Route Mobile en ANWB wegenwacht sleepdienst

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Route Mobile en ANWB wegenwacht sleepdienst

Bericht door GTRene » 09 aug 2007, 22:50

Ik zat altijd bij de ANWB maar toen Route Mobile kwam en zonder dat "stomme" waar ik niet om vraag blad waar je wel voor moet betalen kwam ben ik over gestapt naar RM maar, na mijn pech van woensdag en ik dus mijn wagen op een sleepwagen moest vervoeren kwam ik erachter dat zei via een ander bedrijf werken die met regio's werkt en dat gaat dan alsvolgt, mijn auto werd opgepikt opgeladen enzo en wordt dan naar hun vestiging in de buurt gebracht en afgeladen en de volgende dag komt er iemand uit mijn regio laad de auto weer op en brengt hem dan bij me thuis of de dealer?! dacht fu*k dat wil ik niet, bij de ANWB brachten ze hem gewoon thuis of bij jou eigen dealer! is dat nu nog zo want danz et ik subiet mijn lidmaatschap weer om naar de ANWB wat een klote zooi dan met die stomme regio gelul, ik wil de Hartge niet op een onbekende plek hebben waar ze er van alles mee kunnen doen en of 2x op en afladen met extra kans op schade! ik werd gek dus toch maar naar dealer in Apeldoorn en gokken dat ik een noodreparatie kon maken en uiteindelijk met hulp van die dealer gelukt, maar weet iemand of de ANWB je auto nog gewoon daar brengt waar je hem hebbe wil? zonder er een nacht overheen te laten gaan?

Joop

Bericht door Joop » 09 aug 2007, 23:03

Ik neem aan van wel...

In mijn geval; gevalletje motorschade en weliswaar weer een paar jaar terug, heeft de ADAC mijn auto tot aan de grens (was circa 20km van de grens) en de ANWB vanaf de grens bij Zevenaar naar huis (bij Ede/Veenendaal) gesleept.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2007, 23:23

Joop schreef:Ik neem aan van wel...

In mijn geval; gevalletje motorschade en weliswaar weer een paar jaar terug, heeft de ADAC mijn auto tot aan de grens (was circa 20km van de grens) en de ANWB vanaf de grens bij Zevenaar naar huis (bij Ede/Veenendaal) gesleept.
Ja maar is dat nog zo? de ANWB heb ik eerlijk gezegd ook liever maar dat stomme blad niet en je betaald er wel apart voor maar moet je kopen anders geen lid...hm..maar als de ANWB nog steeds je kar in 1 ruk of dag doorbrengt ben ik wel weer geneigt daar heen te stappen...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 aug 2007, 23:28

Bel de klantenservice voor de zekerheid.

DDX

Bericht door DDX » 09 aug 2007, 23:31

anwb huurt ook andere bedrijven in die je auto vervoeren
geen idee wat exact de regels zijn over in etappes vervoeren, misschien dat het in de voorwaarden staat (zou ik dan alleen na moeten kijken)

mijn ervaring is dat anwb (naja bergingsbedrijf die door anwb monteur gebeld werd) in 2 etappes ging
en 2 keer met service via autoverzekering (omdat ik toch wist wat probleem was en geen service hoefde verder) zelfde bergingsbedrijf :
1e keer direct op wagen en direct naar garage die ik opgaf
2e keer via verzameltransport

anwb doet iig iets meer moeite om te kijken wat probleem van je auto is
itt andere sleepdiensten zoals vaak bij autoverzekering aangeboden wordt
(of zoals bijvoorbeeld bij merk service die vaak alleen naar dealer om de hoek sleept en dat je dan zelf maar moet uitzoeken hoe je auto dan moet ophalen omdat je leenauto maar 2 dagen krijgt bijv.)

dannYZ

Bericht door dannYZ » 09 aug 2007, 23:38

Dan heb je toch iets verkeerd gedaan Rene!
Wij zijn namelijk ook van routemobiel, en als er een pechgeval niet gemaakt kan worden mag bij ons de eigenaar vragen ofdat we de auto bij een bepaalde dealer brengen. Maakt het de eigenaar niet uit gaat hij naar de dichtbijzijnste dealer.

Zo hoort het toch ook :wink:

DDX

Bericht door DDX » 09 aug 2007, 23:40

dannYZ: probleem zit hem in dat rene niet wilt dat z'n auto nachtje bij berger staat, maar hij hem direct wilt laten vervoeren

voorwaarden van anwb: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... aarden.pdf

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2007, 23:46

dannYZ schreef:Dan heb je toch iets verkeerd gedaan Rene!
Wij zijn namelijk ook van routemobiel, en als er een pechgeval niet gemaakt kan worden mag bij ons de eigenaar vragen ofdat we de auto bij een bepaalde dealer brengen. Maakt het de eigenaar niet uit gaat hij naar de dichtbijzijnste dealer.

Zo hoort het toch ook :wink:
Inderdaad DDX , Ik heb meerdere malen gevraagd en gezegd dat ik de auto niet daar wil hebben staan maar naar de dealer in Almelo of mijn huis, maar nee en nee de auto ging of naar de berging en dan kwam de volgende dag iemand anders de auto weer ophalen vandaaruit?! stom gedoe de auto staat al op de wagen rijden en klaar, ik was woest maar bleef heel erg netjes, baalde enorm en van alles ging door me heen, ik was machteloos, dit had ik niet verwacht, en ja ik kon daar wel een huurauto meekrijgen maar ik wilde mijn auto niet daar hebben, dus wil dat voorkomen voor een you never know volgende keer, dus vandaar... :wink: ik wil graag zekerheid die ik dacht te hebben...

DDX

Bericht door DDX » 09 aug 2007, 23:50

tja probleem is dat kosten stuk hoger zijn als ze 1 auto moeten vervoeren over grote afstand dan dat ze het op een verzameltransport kunnen zetten
(grote?) bergers zullen dat dus eerder doen

Joop

Bericht door Joop » 09 aug 2007, 23:56

Bij mijn verzekeraar (FBTO) kan ik ook zelf aangeven waar de auto naar toe wordt gesleept. Alles kan worden geregeld via de gele palen.

En die laatste keer werd ik gewoon door de ANWB zelf afgesleept en niet door een ander bergingsbedrijf (net als de ADAC overigens). Alles in één ruk naar huis (of naar de dealer/garage bij ons om de hoek als dat de voorkeur had)

Overigens zal dat allemaal niet veranderd zijn, maar voor de zekerheid kun je idd even de klantenservice bellen die weten dat vast wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 00:00

Joop schreef:Bij mijn verzekeraar (FBTO) kan ik ook zelf aangeven waar de auto naar toe wordt gesleept. Alles kan worden geregeld via de gele palen.

En die laatste keer werd ik gewoon door de ANWB zelf afgesleept en niet door een ander bergingsbedrijf (net als de ADAC overigens).
Owja, das waar ook in theorie zou het ook via je autoverzekering kunnen en die brengen hem wel thuis, weet geloof ik dat dat in het buitenland kan via de groene kaart? maar is dat ook in NL zo? of verschilt dat per verzekering, ik zit bijde noordhollandsche ofzoiets :wink:

dannYZ

Bericht door dannYZ » 10 aug 2007, 00:00

Het kan ook geweest zijn dat het geen echte berger was in dat gebied, en alleen pechhulp daar heeft, dan moet het wel weer zo :?

Het is soms raar geregeld, soms is er hier in de buurt een auto kapot, die komen ze dan best wel een eind hier vandaag ophalen, dan moeten wij hem die dag erna daar ophalen en bij een zaak hier vlak in de buurt neerzetten :?

DDX

Bericht door DDX » 10 aug 2007, 00:04

mijn ervaring die ik hierboven heb gepost zijn ook via fbto
je bent gewoon afhankelijk wat berger doet, direct of in etappes

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 00:04

DDX schreef:dannYZ: probleem zit hem in dat rene niet wilt dat z'n auto nachtje bij berger staat, maar hij hem direct wilt laten vervoeren

Ik heb niet alles gelezen :shock: maar wel redelijk wat vlot doorgenomen, maar wordt niet duidelijk hoe zij werken, ja dat je 1x per kalenderjaar gratis gesleept mag worden...

en dat je als je op een circuit bent geweest of staat ook al is het behendigheid iets dan hoeven ze je niet te helpen van de ANWB strange, ze hielpen toch wel op zandvoort bij Elmar?

