Ruf Porsche op de Ring
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ruf Porsche op de Ring
http://www.lad.lv/%7Emartini/porsche/Vi ... gring1.wmv
Dit is al een ouder filmpje van de Ruf-Porsche op de Ring.
Wat zijn de meningen over de rijtechniek en de baankennis van de rijder?
Dit is al een ouder filmpje van de Ruf-Porsche op de Ring.
Wat zijn de meningen over de rijtechniek en de baankennis van de rijder?
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik had deze thread gepost, omdat er vandaag iemand zei dat hij dat filmpje op mijn website had bekeken van "die dwaas" die zo aan het stuur zat te trekken op de Ring.
Ik heb het filmpje van "de yellowbird" al 4 jaar op mijn site staan, en hij zag het nu pas voor het eerst.
Hij vond het dat die man niet goed kon rijden, en zeer nerveus was 8)
Heb eens met mijn ogen geknepen en ge-glimlacht
Ik heb het filmpje van "de yellowbird" al 4 jaar op mijn site staan, en hij zag het nu pas voor het eerst.
Hij vond het dat die man niet goed kon rijden, en zeer nerveus was 8)
Heb eens met mijn ogen geknepen en ge-glimlacht

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Stefan Roser, testrijder bij Ruf aan het stuur van de "Yellowbird" uit 1987. De uitdager van de Ferrari F40. Uit de 3400 cc bi-turbo kwam tussen de 470 en 500 pk met een koppel van meer dan 550 Nm, met een rijklaar gewicht van slechts 1150 kg (uitgeklede 911 Carrera) waren acceleratietijden van 0-100 in 4,1 en 0-200 in 11,4 sek mogelijk. Door de smalle Carrerabody (en het weglaten van de rechter spiegel
was een top van 340 kmu haalbaar
Het was toen nog echt werken om een btg van 7'59 te doen tijdens een TF-ronde. De turbo zal er zo te zien aan de benodigde stuurcorrecties wel wat bruter zijn ingekomen dan met de hedendaagse turbo-techniek en de banden hadden zeker niet de grip van de semi's die vanaf einde negentiger jaren hun opgang deden, ook de ondersteltechniek heeft grote stappen voorwaarts gezet. Het apparaat kostte ook wel wat, in 1987 al omgerekend 164k euro, met gemiddeld 3% inflatie per jaar zou die nu rond de 300k kosten. Tegenwoordig kun je voor minder al die rondetijd draaien maar niet met dezelfde sensatie lijkt me. (op 8200rpm.com staat nog ergens een filmpje van een gele nederlandse 993RS met 400pk en "leeggemaakt" tijdens de Scuderia-Abschlussprüfung van sep 2005 en als je ziet met welk relatief gemak daarmee een btg8'05-8'10 wordt gereden dan zie je de technische vooruitgang)
Herr Roser hoef je de weg niet te wijzen op de Ring.......is ook een beetje aan het spelen (er kan nog wel een kleine 10 sek vanaf). Van Gantry tot Bridge een gemiddelde snelheid van 255 kmu, grote stappen = snel thuis.

Het was toen nog echt werken om een btg van 7'59 te doen tijdens een TF-ronde. De turbo zal er zo te zien aan de benodigde stuurcorrecties wel wat bruter zijn ingekomen dan met de hedendaagse turbo-techniek en de banden hadden zeker niet de grip van de semi's die vanaf einde negentiger jaren hun opgang deden, ook de ondersteltechniek heeft grote stappen voorwaarts gezet. Het apparaat kostte ook wel wat, in 1987 al omgerekend 164k euro, met gemiddeld 3% inflatie per jaar zou die nu rond de 300k kosten. Tegenwoordig kun je voor minder al die rondetijd draaien maar niet met dezelfde sensatie lijkt me. (op 8200rpm.com staat nog ergens een filmpje van een gele nederlandse 993RS met 400pk en "leeggemaakt" tijdens de Scuderia-Abschlussprüfung van sep 2005 en als je ziet met welk relatief gemak daarmee een btg8'05-8'10 wordt gereden dan zie je de technische vooruitgang)
Herr Roser hoef je de weg niet te wijzen op de Ring.......is ook een beetje aan het spelen (er kan nog wel een kleine 10 sek vanaf). Van Gantry tot Bridge een gemiddelde snelheid van 255 kmu, grote stappen = snel thuis.
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Ja, blijft gaaf.
Ze hebben ook een nieuwe DVD gemaakt van de nieuwe RT12, ich war dabei 8) Het jammere is alleen dat ik die DVD nog nooit heb gezien.
Lag te slapen in mn bus in Breidscheid op een maandagochtend, hoor allemaal gebrul en bandengejank en zie rookwolken opstijgen in Wehrseifen. Dus snel kleren aan een daarheen. Herr Roser aan het vlammen, YEAH! Daarna gingen ze in breidscheid aan de slag, hij gleed ook gewoon VOL over de curb richting de muur, nog steeds vol in drift, vol op het gas. En dat wel 10x achter elkaar op dezelfde cm....onvoorstelbaar. Nog even staan de kletsen met hem en de man van RUF. Ze hadden wat moeite om genoeg rook van de banden te krijgen, dat was in de tijd van de Yellowbird wel anders zei hij met de bandenkwaliteit van toen. Ook het driften was wat moeilijker nu
Nou, daar zag ik weinig van
Ben hem de hele dag gevolgd tijdens de opnamen langs de baan en smiddag wat rondjes achter hem aangereden in het Touristenverkehr toen ze er met de helikopter bovenhingen om te filmen. Hoop nog steeds op beelden met mij erbij in 1 shot
Dit was de trailer voor de nieuwe DVD: 8) http://rufautocentre.com/parts/clips/rufstory.wmv
en een fotootje van die dag!
[img:640:426]http://img168.imageshack.us/img168/7343 ... 517hq7.jpg[/img]
Ze hebben ook een nieuwe DVD gemaakt van de nieuwe RT12, ich war dabei 8) Het jammere is alleen dat ik die DVD nog nooit heb gezien.
Lag te slapen in mn bus in Breidscheid op een maandagochtend, hoor allemaal gebrul en bandengejank en zie rookwolken opstijgen in Wehrseifen. Dus snel kleren aan een daarheen. Herr Roser aan het vlammen, YEAH! Daarna gingen ze in breidscheid aan de slag, hij gleed ook gewoon VOL over de curb richting de muur, nog steeds vol in drift, vol op het gas. En dat wel 10x achter elkaar op dezelfde cm....onvoorstelbaar. Nog even staan de kletsen met hem en de man van RUF. Ze hadden wat moeite om genoeg rook van de banden te krijgen, dat was in de tijd van de Yellowbird wel anders zei hij met de bandenkwaliteit van toen. Ook het driften was wat moeilijker nu


Ben hem de hele dag gevolgd tijdens de opnamen langs de baan en smiddag wat rondjes achter hem aangereden in het Touristenverkehr toen ze er met de helikopter bovenhingen om te filmen. Hoop nog steeds op beelden met mij erbij in 1 shot


Dit was de trailer voor de nieuwe DVD: 8) http://rufautocentre.com/parts/clips/rufstory.wmv
en een fotootje van die dag!
[img:640:426]http://img168.imageshack.us/img168/7343 ... 517hq7.jpg[/img]
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast