Bestaat de ultieme auto wel?
- duifjes.com
Bestaat de ultieme auto wel?
Steeds vaker denk ik wat is voor mij nu DE auto, en eigenlijk is altijd het antwoord ík weet het niet' Alle auto's die ik ken is voor compromis. Ik stel waarschijnlijk te hoge eisen?
Voor mij is er gewoon niet 1 ultieme auto waardoor je altijd meerdere auto's 'nodig'zult hebben, wat is jullie idee hierbij.
Stel je moet 1 auto uitzoeken voor zowel dagelijks als hobby weekend gebruik, kun je dan keizen?
Voor mij *(gezin 2 kinderen) zal het denk ik een Cayenne zijn?
Maar als je de ultieme auto hebt....en dan....
Rij nu als dagelijkse auto een Toyota Landcruiser 120 *(laatste nieuwe type) en bevalt me heel goed, helaas is dit een handbak, maar lekkere lederen stoelen, groot navi, en met een TTE chip goed voor 204 pk diesel met 1900 kg niet echt een stakker. Hij is lekker ruim, zuinig 1op10 gemiddeld. Mijn vriendin rijdt een nieuwe RAV4 Executive automaat met alle optie's maar is niet mijn auto, als je lang bent is deze te klein voor je benen, wegligging is wel goed sterker nog heel goed voor 4x4.
De M3 GT is leuk klint echt megaaaaaa bruut en is snel maar is 12 jaar oud dus de remmen en wegligging ben ik niet over te spreken.
Een Cayenne komt er niet als Toyota dealer, de M3 GT mag best een keertje weg endan? Ben aan het kijken voor een BEC *( bike engined car) veel kick voor weinig onderhoud *(ik rij echt 4 x per jaar in zo'n ding eigenlijk zonde maar ja). Zou mezelf best een 911 etc. kunnen permiteren maar zie dat niet zitten *(uitstraling naar de buitenwereld als Toyota dealer) Dan toch een laatste type Supra is dat het ultieme?
Voor alsnog:
Cayenne S-je is best oke
M3 E46
Bike engined car, Super Seven met Hayabusa blok etc.
Porsche 944 Turbo II *(zwaar onderschat!!!!)
Supra
tsja...
of
Landcruiser
M3 GT
MRII
Voor mij is er gewoon niet 1 ultieme auto waardoor je altijd meerdere auto's 'nodig'zult hebben, wat is jullie idee hierbij.
Stel je moet 1 auto uitzoeken voor zowel dagelijks als hobby weekend gebruik, kun je dan keizen?
Voor mij *(gezin 2 kinderen) zal het denk ik een Cayenne zijn?
Maar als je de ultieme auto hebt....en dan....
Rij nu als dagelijkse auto een Toyota Landcruiser 120 *(laatste nieuwe type) en bevalt me heel goed, helaas is dit een handbak, maar lekkere lederen stoelen, groot navi, en met een TTE chip goed voor 204 pk diesel met 1900 kg niet echt een stakker. Hij is lekker ruim, zuinig 1op10 gemiddeld. Mijn vriendin rijdt een nieuwe RAV4 Executive automaat met alle optie's maar is niet mijn auto, als je lang bent is deze te klein voor je benen, wegligging is wel goed sterker nog heel goed voor 4x4.
De M3 GT is leuk klint echt megaaaaaa bruut en is snel maar is 12 jaar oud dus de remmen en wegligging ben ik niet over te spreken.
Een Cayenne komt er niet als Toyota dealer, de M3 GT mag best een keertje weg endan? Ben aan het kijken voor een BEC *( bike engined car) veel kick voor weinig onderhoud *(ik rij echt 4 x per jaar in zo'n ding eigenlijk zonde maar ja). Zou mezelf best een 911 etc. kunnen permiteren maar zie dat niet zitten *(uitstraling naar de buitenwereld als Toyota dealer) Dan toch een laatste type Supra is dat het ultieme?
Voor alsnog:
Cayenne S-je is best oke
M3 E46
Bike engined car, Super Seven met Hayabusa blok etc.
Porsche 944 Turbo II *(zwaar onderschat!!!!)
Supra
tsja...
of
Landcruiser
M3 GT
MRII
-
Alles in één auto is lastig ja. Een M3 komt wel dicht in de buurt, prima dagelijks te rijden met alle luxe, en toch een sportmotor (hoogtoerig) onder de kap, goede aandrijving etc. Verder een 911 Carrera natuurlijk, maar die is wat minder ruim.. echter wel dagelijks bruikbaar en luxe, en flinke portie sportiviteit.
Het beste is twee auto's... comfortabele Mercedes S-klasse om flink wat kilometers af te leggen en een Ferrari F430 Spider voor de fun.
Het beste is twee auto's... comfortabele Mercedes S-klasse om flink wat kilometers af te leggen en een Ferrari F430 Spider voor de fun.
- GTRene
De Ultieme auto...probleem is het gras aan de andere kant is vaak groener en op een gegeven moment wil je ff weer wat anders of een andere kick om weer wakker te worden?
Anyway voor mij de "ideale" auto lijkt me een Wiesmann GT met rond de 500pk
Die auto heeft voor mij eigenlijk alles wat ik verlang in redelijke zin, en 2 zits is geen probleem laten we daar van uitgaan.
Wiesmann GT 500pk
1= lekker tijdloos model klassiek/retro dus altijd goed.
2= Mooi klassiek sportief warm interieur waar ik het warm van krijg.
3= Lichtgewicht auto en een dikke V8/V10 voor mooie sounbite's
4= Overal toepasbaar en voor elk feest en wekt geen agressie of vooroordelen op.
5= Mooie materialen als een aluminium chassis en onderstel/ophanging en GRP body.
6= Geen massa auto maar wel betrouwbaar door toepassing BMW techniek.
7= acceleratie kracht en snelheid als het moet maar niet schreeuwerig/patserig
8= Redelijke aanschafprijs en hoge restwaarde dus 2d hands kopen :idea:
9= Heerlijke auto, veel smile's per mile
10= Ik wil er graag 1 kopen ooit 2d hands, probeer voor 2013, moet kunnen
GTRene
Anyway voor mij de "ideale" auto lijkt me een Wiesmann GT met rond de 500pk
Die auto heeft voor mij eigenlijk alles wat ik verlang in redelijke zin, en 2 zits is geen probleem laten we daar van uitgaan.
Wiesmann GT 500pk
1= lekker tijdloos model klassiek/retro dus altijd goed.
2= Mooi klassiek sportief warm interieur waar ik het warm van krijg.
3= Lichtgewicht auto en een dikke V8/V10 voor mooie sounbite's
4= Overal toepasbaar en voor elk feest en wekt geen agressie of vooroordelen op.
5= Mooie materialen als een aluminium chassis en onderstel/ophanging en GRP body.
6= Geen massa auto maar wel betrouwbaar door toepassing BMW techniek.
7= acceleratie kracht en snelheid als het moet maar niet schreeuwerig/patserig
8= Redelijke aanschafprijs en hoge restwaarde dus 2d hands kopen :idea:
9= Heerlijke auto, veel smile's per mile
10= Ik wil er graag 1 kopen ooit 2d hands, probeer voor 2013, moet kunnen
GTRene
- RVV
e46 M3
Uitstekend te gebruiken als 4 zits auto, 2 kids achterin. Kofferbak van een sedan, een motor van een sportwagen, een wegligging van sport GT, zodanig sportief dat het altijd leuk is, maar toch een stuk comfort wat je eigenlijk nodig hebt bij dagelijks gebruik. prestaties waarvoor je je nooit hoeft te schamen, maar je ook niet willens en wetens te koop mee moet lopen. Een koets en afwerking van in en exterieur wat tot nu toe tot het mooiste en beste behoort wat de auto industrie kan leveren. Nooit saai, dwars, rechtuit, bochten, you name it, alles kan ie. brandstof verbruik is acceptabel. autokosten zijn acceptabel. en last but not least, en icoon.
Kijk naar mijn avatar en alles is gepakt in 1 foto
De enige vraag die je jezelf nog moet stellen is.....
to SMG or not to SMG
Uitstekend te gebruiken als 4 zits auto, 2 kids achterin. Kofferbak van een sedan, een motor van een sportwagen, een wegligging van sport GT, zodanig sportief dat het altijd leuk is, maar toch een stuk comfort wat je eigenlijk nodig hebt bij dagelijks gebruik. prestaties waarvoor je je nooit hoeft te schamen, maar je ook niet willens en wetens te koop mee moet lopen. Een koets en afwerking van in en exterieur wat tot nu toe tot het mooiste en beste behoort wat de auto industrie kan leveren. Nooit saai, dwars, rechtuit, bochten, you name it, alles kan ie. brandstof verbruik is acceptabel. autokosten zijn acceptabel. en last but not least, en icoon.
Kijk naar mijn avatar en alles is gepakt in 1 foto

to SMG or not to SMG

- duifjes.com
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1, na een handbak nu maar SMG/DSG..........................Rico v Velzen schreef:e46 M3
Kijk naar mijn avatar en alles is gepakt in 1 foto![]()
to SMG or not to SMG
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Als geld niet echt een rol speelt, je een klassieker wilt met vier zitplaatsen, voldoende ruimte voor bagage, een twaalfcilinder met 300+ pk en stunning looks en sounds, dan heb ik goed nieuws. Die bestaat!
De Lamborghini Espada!
http://www.klassiekerrally.nl/default.a ... rtikelID=4
De Lamborghini Espada!
http://www.klassiekerrally.nl/default.a ... rtikelID=4
-
- duifjes.com
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
- markk
Nee bestaat niet, net zoals dat de ultieme vrouw niet bestaat.
Verschillende situaties vragen om een verschillende ultieme auto's. Vakantie, rijden in nat, rijden op circuit, dagelijkse vervoer, rijden op onverhard, cruisen op een zonnige dag door de Eifel, etc.
Er zijn wel auto's die een heel goed compromis sluiten en veelzijdig inzetbaar zijn. Een e46 M3, e35/e60 M5, een EVO, een WRX, een Cayenne, een RS4, etc. zijn voorbeelden van dergelijke auto's.
Het blijven enkel compromis. Een e46 M3 op het circuit is best te doen maar liever een EVO RS of Radical. Een RS4 station op vakantie is best te doen maar liever een Cayenne Turbo S. Een Cayenne Turbo S op onverhard is best te doen maar liever, etc...
Mark.
Verschillende situaties vragen om een verschillende ultieme auto's. Vakantie, rijden in nat, rijden op circuit, dagelijkse vervoer, rijden op onverhard, cruisen op een zonnige dag door de Eifel, etc.
Er zijn wel auto's die een heel goed compromis sluiten en veelzijdig inzetbaar zijn. Een e46 M3, e35/e60 M5, een EVO, een WRX, een Cayenne, een RS4, etc. zijn voorbeelden van dergelijke auto's.
Het blijven enkel compromis. Een e46 M3 op het circuit is best te doen maar liever een EVO RS of Radical. Een RS4 station op vakantie is best te doen maar liever een Cayenne Turbo S. Een Cayenne Turbo S op onverhard is best te doen maar liever, etc...
Mark.
- duifjes.com
- duifjes.com
- Pescatore
Je had toch al (als enige hierduifjes.com schreef:Ja die overweeg ik wel maar koop dan niet een nieuwe maar haal dan een 6>12 maanden oude demo bij Lexus Duitsland dat scheelt niet zo klein beetje, ik ga er eerst een stukkie mee rijden en zie dan wel verder, trouwens voor de vakantie blijft ie te klein

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Maar om kort te gaan. De ultieme auto zou kunnen bestaan als je de Transformers movie wil geloven. 8)
Ik dacht altijd dat de ultieme auto de McLaren F1 was, maar die is dan misschien overtroffen door de Veyron voor velen idd. Of een verlengde RR Phantom of Maybach voor t luxe werk.
Voor nu denk ik: Een E90 M3 met de trackaspiraties van een 997GT3 of GT2 of F430.
Of een F430 met de binnenruimte van een E90 M3.
Wordt dus nooit wat.

Ik dacht altijd dat de ultieme auto de McLaren F1 was, maar die is dan misschien overtroffen door de Veyron voor velen idd. Of een verlengde RR Phantom of Maybach voor t luxe werk.
Voor nu denk ik: Een E90 M3 met de trackaspiraties van een 997GT3 of GT2 of F430.
Of een F430 met de binnenruimte van een E90 M3.
Wordt dus nooit wat.

- Ti-Tourist (Erik)
-
Alles in 1 auto...
Heb er lang na gezocht.
Eind 2004 op zoek naar zo'n alles in 1 auto.
Van alles bekeken, en gezocht.
Toen voor een E90 330i gekozen.
Voldoet aan (bijna) alle eisen.
Met handbak en toch alle luxe zoals leer, stoelverwarming, schuifdak, full navi, etc.
En nog redelijk betaalbaar.
Het gezin kon er prima in, en DF moest ook prima gaan.
Maar nee hoor: het is een blijft een compromis.
Ben toen toch overgegaan naar 2 auto's: had ik JAREN eerder moeten doen! Altijd zoeken naar een compromis, nee dat is het nooit.
Stop met zoeken: het bestaat gewoon niet
Heb er lang na gezocht.
Eind 2004 op zoek naar zo'n alles in 1 auto.
Van alles bekeken, en gezocht.
Toen voor een E90 330i gekozen.
Voldoet aan (bijna) alle eisen.
Met handbak en toch alle luxe zoals leer, stoelverwarming, schuifdak, full navi, etc.
En nog redelijk betaalbaar.
Het gezin kon er prima in, en DF moest ook prima gaan.
Maar nee hoor: het is een blijft een compromis.
Ben toen toch overgegaan naar 2 auto's: had ik JAREN eerder moeten doen! Altijd zoeken naar een compromis, nee dat is het nooit.
Stop met zoeken: het bestaat gewoon niet

- Louis
Ik loop al een lange tijd met hetzelfde probleem, ik wil gewoon niet 2 auto's, een station is een vereiste, snel, zuinig, mooi dashboard en onder de 20.000 ook.
Of het is dan niet zuinig meer, of hij is niet snel enz.
Ik dacht even dat een 120d de ideale auto zou zijn, had hem eigenlijk al gekocht, maar na het zien van het goedkope plastic in het dashboard heb ik hem toch maar laten staan.
Zoals het er nu uitziet, rij ik over 80 jaar nog steeds in mijn grijze golf station
Een 335d zou voor mij de ideale auto zijn, maar tegen die tijd dat die 20.000 kost staat er 2ton op de teller en is ie 5 jaar oud, en vraag me af hoe betrouwbaar die nog is na 2 ton.
Of het is dan niet zuinig meer, of hij is niet snel enz.
Ik dacht even dat een 120d de ideale auto zou zijn, had hem eigenlijk al gekocht, maar na het zien van het goedkope plastic in het dashboard heb ik hem toch maar laten staan.
Zoals het er nu uitziet, rij ik over 80 jaar nog steeds in mijn grijze golf station

Een 335d zou voor mij de ideale auto zijn, maar tegen die tijd dat die 20.000 kost staat er 2ton op de teller en is ie 5 jaar oud, en vraag me af hoe betrouwbaar die nog is na 2 ton.
- Brava
Laat ik tegendraads zijn en zeggen een 1939 Bugatti 57C Galibier. Vooral deze kleur is natuurlijk exquise.
[img:800:533]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 1_1095.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 1_1092.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 1_1095.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 1_1092.jpg[/img]