Joop

Bericht door Joop » 10 aug 2007, 00:05

GTRene schreef:
DDX schreef:dannYZ: probleem zit hem in dat rene niet wilt dat z'n auto nachtje bij berger staat, maar hij hem direct wilt laten vervoeren

Ik heb niet alles gelezen :shock: maar wel redelijk wat vlot doorgenomen, maar wordt niet duidelijk hoe zij werken, ja dat je 1x per kalenderjaar gratis gesleept mag worden...

en dat je als je op een circuit bent geweest of staat ook al is het behendigheid iets dan hoeven ze je niet te helpen van de ANWB strange, ze hielpen toch wel op zandvoort bij Elmar?
Gewoon even voor zorgen dat de auto buiten het hek van CPZ staat. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 00:08

DDX schreef:mijn ervaring die ik hierboven heb gepost zijn ook via fbto
je bent gewoon afhankelijk wat berger doet, direct of in etappes
lekker duidelijk :? afhankelijk zijn hoe makkelijk zij over een anders spul kunnen beslissen...scary, ik weet wel dat als ik in vervolg bel nog duidelijker zal zeggen wat ik wel en niet wil, heb wel gezegd een bergauto want helpen konden ze toch niet, maar danzeg ik er wel bij dat ik liever langer wacht langs de weg als ze van verder moeten komen om me in 1x door te brengen want die rangeerplaats was daar niet ver vanaf dus moeten ze toch van verder komen, dubbel werk...maarja waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...

DDX

Bericht door DDX » 10 aug 2007, 00:17

GTRene schreef:Ik heb niet alles gelezen :shock: maar wel redelijk wat vlot doorgenomen, maar wordt niet duidelijk hoe zij werken, ja dat je 1x per kalenderjaar gratis gesleept mag worden...
2x per kalenderjaar in totaal (maar 1x vanuit je woonplaats)

ook leuk stukje bij de anwb voorwaarden trouwens :
11.4.2 Transporthulp houdt in dat het motorvoertuig
naar het dichtstbijzijnde geschikte garagebedrijf
wordt gesleept, als het motorvoertuig
er dezelfde dag kan worden gerepareerd.
Als het motorvoertuig niet dezelfde dag kan worden
gerepareerd, wordt het motorvoertuig
getransporteerd naar een bestemming
in Nederland naar keuze van de ANWB/Wegenwacht.
leuk de anwb mag dus gewoon beslissen waar ze je auto heensturen :? (gelukkig kon ik laatste keer gewoon zelf kiezen)

Joop

Bericht door Joop » 10 aug 2007, 00:27

Dit zijn de voorwaarden van mijn verzekeraar:
39.4
Als de hulpverlener de mechanische en/of technische storing niet ter plekke kan repareren, organiseert de FBTO Alarmcentrale – voor rekening van FBTO:
- het vervoer van u, de bestuurder of de passagier(s) naar één door de betrokkenen op te geven adres binnen Nederland;
- het vervoer van de auto (en eventuele aanhanger) naar één door u op te geven adres binnen Nederland. Eventueel vervolgtransport komt niet voor rekening van FBTO.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 00:29

@DDX hm...dus die zouden net zo kunnen denken/doen... :?

ik weet niet hoe je een stukje tekst uit een pdf kunt krijgen :oops: te ingewikkeld :wink: ooit 1 keer gelukt maar vergeet dat weer als ik het niet vaker doe kort achter elkaar :?
maareuh ze zetten het toch vaak zo dat ze eventueel alle kanten opkunnen om gaten te voorkomen en of mensen voor iets op kunnen komen, maarja tis in elk geval iets duidelijker, of toch niet :?

