifrequentie natuurlijk ook, das namelijk een automatisme van het lijf.
Decubitus kan alleen voorkomen worden bij voldoende draai momenten. Alleen dan is voldoende ( lees; een onbelemmerde) circulatie gewaarborgd. Bij een betere drukverdeling is er nog steeds sprake van een circulatie stoornis. Hoe "goed" een matras ook, als je blijft liggen, en niet van positie wisselt, dan is het probleem reeds geboren.
Ik kom uit de medische hoek, en in mijn wereld is daar nog niet een afdoende oplossing voor gevonden.
-
Goed mijn verhaal lezen ! ....Romo
Uiteraard zijn er aantal medische mensen sceptisch taz van de draaifrequentie in combinatie met Decibitus.
Maar het is niet voor niets dat koudschuimmatrassen zoals Tempur worden toegepast in brandwondencentra en alle acedemische ziekenhuizen alwaar patienten langdurig in bed liggen.
In een enkel geval zal het misschien minder preventief helpen.

Uiteraard zijn er aantal medische mensen sceptisch taz van de draaifrequentie in combinatie met Decibitus.
Maar het is niet voor niets dat koudschuimmatrassen zoals Tempur worden toegepast in brandwondencentra en alle acedemische ziekenhuizen alwaar patienten langdurig in bed liggen.
In een enkel geval zal het misschien minder preventief helpen.