e30 aanloopgeluid achterzijde

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Sjef

e30 aanloopgeluid achterzijde

Bericht door Sjef » 06 aug 2007, 23:31

Heb sinds het ringweekend een aanloopgeluidje op de e30. Het komt vanuit het wiel rechtsachter. Jeroen heeft met mij meegereden en vertelde dat sjoerd ongeveer hetzelfde op de e30 gehad had.

Vooral hoorbaar in zn 2 en 3. Een tik (metaal) bij elke omwenteling van het wiel. Rij je harder dan neemt de frequentie toe. Boven de 100 kan ik niet zeggen of het geluid nu weg is ofdat het niet meer hoorbaar is vanwege het rijlawaai. Aai ik de rem (niet vertragen, wel minieme druk) dan is het geluid accuut weg, de auto vertraagt dan niet eens. Met de handrem even remmen verhelpt het geluid niet.

Bij sjoerd schijnt het een ankerplaatje te zijn wat los zat? Hoe zie/zag je dit en hoe fix je het? Ik heb net het wiel er af gehaald maar alles lijkt aardig vast te zitten. Draai je het wiel rond in de lucht dan niks te horen. Pas als je weer gaat rijden begint het. Iemand een idee of tips???

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 aug 2007, 23:36

Kunnen de blokken zijn inderdaad als je last van trillingen hebt.

Even wiel er af, die klem de je klauw en de drager bij elkaar houd even er af halen en bijbuigen zodat die wat strakker komt te zitten.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 aug 2007, 23:42

Zijn je bouten niet nèt iets te lang(door nu andere velgen of spacers verwijderd)?

Sjef

Bericht door Sjef » 06 aug 2007, 23:44

Mari Oh Oh! schreef:Zijn je bouten niet nèt iets te lang(door nu andere velgen of spacers verwijderd)?
Nope, originele e30 bbsjes, nix van het andere spul.

Ik ga morgen ff jouw tip bekijken bert, thanx. Misschien sjoerd ook ff pb-en als ie niet zelf reageert ;)

Plaats reactie