Andreas stelt zich voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Andreas stelt zich voor

Bericht door Andreas » 10 aug 2007, 15:58

dag DF'ers,

Andreas dus, #& jaar jong en ik heb werk. samenwonend en ... oh sorry, tis een autoforum he...

8-8-2007 was ik voor de eerste keer bij een DF meeting alwaar ik de vlaggen ter hand genomen heb om iedereen veilig op de Gerlach bocht af te sturen.
mijn filmpjes van die dag vind je onder: http://nl.youtube.com/profile_videos?user=HHHeeeyy

de auto's...

allereerst dan maar de ae86 Levin welk mijn dagelijkse auto is:

[img:640:854]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... ght/HD.jpg[/img]

heb de auto pas een paar weken en er staat ondertussen meer dan 310k op...
[img:640:479]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... gauges.JPG[/img]

misschien kennen jullie de auto en de specificaties al maar voor de mensen die hem niet kennen:

bouwjaar 1986;
1.6 blok met dubbele nokkenassen en 16 kleppen;
injectie met een soort van grotere poorten die opengaan bij 4200 toeren.

wat ik leuk vind aan de auto:
wegligging die heel erg goed is
coupe uitvoering
achterwielaandrijving
licht
zuinig

al is het laatste niet echt belangrijk.
moet nog het nodige aan gebeuren om de auto weer netjes te krijgen. ben nu bezig met het onderstel en de remmen...

-------------------------------------

dan een aparte eend in de bijt als volgende auto:

1982 RX-7 Elford uitvoering.

Vic Elford:

Vic Elford was een coureur die in de Formule 1 gereden heeft en deze heer had een aantal Mazda dealerschappen in de UK. hij is eens naar Japan afgezakt en heeft met Mazda een contract afgesloten dat hij de eerste generatie mag uitrusten met een spoilerkit en een turbokit en dat de garantie behouden bleef.

van de Elfords zijn er totaal ~500 gemaakt waarvan 12 links gestuurd, ik heb er 1 van.

geschiedenis van mijn Elford:

er was eens een heerschap in Zwitserland en die man wilde er 1. aldus heeft hij Vic opgebeld en Vic moest er 1 ombouwen naar Elford specificaties maar uiteraard als basis 1 met het stuur links! aldus heeft Vic een aantal (12) in België óf Frankrijk (moet ik nog uitzoeken bij Mazda Europa) gehaald en naar de UK verscheept alwaar de conversie begon.

1 van de 12 was een grijze en die is naar de gelukkige eigenaar in Zwitserland gegaan. die man is overleden waarna er een stukje geschiedenis mist maar de auto is vervolgens door een man in Alberdeen in Schotland gekocht om ermee te racen.

auto is verscheept naar Schotland en heeft sindsdien niet meer gereden.
vervolgens kwam ik op het Wereld Wijde Wachten de auto tegen en heb de auto gekocht waarna de auto opgehaald is met een trailer.
na het ophalen met wat trucen weer aan het hoesten gekregen.

Techniek:
Elford heeft een zeldzame techniek gebruikt namelijk een suck-through systeem en dat werkt zo:

de turbo zuigt een mengsel van lucht en benzine uit de SU carburateur en comprimeert deze vervolgens. een intercooler is niet mogelijk daar de benzinedampen zullen neerslaan en een blow-off is schier onmogelijk daar je niet een brandbaar mengsel onder de kap wilt ventileren.

auto is uit 1982 en het standaard vermogen is 160PK. met andere sproeiers en een verhoogde turbodruk is 210PK goed mogelijk zonder dat het kapotgaat.

de auto is nu in mijn uiterst gelukkige bezit en zal met de tijd gerestaureerd worden.

foto's:

hier de foto's zoals de Elford werd aangetroffen in Schotland.
[img:640:480]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... Elford.jpg[/img]

[img:640:426]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... d_rear.jpg[/img]

[img:640:426]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... 0turbo.jpg[/img]

[img:576:480]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... p_0602.jpg[/img]

misschien wel de leukste auto die ik bezit.

-------------------------------------

Mazda FD3S uit 1992

rijd al een aantal jaar in de auto en is de auto waarmee ik veel stoei.
laatst vanuit Zwitserland terug naar huis bij Karlsruhe de hele boel opgeblazen en recent 1 van mij reserveblokken gepoort waarna de motor erin gehangen is.

blok was een standaard 13B-REW wankel die standaard een topvermogen rond de 255 PK levert, top begrensd op 250 en 0-100 in 5.1 ofzo terwijl 4.9 vaker gemeten is. whatever.

blok waar ik nu mee rijd heb ik gepoort:

[img:640:417]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... orten3.jpg[/img]

de inlaatpoorten worden veranderd als je gaat poorten. of in de hoogte, of in de breedte. of beide. klein is fijn en lekker voor zuinigheid en emissies. groot is meer vermogen en slecht voor het verbruik. ik heb groter dan groot :)

naja, om een lang en zeer technisch verhaal kort te houden: ik heb de inlaat- en uitlaatpoorten vergroot waardoor er meer mengsel naar binnen geperst kan worden. simple as that. vergelijk het maar met grotere kleppen met een zeer wilde nokkenas erin.
verder andere interne aanpassingen, aparte geharde seals erin en nog meer fraais.

turbo's zijn geflowd en geblueprint, leveren ongeveer 12% meer flow en ik rijd rond de 1 bar overdruk. topvermogen boeit me niet zo, ik ga voor een brede vermogensband hetgeen ik belangrijker vind dan een hoog topvermogen voor rechtuitbranden.

uitlaat is vanaf de turbo's naar achteren volledig 3" dik zodat de turbo's weinig problemen hebben met opspinnen.

verder over de techniek: de standaard auto heeft rond de 78 vacuumslangen onder de kap en ik heb er nu 5. mede door deze aanpassingen zijn de turbo's niet meer geschakeld maar werken ze als 1.
waarom? omdat ik nooit onder de 3000 rpm rijd vanwege minimale oliedruk en de boostspikes bij 4800 rpm zat was als de tweede turbo erbij kwam. ik heb derhalve meer koppel in het middengebied en hetzelfde bovenin als geschakelde turbo's (4800 en meer).

verder wordt de boel aangestuurd door een computer van een zeer bekend merk namelijk Apex'i tesamen met een Blitz Dual-SBC boostcontroller om de boel heel te houden.

op het programma:

weer een ander blok met compleet andere interne bouw en aansturing (o.a. qua mengsel). heb daar zo mijn eigen eigenwijze ideeen over en ben steeds bezig door 'trial and error' om harder te gaan en een setup te vinden die mij bevalt (nooit dus).

dit is dus mijn 'hobbybak'. gaat vaak stuk omdat ik het tot het uiterste drijf waardoor ik de mechanische grens bereik.
en als het stuk gaat... dan bouw ik weer wat anders en hopelijk sterkers na analyse waar het de vorige keer mis gegaan is.

geventileerde carbon kap is helaas nodig daar het erg warm wordt onder de kap. niet mooi, wel nodig. en nog licht ook.

[img:360:480]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... G_0081.jpg[/img]

[img:600:450]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... CT1250.JPG[/img]

[img:600:400]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... 3_1226.jpg[/img]

zal zo een paar filmpjes op die youtube share knallen waar je kunt zien en horen hoe die 1300 cc Wankel loopt na het bouwen van het blok. en negeer de blauwe walm uit de uitlaat! hij is niet stuk, ik rijd met een cocktail in de tank :)
als je het hoort, snap je denk ik ook waar die belachelijke naam van mijn homepage vandaan komt...

-------------------------------------

verder bezig met projectbak maar die is nog in ontwikkeling. het wordt wel een zeer extreme setup maar ga er nog niet verder op in. pas als alles klaar is, kom ik ermee naar buiten.


nu een idee waar mijn hart ligt? :)
mijn homepage is http://www.brap-brap-brap.com waar ook meer foto's staan.
tot ziens bij de volgende DF meeting!

groetjes,
Andreas.
Laatst gewijzigd door Andreas op 14 aug 2007, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 10 aug 2007, 16:05

Welkom Andreas.

Leuk en speels wagenpark. Vooral je RX-7's vind ik erg leuk. De ene om zijn verhaal en achtergrond, de ander vanwege de looks. Leuk en duidelijk verhaal.

Heel veel DF-plezier toegewenst.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 10 aug 2007, 16:16

Welkom op DF.

Altijd al een zwak gehad voor een Rx-7FD en zelfs op het punt gestaan om er 1 te kopen, maar voor dagelijks misbruik toen besloten om iets anders te kopen..

Zou graag eens een rondje met je mee willen om eens een echte FD te ervaren, ben momenteel alleen nog maar in een standaard FD meegeweest en dat vond ik al fijn.. Kan jij eens mee in een M Coupe 8)

Erg veel plezier ermee en houdt ons op de hoogte omtrend je aanpassingen en ervaringen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 aug 2007, 16:37

Welkom en nog bedankt voor het vlaggen, leuke introductie :!:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 aug 2007, 17:02

Welkom mede marshall ;-)

Mooi speelgoed, vallend in de categorie auto historisch erfgoed!!

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39964
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 10 aug 2007, 17:07

Mooie auto's, zeker de RX7.
Bij de Mazda dealer hier heeft heel lang 1 (lichtgroen volgens mij) in de showroom gestaan.
Sinds hun verhuizing niet meer, jammer.
Welkom btw.

CRZ
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Bericht door CRZ » 10 aug 2007, 19:21

He, die auto ken ik! Nog steeds werkzaam bij BBned?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 10 aug 2007, 19:31

:D Geweldige domeinnaam heb je uitgezocht. Doet het vast goed in de kroeg! :wink:

Gave auto´s ook, ben benieuwd naar de youtube filmpjes van je RX7 op crack.

Mooi geschreven ook, erg leuk om te lezen. :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 10 aug 2007, 19:36

En toch vind ik die carbon motorkap ook nog eens mooi uitzien! :lol: ;)

Welkom hier, heel veel plezier op het forum en nogmaals hartstikke bedankt voor je hulp afgelopen woensdag!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9358
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 aug 2007, 19:45

Leuk verhaal, aparte auto's :)

Gebruikersavatar
drbob
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2007, 00:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door drbob » 10 aug 2007, 20:21

Leuk verhaal. Zo leer ik nog eens wat bij!
En nog bedankt voor het filmpje over de mail.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 20:31

Interessant verhaal, sommige dingen voor mij wat te technisch :lol: maar welkom hier, eneuh leuk spul, heb zelf ooit ook eens een eerste type RX7 gehad, net een straaljager als je ermee reed en lekker doortrok, maar weinig koppel, voor die tijd leuk...echter ik kreeg daar de beruchte afdichting probleem mee...kon kiezen, iets van 5.000,- gulden reviseren of voor 5.000,- gulden minder verkopen, heb voor dat laatste gekozen immers anders al dat werk en wachten en er niks meer voor krijgen en had wel genoeg type 1 RX& gehad, huppetee weg ermee volgende kar...

OOk al een paar keer stilgestaan bij de mooi gelijnde uitvoering van de blauwe...in Japan rijden wat speciale laatste uitvoeringen rond, maarja durf het maar eens aan, maar mooi zijn ze, trouwens bij de dealer hier in almelo hadden ze ook zoiets staan.

have fun
René

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 10 aug 2007, 22:38

Mooie Japanse collectie!!! is eens wat anders dan die BMW's kun je beter een Bami-BMW hebben :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 aug 2007, 23:18

Welkom,

Mooie en zeer aparte aanvulling Japanse auto's aan dit forum.

Vooral die Levin was mij iig onbekend.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 aug 2007, 00:57

Welkom! Eindelijk weer eens wat afwisseling tussen al dat pro Duitse spul hier (waaronder ikzelf ook :? )

Zeer gaaf wagenpark!! Die 92-er RX vind ik nog altijd de mooiste die ze hebben gemaakt 8) Maar wat blijven die dingen duur in aanschaf!

Keep us posted met je project wagens :wink:

Tom
Berichten: 21796
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 aug 2007, 01:35

Gaaf spul!
Welkom

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 11 aug 2007, 04:02

dank allemaal voor het welkom!

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 12 aug 2007, 18:28

Nogmaals welkom Andreas, tot de volgende DF meet. :wink:

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 16 aug 2007, 23:55

[img:600:450]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... 100262.jpg[/img]

[img:600:450]http://www.brap-brap-brap.com/images/st ... 100272.jpg[/img]

onderweg naar mijn huis. geen intercooler voor voor in de voorbumper ... ik ga geen ding plaatsen voor de rad en daarom deze die op de standaard plaats gaat.
standaard locatie ic's zijn moeilijk te vinden voor mijn auto en zelf 1 fabrieken met een losse core en dan alu eindtanks maken, wil ik wel maar even geen tijd voor dus daarom speciaal deze gezocht en uiteindelijk gevonden! veel dikker dan de standaard, betere koeling en dus lagere inlaattemperaturen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 aug 2007, 23:59

ziet er in elk geval alvast cool uit :lol: mooi hoor dat alu werk, good find!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 17 aug 2007, 01:16

Mooie set 8)

Wat doet dat aan extra vermogen?

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 17 aug 2007, 13:49

lagere inlaattemps is waar het mij om gaat. dat ik hierdoor weer koudere lucht naar binnen kan persen zal weer meer vermogen geven maar geen idee hoeveel want daarvoor is er teveel aan de rest veranderd om er nu iets zinnigs over te zeggen.
dit weekend 's nachts de boel afstellen op hogere turbodruk. hangt van de injectoren af wanneer die tot hun max lopen hoever ik kan gaan maar vermoed nu al dat ik andere zal moeten monteren.
enfin, na dit weekend maar weer eens op de meetbank kijken hoe nu mijn vermogensverloop is en waar verbeterpunten zijn. daarna deze set installeren en weer de hele riedel van afstellen enz. daarna kan ik pas zeggen wat het scheelt. maar schelen zal het aanzienlijk, dat is zeker :P

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 17 aug 2007, 22:46

Mooi die AE86 Andreas. Ik heb zelf ook een ae86 gehad, een blauwe. Ook 2 ae82's trouwens. Een ae86 is wel echt een aparte auto. Zo makkelijk als zo'n ding drift is niet meer normaal. En die 310.000 km........daar kan nog makkelijk 2 ton bij. Mijn eerste ae82 had 460.000 op de klok, mijn tweede ae82 420.000. De AW11 mr2 die ik daarna reed, had 360.000 op de klok en mijn tweede mr2 290.000. De ae86 had iets van 260.000 gelopen. Olie verbruiken deden ze allemaal, maar kapot lopen ho maar!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske en 0 gasten