E36 320i (update op 2nd page)
- Tommy
E36 320i (update op 2nd page)
E36 320i exe uit 1995
update op 2e pagina van draadje
update op 2e pagina van draadje
Laatst gewijzigd door Tommy op 20 mar 2008, 18:35, 5 keer totaal gewijzigd.
- Tommy
haha, ja Hans, idd
PS, moest snel terug naar werk, anders was ik effe bij je komen tanken bij het ophalen
De auto is een cosmoszwarte E36 320i executive opa-editie
April 1995 werd hij op kenteken gezet voor een eigenaar uit 1938!!!
Er zat zeker voor die periode eigenlijk best veel op:
leeslampjes
makeup spiegel verlichting
luxere velours bekleding
in delen neerklapbare achterbank
4 hoofdsteunen
afneembare trekhaak (met kliksysteem verticaal OEM BMW incl stickers op de achterklep
)
Armsteuntje voorin
mistlampen
colorline (bumpers half in kleur)
BMW fabrieks alarm waarvan 1 afstandsbediening nog gewoon kompleet als nieuw erbij staat.
O ja, nog op de originele wieldoppen
Dubbele airbag
Het beestje was dus inderdaad 1e eigenaar met al het onderhoud netjes bij de BMW dealer. Het hele stempelboekje zat er netjes bij. En dat merk je. De auto voelt en rijdt rock-solid, ondanks z'n 3 ton op de klok. Je merkt er niks van.
Leuk detail: de waterpomp is een bekend onderdeel dat stuk gaat in 'zulke wagens, de dag voor aflevering moest hij nog voor de apk en de waterpomp begaf het ook direct. Bij demontage bleek de waterpomp nog de originele waterpomp te zijn met de rode plastic impeller. Het lijkt er dan ook wel op dat de vorige eigenaar behoorlijk rustig heeft gereden met de wagen.
Foto's moet ik er ook nog even van schieten natuurlijk
En idd, leek me een leuk bakkie om even onderstelletje te geven, plakkende gummetjes en er oa trackdays mee te rijden.
PS, moest snel terug naar werk, anders was ik effe bij je komen tanken bij het ophalen

De auto is een cosmoszwarte E36 320i executive opa-editie

April 1995 werd hij op kenteken gezet voor een eigenaar uit 1938!!!
Er zat zeker voor die periode eigenlijk best veel op:
leeslampjes
makeup spiegel verlichting
luxere velours bekleding
in delen neerklapbare achterbank
4 hoofdsteunen
afneembare trekhaak (met kliksysteem verticaal OEM BMW incl stickers op de achterklep

Armsteuntje voorin
mistlampen
colorline (bumpers half in kleur)
BMW fabrieks alarm waarvan 1 afstandsbediening nog gewoon kompleet als nieuw erbij staat.
O ja, nog op de originele wieldoppen

Dubbele airbag
Het beestje was dus inderdaad 1e eigenaar met al het onderhoud netjes bij de BMW dealer. Het hele stempelboekje zat er netjes bij. En dat merk je. De auto voelt en rijdt rock-solid, ondanks z'n 3 ton op de klok. Je merkt er niks van.
Leuk detail: de waterpomp is een bekend onderdeel dat stuk gaat in 'zulke wagens, de dag voor aflevering moest hij nog voor de apk en de waterpomp begaf het ook direct. Bij demontage bleek de waterpomp nog de originele waterpomp te zijn met de rode plastic impeller. Het lijkt er dan ook wel op dat de vorige eigenaar behoorlijk rustig heeft gereden met de wagen.
Foto's moet ik er ook nog even van schieten natuurlijk

En idd, leek me een leuk bakkie om even onderstelletje te geven, plakkende gummetjes en er oa trackdays mee te rijden.
-
Idd Niels. Ff van Oss terug naar huis gereden en dat ding voelt gewoon serieus goed aan. Alleen het stuurtje en de pook waren wat versleten. Er lag nog een wandelkaart in het dashboardkastje. Vond ik wel grappig. Ik weet dat Tommy een auto zocht om kaal te trekken en kuipjes in te planten. Kan alleen nu al voorspellen dat dat niet gaat lukken. Daar is hij echt te mooi voor. Raamrubbers waren m.u.v. de achterruit allemaal vernieuwd. De vorige eigenaar was denk net zo gek als ik. Nu dus 2 maal e36 met 3 ton op de klok en dealeronderhoud in de familie. De wereld is van de gekken!
- Niels
- Auto: Prius+
allen schreef:Idd Niels. Ff van Oss terug naar huis gereden en dat ding voelt gewoon serieus goed aan. Alleen het stuurtje en de pook waren wat versleten. Er lag nog een wandelkaart in het dashboardkastje. Vond ik wel grappig. Ik weet dat Tommy een auto zocht om kaal te trekken en kuipjes in te planten. Kan alleen nu al voorspellen dat dat niet gaat lukken. Daar is hij echt te mooi voor. Raamrubbers waren m.u.v. de achterruit allemaal vernieuwd. De vorige eigenaar was denk net zo gek als ik. Nu dus 2 maal e36 met 3 ton op de klok en dealeronderhoud in de familie. De wereld is van de gekken!

Goed man

- Tommy
plannetjes :)
Zo,
velgenkeuze is ook al gemaakt
BMW styling 5 2-delige BBS'jes in 17 inch. Chique en toch beetje old school 
Uitlaatzijde bekeken, Bas had nog als suggestie te kijken naar uitlaatspruitstuk van 2.5/2.8, maar blijkbaar is het gelaste spruitstuk van de M52 motoren identiek voor 2.0, 2.5 en 2.8. (op de M50 zat er een kleine 30% diameter verschil in). Wel kan er een middenpijp/katalysator sectie op van een 328i waardoor het systeem volledig dubbelpijps is. (Een 325i tussenpijp heeft nog altijd een versmalling.. bottle neck lijkt me). Dit valt dan mooi te combineren met sportuitlaten geschikt voor 328i of een OEM 325i uitlaat (om de oem look te behouden).
Inlaatspruitstukken van M52 zijn ook op alle modellen blijkbaar identiek. (op de M50 was er weer wel een verschil tussen de 320i en 325i). Hier kan dus toch de bekende M50 325i aanzuigbrug op gezet worden. Eventueel met bewerkt gasklephuis. De Dbilas Flowmaster airbox heeft al z'n eerste soundchecks doorstaan
Oh ja, een 3.8 bar brandstofdrukregelaar moet er dan ook nog bij. (M50 brug met chip op maat geeft 24-25 pk op een M52B20 zonder andere mods).
Onderstel moet ook nog.
Had nog overwogen om in afwachting van een goed onderstel even het ex-elmar onderstel erop te plempen, maarja.. of dat nou goed zou rijden op een normale E36 
Qua remmerij voorlopig even DS2500 voorop zetten met goede vloeistof.
velgenkeuze is ook al gemaakt

Uitlaatzijde bekeken, Bas had nog als suggestie te kijken naar uitlaatspruitstuk van 2.5/2.8, maar blijkbaar is het gelaste spruitstuk van de M52 motoren identiek voor 2.0, 2.5 en 2.8. (op de M50 zat er een kleine 30% diameter verschil in). Wel kan er een middenpijp/katalysator sectie op van een 328i waardoor het systeem volledig dubbelpijps is. (Een 325i tussenpijp heeft nog altijd een versmalling.. bottle neck lijkt me). Dit valt dan mooi te combineren met sportuitlaten geschikt voor 328i of een OEM 325i uitlaat (om de oem look te behouden).
Inlaatspruitstukken van M52 zijn ook op alle modellen blijkbaar identiek. (op de M50 was er weer wel een verschil tussen de 320i en 325i). Hier kan dus toch de bekende M50 325i aanzuigbrug op gezet worden. Eventueel met bewerkt gasklephuis. De Dbilas Flowmaster airbox heeft al z'n eerste soundchecks doorstaan

Onderstel moet ook nog.

Qua remmerij voorlopig even DS2500 voorop zetten met goede vloeistof.
-
- Dennis Cavallino
- Jelmer850i
- MartijnGizmo
- Tommy
Goed dan maar wat foto's 
zoals hij was:
[img:640:480]http://www.jent.nu/te36/320i02.jpg[/img]
en een setje wielen erop:
[img:1280:960]http://www.jent.nu/te36/styling5.jpg[/img]
Al rijdend:
[img:1280:960]http://www.jent.nu/te36/running.jpg[/img]