Meegereden: MK Indy en westfields

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Meegereden: MK Indy en westfields

Bericht door René130i » 11 aug 2007, 17:51

Vandaag had ik een afspraak met Fury Sportscars te Elsloo (zuid Friesland) om kennis te maken met deze wagens. Was al een beetje verliefd maar mocht nu met een paar verschillende meerijden.

Als eerste stapten we in de MK Indy met blackbird motorfietsblok. Nadat hij de wagen wat warmgereden had gooide hij het speelgoed de bocht in om vervolgens voluit de bocht uit te acceleren. MY GOD, ik schrok me de *******! Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt! De snelheid, de snelheidservaring (vlakbij de grond en geen raam voor je snuit)!

Nog een paar bochtjes uitgebroken voor de lol, heel erg leuk :D

Daarna zijn we in de "Megabusa" gestapt. Een Westfield met een hayabusa blok. Hier kan ik weinig over typen want ik heb er geen woorden voor :lol: Zeer snel en wat een geluid :shock: Scary. Nog vele malen sneller dan de MK dus.

Als laatst nog in een Westfield gereden met een 100 pk sterk Ford blokje. Heel relaxed voor tourritten maar miste toch wat vermogen (voor mijn doeleinden).

Geweldig dat dit bedrijf je op zo'n manier kennis laat maken met deze wagens. We zijn volgens mij meer dan 3 uur zoet geweest. Ik ben nu in ieder geval echt verkocht.

De MK INDY:
[img:600:800]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2447.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2448.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2449.JPG[/img]

De Westfield Megabusa:
[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2450.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2451.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2452.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2453.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2454.JPG[/img]

[img:600:800]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2455.JPG[/img]

De Westfield met Fordblokje:
[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2457.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2458.JPG[/img]

Er stonden ook nog een paar Fishers Fury's, ook erg gaaf:
[img:800:600]http://www.hazze.nl/bs/kitcar/IMG_2456.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door René130i op 11 aug 2007, 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 11 aug 2007, 17:55

Vet René, je bent dus compleet overtuigd van deze mooie bakjes! Cool 8)

De MegaBusa was ook op Drachten met de DF dag meende ik. Erg snel ding, niet normaal! Vind het persoonlijk zulke gave karretjes en het lijkt me echt heeerlijk rijden, zou er graag één willen bouwen. Maar voor iets wat je dan nog zelf inelkaar moet zetten is het nog een redelijk bedrag. De Fishers vind ik ook echt helemaal geweldig!

Al een keuze gemaakt? :wink:
Laatst gewijzigd door Steven N. op 11 aug 2007, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 11 aug 2007, 17:55

Erg leuk Rene. Ik weet dat je naar zoiets op zoek bent, en dan is dit een prima mogelijkheid om er eens aan te ruiken en te ervaren hoe het is. Natuurlijk zorgt het er ook voor dat je daardoor weet wat je wel en wat je niet wil in een eventuele eigen kitcar.

Die Megabusa heb ik in Drachten gezien laatst. Was ook erg onder de indruk van het geluid. Een Fisher Fury zag ik vorig jaar op de Ring. Daatr zit ook veel snelheid in hoor, en afhankelijk van de motor natuurlijk ook vaak een heerlijk geluid.

Ben benieuwd wat je gaat doen Rene ;)

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 11 aug 2007, 18:11

Super René, mooi spul. 8)

Lijkt me ook absoluut wel iets voor erbij. Heb een gewone auto voor de dagelijkse km's maar wil tzt. graag iets sportiefs erbij maar dan ook liefst zo compromisloos mogelijk en liefst ook zonder dak. Zat te denken aan een Elise of Speedster maar die zijn ook 2e hands nog vrij prijzig. Dit is ook een optie natuurlijk.

Waar moet je qua kosten ongeveer aan denken? Heb geen flauw idee. :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 aug 2007, 18:28

Beter komt het niet qua fun. Een motorfiets met de voordelen van een auto! Man wat wil je nog meer. Volgens mij als je een paar spaarcenten hebt en je gaat voor een proefrit dan wil je niets anders meer 8)

Koop zo'n ding en overtuig ons eens op een circuitdag Rene :D

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 11 aug 2007, 18:46

Doe ik, als ik m als kit koop kan het alleen nog wel ff duren ;)

Wouter, je moet denken aan 10.000 tot 15.000 euro

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 11 aug 2007, 22:10

Ik hou wel van de klassieke lijnen van de Fisher Fury. Waren die niet ook als Elva of zo leverbaar?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2007, 23:45

Niels schreef:Beter komt het niet qua fun. Een motorfiets met de voordelen van een auto! Man wat wil je nog meer. Volgens mij als je een paar spaarcenten hebt en je gaat voor een proefrit dan wil je niets anders meer 8)

Koop zo'n ding en overtuig ons eens op een circuitdag Rene :D
welke voordelen van een auto dan?

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 11 aug 2007, 23:57

Rico v Velzen schreef:welke voordelen van een auto dan?
Uit de wind/droog/radio/airco.
Hehe :lol: En veel grip natuurlijk.

Maar even serieus, dat zijn wel supergave apparaten :!:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 12 aug 2007, 00:07

Tja, eenmaal besmet........................... 8)

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 aug 2007, 00:50

Gave dingen qua power/handling lijkt me. Pure rijdersauto.

En ik zou best qua weggedrag, luxe en grootte zoiets puurs willen, maar dit zou voor mij net wat tever gaan. Een auto moet wel een dak (kunnen) hebben (en dan niet zo'n tentje.. wat ik dan weer een noodoplossing vind), een beetje deuren en het moet leuk in elkaar zitten. Jammer dat er weinig kitcars zijn die dat soort zaken wel goed voor elkaar hebben. Een beetje zoals Noble... en dat is misschien alweer een stapje tever, maar dat ziet er allemaal goed uit en heb je meer een 'auto' idee. Ik vind wel dat je een auto snel dicht moet hebben bij regen en eens ergens moet kunnen parkeren zonder zorgen dat ze via drie drukknopen binnen zijn. Dus fun op de openbare weg toch combineren met een dagje weg.
Kennis van mij had zo'n Cobra kitcar... die ging er niet eens mee weg als er kans op regen was... hij had er wel zo'n dakje bij (wat best even duurde voor het erop zat) maar bij een serieuze regenbui had dat ook weinig nut en moest ie gaan schuilen. Sja voor mij zou de lol er dan snel af zijn.

Lotus doet het wel goed, alleen ik vind die prijzen absurd.. best wat over gelezen en snap niet echt waarom ze zo duur moeten zijn... helft van de techniek is uit normale personenauto's (ingekocht dus geen eigen ontwikkeling, motoren etc. plukken ze van de lopende band af).. dat alu gelijmde chassis lijkt mij nou niet bepaald prijzig (hooguit research ervan dat duur was).. er zit geen luxe in.. wat maakt het zo duur!?

Wellicht dat het aanbod in knappe kitcars Engeland groter is.. geen idee.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 aug 2007, 01:13

Tom, status en imago. Als sportwagen merk word Lotus in 1 adem genoemd met merken als Porsche en co. ook al is het een ander niveau. En het is natuurlijk geen massafabrikant die zijn marge uit de aantallen haalt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 aug 2007, 09:36

Ik had destijds gelezen dat die Indy's met een blok uit een motorfiets geen achteruit hadden. Dat lijkt me een serieus gemis op straat. Inmiddels veranderd?

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 12 aug 2007, 10:09

Tom, wat is absurd?
Ik denk niet dat er veel andere auto's zijn die voor het zelfde geld dezelfde prestaties bieden.
Bovendien worden er relatief weinig gemaakt, dat maakt ze denk ik ook duurder.

Ach ja... Ik ben gewoon Lotus-adept, kijk dus door een gekleurde bril ;)

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 12 aug 2007, 10:11

Ik kan er de vinger ook nog niet op leggen of zo'n Super Seven achtige nou duur is of niet. Vanuit de rijbeleving is zo'n auto goedkoop, maar bekeken vanuit de gebruikte materialen verschrikkelijk duur. Je krijgt een in elkaar gescheten dashboard, een chassis en wielophanging die in het jaar kruik al gebruikt werden en waar geen ontwikkelingskosten uit betaald hoeven te worden, en een dakconstructie die de naam constructie nauwelijks verdient.

Dan zitten een Elise, Speedster of Smart Roadster heel wat geraffineerder in elkaar.

Persoonlijk heb ik een zwak voor dergelijke auto's. Ik wil ook rijbeleving kunnen ervaren wanneer ik langzaam rijd. Mijn voorkeur gaat naar een Smart Roadster uit. De makkelijke instap, het ontwerp, het relaxte schakelen, het veercomfort, de onverwoestbare carrosserie. Een ideale toerauto.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 12 aug 2007, 10:21

Tom schreef: Lotus doet het wel goed, alleen ik vind die prijzen absurd.. best wat over gelezen en snap niet echt waarom ze zo duur moeten zijn... helft van de techniek is uit normale personenauto's (ingekocht dus geen eigen ontwikkeling, motoren etc. plukken ze van de lopende band af).. dat alu gelijmde chassis lijkt mij nou niet bepaald prijzig (hooguit research ervan dat duur was).. er zit geen luxe in.. wat maakt het zo duur!?
De Elise was in '96 een unieke wagen, inderdaad een alu gelijmd chassis, met gebogen alu chassis delen, wat nogal kostbaar is om te maken. De research en development hebben ook het nodige gekost. Alleen al het ontwerpen van de deurtjes met bijbehorende scharnieren heeft (aldus de Lotus Elise Inside Story) al een half miljoen pond gekost.

Daarbij is het uiteraard ook veel gemakkelijker om een sportwagen te bouwen die 1500kg mag wegen.

Elises zijn nog steeds zo duur omdat er eigenlijk geen concurenten zijn (op de Speedster na). Verbruik van mijn Elise op de snelweg (~140km/u) en af en toe wat inhaalsprintjes is 1:16, op CPZ was het verbruik 1:10. Wegenbelasting is 35€ per kwartaal. Op de lange duur verdien je de hoge aanschafprijs dus gewoon terug ;) Daarbij zijn ze enorm waardevast. Het is anno 2007 nog steeds een unieke wagen.

Kitcars komen er nog het meeste bij in de buurt, maar de nadelen daarvan heb je zelf al aangegeven, het rijdt geweldig maar ziet er bv niet uit met dakje erop. Aangezien we in Nederland leven vind ik het toch wel een fijne gedachte dat ik binnen enkele ogenblikken droog kan zitten in een auto die er dan ook nog fatsoenlijk uit ziet.

Ik heb zelf ook erg lang getwijfeld over een kitcar en uiteindelijk is het toch de Elise geworden, best of both worlds.

De Elise Inside Story vind je hier:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=0
Laatst gewijzigd door RobS op 12 aug 2007, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 12 aug 2007, 10:54

Meer Elva's: http://www.cottageclassics.co.uk/elva/elva.htm
Volgens mij lijken die aardig op de Fury?

De Elise: wat een geweldige auto! Ik heb de 111s van Van der Kooi destijds gereden. Alsof je de auto aantrekt. Je gaat direct met gemak hard. Mijn kameraad zweette peentjes. Of ik even alleen wilde rijden :lol:
Toen hij reed, merkte hij zelf dat het heel makkelijk heel hard ging.
Als ik 't kon betalen, kocht ik direct de Type 49 die al sinds mensenheugenis bij Van der Kooi te koop staat.

Om financiële redenen en omdat de kinderen nog achterin gepropt kunnen worden, wordt het uiteindelijk over een aantal jaartjes (hoop ik) toch de wigvormige Elite. Bij voorkeur met 2.2 liter motor en links gestuurd. Dat wordt zoeken! :)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 aug 2007, 11:50

Ik weet er nog 1 te staan met 275 pk...

http://www.rvdz.nl/

Dan bij raceauto -> verkoop

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 12 aug 2007, 11:55

zoals je weet vind ik kitcars ook geweldig, maar moet ik eerlijk toegeven dat ik een VM77 qua auto een stuk mooier vindt dan een indy of westfield. :roll:

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 aug 2007, 12:36

Wim te Riet schreef:Tom, wat is absurd?
Ik denk niet dat er veel andere auto's zijn die voor het zelfde geld dezelfde prestaties bieden.
Bovendien worden er relatief weinig gemaakt, dat maakt ze denk ik ook duurder.

Ach ja... Ik ben gewoon Lotus-adept, kijk dus door een gekleurde bril ;)
Ik vind Lotus ook helemaal geweldig hoor, dat daar geen onduidelijkheid over is ;)
Maar je betaald wel serieuze bedragen voor een auto die bestaat uit dat alu chassis, een motor, versnellingsbak, wielophanging, stuur, twee stoelen en wat plastic body eromheen.

Merk/status: dat zal het inderdaad wel zijn.. maar zelfs bij elk ander sportautomerk heb ik het idee dat je echt voor het product zelf betaald. Porsche, Ferrari, zitten goed in elkaar, vaak dure lichtgewicht materialen (carbon), eigen motoren, Ferrari met z'n F1 bak etc.

Een sportauto moet je niet met je verstand kopen, daar komt het op neer ;) toch zou het mij niet verbazen als iemand Elise-achtige auto's gaat maken die velen malen minder kosten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 aug 2007, 12:42

Ik heb ook veel gekeken naar bv de westfiels Sei8 of zoiets, anyway een westfield met dikke V8, natuurlijk een 4 pitter of met motor engine rijd beter op een circuit, maar die V8 is ook lekker met rustig toeren 8)

trouwens je kunt hardtops krijgen voor die Zeven achtigen met vleugeldeurtjes, dus dan komt het toch wat dichterbij...mij hield het elke keer af door de kunstof waai eruit deurtjes die niet op slot kunnen en de linnen kap...

hier bv een westfield hardtop, niet de mooiste mede door de kleur maar voor het idee, en nog "goedkoop" ook

[img:707:386]http://www.hoverd.org/Tim/images/hardtop.jpg[/img]

trouwens deze donkervoort kap is die wel in productie gegaan? je moet dan wel een slangemens zijn om die lage deurtjes in te kunnen met het dak erop, maar de lijnen vind ik wel mooi.

[img:534:201]http://www.donkervoort.info/gallery/alb ... j25_01.jpg[/img]
[img:538:276]http://www.donkervoort.info/gallery/alb ... j25_03.jpg[/img]

Ik kan zo niet de foto's op het net vinden van de mooie caterham en of westfield achtigen met hardtop en gullwing doors.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 aug 2007, 12:43

Rico v Velzen schreef:
Niels schreef:Beter komt het niet qua fun. Een motorfiets met de voordelen van een auto! Man wat wil je nog meer. Volgens mij als je een paar spaarcenten hebt en je gaat voor een proefrit dan wil je niets anders meer 8)

Koop zo'n ding en overtuig ons eens op een circuitdag Rene :D
welke voordelen van een auto dan?
Daar waar een motorfiets verliest op de Ring: bochtensnelheid en grip om te remmen :wink:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 12 aug 2007, 12:58

Tom schreef: toch zou het mij niet verbazen als iemand Elise-achtige auto's gaat maken die velen malen minder kosten.
Alleen Renault heeft geprobeerd iets dergelijks op de markt te zetten, de Renault Sport Spider (150pk@930kg). Is niet bepaald een overweldigend succes geworden ;)

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 12 aug 2007, 13:03

Heb je die foto's zelf gemaakt René?
Ik heb die mock-up namelijk ook gezien tijdens de poetsdag een aantal jaren geleden :)
Ik mocht toen zelf naar Donkervoort rijden in een D8 Cosworth. Horizontale vrije val! Waanzinnig ding...

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 12 aug 2007, 13:10


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 2 gasten