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 00:32

Joop schreef:Dit zijn de voorwaarden van mijn verzekeraar:
39.4
Als de hulpverlener de mechanische en/of technische storing niet ter plekke kan repareren, organiseert de FBTO Alarmcentrale – voor rekening van FBTO:
- het vervoer van u, de bestuurder of de passagier(s) naar één door de betrokkenen op te geven adres binnen Nederland;
- het vervoer van de auto (en eventuele aanhanger) naar één door u op te geven adres binnen Nederland. Eventueel vervolgtransport komt niet voor rekening van FBTO.
Klinkt goed Joop, duidelijke taal aldaar, dus tis als je al weet ze kunnen het niet repareren bel je meteen hun? of eerst zeg RM en dan kun je FBTO bellen zodat je kar thuis komt of bij jou dealer waar je ook bent in NL, das goed nieuws...thx

DDX

Bericht door DDX » 10 aug 2007, 00:44

ik heb dus beide anwb en fbto en idd fbto bel ik wel als ik toch weet dat het niet simpele ingreep is die snel gerepareerd kan worden
maar nogmaals die kunnen exact zelfde doen als jouw ervaring gisteren

die huren berger in en die sleept hem naar hun bedrijf en dan pas volgende dag op verzameltransport

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 00:47

a. Hulpverlening binnenland
Het recht op hulp ontstaat, wanneer het motorrijtuig of de aangekoppelde
aanhanger (zijspan) door een ongeval, brand of een ander van buiten
komend onheil (waaronder niet is begrepen het enkel tot stilstand
komen als gevolg van een mechanisch gebrek) niet meer kan rijden of
wanneer de bestuurder en andere inzittenden door het, bij de hier
bedoelde gebeurtenis, opgelopen letsel niet in staat zijn het motorrijtuig
te besturen.
De hulpverlening in Nederland omvat
1. het vervoer van het beschadigde motorrijtuig of de aanhanger naar
één door de verzekerde te bepalen adres in Nederland;
2. het vervoer van de bestuurder en de passagiers met hun bagage per
taxi naar één door de bestuurder te bepalen adres in Nederland.

--------------------------------------------------------------------------------
ja gelukt :lol: dat staat er bij mijn verzekerings maatschappij op de site, dus niet als je pech hebt, alleen met een ongeluk oid...mechanisch gebrek valt er dus buiten? maarja iets wat van buiten komt onheil pech en kapot valt er dan misschien net wel weer in?

Joop

Bericht door Joop » 10 aug 2007, 00:47

DDX kan idd gelijk hebben... In de voorwaarden wordt niet genoemd dat de auto ook daadwerkelijk binnen één dag versleept moet worden, maar wel dat de auto uiteindelijk op de door jouw aangegeven plek moet eindigen.

Hoop het zelf niet weer eens mee te maken overigens, kost een hoop tijd en gedoe.

DDX

Bericht door DDX » 10 aug 2007, 00:50

Rene; bij fbto is de pechhulp aanvullend (paar tientjes extra per jaar)
tekst wat jij noemt is enkel in geval van aanrijding/natuurschade oid

Tom

Bericht door Tom » 10 aug 2007, 01:03

Toen ik met motorschade bij Utrecht stond ben ik ook ter plekke lid geworden van de ANWB. Die man de ANWB keek er even naar, zei dat ie niets kon betekenen (motorblok was gewoon naar de tering) en regelde een sleepdienst. Die sleepdienst kwam gewoon daar uit de regio, had niets met de ANWB te maken, stond gewoon op een lijstje met telefoonnummers. Als je ter plekke lid wordt is sleepdienst ook niet inbegrepen, dus ik moest zelf afrekenen. Zonder btw zelfs (nouja, had de keuze, scheelde weer 19% en bonnetje hoef ik niet ;)). Het maakte die vent geen reet uit waar ie heenreed, als ik maar betaalde. Ik had dus beter helemaal geen lid kunnen worden maar gewoon zelf een sleepdienst kunnen bellen die ook op zondag te bereiken was.
Laatst gewijzigd door Tom op 10 aug 2007, 02:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie